Folding@SweClockers.com [Gamla tråden]

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Toxic Crow
Det är charmen med att köra beta-klienter
Vilken version av Catalyst kör du?

08.6 catlyst

funderar starkt på formatera om den burken och skippa sp3 tror att den är den största boven i dramat! det är inte bara folding som krånglat!

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av judge
det funka ju ett tag fattar inte har haft mega krångel med burken vet inte om det är folding eller sp3 eller atis drivrutiner som krånglar! snart kör jag en format c och skippar sp3 och ser om det blir bättre!

Är ganska säker på att detta inte har att göra med SP3. Snarare att (eftersom det har fungerat innan) drivrutinerna ibland inte hittar monitorn, utan defaultar till en allmän monitor istället. Du kan lösa detta genom att tvinga Catalyst Control Center detektera monitorn.

Permalänk
Medlem
Citat:

08.6 catlyst

funderar starkt på formatera om den burken och skippa sp3 tror att den är den största boven i dramat! det är inte bara folding som krånglat!

Konstigt nog blev det tvärtom för mig, SP3 löste alla problem jag hade och gav dessutom högre prestanda. Dock så foldar jag med ett nVidiakort (8800GT). Och tyväär så är det en bugg med GPU'folding och nVidias drivrutiner, om man startar ett spel med GPU'klienten på så går det klockrent, GPU'klienten drar all GPU'kraft som blir över plus lite till, fortfarande spelbart i GRID, armA etc. Men stänger man ner spelet och startar om det eller något annat 3D-spel/applikation så blir det bluescreen...

Samma sak hände fast bara man startade spelet första gången med SP2.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av él Mero
Är ganska säker på att detta inte har att göra med SP3. Snarare att (eftersom det har fungerat innan) drivrutinerna ibland inte hittar monitorn, utan defaultar till en allmän monitor istället. Du kan lösa detta genom att tvinga Catalyst Control Center detektera monitorn.

kommer itne in på catalyst control center över fjärranslutningen! hmm konstigt!

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk
Relik 📜
Citat:

kommer itne in på catalyst control center över fjärranslutningen! hmm konstigt!

Fjärranslutning skapar ett virtuellt "grafikkort" som visar "skärmen" över nätet, då funkar inte Catalyst som det ska, tyvärr.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje -> R7 5700X3D - Prime B450-Plus - RX 7900 XTX - 32 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Xbox Series S

Permalänk

Måste man ha sitt "fold" igång hela tiden, eller kan man köra det då man kan? Jag skulle vilja testa, men min dator är ju inte den snabbaste, och jag spelar ju då och då, sen kan jag inte ha min dator igång hela tiden. Och sen, mina specs:

AMD 3600+ X2
80 GB HDD
2GB RAM
8500 GT GeForce. Vad ska man folda på? CPU eller Grafikkort?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av =ultrafox=
Måste man ha sitt "fold" igång hela tiden, eller kan man köra det då man kan? Jag skulle vilja testa, men min dator är ju inte den snabbaste, och jag spelar ju då och då, sen kan jag inte ha min dator igång hela tiden. Och sen, mina specs:

AMD 3600+ X2
80 GB HDD
2GB RAM

Självklart behöver du inte ha igång klienterna hela tiden, men de fungerar så att när du börjar spela så prioriterar GPUN/CPUN spelet framför foldingen och du bör inte känna någon större skillnad..

Jag tycker att du ska folda med ditt grafikkort eftersom du inte har tänkt att folda dygnet runt så kan det vara bra med lite WU's som inte tar en sådan tid att göra klart...

Lycka till och fråga på om du behöver hjälp med något annat!

Visa signatur

Folding@Home: 1x8800GTS | 1xQ6600 | 10xE2210 | 1xXeon E5120 |
SweClockers hjälper Stanford University att finna lösningen till svåra sjukdomar. Häng med oss nu!
#foldingatsweclockers

Permalänk

Tack:) Har väll startat det så det är igång nu.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lezziter
Fjärranslutning skapar ett virtuellt "grafikkort" som visar "skärmen" över nätet, då funkar inte Catalyst som det ska, tyvärr.

okej det är skit samma nu för nu har moderkortet lagt igen!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

57:e platsen är nu nådd, bara 2.5 veckor kvar till 55:e platsen

Om cirka 3-4 dagar så kan vi även skryta med att ha nått hela 50 miljoner poäng!

