Bättre bild med hdmi spelare?

Permalänk
Medlem

Bättre bild med hdmi spelare?

Hej!
Har precis köpt en samsung r86(40tum)

Är det värt att lägga ut 1400kr på en dvdspelare som har hdmi utgång med uppskalning?

Har sneglat en hel del på denna:

http://www.onoff.com/online/se/inet.nsf/vProd/48489?opendocum...

hur mycket bättre blir bilden?

Snabbt svar uppskattas!
Med vänliga hälsningar
Patric

Är det ingen som kan detta???

Permalänk

Jag kan!
Nämen, allvarligt, bilden blir otroligt mycket skarpare med en HDMI spelare, kör själv på min inspelningsbara hårddisk ochd et är enorm skillnad!
Slå till!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Värt och värt, självklart är det värt det men inte enbart på grund av HDMI't.
Dock kan du få det mycket billigare:
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=160878

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem

Tack som tusan för hjälpen!
ska beställa den direkt!

Trevlig helg!

Permalänk
Medlem

dyr tv billig halvkass dvd?
skulle jag köpt en billig dvd hade det lätt blivit denons 1030 tror jag den heter..
grymt bra bild för pengarna.

Visa signatur

|| Förstärkare Amplifix || Högtalare Canton RC-L || Cambridge Audio Dacmagic || asrock 330||

http://www.minhembio.com/forum/index.php?s=dd15fd8c8426beaecf...

Permalänk
Medlem

Damn it, nu fick jag beslutsångest!

Vart kan jag få tag på en sådan?
vad kostar dom?

Googlade lite och hittade ingen återförsäljare.

Mvh Patric

Permalänk
Medlem

När det kommer till uppskalning så smiskar min Toshiba min gamla Samsung rätt hårt: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=125229
(Som bonus spelar den även HD-DVD)

Permalänk
Medlem
Visa signatur

|| Förstärkare Amplifix || Högtalare Canton RC-L || Cambridge Audio Dacmagic || asrock 330||

http://www.minhembio.com/forum/index.php?s=dd15fd8c8426beaecf...

Permalänk
Medlem

Till trådskaparen: Jag skulle ha köpt samsungen i alla fall.
Om man ska börja se över HIFI utrustning (som för övrigt är dem för som är riktigt kräsna) kommer pengarna enkelt flyga iväg, och ärligt talat är det inte en sån stor skillnad som det bör vara för det priset man får betala för en enkel dvd spelare från till exempel hifhiklubben.

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem

Oh herregud! vad ska jag köpa?
haha.

det kommer alltså knappt bli någon bildskillnad om jag lägger till nån tusenlapp?

Permalänk
Medlem

Enligt mig, om du inte är überkräsen, så nej.

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem

dessutom är Samsung tysta och pålitliga oftast. både Denon och Toshiba som det tipsats om kan vara både mekaniskt bristfälliga och antingen föra liv rätt ofta, eller värre, börja göra det helt plötsligt.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndreaX
dessutom är Samsung tysta och pålitliga oftast. både Denon och Toshiba som det tipsats om kan vara både mekaniskt bristfälliga och antingen föra liv rätt ofta, eller värre, börja göra det helt plötsligt.

Ojoj ett sådant skojigt påstående förtjänar ett så bra svar som ..................................

Till trådskaparen kan jag väl säga, att det är du själv som får avgöra om den kvalitets och pris skillnaden som existerar där emellan är värt det för dig. Du kan din situation bäst.

Om du har någon hifi-klubb butik när dig så kan du ta med dig samsungen om du nu köpt den och testa och jämföra.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Foetus
dyr tv billig halvkass dvd?
skulle jag köpt en billig dvd hade det lätt blivit denons 1030 tror jag den heter..
grymt bra bild för pengarna.

Orka lägga pengar på vanlig DVD då det ändå är skitkvalitet? Bättre att lägga pengarna på en vettig HDDVD eller BluRay-spelare istället.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Unit01
Ojoj ett sådant skojigt påstående förtjänar ett så bra svar som ..................................

det är inte alls skoj, det är högst irriterande när föråhllandevis dyra produkter inte håller måttet. Denon kör friskt med branding på många modeller och Toshiba har högst ojämn kvalitet. (detta betyder inte att de alltid är dåliga, men man bör kolla upp modellen ifråga man tänker sig mycket noga innan köp)

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndreaX
det är inte alls skoj, det är högst irriterande när föråhllandevis dyra produkter inte håller måttet. Denon kör friskt med branding på många modeller och Toshiba har högst ojämn kvalitet. (detta betyder inte att de alltid är dåliga, men man bör kolla upp modellen ifråga man tänker sig mycket noga innan köp)

Då jag äger både en Toshiba och en Samsung måste jag säga att Toshiban är den som övertygar bäst.
Den må vara lite långsammare i menyer och sådant. Men den har aldrig betett sig underligt vid uppspelning eller dylikt, vilket min Samsung har. Inställningar och sådan är dessutom enklare och mer logiska på den än på min Samsung. Och framförallt producerar den en bättre bild på TVn.
Fast jag får väl iofs erkänna att fram tills jag köpte Toshiban så tyckte jag Samsungen var riktigt bra, så hur nöjd man är beror nog helt på vad man jämför med

