Min WD My Book Essential har lagt av:/

Permalänk
Medlem

Min WD My Book Essential har lagt av:/

hej alla, har ett stort problem!

Min Usb Western Digital My Book 320gb har lagt av, först slutade den få kontakt med window vista, efter jag kopplat ur den o på den så slutade även strömmen till den fungera. Jag kan inte komma på vad som är fel, den verkar vara grillad?

Nu ser jag på min garanti att den gick ut den 27/8, 1 år sen jag köpte den. Gäller inte garantin ändå? Man har väl 2 eller 3 år som konsument? Jag köpte den på OnOff.

Sista frågan, om den skickas iväg på lagning, tar Western Digital ut informationen på hårddisken om det går? jag har extremt mycket bilder jag har tagit m.m. som jag inte vill förlora.

Permalänk
Inaktiv

Sista frågan kan jag svara direkt. Nej. De kommer inte ta ut informationen som finns på hårddisken eftersom det skulle kosta bra mycket mer än vad du fick ge för hårddisken.

Kolla direkt på WDs hemsida och skriv in ditt serienummer för att kolla om det finns någon garanti kvar. Öppna INTE lådan till hårddisken eftersom du förverkar garantin på detta sätt.

Permalänk
Medlem

Ja jag har garanti kvar där än enligt WD. Men hur bör jag då gå till väga för att komma åt informationen? Då e det lika bra o öppna upp den o försöka koppla den till en ide enhet eller något? Jag måste komma åt grejorna, det är prior 1.

Edit: Detta är helt sjukt, efter att ha meckat en hel del nu så startar den jäkla hårddisken utan problem, Windows Vista hittar den igen, installerar om den o allt, precis som ingenting har hänt!! galet, jag skyller allt på VISTA! Jag ska snabbt göra en kopia på allt innan nått sånt här händer igen. Strax kanske min dator är borta i rummet, Vista har kanske trollat bort den!

tack ändå för hjälpen!

/thor

Permalänk
Inaktiv

NP. Skönt att du fick tebaks datat.