Asus billiga bärbara dator snart här

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mrc
Känns som en 3:e världen dator.

Varför ska man lägga ~3000 på en dator som inte går att använda?

Har svårt att tro att den kommer fungera speciellt bra med XP med 512 mb minne och 900 mhz.

Datorn är itne tänkt att användas med ett operativsystem som slukar datorns prestanda med hull och hår. Denna levereras med linux och kommer med det flyta på utan större problem. Är ju en surfdator.

Visa signatur
Permalänk

Skulle lätt köpa om det var ett Windows-OS på den.

Permalänk
Inaktiv

Det kommer nog gå att köra windows på den skulle jag tro

Permalänk
Medlem

Inte för att jag har problem med min 17" jag bär omkring på i nuläget, men skulle jag få tag i denna för 2 lax, eller möjligtvis nästa typ för lite mer, ja då skulle min 17" få en lillasyster

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem

Hade gärna sluppit webcamen och modemet. Massa onödiga komponenter, usch.

Visa signatur

Dator: C=64 med bandare och diskdrive.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Splinter Snake
Skulle lätt köpa om det var ett Windows-OS på den.

Bätre å köpa utan och slänga in själv, det gör jag ändå så varför betala mer? ALLA datorer som kommer med förinstallerat OS är väldigt sega och allmänt buggiga

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Avstängd

Går det att lira Diablo 2 på det där Linux baserade Operativ-systemet?

Permalänk
Inaktiv

perfekt blir nog en sådan här, man spelar ju inte på en bärbar ändå så varför betala 6-10K när man kan få en för 2K...skulle ju vara priset isåfall

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Shooblan
Vad tror ni upplösningen kommer vara? på andra datorer med små skärmar ligger de ganska lågt, hoppas det blir bättre på denne. annars blir det nog högre upplösning på 10" ^^,

Upplösning ska vara 800×480 på 7" modellen vilket är helt ok.

Visa signatur

Phenom II X6 1055t @ 3,5GHz
Sleeva.se »

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av r3mpuh
Går det att lira Diablo 2 på det där Linux baserade Operativ-systemet?

Verkar fungera "out-of-the-box" i Wine: http://appdb.winehq.org/appview.php?iVersionId=315

Permalänk

Kanske man köper om det blir rätt pris

Visa signatur

AMD 5600+ / 2 GB ram / Powercolor 3870 / 1060GB hårddisk/

Eee Pc 900

Permalänk
Medlem

http://www.notebookreview.com/default.asp?newsID=3829 står det inget om att den kan spela upp video-filer..
Det borde den väl kunna, eller? Hade isf varit perfekt att ha om "titta på anime"-dator.

Men jag tror ändå jag väntar på 10" versionen...
EDIT: Det borde ju finnas nåt synaptic-liknande på den... det är ju trots allt en linuxdator.
Isf borde det inte vara några problem at få in exempelvis Mplayer..

Visa signatur

Gosh!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aresz
Upplösning ska vara 800×480 på 7" modellen vilket är helt ok.

Ahh, hittade nyss det.

Men till 10" var det svårare att hitta.

Någon som vet? ^^

BTW
Svenskt tagentbord? =O

Permalänk
Medlem

Hade fel, 8 gb och 16 gb kommer SSD diskarna i.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Splinter Snake
Skulle lätt köpa om det var ett Windows-OS på den.

Går att installera XP på den.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
Bätre å köpa utan och slänga in själv, det gör jag ändå så varför betala mer? ALLA datorer som kommer med förinstallerat OS är väldigt sega och allmänt buggiga

Fasst att få det förinstallerat är nog bra mycket billigare men håller med om att man gärna vill installera det själv.

Permalänk
Medlem

Varför skulle man nånsin vilja ha XP på en sån dator? :S
Jag tycker att det känns perfekt med ett skräddarsytt OS till en så pass klen dator!

Visa signatur

Gosh!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derfpa
Varför skulle man nånsin vilja ha XP på en sån dator? :S
Jag tycker att det känns perfekt med ett skräddarsytt OS till en så pass klen dator!

det eller xp pro lite.
en slimmad variant av pro.
200mb och flyter ganska bra på en pc med p2@233MHz och 64MB ram.
men xp på usbsticka hade varit bäst tycker jag.

Visa signatur

Hej

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mrc
Känns som en 3:e världen dator.

Varför ska man lägga ~3000 på en dator som inte går att använda?

Har svårt att tro att den kommer fungera speciellt bra med XP med 512 mb minne och 900 mhz.

Om du läser hela nyheten så ser du att den kommer med ett linuxbaserat os:-))

Visa signatur

Fractal Design Refine R2 Asus Commando(1901) Q6600@3600mhz@Vattenkylning Corsair HX620W 4Gb 2x2 dominator 8500 Powercolor HD4870X2 Ikari Laser WD MyBook 500Gb@E-Sata 3dmark06@20436+/-
Win xp sp3/win 7 ultimate

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av victor_passe
*bort*
Mycket korkad förslag, inlägg redigerat av OSkar000

Du vet att det är olagligt va?:p

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av echo

Personligen tycker jag inte storleken på tangentbordet är något problem alls, däremot är frågan hur kvalitén är på det. Det är en widescreen (bra för tangentbordet) plus att datorn är större än vad skärmen ger sken av (döyta runt skärmen).
Tar liten stund att vänja sig men sen går det nog bra.

