Asus Maximus Extreme med vattenkylning

Permalänk
Melding Plague

Asus Maximus Extreme med vattenkylning

Vi har tidigare publicerat bilder på Asus kommande moderkort i sin Republic of Gamers-serie som heter Maximus Formula. Nyligen har det släppts bilder på en vattenkyld variant av detta moderkort.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Avstängd

Om den inte är mycket dyrare än vanliga varianten så kan de väl lika gärna sälja dem som vanligt, och inte i begränsad upplaga?

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk
Medlem

Är Extreme varianten DDR3 månne?

EDIT:
Dessutom skriver nyhetsankaren Formula vilket jag inte kan se på brädan? Maximus Extreme står det vilket förmodligen är DDR3 varianten... så som Blitz formula/extreme.

Visa signatur

Intel i7 920@ ???? | Inno3d 8800GT OC Edition| 3GB Corsair 1600@7-8-7-20 | DFI UT-X58 | TT ToughPower 850W
Vattenkylning: D-Tek FuZion V2, MCW60, PA120.3, DDC-Ultra, Ek's Multires.

Permalänk
Medlem

kunde de inte lika gärna integrerat en CPU-kylare också? för min lär inte få plats i den där staden..

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Infa
Är Extreme varianten DDR3 månne?

EDIT:
Dessutom skriver nyhetsankaren Formula vilket jag inte kan se på brädan? Maximus Extreme står det vilket förmodligen är DDR3 varianten... så som Blitz formula/extreme.

En iaktagelse som vi borde ha gjort. Nyheten korrigerad.

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM :: If Quake was done today ::
WS: Gigabyte Z690 UD DDR5 :: Core i5 12600K :: 32 GB RAM :: Geforce RTX 3060 Ti :: 10 GbE NIC :: AOC C32G1 32" :: Seagate FireCuda 530 1TB :: Deepcool Matrexx 55
NAS: SM X10-SLM-F :: Mellanox Connect2X SFP+ :: Intel XL710-QDA1 QSFP+

Permalänk
Medlem

Om man kör SLI med stora kylare på det moderkortet, så har man 1 PCI slot ledig (jo en pci express x16 längd också, men vad utom grafikkort kör på den storleken?). Verkar lite begränsat, undrar om de inte kunnat gjort placeringarna bättre.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Buio
Om man kör SLI med stora kylare på det moderkortet, så har man 1 PCI slot ledig (jo en pci express x16 längd också, men vad utom grafikkort kör på den storleken?). Verkar lite begränsat, undrar om de inte kunnat gjort placeringarna bättre.

Tänk på att man antagligen slipper stora kylare då man säkerligen har vatenkylning på grafikkorten också

Visa signatur

Inte kasta bäver i trähus!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Buio
Om man kör SLI med stora kylare på det moderkortet, så har man 1 PCI slot ledig (jo en pci express x16 längd också, men vad utom grafikkort kör på den storleken?). Verkar lite begränsat, undrar om de inte kunnat gjort placeringarna bättre.

Jo placeringen är tänkt att du eventuellt iframtiden ska kunna köra 3 st grafikkort i crossfire läge. Och X38 stödjer inte sli och kommer inte göra det heller. för intel ville inte betala nvidia för att få använda deras sli-funktioner. "talas om att det eventuellt kommer crackat bios som du ska kunna köra sli med" och en annan sak är att fysikaccelerationskort använder pci:e x16 och för dom som vill ha det så kan det vara nödvändigt att ha en extra om man även crossfire obs kan vara lite felstavat!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Vi har tidigare publicerat bilder på Asus kommande moderkort i sin Republic of Gamers-serie som heter Maximus Formula.

Argh, hatar att de ska gamer-marknadsföra allt.

Visa signatur

Världsmästare i elakhet!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Infa
Är Extreme varianten DDR3 månne?

Det är DDR3, det ser man på minnesmodulens form.

Visa signatur

CPU: i9-9900K GPU: Gigabyte RTX 2070 Super Case: Louqe Ghost S1

Permalänk
Medlem

Good, då äre X38as motsvarighet till Blitz Extreme

Visa signatur

Intel i7 920@ ???? | Inno3d 8800GT OC Edition| 3GB Corsair 1600@7-8-7-20 | DFI UT-X58 | TT ToughPower 850W
Vattenkylning: D-Tek FuZion V2, MCW60, PA120.3, DDC-Ultra, Ek's Multires.

