Folding@SweClockers.com [Gamla tråden]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av danka
Ok, förstås är det en Q6600 som får svettas. Jag tänkte (hoppades) att jag missat något i tidigare poster.

VMware ska funderas på faktiskt. Jag använder inte datorn till annat över sommaren då den står i min övergivna studentlägenhet.

Kör du VMware utnyttjas dessutom bara ~90% av processorn, men WUarna avverkas snabbare än win-smp. Alltså mer ppd och lägre temp på processorn

Nyheter: Linux och Mac lämnar beta
Eftersom stabiliteten på beta-klienterna för konsol-versionerna under den senaste tiden har visat sig tillfredsställande, har nu en full release-versioner gjorts och lagts ut på nerladdningssidan. Läs mer om det här.

Permalänk

Sjukt ruttet att jag inte kan folda med mitt "gamla" grafikkort, det gick sjukt mycket snabbare än att köra med SMP klienten

Nu får jag inte smp klienten att fungera heller, hur jag än gör blir det såhär

MPICH2 Process Manager, Argonne National Lab removed. MPICH2 Process Manager, Argonne National Lab installed, but failed to start: Tjõnsten svarade inte pÕ start- eller kontrollbegõran i tid. (error 1053). account (domain\user) [SCALEO-X\Anton]: Anton password: confirm password: Password encrypted into the Registry. Unable to connect to 'scaleo-x:8676', sock error: generic socket failure, error stack: MPIDU_Sock_post_connect(1228): unable to connect to scaleo-x on port 8676, exhau sted all endpoints (errno -1) MPIDU_Sock_post_connect(1275): unable to connect to scaleo-x on port 8676, Det g ick inte att g÷ra en anslutning eftersom mÕldatorn aktivt nekade det. (errno 100 61) Tryck på en valfri tangent för att fortsätta...

Nu skiter jag i o folda om do ska ta bort den bästa klienten o den näst bästa vägrar ta mitt användarnamn o lösenord på datorn....
Jag tänker inte ens försöka med single core varianten för den går bara sakta...

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anton_mjor
Nu får jag inte smp klienten att fungera heller

Om du kör Vista, prova att stänga av UAC och kör install.bat igen. Se till så att du inte har några specialtecken i ditt lösenord, prova exempelvis att bara ha små bokstäver och siffror.

account (domain\user) [SCALEO-X\Anton]:

På denna raden behöver du inte skriva Anton och trycka <Enter>, utan bara trycka <Enter>.

Permalänk
Medlem

Satan vilka stora arbeten man får med Nvidia gpu klienten nu..

Visa signatur

| AMD R9 5950X | Asus ROG Strix X570-F Gaming | Nvidia 5080 FE | 32GB DDR4 | Noctua NH-D15 |

Permalänk
Medlem

Woho 58!
Ångar på bra nu

Visa signatur

Flest teknikprylar när man dör vinner.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Z0rk
Woho 58!
Ångar på bra nu

yep;)

Visa signatur

Folding@Home: 1x8800GTS | 1xQ6600 | 10xE2210 | 1xXeon E5120 |
SweClockers hjälper Stanford University att finna lösningen till svåra sjukdomar. Häng med oss nu!
#foldingatsweclockers

Permalänk
Avstängd

Haha 8 Wus klara hittills,satan vad gpuklienten är snabb,jag har foldat 10 wus bara i helgen nu på gpun:))
Och det är bara på dagtid:)
EDIT:Finns det en lista på hur mycket varje sweclockare har foldat individuellt??

Visa signatur

Fractal Design Refine R2 Asus Commando(1901) Q6600@3600mhz@Vattenkylning Corsair HX620W 4Gb 2x2 dominator 8500 Powercolor HD4870X2 Ikari Laser WD MyBook 500Gb@E-Sata 3dmark06@20436+/-
Win xp sp3/win 7 ultimate

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av alban
Haha 8 Wus klara hittills,satan vad gpuklienten är snabb,jag har foldat 10 wus bara i helgen nu på gpun:))
Och det är bara på dagtid:)
EDIT:Finns det en lista på hur mycket varje sweclockare har foldat individuellt??

http://folding.extremeoverclocking.com/user_list.php?s=&t=374...

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av él Mero
Kör du VMware utnyttjas dessutom bara ~90% av processorn, men WUarna avverkas snabbare än win-smp. Alltså mer ppd och lägre temp på processorn

Sådär, sedan igår rullar maskinen nu med 2xArch-Linux. Funkade inte riktigt för mig att följa första guiden du länkade till (för några sidor sedan). Först ville inte installationen av Arch fungera, filerna kunde jag tanka hem men sedan var det stopp. När jag körde in senaste releasen istället för den länkade fungerade det dock. Sedan verkar inte autostart-metoden som står där heller fungera, men det spelar ju inte så stor roll. Min linux-vana är inte enorm, ska sägas.

Det kör iaf på bra och de två första WU är klara.

