World of Warcraft: Wrath of the Lich King

Permalänk
Medlem

Då Wrath of the Lich King i stort sett verkar klart och de troligen inte ska ha en open beta, så kommer de nog komma ut i början av nästa år.

Själv gissar jag senast mars...

De måste släppa det tidigt för annars kommer ingen hinna göra något i WotLK förens nästa exp släpps, då de sagt att de kommer släppa ett per år.

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk

Vet inte om jag tycker man kan påstå att det är i stort sett klart, det har ju inte släppts så mycket information direkt

Visa signatur

Asrock P67 Pro 3 // Core I5 2500K@4.2ghz // 8gb Corsair XMS3 1600mhz // Asus GTX 560ti DCUII @1ghz core/2.2ghz mem // XFX Core Edition 750w // Samsung 830 128gb // Antec 1200 chassi

3dmark11 P 5400

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kazen
Då Wrath of the Lich King i stort sett verkar klart och de troligen inte ska ha en open beta, så kommer de nog komma ut i början av nästa år.

Själv gissar jag senast mars...

De måste släppa det tidigt för annars kommer ingen hinna göra något i WotLK förens nästa exp släpps, då de sagt att de kommer släppa ett per år.

Dom har sagt att betan kommer vara minst lika lång som burning crusades, vad jag vet hade den över ett halvår beta. Spelet kommer då komma ut tidigast April 2008. Det är om betan kommer upp denna månad... vilken jag tvivlar på.

Sommaren 2008 känns mer korrekt.

(Att dom ska släppa en expansion per år är inget bindande avtal direkt, dom kan likväl släppa 3 expansioner på 4 år. Eller så kan Wotlk bli den sista.)

Visa signatur

PC anno 2012: (orkar inte uppdatera signaturen):

| i5 2500K @4.8GHz + Corsair H70 + 2x Scythe GT 1450rpm |
| ASUS P8P67 Pro B3 | 2x GTX580 3GB SLI @900/1800/2004 |
|2x 4GB Corsair Dominator GT @2133MHz | Corsair AX1200 |
| CM HAF 932 | Dell U2711 | 120GB Corsair Force 3 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Yorii
Dom har sagt att betan kommer vara minst lika lång som burning crusades, vad jag vet hade den över ett halvår beta. Spelet kommer då komma ut tidigast April 2008. Det är om betan kommer upp denna månad... vilken jag tvivlar på.

(Att dom ska släppa en expansion per år är inget bindande avtal direkt, dom kan likväl släppa 3 expansioner på 4 år. Eller så kan Wotlk bli den sista.)

I Wotlk har de inte inga nya raser, vilket var de som tog mest tid för blizzard. De har sagt att de kanske inte kommer beta för wotlk, så de kan vad vi vet vara klart redan imorgon.

Wotlk kommer nog inte vara sista, då de sagt att fler hero classes kommer komma i de följande expansionerna.

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Yorii

+ att blizzard ska släppa ännu en end-game raid instans innan expen, lär släppas runt jul iom patch 2.4 eller 2.5 - 3månader för att rensa "the hardest raid dungeon in wacraft" låter lite väl ..

closed beta till sen vinter/tidig vår låter mer troligt

Permalänk
Medlem

Värst vad fattigt med inlägg det var i denna tråden då!

Det sägs ju att Naxxramas kommer att återuppstå i Wrath of the lich king, men jag fattar fan inte varför dom inte gör så på alla gamla instancer?
Eller iaf. många utav 60-instancerna/raidinstancerna.
Det finns ju faktiskt ingen som hälst anledning till att göra dom gamla instancerna numera! Gröna outlandsitems piskar Hand of ragnaros!
Det är ju tråkigt för oss som inte var med och raida MC, Onyxia m.m.
och de är ju bara kul om det finns många instancer/set's att välja bland när man väl dingar 80

Visa signatur

Corsair 450 W, Gigabyte GA-P35-DS3, Intel E2160 @ 3 GHz, HD3870, 250GB S-ATA, Corsair DDR2 2046Mb Twin2X 6400
"Redan de gamla grekerna trodde sig leva i nutiden."

Permalänk
Medlem

Tycker också MC/Onyxia/BWL/ZG/AQ borde finnas i nåt slags heroic/lvl80 läge också. De har ju trots allt lagt ner en jävla tid på Onyxia questkedjan och som sagt, finns säkert många som inte kört dessa instancer och de som gjort det behöver inte gå dit om de inte vill.

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.7Ghz | 32Gb DDR4@3600 | AMD Radeon RX 9070 XT :: >

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dahren
Värst vad fattigt med inlägg det var i denna tråden då!

Det sägs ju att Naxxramas kommer att återuppstå i Wrath of the lich king, men jag fattar fan inte varför dom inte gör så på alla gamla instancer?
Eller iaf. många utav 60-instancerna/raidinstancerna.
Det finns ju faktiskt ingen som hälst anledning till att göra dom gamla instancerna numera! Gröna outlandsitems piskar Hand of ragnaros!
Det är ju tråkigt för oss som inte var med och raida MC, Onyxia m.m.
och de är ju bara kul om det finns många instancer/set's att välja bland när man väl dingar 80

för att dom flesta, som lirar hyffsat mycket har ju kört MC, Onyxia osv. Det var absolut inte många som fick uppleva Naxxramas.

Visa signatur

mjau

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Behold_
för att dom flesta, som lirar hyffsat mycket har ju kört MC, Onyxia osv. Det var absolut inte många som fick uppleva Naxxramas.

Jamen vafan, de skadar ju liksom inte att det finns många instancer på level 80. Och de är ju bara dumt att teir 1, teir 2, teir 3 går till spillo därför att ingen orkar fixa ett ruttet level60-gear. Antagligen kommer det ju bli samma sak med teir4, teir5 och teir6 men vi får verkligen hålla tummarna för att det inte blir så.
Jag menar inte att dom ska bli det besta gearet som finns, men en go boost gentemot dom gröna questitemsen man har efter att ha levlat från 70.

Visa signatur

Corsair 450 W, Gigabyte GA-P35-DS3, Intel E2160 @ 3 GHz, HD3870, 250GB S-ATA, Corsair DDR2 2046Mb Twin2X 6400
"Redan de gamla grekerna trodde sig leva i nutiden."

Permalänk
Medlem

Jag kan hålla med er om att det hade varit schysst att bevara de gamla instancerna på något sätt. Hade gärna sett att de blev till 5-mannainstancer. BWL är fortfarande den roligaste instancen jag har kört. Mycket roligare än både MC (dödstråkig) och AQ40 (skiten är ju helt tom för fan!).

Då behöver de inte tweaka om bossarna särskilt mycket heller. Däremot kan väl suppression room vara lite småjävligt utan AoE

Permalänk
Medlem

Tog ett "slölira"break när BC kom, hände saker IRL. Kom så långt efter alla, gearmässigt och så så jag har aldrig kommit ikapp.

Har under tiden lattjat runt med några gubbar. Shaman/Rogue/Hunter som jag hoppas det ska gå att hänga med i starten på WotLK med!? De har bara skräpgear, ah mest.

Ska bara försöka bestämma mig för vad som är roligast. Rådiggar min meléshaman, roguen är rätt kul men har fått upp ögonen lite för min gamla preBC hunter igen. Velar ordentligt.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk