Permalänk
Medlem

Saknar ingen speciell, blir mer nostalgisk när man fortfarande tyckte att det var jättekul att pilla i datorerna samtidigt som man febrilt försökte ta reda på varför datorjäveln inte startade.. *sentimental*

Permalänk
Medlem

Saknaden av cynomyS är stor. Var lite roligt att läsa hans munhugg och kamp med moderatorerna. Han gick i graven med 8 anmärkningar.
Här är en av dom iaf: BitComet - Tracker
Rulla neråt för att se hans dödsdom förkunnas. Synd att han skulle bli utsparkad... Men men, regelbrott är regelbrott. Moderatorer gör sin plikt...

Visa signatur

"If anyone ask why I fight another man's war, I say nothing. Because they dont want to understand..."

Permalänk

Jag saknar lite grann IngeNaning. En bög som kom till SweClockers, men pga sin läggning inte kände sig välkommen...
En polare som jag saknar är OliT, han som fick mig att bli medlem här.
Mest av allt saknar jag nog tiden då det var roligt att felsöka, optimera och konfigurera; nu vill jag bara att allt ska fungerar - alltid.

Visa signatur

Tjo Göingar!

Permalänk
Medlem

Hipshot, var det han med kalle&hobbe-avataren?

Visa signatur

Antec SLK3000B ·|· MSI K8N Neo Platinum ·|· AMD Athlon 64 3200+ ·|· 1024 MB DDR ·|· nVidia Quadro2 ·|· FSP 400W ·|· 690 GB disk ·|· Logitech UltraX flat ·|· Gentoo linux

Permalänk
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AzzEX FX
Saknaden av cynomyS är stor. Var lite roligt att läsa hans munhugg och kamp med moderatorerna. Han gick i graven med 8 anmärkningar.
Här är en av dom iaf: BitComet - Tracker
Rulla neråt för att se hans dödsdom förkunnas. Synd att han skulle bli utsparkad... Men men, regelbrott är regelbrott. Moderatorer gör sin plikt...

Lol, tyckte mig känna igen nicket. Hans farsa är ihop med mitt ex's morsa

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fog
Lol, tyckte mig känna igen nicket. Hans farsa är ihop med mitt ex's morsa

Världen är bra lite ibland hu?

Visa signatur

"If anyone ask why I fight another man's war, I say nothing. Because they dont want to understand..."

Permalänk
Medlem

LeonardCohen saknar jag, och DasIch.

Visa signatur

» Answer to Life, the Universe, and Everything.
» How can we balance the budget overnight? Easy. Put a tax on sex.

Permalänk
Medlem

Med risk för att upprepa vad någon möjligtvis kanske redan sagt... Var det verkligen Hipshot som skapade tråden om kniven och byggarbetsplatsen? Jag tror att det var någon som hette toarulle eller toapappersrulle. Det var iaf de två som battlade loss i tråden.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mafix
LeonardCohen saknar jag, och DasIch.

Men DasIch finns ju kvar lite då och då...

Visa signatur

Fractal Design Arc Mini. Fractal Design Newton R2 650W. Intel Core i5-2500. Intel Liquid Cooling Solution RTS2011LC. ASUS P8H77-M Pro. 8GB Samsung PC3-10600. ASUS GTX 560 Ti 448-cores DirectCU II 1280MB. 1 St Samsung 830 Series 128GB. 1 st Samsung SpinPoint F1 500GB. 1 st Samsung EcoGreen F4 2TB. Samsung SH-123. ASUS VH238T. SteelSeries Ikari Optical. SteelSeries QcK Mini. SteelSeries G6v2. SteelSeries 4H. Edifier E3300.

Permalänk
Medlem

Och jag är ganska säker på att Lenny smygläser Swec.

Visa signatur

"I maintain nonetheless that a yin-yang dualism can be overcome. With sufficient enlightenment we can give substance to any distinction: mind without body, north without south, pleasure without pain. Remember, enlightenment is a function of willpower, not of physical strength." - Chairman Sheng-ji Yang, Essays on Mind and Matter

Permalänk
Medlem

ah, den blå tiden! när plexi-moddar och omlackeringar was the shit!
kriget med finclockers, dabear som träffat en tjej och ska på bio, fleshlighttestet,
jag saknar qaman, jzonic, staffan, hipshot, laxrom, oc&burn, umekami10, petterk och självklart alla andra tidigare nämnda.

jag minns den gamla swec-träffen på arvika 2004 när det bara var jag och jonasc som kom. sen frågade vi någon snubbe som stod bredvid och såg vilsen ut om han kom från swec, det gjorde han men hade ingen aning om någonswecträff, sen gick han...

Edit: JARFALK!

Visa signatur

SMPC 2003: Duron 650 @ 1454mhz (1a)
SMPC 2004: Duron 650 @ 1604mhz (2a)

Permalänk

Det enda namn jag kommer ihåg är Hipshot. De andra känner jag bara igen avatarer från. :\

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [krook]
ah, den blå tiden! när plexi-moddar och omlackeringar was the shit!
kriget med finclockers, dabear som träffat en tjej och ska på bio, fleshlighttestet,
jag saknar qaman, jzonic, staffan, hipshot, laxrom, oc&burn, umekami10, petterk och självklart alla andra tidigare nämnda.

jag minns den gamla swec-träffen på arvika 2004 när det bara var jag och jonasc som kom. sen frågade vi någon snubbe som stod bredvid och såg vilsen ut om han kom från swec, det gjorde han men hade ingen aning om någonswecträff, sen gick han...

Edit: JARFALK!

det var som fan, lever du fortfarande din gamle estet

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nidas
det var som fan, lever du fortfarande din gamle estet

Det kan du ge dig fan på! Alive and kickin'

Visa signatur

SMPC 2003: Duron 650 @ 1454mhz (1a)
SMPC 2004: Duron 650 @ 1604mhz (2a)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jycken
ja, men hipshot blev ju avstängd. http://www.sweclockers.com/forum/member.php?s=&action=getinfo...

Skadeglädjen är den enda sanna glädjen sägs det , så lite skadeglädje med 9 anmärkningar var för mycket? ^^.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [krook]
Det kan du ge dig fan på! Alive and kickin'

krook! Lirar du fortfarande Q3 eller?

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [krook]
jag minns den gamla swec-träffen på arvika 2004 när det bara var jag och jonasc som kom. sen frågade vi någon snubbe som stod bredvid och såg vilsen ut om han kom från swec, det gjorde han men hade ingen aning om någonswecträff, sen gick han...

haahaaha nice

Visa signatur

foo shizzle'

Permalänk
Medlem

Tja, det har gått för lång tid för att jag ska minnas alla jag pratade med "back in the days". Dock kommer jag fortfarande ihåg stämningen som var på forumet då Övriga ämnen fortfarande levde. Fanns mycket "intressant" att läsa.

Visa signatur

Fåglarna flyger i gryningen!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rich
krook! Lirar du fortfarande Q3 eller?

Jag installerade det faktiskt igår!
Men jag har inte lirat på några år, ska bli skoj.

Fan va skoj att bli igenkänd fortfarande... efter alla dessa år.

Visa signatur

SMPC 2003: Duron 650 @ 1454mhz (1a)
SMPC 2004: Duron 650 @ 1604mhz (2a)

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [krook]
Jag installerade det faktiskt igår!
Men jag har inte lirat på några år, ska bli skoj.

Fan va skoj att bli igenkänd fortfarande... efter alla dessa år.

Jag vet inte om du minns, men du visade mig lite coola grejer när vi hoppade in på någon Q3-server en gång. Du lärde mig rocket-jumpa och så. Ganska längesedan nu.

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

sjysst att dessa individer aka Swecare lever kvar i våra minnen, riktigt kul.

Jag kommer dock inte ihåg många tyvär:(, krook är en av dem likaså hipshot och da_bear

Permalänk
Medlem

mrTT saknar jag "prescott har inte högre temp än andra P4or"

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk

AggeMannen

Citat:

Ursprungligen inskrivet av AggeMannen hehe det var fan den "under ligaste" stavningen på skrivbordsunderlägg jag sett. Man kan ju tänka sig att särstavare skriva "skrivbords underlägg" men aldrig tidigare har jag sett "skrivbordsunder lägg". Man ser nya saker varje dag:D sorry for being OT

Han bör ju ha gillat mig .. fast under en annan användare då;)

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flancen
mrTT saknar jag "prescott har inte högre temp än andra P4or"

Mjo men sen när dom väl kom så försvann han ju ett tag, sen kom han tillbaka och bråkade med Sledge, iofs var inte han mycket bättre och bådas avstägning var nog för allas bästa.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem

Många som försvunnit med tiden, och ofta minns man bara en avatar och inte nicket. Säkert uppemot en hundra personer som jag gärna skulle vilja se här igen.

P.S: Blå tiden vad bäst, inget snack om saken.

Visa signatur

qw q b

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rich
Jag vet inte om du minns, men du visade mig lite coola grejer när vi hoppade in på någon Q3-server en gång. Du lärde mig rocket-jumpa och så. Ganska längesedan nu.

jodå, jag minns!

Visa signatur

SMPC 2003: Duron 650 @ 1454mhz (1a)
SMPC 2004: Duron 650 @ 1604mhz (2a)

Permalänk
Avstängd

Det känns trevligt att vara "saknad". Men jag är här, om än bara lite latent. Listan över personer jag saknar kan göras lång, de flesta känner jag bara på avataren...

Men några som jag inte sett till på länge, och som jag gärna skulle vilja se igen är:
Raol
Ulvenstein
Ghost
DasIch
LeonardCohen

...och som sagt en hel massa andra som man antingen gillade för att de sa så kloka saker, eller för att de sa så dumma saker och var ett tacksamt "byte".

Visa signatur

http://www.theatlantic.com/national/archive/2012/05/how-the-p...
"If there's a simple lesson in all of this, it's that hoaxes tend to thrive in communities which exhibit high levels of trust. But on the Internet, where identities are malleable and uncertain, we all might be well advised to err on the side of skepticism."

Permalänk
Medlem

Dom gamla går vidare och dom yngre tar över.

Visa signatur

Olen Jumala ja Rafaelin enkeli tulee hakemaan teiät!
Tackar Grillcliff för varningen och det kan du uppfatta hur du vill.

Permalänk

Den roligaste stunden på SweC jag haft var nog Bamse-eran.
Fyfan, kunde läsa hela tråden en gång i veckan och gråta av garv.

Fan, är den sparad?.
Skulle nästan betala SweC för att dra en "restore" på den tråden.

Haha, vart ju så mycket katten-bamse på SweC så han blev ju bannlyst tillslut, man fick inte snacka om honom har jag för mig.
Tider.

Visa signatur

Snabbare än Bolt på Jolt ⚡