Permalänk
Medlem

Saknade sweclockare efterlyses

Ibland saknar jag den gamla goda Swec-tiden och de färgstarka karaktärerna från denna tid.
Här är bara några av alla jag saknar:

MBY
raol
Tomte
Kennel
LeonardCohen
Plexus
Garland Greene
Goldfish
Grillcliff

Saknar du också någon gammal medlem? Skriv din efterlysning här!

Visa signatur

Coola låtar i massor!
http://revolvermen.com

Permalänk
Medlem

Liv&Helvete drog ett par sköna lines då och då.
Möjligt att han är kvar, men jag har icke sett honom på ett tag.

Visa signatur

"Happiness is only real when shared"

Permalänk
Medlem

Re: Saknade sweclockare efterlyses

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ilja
Ibland saknar jag den gamla goda Swec-tiden och de färgstarka karaktärerna från denna tid.
Här är bara några av alla jag saknar:

MBY
raol
Tomte
Kennel
LeonardCohen
Plexus
Garland Greene
Goldfish
Grillcliff

Saknar du också någon gammal medlem? Skriv din efterlysning här!

MBY är väl inte så långt borta? Har för mig att det inte var längesedan man såg honom, eller så är det jag som totalt har tappat tidsuppfattningen (vilket inte är omöjligt). Han är lite saknad faktiskt, min hjälte

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

Mmmm, saknar dom jag med. Men dom har väl gått vidare med barn och familj säkert! Kanske....

...För det har jag, men jag hänger här ändå!

Visa signatur

Jag tillverkar Elektronisk Background Music på bjokib dot com... Kanske passar något ditt projekt? Det är "gratis" :)

Permalänk
Medlem

Sim och Cure var en underhållande, om än ibland påfrestande duo.

Visa signatur

Brass knuckles and a 2x4

Permalänk
Medlem

är många fler än de där som saknas =(

Permalänk
Medlem

Är det bara jag, eller har sweclockers vältrat sig i melankoli och nostalgi på senare tid? Måhända borde något göras, även om jag inte vet vad.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Romar
Är det bara jag, eller har sweclockers vältrat sig i melankoli och nostalgi på senare tid? Måhända borde något göras, även om jag inte vet vad.

Ta en kopp kaffe och en bit vetelängd och vältra dig i nostalgi du också vetja

Permalänk

de flesta försvan när ÖÄ stängdes. dock MBY har blivit mindra aktiv det senaste halvåret och harjar bara i några få trådar..

tycker det borde sitta bra med en tidsmaskin nu

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk

Jag kommer ihåg att det fanns en mytoman som alltid drog en massa konstiga historier i gammla ÖÄ.
En historia hanlade om att han nästan fått en kniv i skallen av en byggnadsarbetare när han gick på stan.

Han saknar jag.

Visa signatur

Citera.mig.för.svar.][resaomkring.blogspot.com][ Intel I5 2.66GHz.4GB DDR3.ATI HD4670][ @Twitter
'We would like to see most of the human race killed off because it is unworthy, it is unworthy of the gift of life' - Behemoth - Antichristian Phenomenon.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bergmanman
Jag kommer ihåg att det fanns en mytoman som alltid drog en massa konstiga historier i gammla ÖÄ.
En historia hanlade om att han nästan fått en kniv i skallen av en byggnadsarbetare när han gick på stan.

Han saknar jag.

Det måste vara Hipshot du menar. Han hade en hel del sanslösa historier

Permalänk
Medlem

Efter att ha hängt här i 6 år så kan jag konstatera att det dyker upp trådar med jämna mellanrum där Sweclockers "guldålder" alltid sätts till ca 2 år tidigare. Personligen tycker jag det är märkligt att inte fler genomskådar det där nostalgi-vältrandet.

Ta vara på nuet, för nu är det som allra bäst. Någon kommer nämligen skapa en tråd om att just denna perioden var den bästa i Sweclockers historia. Innan "de där roliga" försvann och alla nytillkomna förstörde stämningen.

Permalänk
Keeper of the Bamse

Hipshot och nidas!

