Permalänk

ljudisolering från clas-ohlson?

någon som har provat ljudisoleringsmattan från clas-ohlson? med tanke på pris och utseende så tror jag inte att den är så effektiv, men kan va värt att prova..

http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=256772

Visa signatur

Intel Pentium D 2.66Ghz (klockad 3.9Ghz). 2Gb Kingston DDR2 pc5300 667Mhz. Asus P5LD2-SE. Geforce 7600 Gt 256mb ddr2

Permalänk
Medlem

Vad som helst som du kan stoppa under ditt chassi som har en fjädrande effekt, är ju en förbättring. Använd fantasin

Själv så skar jag ut ett x antal skumbitar ifrån stoppningen från kartongen som kom ifrån DB. Och satte under de fyra fötterna. Vilket funkar riktigt bra

Visa signatur

"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe"-Albert Einstein-#1 X48DS5| Q6600GO@3.6GHz Max FSB so far :P | TRUE+FM121 | OCZ Reaper-8500 | Corsair 620 | Cosmos 1000 | #2: P35-DS4 ( F10 )| TRUE-120 | E6600@3.72 | OCZ Nvidia SLI DDR2 PC2-6400 | NZXT Lexa | HD4850|

Permalänk

under?, va jag fattar de som är det isolering som man har inuti? eller är ja helt ute å cyklar?

Visa signatur

Intel Pentium D 2.66Ghz (klockad 3.9Ghz). 2Gb Kingston DDR2 pc5300 667Mhz. Asus P5LD2-SE. Geforce 7600 Gt 256mb ddr2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Subrosa
Vad som helst som du kan stoppa under ditt chassi som har en fjädrande effekt, är ju en förbättring. Använd fantasin

Själv så skar jag ut ett x antal skumbitar ifrån stoppningen från kartongen som kom ifrån DB. Och satte under de fyra fötterna. Vilket funkar riktigt bra

Ehm.. va?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av _mithoraz_
under?, va jag fattar de som är det isolering som man har inuti? eller är ja helt ute å cyklar?

Ja självklart funkar Clas Ohlson's mattor helt ok! Även biltema och kjell.com har om du vill kolla runt lite

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av _mithoraz_

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Electrix
Ehm.. va?

Ja självklart funkar Clas Ohlson's mattor helt ok! Även biltema och kjell.com har om du vill kolla runt lite

Tänkte rätt, men skrev fel...:D

Det jag menar är ju naturligtvis att det finns mrtl i våra egna hem, som är vibrationsdämpande och ljuddämpande.

Visa signatur

"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe"-Albert Einstein-#1 X48DS5| Q6600GO@3.6GHz Max FSB so far :P | TRUE+FM121 | OCZ Reaper-8500 | Corsair 620 | Cosmos 1000 | #2: P35-DS4 ( F10 )| TRUE-120 | E6600@3.72 | OCZ Nvidia SLI DDR2 PC2-6400 | NZXT Lexa | HD4850|

Permalänk
Medlem

En fråga angående detta: liggunderlagsmaterial, hur bra funkar de som ljudisolering?

Permalänk
Geeks
SweClockers
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CSM101
En fråga angående detta: liggunderlagsmaterial, hur bra funkar de som ljudisolering?

Vill du komma riktigt billigt undan springer du in i en butik som Duka eller Cervera och frågar om dom har några skumgummiförpackningar över. Har du tur får du tag på precis samma typ av material som finns i exempelvis CM Cosmos, dvs. äggkartongsformad skumgummisiolering.

Annars har akvariebutiker skumgummi i alla former som används som filter i pumpar.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify) » Pappa till Moderskeppet 1–3 » SweClockers chefredaktör 2007–2015 (Team Jonas, Emil, Jacob och Ytterberg)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xphaze
Vill du komma riktigt billigt undan springer du in i en butik som Duka eller Cervera och frågar om dom har några skumgummiförpackningar över. Har du tur får du tag på precis samma typ av material som finns i exempelvis CM Cosmos, dvs. äggkartongsformad skumgummisiolering.

Annars har akvariebutiker skumgummi i alla former som används som filter i pumpar.

Smart, men anledingen till att jag frågar är för att jag har några meter sån material hemma och funderade på om det skulle funka med det.

Permalänk
Medlem

http://www.webhallen.com/prod.php?id=73697

Köpte en sån främst för priset. Kollade på ngn recension och där stod det att det i princip var samma matta som Akasa (som kostar 250+kr). Beställde dem iaf, och det funkade bra. "High density sound absorbation" och "Heat resistant" för att citera kartongen. Skar till det med en tapetserarkniv och det gick fint. Svårt att göra en riktig bedömning om mattorna verkligen gjorde skillnad, då jag samtidigt plockade ur en 120mm och ersatte en annan i nätagget. Datorn blir något varmare nu, men jag hör den heller inte på 2.5m avstånd. När jag spelar så har jag fläktarna kopplade till en fläktkontroller.
En varningssignal bara, när du väl satt dit dem (riv av och klistra-typen), så är det dessvärre omöjligt att få bort dem utan att lämna spår av att de var där. Har även kollat på sånt där skumgummi á la trolleflex och det kändes mycket sämre.

Visa signatur

AMD 5700X@Vatten | asus prime x370pro | Pny 4070ti Super @ Bykski vatten | 2x16GB Kingston Fury Renegade RGB DDR4 3.6GHZ | Lian Li O11d EVO + 2x360 EKWB RAD + 6 Lian Li AL120 | Seasonic 1300w Gold | NVME 2TB Seagate Firecuda 510 + NVME 1TB WD BLACK + 3 SSD | Philips 49" 8900L | DELL 2713HM | Keychron Q2 Max | Logitech G502 2016.

Permalänk

Under en väldigt kort period hade jag biltemas ljuddämpningsplattor. Men jag drog bort dessa då det inte blev någon märkbar skillnad (bara temperaturen som gick upp 3-4 grader). Jag blev av med skumgummiresterna tack vare aceton/T-sprit.

Permalänk
Medlem

Jag har nyligen köppt Akasa mattor på Kjell för 200kr, och dom funkar hyffsat.

Visa signatur

Vattenkylt SilverStone FT02B, i7 2600k, Asus P8Z68 Deluxe, Corsair AX 850W, Corsair 16GB VENGEANCE BLUE, Asus GTX 570 SLI, Asus Xonar Essence STX, OCZ Vertex2 60GB, WD Black 1TB, 2x WD Green 2TB, 2x Seagate 500GB.

Permalänk
Medlem

Jag behöver något till en hårddisk låda i trä. Det kanskr inte hjälper med isolering i chassit med dessa mattorna så det känns inte lönt. Men vad ska man ha för i hdd lådan för att minska vibrationerna? Gärna nån billig, annars kan man lika bra köpa en Scythe Quiet Drive..

Visa signatur

Lian Li O11D Dynamic Mini || MSI MEG X570 Unify || Ryzen 5600x || MSI 3080 Suprim X || 2x8 GB PC 3600 HyperX || Corsair SF750 Platinum 750W || 2x SN750 NVMe 1TB

Permalänk
Geeks
SweClockers
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hugo hagman
Jag behöver något till en hårddisk låda i trä. Det kanskr inte hjälper med isolering i chassit med dessa mattorna så det känns inte lönt. Men vad ska man ha för i hdd lådan för att minska vibrationerna? Gärna nån billig, annars kan man lika bra köpa en Scythe Quiet Drive..

Gummi-nipplar runt skruvhålen? Köp silikonslang eller nått och klipp till, och extra långa skruvar.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify) » Pappa till Moderskeppet 1–3 » SweClockers chefredaktör 2007–2015 (Team Jonas, Emil, Jacob och Ytterberg)

Permalänk
Medlem

Köpte min ljudisolering på Bauhaus för 25kr 1m^2.
Tror dog tog fel pris i kassan. Inte mitt fel.

Permalänk
Medlem

Acoustipack deluxe verkar verkar ju grymma...

http://www.silentpcreview.com/article71-page1.html

Permalänk
Avstängd

jag köpte ljudisolering för bilar till min dator å det funkar prima :D. Det susande ljuder ifrån fläktarna försvann. Men tempen gick upp typ en eller två grader

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Peter_86
jag köpte ljudisolering för bilar till min dator å det funkar prima :D. Det susande ljuder ifrån fläktarna försvann. Men tempen gick upp typ en eller två grader

Det funderar jag också på att göra. Jag menar om det duger till att ljudisolera en bil så duger det väl till en dator?

Permalänk
Medlem

http://www.webhallen.com/prod.php?id=73697

För 79kr, så anser jag att det är bättre att köpa det där än att springa till biltema. Det är "brandsäkert" och tillverkat för att användas i datorer. Behövde inte skära speciellt mycket heller för att få dem att passa bra. Sitter i ett Antec Solo Miditower.

Visa signatur

AMD 5700X@Vatten | asus prime x370pro | Pny 4070ti Super @ Bykski vatten | 2x16GB Kingston Fury Renegade RGB DDR4 3.6GHZ | Lian Li O11d EVO + 2x360 EKWB RAD + 6 Lian Li AL120 | Seasonic 1300w Gold | NVME 2TB Seagate Firecuda 510 + NVME 1TB WD BLACK + 3 SSD | Philips 49" 8900L | DELL 2713HM | Keychron Q2 Max | Logitech G502 2016.

Permalänk
Medlem

"Vill du komma riktigt billigt undan springer du in i en butik som Duka eller Cervera och frågar om dom har några skumgummiförpackningar över. Har du tur får du tag på precis samma typ av material som finns i exempelvis CM Cosmos, dvs. äggkartongsformad skumgummisiolering."

NEEEJ! lol, det åkte nyss 1m^2 sådant till usa med lite saker sålda på ebay :<

Permalänk
Medlem

Jag har haft dom tidigare i en annan dator och dom funkar bra, nu köpte jag högtalardämping på biltema för 100kr, 5st plattor och dom funkar likabra!

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk

Jag kör trolleflex utanpå bitumen 4mm-mattor, kombinationen är oslagbar, har kört så på tre chassin nu

Visa signatur

[Intel Core i5-3570K, Noctua NH-U12P SE2, ASUS P8Z77-V, Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 4x4GB, Powercolor Radeon 4870 1 Gb, 2x BENQ V2400 ECO + 1 Samsung syncmaster 940BF, Steinberg CI2.]