Upplösningen är inte dålig så så illa tycker jag inte det är.

Jag har aldrig använt annat än fullstorlekstangentbord så det är möjligt att jag har fel alternativt kan vänja mig, som du skriver. Tycker bara det _verkar_ så litet, sitter här med en tumstock och måttar vid mitt tangentbord. Jag minns fortfarande vilket otroligt lyft det var att gå från 17" CRT till 19" TFT. Senare inlägg tar upp att det ska komma 10" vilket kanske annars tillfredsställer mina behov (inga skämt om den meningen nu tack ).

Att upplösningen är relativt hög hjälper inte så mycket enligt mig. Det innebär bara att man måste zooma för att kunna se, framförallt i Office-program, som jag hade tänkt använda den till. Och i och med zoomningen blir resultatet såklart att man inte ser så mycket info som man skulle vilja. EDIT: Å andra sidan, den lilla rutan som man skriver dessa inlägg i, är mindre än 7" och jag tror nog jag skulle kunna tänka mig att lära mig nöja mig med det, åtminstone i ordbehandling, vilket jag främst skulle använda den bärbara till.

Visa signatur

MSI B650 Tomahawk Wifi, 7800X3D, Noctua D15, 64GB Kingston Fury Beast, Sapphire Pulse 7900XT, Corsair RM750X V2, Samsung 990 Pro 4TB + MP510 960GB + PNY CS3030 2TB, Define R6, Win 11.
Sig uppdaterad 2023-12-28. Inlägg där bilar jämförs med datorer beaktas inte.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av akkaniclas
Du vet att det är olagligt va?:p

Inte nödvändigtvis... det finns ju privilegierade studenter här... ibland... kanske...

bartil: bla beroende på hur mycket dö-utrymme man har mellan tangenterna så kan ju även så pass små chassin få rätt stora tangentbord
nej, inget man vill skriva uppsatser på kanske, men klart ok för mindre uppgifter

ang 10"-varianten så har det ryktats att den uteblir och endast 8" samt 8,9"-skärmar blir kvar som störst...

nä, nu vill jag se officiell info från ASUS, med priser och spec och leveranstider
20K enheter i Europa under 2007 är ju ett skämt, förutsatt att att $349 också är ett skämt.... det senare blir det oavsett nämligen, möjligtvis av annan anledning...

Visa signatur

Folding - bad in poker, good in real life

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bartil
Visst slår det en hur märkligt det är att släpa med sig tung hårdvara som krävs för att driva Vista eller ens XP, när allt en bärbar oftast används till är ordbehandling och mejl. Sådana OS är i mobila sammanhang über-bloatware utan jämförelse.

Win2k borde vara ganska lättdrivet. Fungerar ju på 512mb utan problem.

Visa signatur

Min dator äger mig. True story.

Permalänk
Medlem

Tyvärr är SSD-disken pålödd på moderkortet som det verkar. Lite Q&A med en kille som utvecklar för den:

http://www.eeehackers.com/forums/viewtopic.php?id=16&p=1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av akkaniclas
Du vet att det är olagligt va?:p

Som student kan man ofta ladda ned saker gratis faktiskt. De flesta av Microsofts produkter finns tillgängliga. Det är bara att höra med den lokala datorföreningen på universitetet.

Antar att Microsoft gör så för att de vill att studenterna ska lära sig utföra sitt arbete med deras produkter, för att sen ta det vidare ut i arbetslivet.

Visa signatur

Min dator äger mig. True story.

Permalänk
Avstängd

7" skärm. Aff, dåligt.

Undrar om det skulle ha kostat mer att använda 1000 mbit istället för 100 mbit nätverk...

Visa signatur

Världsmästare i elakhet!

Permalänk
Avstängd

Skönt att det kommer ut men blir kanske en sån här när jag flyttar ut snart för pluggande! Eller så köper jag en Alienware laptop men dom e lite väl överdrivna...

Vilken version av xandros kör den?

Visa signatur

AMD64 & Intel Core 2 Duo

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mrc
Känns som en 3:e världen dator.

Varför ska man lägga ~3000 på en dator som inte går att använda?

Har svårt att tro att den kommer fungera speciellt bra med XP med 512 mb minne och 900 mhz.

Ursäkta, men hur menar du nu?

900 mhz räcker gott och väl för det mesta, 512 mb ramminne duger för de flesta (även om jag personligen skulle uppgradera till 1 GB) och ett linuxbaserat os gör datorn mer användbar, inte tvärt om.

Visa signatur

Jag tänkte skriva något klyftigt här

Permalänk
Medlem

Sweet. Lätt något att överväga.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av papabear
Sweet. Lätt något att överväga.

Självklart Skitbra att ha om man vill kolla på en film eller nåt, koppla upp sig till nätet och skicka mail när man är ute och rester

Medison goes down!

Visa signatur

Laptop : Macbook Pro M1

Permalänk
Hedersmedlem

Andra tillverkare kommer med egna datorer i samma segment så ha is i magen för priset kommer nog att rasa.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk

Nätt maskin, delarna kommer väl till pass.

Moderkort med HD och minne blir en tyst brandvägg/router/P2P maskin...skärmen monterar jag in i sidan på min server...snyggt!

Ett sunt tweakat Win2K snurrar lättare än dagens grafiska linux för övrigt, kommer att rulla finfint på denna.