Medal of HOnor: Airborne demo ute nu

Permalänk
Avstängd

aa tack för tipset robbaz

Permalänk
Medlem

Jag älskar WW2 spel ! Detta är ett självklart köp för min del.

Visa signatur

HTPC: [MSI FM2-A75IA-E53 mITX] [AMD A6 5400k] [Corsair 4x2Gb 1600Mhz] [SSD Intel 120Gb 330] [WD 6Tb] [LiteOn iHBS112 BR-brännare] [SilverStone Grandia GD05B] [Antec 350w PSU]

Permalänk

nån som haft problemet att styrningen inte funkat... för mig snurrar jag bara runt hela tiden :S

Visa signatur

| Asrock P67 Extreme 4 | I5 2500K 3.3 Ghz | Cooler Master Hyper 212 Plus | 8GB DDR3 1600Ghz | Corsair Powersupply 520W | ASUS R9 290 4GB OC DirectCU |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonapaloma
nån som haft problemet att styrningen inte funkat... för mig snurrar jag bara runt hela tiden :S

Har du en joystick eller gamepad ikopplad?

Mitt demo snurrade runt konstant tills jag kom på att dra ur joysticksladden.

Permalänk

aah ok ska testa det

tack så mycke det funka nu... jag hade nog inte tänkt på det så tack

Visa signatur

| Asrock P67 Extreme 4 | I5 2500K 3.3 Ghz | Cooler Master Hyper 212 Plus | 8GB DDR3 1600Ghz | Corsair Powersupply 520W | ASUS R9 290 4GB OC DirectCU |

Permalänk
Avstängd

fan va spelet är coolt mycket action bra grafik. Ett klart köp!

Permalänk

Vad krävs för dator för det spelet för att det ska vara någorlunda kul?

Visa signatur

AMD64 4000+, Geforce 6800, 1024 Ram, HP 19" TFT 16ms, 660 Gb HDD

Permalänk
Medlem

Jag gillade inte demon alls :S Samma sak som alla andra ww2 spel, men med en extra grej (börja var du vill). Målen var tråkiga... det var förstås bara en del av en nivå men ändå. Förstör fyra st AA-guns... Usch. Man har bara sett det 10 gånger förut. Vapnen kändes dåliga. Siktet inexakt och klumpigt jämfört med t.ex. CoD och BiA. Fast, jag har aldrig varit nåt MoH fan. I mitt tycke är det sämsta nutida WW2-serien.

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

Va riktigt roligt imo

Permalänk

Aldrig gillat moh spelen men det har var faktiskt riktigt kul, fast jag gillar cod bra mycket bättre.

Permalänk
Medlem

Helt ok, definitivt bättre än cod som är ren dynga..

Visa signatur

6600k @ 4.5Ghz | 16 GB DDR4 | GTX 970 | Z170

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pippo
Helt ok, definitivt bättre än cod som är ren dynga..

Du skulle inte kunna utveckla det resonemanget ytterligare, om inte annat för att visa att du inte bara är ett forumtroll?

Visa signatur

E6750 - XFX 9800GTX+ OC - Gigabyte GA-P35-DS3 - 2*1GB Corsair VS PC2-5300 - Samsung Spinpoint 400GB

Permalänk
Medlem

Spelet verkar skoj men min dator klarar knappt av det, fps-drops så fort det kommer mer än två pers på skärmen. Börjar bli dags å uppgradera..

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800XASUS Prime X570-P64 GB DDR4WD Black SN850 M.2 - 1TBNvidia GeForce GTX 1060 6 GBCorsair RM750X V2DEEPCOOL GAMMAXX L240 V2Fractal Design Define R5

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lcars
Du skulle inte kunna utveckla det resonemanget ytterligare, om inte annat för att visa att du inte bara är ett forumtroll?

Javisst kan jag det Lcars. Nu syftar jag bara på Cod 1 och 2 i SINGLEPLAYER.

*Helt linjär gameplay = noll frihet i alla lägen.

*Enbart scriptade händelser = vad kan tänkas komma nu? en tank kanske? ja, tänk där kom den. Får jag spränga den nu också?

*Spawnande fiender = Om man spelar på hard, vilket jag i regel alltid gör så förväntar man sig att ha en fördel av att ha ihjäl fiender. Inte i cod , fienderna fortsätter att spawnas tills jag kommer förbi en viss punkt. Jag kan alltså inte av skill ha ihjäl 20 gubbar och stanna i det området eftersom det då kommer att fortsatta välla in gubbar i all oändlighet. Det är inte arkad utan bara mongo. Spawnsystemet är skit helt enkelt och det förstör hela spelupplevelsen som redan innan kändes lite meh.

Du får gärna berätta för mig vad som gör cod så bra.

*Glömde nämna hur kasst optimerat det är. Useless.

Visa signatur

6600k @ 4.5Ghz | 16 GB DDR4 | GTX 970 | Z170

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pippo
Javisst kan jag det Lcars. Nu syftar jag bara på Cod 1 och 2 i SINGLEPLAYER.

*Helt linjär gameplay = noll frihet i alla lägen.

*Enbart scriptade händelser = vad kan tänkas komma nu? en tank kanske? ja, tänk där kom den. Får jag spränga den nu också?

*Spawnande fiender = Om man spelar på hard, vilket jag i regel alltid gör så förväntar man sig att ha en fördel av att ha ihjäl fiender. Inte i cod , fienderna fortsätter att spawnas tills jag kommer förbi en viss punkt. Jag kan alltså inte av skill ha ihjäl 20 gubbar och stanna i det området eftersom det då kommer att fortsatta välla in gubbar i all oändlighet. Det är inte arkad utan bara mongo. Spawnsystemet är skit helt enkelt och det förstör hela spelupplevelsen som redan innan kändes lite meh.

Du får gärna berätta för mig vad som gör cod så bra.

*Glömde nämna hur kasst optimerat det är. Useless.

1. Precis som i Medal of Honour, alltså inget avgörande där.

2. Precis som i Medal of Honour.

3. Nu snackar du ju bara skit, det är Medal of Honour som har spawnande fiender, INTE CoD!

4. Så länge du inte är helt okunnig om hur världen faktiskt ser ut så ska du inte säga att CoD är dåligt optimerat, för det är bara en ren lögn om man jämför med Airborne, som trots sin usla fysik, avsaknad av förstörbara miljöer och allmänt underlägsna grafik fortfarande flyter mycket sämre än CoD 2 på samma datorn!

Visa signatur

E6750 - XFX 9800GTX+ OC - Gigabyte GA-P35-DS3 - 2*1GB Corsair VS PC2-5300 - Samsung Spinpoint 400GB

Permalänk

Sak samma.
Båda spelen ska spelas som multiplayer på internet.
Jag vet inte hur många timmar jag har spelat Medal of Honour och senare COD men många är det och kul var det.
Det händer fortfarande och jag tänker titta närmare på denna och se hur den är som multiplayer längre fram.

Visa signatur

När du är äldre blir dina leksaker dyrare....

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lcars
1. Precis som i Medal of Honour, alltså inget avgörande där.

2. Precis som i Medal of Honour.

3. Nu snackar du ju bara skit, det är Medal of Honour som har spawnande fiender, INTE CoD!

4. Så länge du inte är helt okunnig om hur världen faktiskt ser ut så ska du inte säga att CoD är dåligt optimerat, för det är bara en ren lögn om man jämför med Airborne, som trots sin usla fysik, avsaknad av förstörbara miljöer och allmänt underlägsna grafik fortfarande flyter mycket sämre än CoD 2 på samma datorn!

Båda har spawnande fiender. Skillnaden ligger i hur fienderna spawnas. Det vet du också, såvida du inte är fullständigt debil. Cod är fruktansvärt dåligt optimerat, det är ingen åsikt utan ren fakta. Att Airborne är mer krävande är väl inte så konstigt med tanke på att det skiljer 2 år mellan spelen. Har Cod 2 förstörbara miljöer? Inte vad jag kan minnas. Ren grafikmässigt ger Airborne, Cod(2) så mycket smisk så det är löjligt, vilket man också ska förvänta sig av ett nyare spel. Dessutom finns mer frihet i Airborne då du själv får välja i vilken följ du vill klara dina mål. På min dator så flöt inte Cod 2 med alla detaljer på högsta, det gör Airborne enkelt.

Visa signatur

6600k @ 4.5Ghz | 16 GB DDR4 | GTX 970 | Z170

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pippo
Båda har spawnande fiender. Skillnaden ligger i hur fienderna spawnas. Det vet du också, såvida du inte är fullständigt debil. Cod är fruktansvärt dåligt optimerat, det är ingen åsikt utan ren fakta. Att Airborne är mer krävande är väl inte så konstigt med tanke på att det skiljer 2 år mellan spelen. Har Cod 2 förstörbara miljöer? Inte vad jag kan minnas. Ren grafikmässigt ger Airborne, Cod(2) så mycket smisk så det är löjligt, vilket man också ska förvänta sig av ett nyare spel. Dessutom finns mer frihet i Airborne då du själv får välja i vilken följ du vill klara dina mål. På min dator så flöt inte Cod 2 med alla detaljer på högsta, det gör Airborne enkelt.

