nyare strategispel

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Apr 2007

nyare strategispel

Har nyss återinstallerat civilization 4....och kommit fram till att jag älskar såna spel! )
Men finns det några andra, nyare, bättre, större?

gärna just turnbaserat....

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Singapore
Registrerad
Okt 2003

Civilization 4 Beyond the Sword? En expansion som kom nyligen med en massa nyheter.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sverige
Registrerad
Aug 2007

Space Empires tycker jag är riktigt kul, är ett turnbaserat scifi-strategi. Har tyvärr vissa buggar(sist jag spela för 6månader sen iaf) som ibland kan förstöra en hel runda.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2004

Galactic Civilizations 2 kanske är värt att pröva. Det har nyligen kommit en andra expansion där också, tror jag.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
beiyfg9ig
Registrerad
Jun 2006

Har precis kommit en expansion till medivel 2

| AMD x2 64 4200+ |MSI K9N PLATINUM | Twinmos 2gb ddr II | Gainward 7900gt | Creative xfi extreme music |
| Cooler master cavalier 3 | Tagan easycon 430w | Samsung sp 250gb sata |

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2005

World in Conflict som kommer just, finns även demo.

CPU: AMD Ryzen 5 1600 MB: Gigabyte GA-AB350M Gaming 3 RAM: Corsair 16GB 2666MHz GPU: Gigabyte GTX 1050 Ti SSD: Samsung 850 EVO 500GB PSU: EVGA 600 BQ 600W Chassi:Corsair 270R Skärm: Acer 27" Predator XG270HU OS: Windows 10 Pro

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2005

Hearts of Iron 2 kanske? Fast det är klart det är rätt så komplicerat och kräver nog en hel del tid innan man lär sig spelet helt. Spelet är baserat på andra världskriget, har bara testat det lite men gillar man spel som Panzer General eller turbaserade spel i allmänhet så tror jag nog att man kommer gilla detta med.

Jack of all trades

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Småland
Registrerad
Jul 2003

Company of heroes är grymt roligt, även snygt. Och det kommer en expension om ett tag.

Asus TUF Z370-PLUS GAMING | Asus 1080TI | Intel 8700K | 16GB Corsair 3200Mhz | EVGA Supernova G2 750W | Fractal Design Define R6