Playstation 3-tråden, fortsättning

Permalänk
Medlem

Verkar som om Sony har dragit undan 2.40 från Update servrarna..

Nått säkerhetshål kanske?

http://www.ps3fanboy.com/2008/07/02/has-2-40-been-removed-fro...

Permalänk
Medlem

Läste att den gjorde så att vissa kontroller inte gick o synka med PS3an o lite andra buggar. Vilket är konstigt, de borde ju ändå buggtestat den:S

Permalänk
Medlem

Den pajjar ju hela din ps3 om man läser alla inlägg på ps forumen.. lyckad update

Permalänk
Medlem

Inväntar fix innan jag uppgraderar...

Ny bild på R2, fanns två, men den andra var inga monster i...

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Sötast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fredag
Inväntar fix innan jag uppgraderar...

Ny bild på R2, fanns två, men den andra var inga monster i...
http://pici.se/pictures/paJuYPMiu.jpg

Du har inte funderat på att skicka länk till källan istället för ladda upp på pici och sen inte säga ett ord om var man kan hitta bilderna?

Permalänk

Själv har jag inga problem med 2.40 i alla fall :s

Permalänk
Medlem

Vad säger ni? Jag uppdaterade min igår men allt funkar som det ska än så länge iallafall.

R2?

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kr0owe
Vad säger ni? Jag uppdaterade min igår men allt funkar som det ska än så länge iallafall.

R2?

Resistance 2 skulle jag tro

Visa signatur

Abit ab9pro | Antec P180B | Antec Phantom 500w | Corsair XMS2 DDR2 1024MB | Intel Core 2 Duo E6600 | Scythe Ninja | Seagate 320GB SATA II | Powercolor X1950XT

Playstation 3 - PSN: Lunka

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HazZarD
Den pajjar ju hela din ps3 om man läser alla inlägg på ps forumen.. lyckad update

är "några få" som har råkat ut för problemet.

Visa signatur

Q6600 @ 2,8Ghz | 8800GT 512MB | 8gb A-data pc-6400 | GA-P35-DS4 |Antec sonata 3 | HP W2207

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av data xp
är "några få" som har råkat ut för problemet.

Precis.

Har också 2.40 och inga problem.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk

*såg inlägget längst upp..never mind*

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

så, hur är det nu med den här "brickningen" som det talas om. nu har jag redan uppdaterat iof, men andra vill veta..

är det verkligen en riktig brickning (som Wii råkade ut för lite tidigare i sin karriär) eller är det bara en låsning man kan trixa sig ur själv?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aki||es
Bara jag som tycker XMB hackar när man använder funktionen in-game?

som tusan i GTA, inte alls i Tekken.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Sötast

Hacka lär väl XMBn göra om man kör den från ingame? Lär ju inte vara så att maskinen idlar ingame direkt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allexz
Hacka lär väl XMBn göra om man kör den från ingame? Lär ju inte vara så att maskinen idlar ingame direkt

nejdå, det varierar mellan spel verkar det. jag prövade bara Tekken först som sagt, men kollade även GT4 senare. det flyter på lika bra som i "göra ingenting"-läge.

men GTA4 hackar nått fruktansvärt som sagt, så man får la hoppas det var ett undantag.

däremot så laddar listan med saker in lite långsammare ändå, men det spelar ju mindre roll då man ändå inte kan spela upp vidos eller nått i spelen.

på det hela taget tycker jag inte den här funktionen var nått större att jubla åt, ge mig PS2-kompatibeluppdatering istället.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndreaX

på det hela taget tycker jag inte den här funktionen var nått större att jubla åt, ge mig PS2-kompatibeluppdatering istället. [/B]

Jag håller helt med dig! De nya funktionerna är bara trams jämfört med om man fick en PS2-kompatibeluppdatering.

Visst, hårdvarukompatibilitet kanske är kostsamt för sony men mjukvaruemulering borde ju vara kostnadseffektivt.

Jag förstår inte hur sony tänker?! Ps2 är världens mest sålda konsoll genom tiderna (antar jag?). Jag har ingen PS3 men jag har en ps2 och om jag skall köpa en ny klonsol så kan jag lika gärna köpa en XBOX 360 som ps3 eftersom mina ps2 spel är inkompatibla med dem båda ändå.

Det är ju alldeles uppenbart att en stor anledning till att köpa ps3 istället för en 360 försvann för miljontals ps2ägare världen över när de slopade ps2kompatibiliteten på ps3.

Permalänk
Medlem

Om man redan äger en PS2 så ser jag inte problemet?
PS3 lever väl på sina egna meriter, bakåtkompatibiliteten i 360 är väl inte heller mycket att skriva hem om?
Är det viktigt så skaffar man en 60GB PS3, de flesta spel funkar ju mer eller mindre?

Tycker det är bra att Sony lägger resurser på NYA spel, än att slösa pengar på att de gamla som funkar fint i PS2:an ska kunna köras perfekt i PS3...

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem

klart nya spel är viktiga för ps3.
Dock var det viktigt för mig att få tag på en amerikansk 60GB helt enkelt för 100% bakåtkompabilitet. Det var liksom viktigt för mig då jag har allt för många PS2 spel att gå igenom.

Så ja vi finns också.
Jag vill personligen inte ha 5 konsoller framme när det räcker med 3.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5950x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM ECC, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ove-Piss
Jag håller helt med dig! De nya funktionerna är bara trams jämfört med om man fick en PS2-kompatibeluppdatering.

Visst, hårdvarukompatibilitet kanske är kostsamt för sony men mjukvaruemulering borde ju vara kostnadseffektivt.

Jag förstår inte hur sony tänker?! Ps2 är världens mest sålda konsoll genom tiderna (antar jag?). Jag har ingen PS3 men jag har en ps2 och om jag skall köpa en ny klonsol så kan jag lika gärna köpa en XBOX 360 som ps3 eftersom mina ps2 spel är inkompatibla med dem båda ändå.

Det är ju alldeles uppenbart att en stor anledning till att köpa ps3 istället för en 360 försvann för miljontals ps2ägare världen över när de slopade ps2kompatibiliteten på ps3.

hur de tänker vet jag inte, men hur de gör det och planerar kan jag ju spekulera lite i. anledningen till att hårdvaran begränsades i förtid var (troligast) för att mjukvaruersättning redan var under utveckling, då hade företaget övervägandet att se köparens behov av funktionen mot den ökade kostnaden för denna att göra. om man fortsatte hårdvaran som senare inte behövs förlorar man pengar och köpare men vinner ev goodwill. (iaf fram till mjukvaran ersätter och alla som har hårdvaran nu känner sig purken på kostnad som senare var onödig istället för de som känner sig blåsta på funktion innan. gör man tvärtom kan utvecklingen åas bli positiv då nya överraskningar istället kommer "gratis" och ger mervärde)* kort sagt, man får välja sina slag om man vill vinna konsollkriget och oavsett hur man lierar sig kommer man bli ovän med några talibaner och andra krigsherrar på vägen.

jodå, både PS1 och PS2 har sålt nära dubbelt så bra som de näst mest säljande tillsammans. (NES och SNES alltså) så det var rätt lyckat minst sagt, men framförallt är PS2 fortfarande den konsoll som säljer bäst med mjukvara tydligen, totalt sett.

*(kanske i tid till den PS2 man fortfarande har drar sin sista suck om man har tur i oturen)

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fredag
Om man redan äger en PS2 så ser jag inte problemet?
PS3 lever väl på sina egna meriter, bakåtkompatibiliteten i 360 är väl inte heller mycket att skriva hem om?
Är det viktigt så skaffar man en 60GB PS3, de flesta spel funkar ju mer eller mindre?

Tycker det är bra att Sony lägger resurser på NYA spel, än att slösa pengar på att de gamla som funkar fint i PS2:an ska kunna köras perfekt i PS3...

nävisst, om man redan har en PS2 är det ju inget problem egentligen, så där tror jag inte så värst många som gillade sin PS2 resonerade i valet heller som Ove. men däremot är det alltid skönt att ha en låda mindre att koppla in, och bra för framtiden (som i exemplet ovan) eller hur?

hursomhelst så tror jag fortfarande på att det kommer mjukvaruemulering för PS2, och om det inte gör det innan Oktober så ska jag ju som sagt äta upp min katt. *urk..*

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fredag
Om man redan äger en PS2 så ser jag inte problemet?
PS3 lever väl på sina egna meriter, bakåtkompatibiliteten i 360 är väl inte heller mycket att skriva hem om?
Är det viktigt så skaffar man en 60GB PS3, de flesta spel funkar ju mer eller mindre?

Tycker det är bra att Sony lägger resurser på NYA spel, än att slösa pengar på att de gamla som funkar fint i PS2:an ska kunna köras perfekt i PS3...

Jag tror nog inte att det är så mycket slösa som det är en investering som sedan kan ge mer resurser till bra spel om de fixar med mjukvarukompatibilitet med ps2.

Jag kan förstå att 360 inte satsar på bakåtkompatibilitet eftersom det jämförelsevis inte finns så många xbox som ps2ägare.

Du ser inte problemet om man redan äger en ps2? Jag antar att du har ett mycket stort TV/Data-bord med många hyllor i eftersom du inte ser fördelarna med att emulera gamla programvaror i nya maskiner. Det är ju främst de som redan har en ps2 som gläds av emulatorfunktionen, om man inte har några ps2spel så kan jag förstå om man inte bryr sig så mycket.

Visst är det en nostalgitripp att ta fram sin gamla amiga eller nintendo men det går mycket smidigare att ibland köra moonstone/monkey island/super mario 2 direkt via sin pc eller ännu hellre, via sin nyaste konsoll som ändå har tillräkligt med kraft i hårdvaran för att klara det. (kul för mig att ps3 kan köras med linux ubuntu har både nes och amiga- emulatorer i sina programförråd:).)

Visst amiga och nes är lite väl gammalt men du borde förstå poängen med att inte behöva ha alla sina gamla maskiner, som förhoppningsvis inte är trasiga, liggande framme?

Jag hoppas att Andreax får rätt i att det kommer en uppdatering med ps2 stöd. Jag tänker iofs inte köpa nån ny konsol på ett bra tag ändå. Än så länge har inte så många av de riktiga "kioskvältarspelen" till ps3 kommit än och när de kommer så kostar de ofta så mycket så många inte har råd med att köpa alla bra spel utan man får välja nått av dem.

Däremot finns det ju många bra billiga spel till ps2 som man kan spela under tiden man väntar på tillfället att köpa spelet man vill ha till ps3.

Jag tror i alla fall att jag inte är så ensam om att vilja ha bakotkompatibilitet i ps3 med tanke på alla ps2spel som sålts,

ok, tror jag bör sova lite också...

Permalänk
Medlem

Jag tänkte att PS2:an är ju så väldigt liten att man alltid har plats för den, och om man nu vill köra PS2 på PS3 så köper man bara en variant som fixar det. Personligen gillar jag att ha PS2:an vid den andra TV:n, då vi är flera som spelar här hemma, visst har man slängt in GT4 och SSX i PS3:an, men gillar känslan bättre på den gamla tjockTV:n. GT5p dödade dock GT4 så hårt att jag slutade spela det...

Vad gäller klassiker, så får dom leva vidare i minnet. Man blir snabbt bortskämd med PS3. Gjorde misstaget att ta hem Wipeout(PS1), såg rysligt ut och jag som mindes det som underbart och vackert, lol!

Kioskvältarspelen i all ära, själv har jag spelat mer än någonsin sen PS3:an kom, och idag känns det verkligen inte som att det finns nån brist på fantastiska spel direkt, snarare pengar...
GTA4 och MGS4 ger många timmars spelglädje och känslan när man klarat dem är att det inte blir bättre än så här.
Men måste du vänta rekommenderar jag MGS3 till PS2, om du inte kört det redan.

Det jag saknar till PS3 är ett nytt SSX och Wipeout HD(Varför väntar de på?). Sen längtar jag enormt efter LBP och R2. Men ska varva om MGS4 ett par gånger till först...

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fredag

Vad gäller klassiker, så får dom leva vidare i minnet.

Det tycker jag är lite synd. Det har gjorts väldigt många bra och tidlösa spel.
Visst, de passar sig oftast bättre på en tjock-TV eftersom det kan se lite pixligt ut annars.

Det spelet som kanske stått sig bäst mot tidens tand tycker jag är IK+. Jag spelar det fortfarande istället för spindelharpan eller vad det nu är folk sitter och slöspelar med ibland, dessutom har det ju tidernas bästa spelmusik.

Hade jag en PS3 så hade jag garanterat installerat ubuntu och en amiga-emulator.

Här är en länk för de som behöver färska upp minnet lite:
http://www.youtube.com/watch?v=lMAjObaTqzA&feature=related
Tror IK+ fyller 20 i år förresten.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fredag

Vad gäller klassiker, så får dom leva vidare i minnet. Man blir snabbt bortskämd med PS3. Gjorde misstaget att ta hem Wipeout(PS1), såg rysligt ut och jag som mindes det som underbart och vackert, lol!

Kioskvältarspelen i all ära, själv har jag spelat mer än någonsin sen PS3:an kom, och idag känns det verkligen inte som att det finns nån brist på fantastiska spel direkt, snarare pengar...

3D-spelen har ju iof en inbyggd brist att åldras fortare och mindre värdigt än 2D. men nog tycker jag att Wipeout är rätt stiligt än idag jämfört med annat från tiden, mycket tack vara sin miljö och stil förvisso. (och intot är fortfarande oöverträffat) värre är det då med spelkänslan som åas igen är riktigt bra i uppföljaren som bara är ett par år nyare.

dom är åas inte så intressanta då dom alltid har uppföljare som är exakt samma sak. visst, nu kanske nån får nostalgikänslor och så av att köra GT trots att GT5 finns men jag får bara huvudvärk av det. däremot finns det ju såna mängder av spel som aldrig uppgraderas, även om samma genrer eller sk spirituella uppföljare kommer med bättre grafik och kontroll så kommer det ju troligen aldrig nått ICO 2008 osv. det är dessa spel som är viktiga att arkivera, eller kanske tom nyupptäcka för de som aldrig haft en PS2. och det finns mycket att hämta, PS2 har en rent ofattbar mängd unikt bra material bland allt skräp. (som Amigan ungefär, apropå tidigare inlägg)

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndreaX

"... så kommer det ju troligen aldrig nått ICO 2008 osv. det är dessa spel som är viktiga att arkivera, eller kanske tom nyupptäcka för de som aldrig haft en PS2. och det finns mycket att hämta, PS2 har en rent ofattbar mängd unikt bra material bland allt skräp. (som Amigan ungefär, apropå tidigare inlägg) "

Fasen vad jag har letat i olika affärers begagnathyllor efter ICO utan att finna det. Det finns eller fanns som platinum utgåva på webbhallen men då kostade den 300:- ungefär och jag köpte samtidigt massa andra ps2 spel så jag hade inte råd med det.

Jag bara måste ha det spelet i min spelhylla men inte till vilket pris som helst förstoss.

Permalänk
Medlem

kolla på typ tradera annars. går och göra fina fynd där.

har själv fått tag på ff 7 och ff9 där

Visa signatur

PSN: Lexcose
0100
0010

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ove-Piss

Jag förstår inte hur sony tänker?! Ps2 är världens mest sålda konsoll genom tiderna (antar jag?). Jag har ingen PS3 men jag har en ps2 och om jag skall köpa en ny klonsol så kan jag lika gärna köpa en XBOX 360 som ps3 eftersom mina ps2 spel är inkompatibla med dem båda ändå.

Det är ju alldeles uppenbart att en stor anledning till att köpa ps3 istället för en 360 försvann för miljontals ps2ägare världen över när de slopade ps2kompatibiliteten på ps3.

Jag förstår verkligen inte alls vad du menar, Så alla som har en PS2 tänker INTE köpa en PS3 för att den inte har bakåtkompatibelhet? Varför skulle någon tänka så. "Åhh nej, ja har ett PS2 och vill gärna ha ett PS3 men tänker köpa ett 360 istället för att PS3an kan inte spela PS2 spel", Kan 360n spela PS2 spel då? Neh!

Jag kan tänka mig att de utan PS2 inte vill ha en PS3 då den inte kan spela PS2 spel men de som redan har en PS2 kan ju inte bry sig. Jag har 60gb, Har inte spelat PS2 spel sen jag köpte den, över ett år sen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aki||es
Kan 360n spela PS2 spel då? Neh!

Nej det kan den inte, men den kan spela xbox 1 spel.

Visa signatur

PSN: Swedishbullets

Permalänk

Tjenare,
Satt nu och spelade lite GTA 4. Så märker jag att omgivningen slutar ladda upp i spelet. Och ljudet från radion dog sen hänger sig PS3:an. Startar om den. Kommer till menyn där jag ska välja att starta upp spelet igen. Så kommer inte GTA loggan upp. Tar ur skivan och testar igen utan resultat. Testar andra spel utan resultat.

Jag misstänker ju att Blu-ray har lagt av tyvärr. Fast den indikerar att den läser skivan (Exakt dethär hände för mig http://youtube.com/watch?v=vE0QuL9zZrw ).

Fast nu kommer vi till mitt riktiga problem.
Jag har inget kvitto. Det har försvunnit i en flytt tyvärr. Kan jag lösa detta på något sätt eller blir det till att köpa en ny PS3:a?

Visa signatur

Jag är nog för gammal för att hänga här...

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av molis
Nej det kan den inte, men den kan spela xbox 1 spel.

Ja riktigt dåligt dessutom Och inget stöd för det heller längre (uppdateringar för att stödja flera spel, stödjer extremt lite).

Ps3 hade stöd för det, fullt stöd dessutom från början.
Dom tog bort det, det gjorde MS också via att inte bry sig om att uppdatera det längre.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av molis
Nej det kan den inte, men den kan spela xbox 1 spel.

Mm, Men tycker inte de är de han vill få fram i texten.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aki||es
Jag förstår verkligen inte alls vad du menar, Så alla som har en PS2 tänker INTE köpa en PS3 för att den inte har bakåtkompatibelhet? Varför skulle någon tänka så. "Åhh nej, ja har ett PS2 och vill gärna ha ett PS3 men tänker köpa ett 360 istället för att PS3an kan inte spela PS2 spel", Kan 360n spela PS2 spel då? Neh!

Jag kan tänka mig att de utan PS2 inte vill ha en PS3 då den inte kan spela PS2 spel men de som redan har en PS2 kan ju inte bry sig. Jag har 60gb, Har inte spelat PS2 spel sen jag köpte den, över ett år sen.

Jag förstår inte hur du inte kan förstå vad jag menar?;)

Jag upprepar:
"Det är ju alldeles uppenbart att en stor anledning till att köpa ps3 istället för en 360 försvann för miljontals ps2ägare världen över när de slopade ps2kompatibiliteten på ps3."

Det är inte alls samma sak som att skriva som du:
"Så alla som har en PS2 tänker INTE köpa en PS3 för att den inte har bakåtkompatibelhet?"

Läs vad JAG har skrivit istället för att läsa det DU skrev som om JAG hade skrivit det.

Sedan om du inte ser någon fördel i att kunna spela dina ps2spel på din ps3 så får du tycka det. Men jag ser det som ett rimligt antagande att många andra skulle tycka det vore praktiskt att kunna göra det. Därmed inte sagt att ALLA ps2 ägare skulle välja bort ps3 som sin nästa konsol.

Däremot så skulle det kanske kunna vara ett smart sätt för sony att lättare försöka behålla endel av sina marknadsandelar, som de skaffat sig genom alla sålda ps2, med en ps2emulering i ps3.

Edit: Så att alla som har en massa ps2 spel hemma (vilka är många) även kan fortsätta att spela dem på sin nästa konsol och för att kunna göra det så finns det bara ps3 att välja mellan.