1. Ja, det är skillnad, i CoD spawnar fiender efter bestämda planer för hur uppdragen fungerar, i MoH spawnar de bara oändligt för att alltid ha fiender att slåss emot.

2. Jag har hört folk påstå att Crysis är dåligt optimerat, att Bioshock är dåligt optimerat och att Oblivion skulle vara skitbra optimerat, alla tre är givetvis rena lögner, att det du hävdar skulle vara mer sant är inte särskilt sannolikt.

3. CoD 1&2 har delvis förstörbara miljöer, med en hel del förstörbara element, Airborne har uppenbarligen inga alls.

4. Problemet är att spelet måste köras på mycket sämre grafik än CoD2 för att det ska flyta lika bra, vilket innebär att det är mycket sämre optimerat.
Att CoD2 flyter dåligt på din dator bevisar en enda sak: Att din dator är dålig.

Visa signatur

E6750 - XFX 9800GTX+ OC - Gigabyte GA-P35-DS3 - 2*1GB Corsair VS PC2-5300 - Samsung Spinpoint 400GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lcars
1. Ja, det är skillnad, i CoD spawnar fiender efter bestämda planer för hur uppdragen fungerar, i MoH spawnar de bara oändligt för att alltid ha fiender att slåss emot.

2. Jag har hört folk påstå att Crysis är dåligt optimerat, att Bioshock är dåligt optimerat och att Oblivion skulle vara skitbra optimerat, alla tre är givetvis rena lögner, att det du hävdar skulle vara mer sant är inte särskilt sannolikt.

3. CoD 1&2 har delvis förstörbara miljöer, med en hel del förstörbara element, Airborne har uppenbarligen inga alls.

4. Problemet är att spelet måste köras på mycket sämre grafik än CoD2 för att det ska flyta lika bra, vilket innebär att det är mycket sämre optimerat.
Att CoD2 flyter dåligt på din dator bevisar en enda sak: Att din dator är dålig.

Bestämda planer för hur uppdragen fungerar?
Den där formuleringen fick du verkligen till. Ja, dom fortsätter spawna så länge du inte rör dig till en ny punkt, då fienderna i sin tur spawnas från nya punkter. Således är du tvingad till att hela tiden röra på dig vilket är ett billigt grepp istället för att utveckla en bra ai.

Ska ett 8800 inte orka driva ett 2 år gammalt, semi-fult fps? Tyder det på ett väloptimerat spel? Eller ville du bara trolla lite?

Varför skulle Airborne vara sämre optimerat?
Det kan inte ha att göra med att det använder sig av UnrealEngine 3 som är ny och faktiskt ser bra ut till skillnad från Cod 2 modifierade Doom 3 motor? Det är som att hävda
att Wolfenstein 3D är bättre optimerat än Crysis.

Visa signatur

6600k @ 4.5Ghz | 16 GB DDR4 | GTX 970 | Z170

Permalänk
Avstängd

ja tycler att båda cod serien och mohab är bra, Fast jag skulle vilja kunna göra som i fear skjuta i sönder väggar osv i mohab

Permalänk
Medlem

när man kutar runt i mohab och slaktar tüskar så tycker jag det känns för likt cod-liren. visst, som nån nämnde tidigare, man kan välja vart man ska landa osv, banorna kanske är lite öppnare, men annars känns det för likt :/

en av grejerna jag stör mig på är att fienden tål så jävligt. hade gärna sett lite mer realism i spelet. 1 eller 2 skott borde räcka för att få ner en fiende, är ju inga jävla terminators man möter, utan vanliga.... tyskar

hade realismen varit på samma nivå som typ.. red orchestra, då hade spelet varit mumma

något som dock är sjysst är döds"animationerna", typ blandning mellan ragdoll och animation. skjutar man dom tex i nedre delen av ryggen så sätter de en hand där medans de ramlar ihop typ, ser jävligt snyggt ut

Visa signatur

Core i7-8700K - Noctua NH-U14S - ASUS PRIME Z370-A - Corsair Vengeance 32GB DDR4 - RTX3070 - MASSA SSD - Define R4 - Corsair RM750X V2 - Asus Swift PG278QR
Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pippo
Bestämda planer för hur uppdragen fungerar?
Den där formuleringen fick du verkligen till. Ja, dom fortsätter spawna så länge du inte rör dig till en ny punkt, då fienderna i sin tur spawnas från nya punkter. Således är du tvingad till att hela tiden röra på dig vilket är ett billigt grepp istället för att utveckla en bra ai.

Ska ett 8800 inte orka driva ett 2 år gammalt, semi-fult fps? Tyder det på ett väloptimerat spel? Eller ville du bara trolla lite?

Varför skulle Airborne vara sämre optimerat?
Det kan inte ha att göra med att det använder sig av UnrealEngine 3 som är ny och faktiskt ser bra ut till skillnad från Cod 2 modifierade Doom 3 motor? Det är som att hävda
att Wolfenstein 3D är bättre optimerat än Crysis.

1. Har du ens spelat CoD2? Eftersom du uppenbarligen inte vet något om det så verkar det också ganska osannolikt.

2. Är du icke läskunnig eller väljer du bara att inte läsa vad jag skriver?

3. Bioshock är också baserat på UE3, och har mycket bättre grafik än Airborne, men det är våldsamt mycket bättre optimerat.
Men du har väl inte spelat det heller, förmodar jag?

Visa signatur

E6750 - XFX 9800GTX+ OC - Gigabyte GA-P35-DS3 - 2*1GB Corsair VS PC2-5300 - Samsung Spinpoint 400GB

Permalänk
Medlem

optimerat hit och optimerat dit, även ifall de i grunden använder samma spelmotor så kan de vara helt olika uppbygda. bara för att spel A flyter på din dator och ser bra ut behöver inte spel B vara dåligt optimerat ifall du måste göra så det ser sämre ut för att det ska flyta lika bra. spel är nog mycket mer olika än vad man tror ifall man tittar under huven..

Visa signatur

Core i7-8700K - Noctua NH-U14S - ASUS PRIME Z370-A - Corsair Vengeance 32GB DDR4 - RTX3070 - MASSA SSD - Define R4 - Corsair RM750X V2 - Asus Swift PG278QR
Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Meganeoman
Vad krävs för dator för det spelet för att det ska vara någorlunda kul?

Min (i sign) är på gränsen.

Permalänk

Spelet va bra klarade ut det på 2 dar kort som fan, men nu e de bra med det ska inte köpas för multiplayer. Får se om det dyker upp nånting annat.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pippo
Bestämda planer för hur uppdragen fungerar?
Den där formuleringen fick du verkligen till. Ja, dom fortsätter spawna så länge du inte rör dig till en ny punkt, då fienderna i sin tur spawnas från nya punkter. Således är du tvingad till att hela tiden röra på dig vilket är ett billigt grepp istället för att utveckla en bra ai.

Ska ett 8800 inte orka driva ett 2 år gammalt, semi-fult fps? Tyder det på ett väloptimerat spel? Eller ville du bara trolla lite?

Varför skulle Airborne vara sämre optimerat?
Det kan inte ha att göra med att det använder sig av UnrealEngine 3 som är ny och faktiskt ser bra ut till skillnad från Cod 2 modifierade Doom 3 motor? Det är som att hävda
att Wolfenstein 3D är bättre optimerat än Crysis.

COD2 använde inte Doom3 motorn.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lcars
1. Har du ens spelat CoD2? Eftersom du uppenbarligen inte vet något om det så verkar det också ganska osannolikt.

2. Är du icke läskunnig eller väljer du bara att inte läsa vad jag skriver?

3. Bioshock är också baserat på UE3, och har mycket bättre grafik än Airborne, men det är våldsamt mycket bättre optimerat.
Men du har väl inte spelat det heller, förmodar jag?

haha men ta o ge dej. moha har lika bra grafik som bioshock då det också är unreal engine 3. tycker det var extremt irriterande i cod2 med alla dessa fiender som spawnar endlessly.

sen använder CoD2 en modifierad quake 1 motor som har portats till dx9 och har shaders men är urdåligt optimerat no doubt.

Permalänk
Medlem

Jag har problem med att få igång antialiasing i demot. Misstänker att det beror på att spelet är baserat på UE3, vilket tydligen inte stödjer AA. Stämmer detta?

Visa signatur

MSI K9N SLI Platinum - A64 X2 5600+ @ 3 GHz - 4GB Corsair XMS2-6400 4-4-4-12 - MSI GeForce 8800GTS 320MB OC - Aspire 520W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av alving
Jag har problem med att få igång antialiasing i demot. Misstänker att det beror på att spelet är baserat på UE3, vilket tydligen inte stödjer AA. Stämmer detta?

Som standard gör den inte det, nej.

Visa signatur

E6750 - XFX 9800GTX+ OC - Gigabyte GA-P35-DS3 - 2*1GB Corsair VS PC2-5300 - Samsung Spinpoint 400GB

Permalänk
Medlem

Jag kan ju inte ens installera spelet, installern stänger av sig efter AGEIA PhysX har hoppat upp i någon sekund.

EDIT: Gick att lösa var bara att ta bort PhysX från datorn så installern får installera det igen.

Visa signatur

Blank