Starkt jobbat allihop!

Permalänk
Hedersmedlem

Folding på grafikkort kan nu diskuteras HÄR

Permalänk
Medlem

Woo hoo, jag har passerat 500 000 poäng.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av =ultrafox=

AMD 3600+ X2
80 GB HDD
2GB RAM

Citat:

Ursprungligen inskrivet av pita
Självklart behöver du inte ha igång klienterna hela tiden, men de fungerar så att när du börjar spela så prioriterar GPUN/CPUN spelet framför foldingen och du bör inte känna någon större skillnad..

Jag tycker att du ska folda med ditt grafikkort eftersom du inte har tänkt att folda dygnet runt så kan det vara bra med lite WU's som inte tar en sådan tid att göra klart...

Lycka till och fråga på om du behöver hjälp med något annat!

Skulle kunna tillägga att jag i vissa spel märker försämrad fps av folding på grafikkortet, men det går att pausa genom att högerklicka på tray ikonen och välja pause.

Permalänk
Avstängd

Ho ho nu är man uppe i 61 WUS på bara en veckas dagfolding,snart är jag med på sweclockers top 500 placering:-)

Visa signatur

Fractal Design Refine R2 Asus Commando(1901) Q6600@3600mhz@Vattenkylning Corsair HX620W 4Gb 2x2 dominator 8500 Powercolor HD4870X2 Ikari Laser WD MyBook 500Gb@E-Sata 3dmark06@20436+/-
Win xp sp3/win 7 ultimate

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av danka
Woo hoo, jag har passerat 500 000 poäng.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av alban
Ho ho nu är man uppe i 61 WUS på bara en veckas dagfolding,snart är jag med på sweclockers top 500 placering:-)

Fortsätt så

Permalänk
Medlem

Och jag har numera kommit över 55 000 poäng :), Dock så ska det in kraftfullare rigg med bättre HD4*** kort snart så det blir mer folding.

Permalänk
Medlem

Började folda för drygt en och en halv månad sen nu.

Ligger på 53 WUs och 84 000 poäng i skrivande stund, här är en länk till mina stats: senth

Har på foldingen på min server C2D 1.66GHz, 24/7
Sen har en QX9650 med som är på större delen av dygnet och min nyinköpta PS3 har foldat en del då jag inte har spelat de här senaste dagarna.

Tänkte från början att jag skulle ta mig till top 100 i F@SweC och sen se om jag ville fortsätta... och det tänker jag även om jag inte nått det riktigt ännu

Skulle bara vilja kunna folda på mitt 9800X2 i linux, hoppas att det kommer någon klient snart.

Visa signatur

Ursäktar min wall-of-text.

Permalänk

Hej alla foldare! Har låtit mina maskiner stå på dygnet runt och det hjälpte verkligen, tog mig till plats 49 med 188,567 poäng.
Det är bara och köra på och tills man är i top tio!

/Omar

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ElectricL
Hej alla foldare! Har låtit mina maskiner stå på dygnet runt och det hjälpte verkligen, tog mig till plats 49 med 188,567 poäng.
Det är bara och köra på och tills man är i top tio!

/Omar

Varför nöja sig med top 10?
Fold on!

Permalänk
Medlem

Gött kämpat alla, nu har vi nått 50 miljoner poäng!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sephroth
Skulle bara vilja kunna folda på mitt 9800X2 i linux, hoppas att det kommer någon klient snart.

Även om det inte finns något officiellt stöd för det än så är det faktiskt folk som lyckats köra den via WINE, med ungefär samma PPD (och en seg X terminal ^^). Läs mer om det här.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av él Mero
Gött kämpat alla, nu har vi nått 50 miljoner poäng!