Permalänk
Avstängd

Tack då behöver jag bara folda upp till 52 Wus så kommer jag med på listan:))

Visa signatur

Fractal Design Refine R2 Asus Commando(1901) Q6600@3600mhz@Vattenkylning Corsair HX620W 4Gb 2x2 dominator 8500 Powercolor HD4870X2 Ikari Laser WD MyBook 500Gb@E-Sata 3dmark06@20436+/-

Permalänk
Medlem

är ganska ny med detta men är det mycket om man foldar i 998 iter/sek ?

Visa signatur

Mac Studio M1 Max + Studio Display

Permalänk
Medlem

Hohoho, jag sitter med ca 60 iter/sek och har ca 500-600 i PPD på GPU. Kör mest WU:s man får 479 poäng för, ibland kommer en som är värd 98. Vad får du för några?

Permalänk
Medlem
Citat:

Sådär, sedan igår rullar maskinen nu med 2xArch-Linux. Funkade inte riktigt för mig att följa första guiden du länkade till (för några sidor sedan).

Det kör iaf på bra och de två första WU är klara.

Den guiden har tänkts att skrivas om (har påbörjats lite), är medveten om det finns mycket som inte stämmer . Men bra att du lyckades fixa det själv

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ...Dubadai...
är ganska ny med detta men är det mycket om man foldar i 998 iter/sek ?

Vi jämför sällan/aldrig iter/sek (främst för att de värden inte stämmer så bra i beta-klienterna). Ladda ner FahMon och kolla vad du får för ppd istället ^^

Permalänk
Medlem

Hur räknas själva poängen ut egentligen??

Som det är nu har jag gjort 12 WU:s och har lite över 600poäng, men samtidigt finns det folk med lika många WU, fast med några tusen poäng istället :/

Visa signatur

Lian Li PC7SE | Athlon 2800+ | 2x 512MB | Leadtek 6800LE 16/1,6 @ 1,3v 400/870 | 250 + 160 + 2x 200 + 40 = 850GB
Pergo-kuben | Pergomodd2 | PSX-modd | HTPC i CD-spelare | Pergo-tower

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ultima
Hur räknas själva poängen ut egentligen??

Typ såhär.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ultima
Som det är nu har jag gjort 12 WU:s och har lite över 600poäng, men samtidigt finns det folk med lika många WU, fast med några tusen poäng istället :/

De du jämför med har förmodligen gjort större och mer tidskrävande WUs, men i gengäld får de mer poäng för dessa. Oftast är SMP-WUs ganska stora, poängrika och tidskrävande, jämfört med WUs till GPU2-klienten som är små och poängfattiga, men fixas snabbt. Enklast är då helt enkelt att jämföra PPD.

Permalänk
Medlem

jag har gjort 5 1/2 WU's nu och jag har 998 poöng, är dte bra, alt detta har jag gjort på 14 timmar, med ett 4850

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av él Mero
Den guiden har tänkts att skrivas om (har påbörjats lite), är medveten om det finns mycket som inte stämmer . Men bra att du lyckades fixa det själv

Fyra års pluggande på datateknik har väl gett någon sorts allmänbildning, trots allt.

Annars tänkte jag fortsätta gnälla. Vad i min skapare är project 5102 för något? Med tanke på den snåla poängskillnaden mellan 2605 och 2665 anar jag bittert att det inte kommer kännas värt "mödan" beräkningsmässigt. 51 minuter för 1% hehe.

Permalänk
Citat:

jag har gjort 5 1/2 WU's nu och jag har 998 poöng, är dte bra, alt detta har jag gjort på 14 timmar, med ett 4850

Jag fick 5000p/dygn (ppd) med mitt 8800 GTS 512!
Jag tror inte ATI klienten fungerar optimalt än så länge.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av streetracing
Jag fick 5000p/dygn (ppd) med mitt 8800 GTS 512!
Jag tror inte ATI klienten fungerar optimalt än så länge.

kanske inte, den ligger på 67% GPU ansträngning. i alla fall. nöjd

men hjälper prollen graffet med?

Visa signatur

Permalänk
Citat:

kanske inte, den ligger på 67% GPU ansträngning. i alla fall. nöjd

men hjälper prollen graffet med?

Hjälper och hjälper, den tar åtminstone 25% av min cpukraft för att kunna utföra arbetet på gpun!

Kan någon svara på varför sämre nVidia-kort foldar så mycket bättre än bättre ATI?
Är det pga. CUDA?

Permalänk
Medlem

Antagligen för mitt gamla sketna 8800gts får i snitt 4400PPD på dom större projekten.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av streetracing
Hjälper och hjälper, den tar åtminstone 25% av min cpukraft för att kunna utföra arbetet på gpun!

Kan någon svara på varför sämre nVidia-kort foldar så mycket bättre än bättre ATI?
Är det pga. CUDA?

Fritt översatt från folding forumet så har ati och nvidia valt två olika vägar.
Ati har satsat på att först få en stabil klient för att sedan optimera efter hand.
Nvidia har satsat på en snabb klient för att sedan fixa stabiliteten efter hand.