Permalänk
Medlem

Jag skulle gärna vilja se ett sådant till DDR2! >_<

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2

Permalänk
Medlem

Flera bilder finns här

Visa signatur

|Intel Core 2 Duo E6600 ES 2,40GHz @ x,xxGHz|ASUS Maximus Extreme X38|
|Corsair Dominator TWIN3X2048-1800C7DF DDR3 @ xxxxMHz||ATI Radeon HD 2900 XT @ 850/1000|
|RAID 0 2x Maxtor 6V080E0 80GB SATA2|RAID 0 2x WDC WD1200JD-00GBB0 140GB SATA2|Creative |Audigy2 ZS|LiteOn DVDRW SOHW-1693S|Lian-Li PC-65B|OCZ Powerstream 520W|

Permalänk
Medlem

Har klarat mig en so länge utan Vattenkylning och det vill jag också so bybehålla.Sen tru jag des vidare att jag hoppa över X38 Chipet.Nästa År bli det mera spännande med de nya Intel CPUs som komma ut.Mvh.....Klaus

Visa signatur

Asus Z97-E,Intel I7-4790K,Corsair Ram DDr 3- 16Gb 2x8Gb Pro Serie Vengance 2400MHZ

Permalänk
Inaktiv

jag vill se tester på de nya X38 moderkorten. det är ju den 18:e imorrn.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [KIL]FarmoR
Tänk på att man antagligen slipper stora kylare då man säkerligen har vatenkylning på grafikkorten också

Jo det är förstås sant.

Ok, synd att det inte blir någon SLI-support för X38. Läste lite rykten om det förut, men det var bara rykten förstås. Trist, för även om nvidia gör bra chipset så är det alltid bättre med valfrihet.

Permalänk
Hedersmedlem

Skulle itne förlita mig på att det är koppar där iaf. snarare eloxerad aluminium rakt igenom!.

Är sen tidigare ganska irriterad över hur mobo-tillvärkare färgar aluminium till kopparfärg så det ska se ut som koppar fast att de inte är det. Skulle detta kort ha blocket i koppar är det ju bra i så fall.
Jag som gillar vattenkylning tycker att vattenblock integrerat på moderkortet är en bra ide.. MEN de skulle ju kunna sätta kopparrör som gick där heatpipsen går så man får vattnet som en slinga runt alla varma komponenter. Kanske lite platsbrist i och för sig. bara en tanke..

Visa signatur

Samlingstråd om SSD/HDD | PC:amd ryzen 9 5900x, 64gb, nvme SSDs | Silverstone ft03 svart | Seasonic x460FL Server:Intel, 8GB, 20+TB,Ubuntu | Kamera:Canon 5d mk4 oj vad gammal länk MySpace

Permalänk
Medlem

Måste vara den bästa moderkortskylningen jag sett! Ja, extremt var det.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 3600 | 4x8GiB 18-20-16-36-52-2T DDR4-3400 | MSI B450-A Pro Max AGESA 1.2.0.7 | Sapphire RX 480 Nitro+ OC 8GiB | Crucial MX500 500GB | PNY CS900 2TB | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung PM961 512GB | Scythe Kamariki 4 450W

Permalänk
Medlem

Ser riktigt snyggt å proffessionellt ut. Asus betyder kvalitet har ja fått erfara.

Visa signatur

Skärm: Acer Predator X34A • Moderkort: ASUS Maximus V Gene • CPU: Core i5 2500K @ 4GHz • RAM: Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 16GB • GPU: ASUS GeForce GTX 1080 • APU: ASUS ROG Xonar Phoebus • SSD: Intel X-25 M 80GB • HDD: WD Caviar Black 1TB, Hitachi Deskstar 1TB

Permalänk
Medlem

Tycker det ser riktigt trevligt ut.
Inte lika överdimensionerat och ivägen som alla gigantiska flänsar och annat som brukar sitta som en krona runt sockeln. Nu är allt som behövs en uppsättning trevligare pumpar också så är det klappat och klart.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

Vattenkylning

Är Asus Maximus Formula bättre än Asus Maximus Extreme om jag inte tänkte använda vattenkylning just nu? Eller är det bättre med det lite sämre kortet för värmens skull då?

//Micke