Schysst.
såg att jag har segat mig förbi 2 miljoner strecket

Visa signatur

Medlem #14

Permalänk
Hedersmedlem

Detta har säkert tagits upp förut men jag lyckades inte hitta nått genom att söka så jag hoppas att det går bra.

Senaste tiden så verkar det som om jag nästan bara fått tunga WUs, i stil med 2665 och 5102. Dom ger mycket poäng med går ganska segt på datorn(se sign). I vanliga fall brukar jag ligga på mellan 1000 och 1200 PPD, men det börjar krypa ner mot 600-700PPD.

Därför undrade jag om det finns någon inställning eller dyl man kan göra för att slippa få dom alra tyngsta WUs? Eller är det bara att rida ut svackan?

Och en till sak när jag ändå är igång, går det att köra FaH på mitt Geforce 9600GT, och isf, är det värt det eller är grafikkortet för långsamt?

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Konduktör
Detta har säkert tagits upp förut men jag lyckades inte hitta nått genom att söka så jag hoppas att det går bra.

Senaste tiden så verkar det som om jag nästan bara fått tunga WUs, i stil med 2665 och 5102. Dom ger mycket poäng med går ganska segt på datorn(se sign). I vanliga fall brukar jag ligga på mellan 1000 och 1200 PPD, men det börjar krypa ner mot 600-700PPD.

Därför undrade jag om det finns någon inställning eller dyl man kan göra för att slippa få dom alra tyngsta WUs? Eller är det bara att rida ut svackan?

Och en till sak när jag ändå är igång, går det att köra FaH på mitt Geforce 9600GT, och isf, är det värt det eller är grafikkortet för långsamt?

Slopa folding på din processor och kör på ditt 9600GT, se tråden i grafikkortsforumet.
I denna tabellen ser du att 9600GT ger ca 3400ppd (beroende på överklockning, shader clock ger störst prestandavinst)

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Toxic Crow
Slopa folding på din processor och kör på ditt 9600GT, se tråden i grafikkortsforumet.
I denna tabellen ser du att 9600GT ger ca 3400ppd (beroende på överklockning, shader clock ger störst prestandavinst)

Okej, tack för svaret. Satte igång GPU2 och hamnade på ca 3300PPD. Ska kolla lite med Shaders senare. Är det värt att ha på SMP på samma gång eller sänker det poängen?

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Konduktör
Okej, tack för svaret. Satte igång GPU2 och hamnade på ca 3300PPD. Ska kolla lite med Shaders senare. Är det värt att ha på SMP på samma gång eller sänker det poängen?

Du kan ju testa både med och utan och kolla din totala ppd. jag tror inte att du skulle tjäna på att köra smp-klienten samtidigt, snarare tvärt om

Permalänk
Medlem

Kom igen nu fooks!!

Visa signatur

SweClockers hjälper Stanford University att finna lösningen till svåra sjukdomar. Häng med oss nu!
#foldingatsweclockers

Permalänk

Vet någon om det finns en workaround/fix för problemen man får med FILE_IO_ERROR om man kör med SMP klienten samt NOD32? Hjälper inte att exclude'a foldingmappen. Fungerar om man stänger av AMON i NOD, men så kan man ju inte hålla på...

Visa signatur

:: i5 2500K @ 4.5GHz 1.34V :: Asus P8P67 Pro :: 4x4GB Corsair Vengeance 1600MHz CL8 :: Asus GTX 670 :: XFX Core 650W ::

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SubMarine
Vet någon om det finns en workaround/fix för problemen man får med FILE_IO_ERROR om man kör med SMP klienten samt NOD32? Hjälper inte att exclude'a foldingmappen. Fungerar om man stänger av AMON i NOD, men så kan man ju inte hålla på...

Jag har för mig att jag fick iordning på det genom att "bocka ur" "Search on file creation" eller något liknanade:P

Visa signatur

#foldingatsweclockers

Permalänk
Hedersmedlem

él Mero: Grattis till 3 miljoner poäng!! Keep it up!