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Printscreen
Hipshot och nidas!

nidas finns ju kvar lite här och var, då och då

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Medlem

Haha, Hipshot. Övertygad om att killen har rekordet i antal anmärkningar, 9 :D.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Fanns ju några stycken för några år sen.. hallon, mydicksbigger, hipshot, Flagel (kanske aktiv fortfarande?). (Minns Flagel och hans tjejproblem i skolan eller hur det nu var ) och några till som jag inte kommer på nu

Jag har fan varit aktiv sen innan 2001.. Helt sjukt lång tid ju

Visa signatur

WS: Mac Studio M1 Max | 32 GB | 1TB | Mac OS
WS: Intel i5 12600K | 64 GB DDR4 @3600 Mhz | 2x1TB nvme 2x1TB SSD SATA | Windows 11 & Manjaro Linux
Bärbar: Macbook Pro 14" | M1 Pro | 16GB RAM | 512GB SSD | Mac OS
Servrar: Intel i7 10700K | 64 GB DDR4 @3600Mhz | 3 TB SSD + 22TB HDD | Unraid |
4x Raspberry pi 4b 8Gb | Dietpi |

Permalänk
Medlem

[skvaller] Jag såg hipshot gå in på en pizzeria och bara köpa cola för nån dag sen.[/skvaller]

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem

Hipshot hänger fortfarande, om än lite inaktivt på 64.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BigMomma
Det måste vara Hipshot du menar. Han hade en hel del sanslösa historier

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Romar
Haha, Hipshot. Övertygad om att killen har rekordet i antal anmärkningar, 9 :D.

Han var det ja. Riktigt skum filur.

Visa signatur

Citera.mig.för.svar.][resaomkring.blogspot.com][ Intel I5 2.66GHz.4GB DDR3.ATI HD4670][ @Twitter
'We would like to see most of the human race killed off because it is unworthy, it is unworthy of the gift of life' - Behemoth - Antichristian Phenomenon.

Permalänk
Hedersmedlem

a3gz0r var ju riktigt trevlig.

Fast jag kan inte förstå hur du kan sakna GrillCliff. Det var han som satte en varning på mig.

Permalänk

Hoppskott... uhh hipshot ser man ju posta lite här och var dp och då.

Vill minnas att han fick jobb på dice....

Permalänk
Medlem

Ja inte var det för att han snodde en kofot iaf.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som är lite mystisk och faktiskt saknar Castor (lite iallafall)!?
Var inte ens medlem då men usch vad kul man hade åt hans "utbrott" ibland

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

Jag glömde ju helt bort att nämna Seraphim en mycket trevlig individ, om än något av en misantrop. Saknad, inte glömd.

Visa signatur

Coola låtar i massor!
http://revolvermen.com

Permalänk
Keeper of the Bamse

Schh Ilja... han sover...

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ilja
Jag glömde ju helt bort att nämna Seraphim en mycket trevlig individ, om än något av en misantrop. Saknad, inte glömd.

hehe, nu nar du skriver det sa. Lite "udda" inlagg ibland fran hans sida maste jag saga

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk

Seraphim
Livstids semester

har ju en udda status ^^

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Re: Saknade sweclockare efterlyses

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ilja
Ibland saknar jag den gamla goda Swec-tiden och de färgstarka karaktärerna från denna tid.
Här är bara några av alla jag saknar:

MBY
raol
Tomte
Kennel
LeonardCohen
Plexus
Garland Greene
Goldfish
Grillcliff

Saknar du också någon gammal medlem? Skriv din efterlysning här!

Den gamla goda swectiden ägde!
Att stänga ÖÄ var ett mycket dumt beslut av sweclockers gänget!

Permalänk
Medlem

conman saknar jag....

fast han har väl inte försvunnit ?? Men har ej sätt honom skriva i ngn tråd på ett tag....

schysst klockare

Permalänk

OMG ÖÄ ÄR TILLBAKA?!

Visa signatur

Dator1: MOBO: asrock x570 taichi razer edition - CPU: Ryzen 5950x - GPU: Asrock 6900 XT Phantom Gaming - RAM: Corsair Vengeance LPX Black 64GB 3600 CL18 - PSU: Corsair RM1000x V3 1000W - Kylning: nzxt kraken x73 360mm AIO - Chassi: lian li pc-o11 XL.

Dator2: Asus bärbar med ryzen 4800h+rtx2060