Intel Tigerton-modeller avslöjade

Permalänk
Melding Plague

Intel Tigerton-modeller avslöjade

Intel planerar att lansera processorkärnan som går under arbetsnamnet Tigerton i tredje kvartalet, närmare bestämt september. Den skall ersätta äldre Xeon 7100- ("Tulsa") och Xeon 7000 ("Paxville")-processorer och är den första processorn i detta segment som använder sig av Core-arkitektur.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Hmm.. Varför kommer det smilies mitt i ovanstånde text istället för ")" ?

Kan ju bli intressant hur det AMD står sig mot denna sen, minnesarkitekturen tycker jag ju verkar klart bättre hos AMD I vart fall.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lurcazzus
Hmm.. Varför kommer det smilies mitt i ovanstånde text istället för ")" ?

Kan ju bli intressant hur det AMD står sig mot denna sen, minnesarkitekturen tycker jag ju verkar klart bättre hos AMD I vart fall.

Korrigerat. Användaren "Nyhet" hade glömt att klicka i "Inga smileys i detta inlägg"

Angående minnesarkitekturen är AMD fortfarande rejält överlägsen i större servrar med sin NUMA-arkitektur. Intel har en bit att gå fortfarande men med CSI-bussen som kommer med Nehalem-arkitekturen har de nog en chans skulle jag tippa. Att nämnas är väl att AMD inte har något direkt att konkurrera med i servrar med 16-32 processorer.

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM :: If Quake was done today ::
WS: Gigabyte Z690 UD DDR5 :: Core i5 12600K :: 32 GB RAM :: Geforce RTX 3060 Ti :: 10 GbE NIC :: AOC C32G1 32" :: Seagate FireCuda 530 1TB :: Deepcool Matrexx 55
NAS: SM X10-SLM-F :: Mellanox Connect2X SFP+ :: Intel XL710-QDA1 QSFP+

Permalänk
Avstängd

Tigerton låter rätt löjligt asså

Visa signatur

q6600 2gig ram 8800gt osv