Tror att vi i framtiden kommer se en utjämning i PPD mellan de två.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

Det behövdes visst inte,nu har jag 21 wus och kör både gpuklienten och smp klienten och är med på eran statslista på plats 1089,haha klättrar raskt iafall:))

Var väljer jag klient att övervaka i fahmon eftersom jag kör både gpu och cpuklient??

Och dubadai angående gpubelastning så ligger jag på 99% hela tiden med mitt sapphire 4850 iafall jämt.

Enligt CCC iafall:-)

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Vad i min skapare är project 5102 för något? Med tanke på den snåla poängskillnaden mellan 2605 och 2665 anar jag bittert att det inte kommer kännas värt "mödan" beräkningsmässigt. 51 minuter för 1% hehe.

Får du den på din vmware/arch? p5102 är värd 3340 poäng och med dina 51 minuter/% så ger det ~944 i ppd, känns knappast värt ^^ Jag har dock inte fått den, kanske kör vi olika inställningar i konfigen? Kör du med -advmethods?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av alban
Var väljer jag klient att övervaka i fahmon eftersom jag kör både gpu och cpuklient??

Du väljer en för cpu-klienten och en för gpu-klienten. Här kan du se genvägarna för ATI:s GPU och din SMP borde ligga i typ C:\Program Files (x86)\Folding@home[smp?].

Permalänk

När jag käste vad ...Dubadai... hade fått på 14 timmar blev jagb lite fundersam över min egen poäng.http://fah-web.stanford.edu/cgi-bin/main.py?qtype=userpage&us...

ändå har jag foldat i några dagar med den text baserade klienten och nVidias grafik klient

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Quadspider
När jag käste vad ...Dubadai... hade fått på 14 timmar blev jagb lite fundersam över min egen poäng.

ändå har jag foldat i några dagar med den text baserade klienten och nVidias grafik klient

Du har problem med dina folding-klienter. Leta upp FAHlog.txt för båda klienterna och se vad de har att säga. Något är skumt eftersom du har 29 poäng på 75 WUs, förmodligen en massa EUEs. Stoppa klienterna, leta reda på FAHlog.txt och posta en bit av dem här, 30 rader eller så.

Permalänk

Vilka rader? Det är ju i alla fall några A4-sidor

[19:00:05] - Successful: assigned to (169.230.26.30).
[19:00:05] + News From Folding@Home: Welcome to Folding@Home
[19:00:05] Loaded queue successfully.
[19:00:08] + Closed connections
[19:00:08]
[19:00:08] + Processing work unit
[19:00:08] Core required: FahCore_82.exe
[19:00:08] Core found.
[19:00:08] Working on Unit 09 [July 8 19:00:08]
[19:00:08] + Working ...
[19:00:08] *------------------------------*
[19:00:08] Folding@Home PMD Core
[19:00:08] Version 1.03 (September 7, 2005)
[19:00:08] Preparing to commence simulation
[19:00:08] - Looking at optimizations...
[19:00:09] - Files status OK
[19:00:09] - Expanded 11809 -> 72822 (decompressed 616.6 percent)
[19:00:09]
[19:00:09] Project: 4588 (Run 18, Clone 46, Gen 3)
[19:00:09]
[19:00:10] Assembly optimizations on if available.
[19:00:10] Entering M.D.
[19:00:26] Protein: p4588_T0480-8_minout
[19:00:26]
[19:00:27] Completed 12275 out of 2500000 steps (0)
[19:03:10] Writing checkpoint files
[19:04:55] l file. Exiting.
[19:04:55] - Shutting down core
[19:04:55]
[19:04:55] Folding@home Core Shutdown: FILE_IO_ERROR
[19:10:57] 000 out of 2500000 steps (1)
[19:12:

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Quadspider
Vilka rader? Det är ju i alla fall några A4-sidor

Sorry, var nog lite ospecifik ^^

Denna raden för din cpu-klient (som du postade) såg intressant ut:

[19:04:55] Folding@home Core Shutdown: FILE_IO_ERROR

Posta ett par rader till (~10-15) så kanske en CoreStatus kod dyker upp. Då är det lättare att felsöka.

Posta gärna ett liknande innehåll för din gpu-klient, borde ligga i C:\Documents and Settings\<ditt-windows-användarnamn>\Application Data\Folding@home-gpu, om du kör XP, annars C:\Users\<ditt-windows-användarnamn>\AppData\Roaming\Folding@home-gpu\ om du kör Vista.

Permalänk
Medlem

Det kan inte vara så att du kör NOD32?

Visa signatur

Folding@Home: 1x8800GTS | 1xQ6600 | 10xE2210 | 1xXeon E5120 |
SweClockers hjälper Stanford University att finna lösningen till svåra sjukdomar. Häng med oss nu!
#foldingatsweclockers

Permalänk
Medlem

Som pita är inne på, eftersom båda dina klienter verkar strula så är det med stor sannolikhet brandvägg/antivirus som skapar bekymmer. Övervaka dina klienter med FahMon, först utan att stänga av brandvägg/antivirus. Fortsätter det att skapa problem, stäng av dem och fortsätt bevaka via FahMon. Funkar det då så vet vi vart felet är.