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av keyser
Då jag äger både en Toshiba och en Samsung måste jag säga att Toshiban är den som övertygar bäst.
Den må vara lite långsammare i menyer och sådant. Men den har aldrig betett sig underligt vid uppspelning eller dylikt, vilket min Samsung har. Inställningar och sådan är dessutom enklare och mer logiska på den än på min Samsung. Och framförallt producerar den en bättre bild på TVn.
Fast jag får väl iofs erkänna att fram tills jag köpte Toshiban så tyckte jag Samsungen var riktigt bra, så hur nöjd man är beror nog helt på vad man jämför med

lite orättvisande ändå att jämföra den med en spelare som bara kostar runt 1/6 iof. (nypriser om det är dessa i tråden du menar, är den ena istället äldre med med mer liknande pris så är bildbehandlingen inte helt relevant, men väl mekaniken man kan förvänta sig)

men nu ska vi inte heller övertolka det jag sa. essensen var att Samsung har jämnare kvalitet, och att det främst gällde gentemot Denon, men även Toshiba.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HMB
Orka lägga pengar på vanlig DVD då det ändå är skitkvalitet? Bättre att lägga pengarna på en vettig HDDVD eller BluRay-spelare istället.

Exakt, det är ju ingen ide att lägga ner tusenlappar på en dvd spelare i dagsläget, köp Lidl:s HDMI spelare om du vill, det kommer ändå bli stor skillnad!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

DVD kommer finnas ett bra tag till, det är bara början av HDDVD och BluRay apparater och just nu är priset på dem löjligt dyra. För att inte tala om filmerna som även är relativt dyra.
Åter igen till trådskaparen, köp Samsungen och oroa dig inte för något annat :).

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sanazin
För att inte tala om filmerna som även är relativt dyra.

Nja. Filmer få du för 160:- och uppåt, om man inte envisas med att köpa dem på OnOff. Ungefär som vanliga DVD-filmer dvs..
Fast med Blu-Ray får man hålla reda på regionerna om man importerar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av keyser
Nja. Filmer få du för 160:- och uppåt, om man inte envisas med att köpa dem på OnOff. Ungefär som vanliga DVD-filmer dvs..
Fast med Blu-Ray får man hålla reda på regionerna om man importerar.

HDDVD: http://www.webhallen.com/list.php?avd=2&konsol=14&genre=2519&...

BluRay:
http://www.webhallen.com/list.php?avd=2&konsol=14&genre=2526&...

Vanliga DVD:
http://www.webhallen.com/list.php?avd=2&konsol=14&genre=900&c...

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem

Jag kanske skulle nämt att jag menade import...
HDDVD: http://www.axelmusic.com/index_fab.php?fid=39&cid=&pid=fmt
Blu-Ray: http://www.axelmusic.com/index_fab.php?fid=38&cid=&pid=fmt
Firman håller till i England/Danmark, så ingen risk för tull.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sanazin
DVD kommer finnas ett bra tag till, det är bara början av HDDVD och BluRay apparater och just nu är priset på dem löjligt dyra. För att inte tala om filmerna som även är relativt dyra.
Åter igen till trådskaparen, köp Samsungen och oroa dig inte för något annat :).

Det kommer inte dröja länge förrens HDDVD/BluRay sjunker kraftigt i pris, redan till vintern nu kommer det garanterat komma attraktiva erbjudanden. Nästa vinter misstänker jag att kombinerad HDDVD/BluRay kommer vara "årets julklapp".

Permalänk
Medlem

OnT:
Samsungen som du visade är helt ok för dig, om du skall ha HD-DVD eller liknande så råder jag dig att vänta ett år då det kommit nya modeller eller att de befintliga säkert sjunkit en hel del i pris.

Visa signatur

Livet är en sexuellt överförbar sjukdom med 100 % dödlighet. - Lars Alfred Engström - Linköpings Universitet
Sebbe bloggar: www.gnask.nu

Permalänk
Medlem

@ keyser: På hemsidan du länka kostar relativt nya filmer över 200 kr. Det är på tok för mycket för En film.

@ HMB: Förhoppningsvist ja, men det är inte därför DVD kommer finnas kvar ett bra tag till. Det är på grund av filmbränning och dylikt. En BluRay brännare kostar skjortan idag.

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sanazin@ keyser: På hemsidan du länka kostar relativt nya filmer över 200 kr. Det är på tok för mycket för En film.

Tycker du 200kr är mkt för en ny HD DVD film? vad vill du ge? 20kr? det är bättre bild än vanliga dvd som kostar lika mkt så sluta gnäll

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sanazin
@ keyser: På hemsidan du länka kostar relativt nya filmer över 200 kr. Det är på tok för mycket för En film.

beror ju på filmen, att alla filmer ska kosta 299kr tycker jag med är fördyrt men det är vad marknaden säger just nu för att det mest är fantaster med god ekonomi som köper ändå.

men att jag ska behöva betala lika mycket för tex "Spindelmannen 3" (bara ett exempel då jag avskyr såna filmer, och den filmen i synnerhet) som trycks upp i 1 halv miljard ex och nån lite smalare film som tex "The fountain" med 50000 ex är helt vrickat.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint