Medison lovar att leverera tusenkronorsdatorn

Permalänk
Melding Plague

Medison lovar att leverera tusenkronorsdatorn

I ett nytt pressmeddelande lovar det omstridda företaget Medison att leverera datorer till sina kunder. De flera veckor långa leveransförseningarna skylls på problem i ”logistikledet”.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Avstängd

ja jävlar, synd om det inte blir av. jag har inte beställt, men jag komemr att göra det om folk börjar få sina datorer!

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Permalänk
Avstängd

Yep, finns det inga datorer så skyll på något annat.

Skjälvklart finns det problem med transportörer när det finns inga alls, skilnad mellan fantasi avtal och avtal.

Men jag hoppas att dom som beställt får sina datorer, innom dom närmaste åren.

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

Men det kunde man ju räkna ut med det lilla huvudet att ingen dator skulle komma.

Visa signatur

Asus M51Sn | Intel core duo T8300 2.40 GHz | ramminne 3071mb | nvidia 9500 GS

Permalänk

Ser onekligen lite småskumt ut och en dålig bortförklaring dessutom.

Hoppas att medison levererar. i såna fall beställer jag en jag med

Visa signatur

ASUS 8800GTS 640mb || Intel e6320 1,86Ghz @ 3,2Ghz|| Scythe Infinity || 4gb OCZ Platinum 800mhz || PSU - Hiper R 580W || Antec P182 || P5B-Deluxe || SuperPi 1MB - 14,8s || 3dMark06 -10761p

//CruZadeR

Permalänk
Medlem

Chans att de levererar är ungefär lika stor som att jag är tomten.. med andra ord väldigt liten.. mikroskopisk t o m

Permalänk
Medlem

Heter den Celebrity? Visste folk det innan de beställde? Bara namnet ger ju oseriösa vibbar...
Det skulle ju vara intressant att få fram lite info i vilket del av logistiken som problemet ligger, om det bara är att få ut dem till konsumenterna så är jag säker på att en hel del kan åka och hämta den ifrån deras lager...
Fast det kanske är problem med logistiken på det sätt att ingen vill betala 4000 för att frakta deras datorer till konsumenterna, för på något annat sätt kan de nog inte ha råd med att producera datorerna...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av m0rk
Chans att de levererar är ungefär lika stor som att jag är tomten.. med andra ord väldigt liten.. mikroskopisk t o m

Är inte du tomten?:(

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem

Japp.
Inga datorer och företaget och dess folk bara försvinner under jorden under tiden, för att sen lova att leverera ytterligare en gång... Kanske är det någon som är dum och hoppar på tåget så de får in ytterligare lite pengar. Tror nog snarare att problemet är att de inte riktigt hade råd med biljetten till bahamas...

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av joshoa
ja jävlar, synd om det inte blir av. jag har inte beställt, men jag komemr att göra det om folk börjar få sina datorer!

OM de levererar ett par, vilket jag tvivlar på, så är det precis sånt som de hoppas på. Bäst att vänta tills alla som beställt har fått sina, och det lär ju hända när helvetet fryser till is.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av belga
Japp.
Inga datorer och företaget och dess folk bara försvinner under jorden under tiden, för att sen lova att leverera ytterligare en gång... Kanske är det någon som är dum och hoppar på tåget så de får in ytterligare lite pengar. Tror nog snarare att problemet är att de inte riktigt hade råd med biljetten till bahamas...

Hur man kan ha följt den här farsen utan att snappat upp att Medison inte ser röken av kundernas pengar förrän datorerna börjar levereras övergår mitt förstånd.

Permalänk
Inaktiv

tycker inte synd om er som beställt. ert val, ert problem. sen hur kan man lita på ett noname-företag?

Permalänk

Medison suger helt enkelt. Är det så jädrans svårt att leverera en tusenkronors dator för som dom har lovat? Vilket B.S.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem

Jag håller med Nuukeer, nu finns det oändligt med trådar och bloggar som varnar för Medison. Det räcker.

Låt de som VILL bli lurade, bli lurade. Vi andra kan helt enkelt sluta att uppmärksamma Medison.

Jag hoppas att det här är min sista Medison-post. Enough is enough.

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Finkelzvin
Hur man kan ha följt den här farsen utan att snappat upp att Medison inte ser röken av kundernas pengar förrän datorerna börjar levereras övergår mitt förstånd.

Jag hörde att dom nu hade tagit pengarna men inte levererat några datorer...
men det kanske bara var ett rykte.

Permalänk
Medlem

Var som jag tror många andra också 99% på att ett pressmeddelande av exakt den här typen skulle komma. Man har ju sett det förut. Återstår att se om det blir en vända till med ännu en ursäkt för "förseningen", ett litet antal som fått och visar upp sina datorer för att "keep the dream alive", eller om vi slipper det hela nu.

Men visst är det synd om de som luras. Det är ju i grunden en god egenskap (tillit) som får sig en törn, och den drabbade blir en aning mer misstänksam/cynisk i framtida affärer och relationer. Inget att gotta sig åt.

Visa signatur

MSI B650 Tomahawk Wifi, 7800X3D, Noctua D15, 64GB Kingston Fury Beast, Sapphire Pulse 7900XT, Corsair RM750X V2, Samsung 990 Pro 4TB + MP510 960GB + PNY CS3030 2TB, Define R6, Win 11.
Sig uppdaterad 2023-12-28. Inlägg där bilar jämförs med datorer beaktas inte.

Permalänk
Medlem

Har de överhuvudtaget sagt något om specifikationerna på datorerna ?
Tusen spänn är ju tom ett överpris om det skulle sitta typ en 286 processor i med några megabyte internminne..

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem

Så länge det finns folk som går att lura finns det "företag" (obs! inom citationstecken) som lurar. Med andra ord kommer det alltid att finnas lurendrejare.

Visa signatur

Det man inte vet, det lider man inte av.

Permalänk

Problemet är att det finns människor som säger "Ingen kommer nog få en dator". Sluta vara sådana fjantar - ni KOMMER INTE FÅ NÅGON DATOR. Jag är helt tydlig med det. Fler borde vara det... Det känns som att många har beställt trots att de vet att det troligtvis inte funkar, troligtvis beroende på detta tramsande. Nej, gud finns inte, och nej, dessa datorer kommer inte levereras. Inte "Jag tror inte" -_-

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JesperT
Har de överhuvudtaget sagt något om specifikationerna på datorerna ?
Tusen spänn är ju tom ett överpris om det skulle sitta typ en 286 processor i med några megabyte internminne..

Du har också missat en del spm så många andra som inte läser trådarna. Specifikationerna står ju givetvis också på hemsidan.

Och sen angående pengarna?

Ja inga pengar dras förräns datorn är levererad eller hur? Som det stod skrivet i något inlägg tidigare här. Så det betyder att ingen KAN bli lurad av detta. Eller iallafall inte blåst på en tusenlapp.

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Medlem

Var faktiskt en dålig bluff av dom, vore dom smarta hade dom ju delat ut dom som var beställda för att sen få MASSOR av beställningar o sen kunna dra till Bahamas. Men nu är det ju bara för uppenbart att DOM som beställt en ALDRIG lär få se den.

Visa signatur

PC1: Ryzen 7 2700X / Noctua NH-D15 / GTX 1080 / 16GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Rog Strix X470-F / 500GB SSD / Define C
PC2: i7 7700k / Cryorig C7 / GTX 1060 6GB / 32GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Strix Z270F / 500GB SSD / In-Win 904
PC3: i5 3570k / Be Quiet pure rock / GTX 960 / 8GB 1600MHz DDR3 / Win 10 / ASRock P67 Extreme4 / 80GB SSD / AeroCool Shard TG

Permalänk
Inaktiv

tror samtliga medverkande i det här kommer gå under jorden, och ni som beställt aldrig får tillbaka era pengar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fuer_frei
Var faktiskt en dålig bluff av dom, vore dom smarta hade dom ju delat ut dom som var beställda för att sen få MASSOR av beställningar o sen kunna dra till Bahamas. Men nu är det ju bara för uppenbart att DOM som beställt en ALDRIG lär få se den.

Där slog du huvudet på spiken......vore klart den bästa taktiken om man vill genomföra tidernas bluff.

Visa signatur

CPU: 2700k@4,5GHz - Mobo: ASUS P8Z77-V PRO - GPU: Palit gtx1060 - Minne: 16gb ram-Skärm Eizo Foris FS2333-BK

Permalänk
Medlem

Mjo, för även om dom gått minus i början då ifall dom köpt in dom för mer så hade dom fått så många beställningar att det hade kvittat. Dom hade gått plus ändå, hoppas bara inte dom sitter o läser här o tar den iden. : )

Visa signatur

PC1: Ryzen 7 2700X / Noctua NH-D15 / GTX 1080 / 16GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Rog Strix X470-F / 500GB SSD / Define C
PC2: i7 7700k / Cryorig C7 / GTX 1060 6GB / 32GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Strix Z270F / 500GB SSD / In-Win 904
PC3: i5 3570k / Be Quiet pure rock / GTX 960 / 8GB 1600MHz DDR3 / Win 10 / ASRock P67 Extreme4 / 80GB SSD / AeroCool Shard TG

Permalänk
Avstängd

Oroar inte grabbar, Medison kommer att leverara datorerna, de har ju lovat!

De lovade ju!

Hedersord. Svär. Mammashuve. Walla.

Visa signatur

Världsmästare i elakhet!

Permalänk
Medlem

varför skulle man ens tro att man får en användbar bärbar för tusen lappen, till och med OLPC datorerna kostar mer i dagsläget, och dom är inte direkt super utrustade, i princip obrukbara för oss troligen då dom saknar mycke av det vi tar för givet... så varför skulle man ens tro att medison levererar nått som kan användas hemma i daglig bruk. sen litar jag väll inte till 100 på 2checkout heller, så skulle aldrig chansa ens.

Permalänk

Hej tomten

Hej m0rk="Tomte"

Och du. Nuukeer är du läskunnig? be mamma läsa nedanstående så du förstår
"Inga datorer levererade inga pengar dragna från kontot!"

Citat:

Ursprungligen inskrivet av m0rk
Chans att de levererar är ungefär lika stor som att jag är tomten.. med andra ord väldigt liten.. mikroskopisk t o m

Permalänk
Medlem

Jag tror att grejorna kommer.
Om Check2pay eller vad de heter INTE har betalat ut pengarna. MEN som jag vet så betalas pengarna ut med en gång, så jag vet inte riktigt hur det hela kommer att sluta.

Tycker det är jävla synd att ingen ringer, mailar företaget som tog betalningen och fastställer om det verkligen går att få tillbaka pengarna etc. om man inte får något..

Förr eller senare blir det ju bedrägeri, och då måste väl någon ta ansvar, VISA eller vem fan som helst.

Men som vanligt, bara rykten, ingen vet och företaget svarar inte??

Då är det ju inte konstigt om något är skumt...

Varje dag drömmer jag om min medison, det kommer nog snart.. jag litar på grabbarna de skulle inte lura oss här. Jag längtar efter min 1000 dator..
jag längtar..

HZ

Permalänk
Medlem

försök att mjölka ut ännu mer pengar från folk? alltså hoppas de att ännu fler ska anmäla o betala innan de blir avslöjade en gång för alla

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GaMeR2K5
Du har också missat en del spm så många andra som inte läser trådarna. Specifikationerna står ju givetvis också på hemsidan.

Och sen angående pengarna?

Ja inga pengar dras förräns datorn är levererad eller hur? Som det stod skrivet i något inlägg tidigare här. Så det betyder att ingen KAN bli lurad av detta. Eller iallafall inte blåst på en tusenlapp.

Rättelse:

Specen stod på hemsidan

Visa signatur

Fractal Define R2, Fractal Newton R2 800W, INTEL CORE I7 980, 12GB Corsair pc 12800. Ny gpu skall inhandlas