FEAR - Project Origin

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Triton.se
har inte alls kollat upp tidigare floks..men exp Extraction Points e bättre än FEAR....lite probs på vägen(EXPERT TIPS!!!!)...men..nä..fear lockar inte ett myggskit...köpte exp för en fri vecka

ok, kan väl redan nu tipsa om fel (FEAR XP) som kan hända?? vad vet jag, har ju allt i huvet nu

fps droppar till "bajs"...efter 200 fps innan: avaktivera HID kompatiba enheter i Windows

thats it

Kan du vara vänlig o förklara vad du menar? Och vad betyder ordet floks?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Triton.se
har inte alls kollat upp tidigare floks..men exp Extraction Points e bättre än FEAR....lite probs på vägen(EXPERT TIPS!!!!)...men..nä..fear lockar inte ett myggskit...köpte exp för en fri vecka

ok, kan väl redan nu tipsa om fel (FEAR XP) som kan hända?? vad vet jag, har ju allt i huvet nu

fps droppar till "bajs"...efter 200 fps innan: avaktivera HID kompatiba enheter i Windows

thats it

Det intressanta i sammanhanget är att du redigerade inlägget 4 minuter efter du skapade det. Vad ändrade du?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tbz
FEAR = Monolith
FEAR: EP = TimeGate
FEAR: Persues Mandate = TimeGate
Project Origin = Monolith

Monolith=Shogo - Mobile Armor Diviosion (gammalt hedeligt spelsom stödjer Voodoo2)
Monolith=Rage of Mages (Hmm dö inte i multiplayer)

Kan vi inte göra en FPS test screenshot lista till FEAR?
och om vi ska göra det så ska det alltid vara på High, 1024x768 och 16xAF och 2xFSAA för de som inte har de mer krävande korten.
Till er som har bra kort sluta reta folk för att de inte slösar bort sina pengar som vi gör^^

Visa signatur

CPU i9-9900K GPU ASUS RTX 2080 TI Strix OC MB ASUS STRIX Z390-E RAM Corsair VENGEANCE RGB 32GB DDR4 3200MHz Case Fractal Design Define C PSU EVGA G3 850W Cooling Noctua D15
Monitor MSI Optix MAG342CQR SSD Samsung 970 EVO 500GB 860 EVO 500GB 860 QVO 2TB + QVO 4TB PLEX Server 2x HC560 20TB+WD RED 2x10TB+12TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av chilly_schrimp
Det intressanta i sammanhanget är att du redigerade inlägget 4 minuter efter du skapade det. Vad ändrade du?

Stavfel? Kan hända alla, jag slår vad om att du har redigerat ett inlägg några minuter efter att du postat det.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av str8forthakill
Stavfel? Kan hända alla, jag slår vad om att du har redigerat ett inlägg några minuter efter att du postat det.

Tror han syftade på att det var gott om stavfel kvar.

Visa signatur

"The devil will find work for idle hands to do."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nutshell
Tror han syftade på att det var gott om stavfel kvar.

Kanske bara var stavfel från början :).

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av str8forthakill
Stavfel? Kan hända alla, jag slår vad om att du har redigerat ett inlägg några minuter efter att du postat det.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av str8forthakill
Kanske bara var stavfel från början :).

Tyckte bara det såg kul ut eftersom det var väldigt svårt att hänga med i texten.

Inget illa menat dock

Permalänk
Medlem

Project Origin Demo Video HD (De 17 första minuterna från uppföljaren)
http://media.xbox360.ign.com/media/812/812587/vids_1.html

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem

Jäklar
Jag vill ha!
När släpper de denna guldklippen?

Visa signatur

Gaming/workstation | i5-4690K | Corsair VX 550W | ASUS STRIX GTX1060 6GB | ASUS Z97 | Corsair Vengence DDR3 1600MHz 2x8GB | NXZT H630W
Xbox One - Xanser

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mAster9
Project Origin Demo Video HD (De 17 första minuterna från uppföljaren)
http://media.xbox360.ign.com/media/812/812587/vids_1.html

vänta, man hör "massive explosion" i radion, betyder detta då att detta är precis när man spränger reaktorn i vanilla fear? fast nu har jag dock inte hängt med i fear-utvecklningen men ändå... visste inte att det fannt 3 expansions (trodde det var 2 inkl denna)

Permalänk
Medlem

Alltså såhär ser läge ut
F.e.a.r kom först av Monolith
Därefter ett tillägg av TimeGate, alltså inte samma utvecklare som gjorde F.E.A.R
Nu är det två till exp på G detta "Project Origin" som görs av Monolith och ett till av TimeGate som heter Persues Mandate

Grejen är att du kan tänka dig att de spelen som Monolith gör är "det riktiga F.e.a.r" det andra är TimeGates idé hur F.e.ar utvecklas...

Jag hoppas och tror att man spelar samma karaktär i Project Origin som man gör i F.E.A.R.... antar det nästan.

Visa signatur

Gaming/workstation | i5-4690K | Corsair VX 550W | ASUS STRIX GTX1060 6GB | ASUS Z97 | Corsair Vengence DDR3 1600MHz 2x8GB | NXZT H630W
Xbox One - Xanser

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mAster9
Project Origin Demo Video HD (De 17 första minuterna från uppföljaren)
http://media.xbox360.ign.com/media/812/812587/vids_1.html

Jävlar va fint! Jag tycker om det, kan nog bli bra. Jag vet inte riktigt vad jag tyckte om FEAR spelen (Fear + Expansionen), jag gillar dem men ändå...jag är lite klyven men visst: Jag längtar tills jag får spela Project Origin för det ser onekligen lovande ut!

Dessutom måste jag säga att jag gillar verkligen musiken i FEAR, deras kompositör är riktigt bra! Väldigt kreativ och levande musik för att vara ett FPS, det lät som att det blir väldigt bra musik till Project Origin! Hoppas de släpper soundtracket!

Visa signatur

Dale Lewill

Permalänk
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xans
Grejen är att du kan tänka dig att de spelen som Monolith gör är "det riktiga F.e.a.r" det andra är TimeGates idé hur F.e.ar utvecklas...

Jo, det är den riktiga fortsättningen bara att det inte heter FEAR över huvud taget då Vivendi äger namnet FEAR.

Trådens titel är alltså fel, spelet heter enbart Project Origin, inget annat.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem

Sedan finns det väl inte alls tre expansioner? Project Origin är väl ändå en uppföljare och inte en expansion?

edit: Det borde ju vara färdigt snart känns det som, med tanke på videon.

Visa signatur

"The devil will find work for idle hands to do."

Permalänk
Inaktiv

ska komma ut 2008 tror jag. perseus mandate ska släppas någon gång detta år afaik.

Permalänk

perseus mandate kommer att släppas nu i slutet av oktober. Project origin kommer att släppas Q1 2008. och då blir det jag som kommer att flyga på spelet direkt

här är ett demo till perseus mandate http://www.fz.se/filer/?id=4398 verkar vara ganska nice ^^