Permalänk
Medlem

värt att köpa en TNN300?

Jag har funderat länge. Jag vill ha en så tyst dator som möjligt men går att klocka lite ändå.

Just nu har jag det i min sign. Men jag kan höra fläktarna låta ändå. Fläktarna går på 5.5V (zalman reglerings instrument). Har 4 120m därav 2 är chassi och 2 till min thermalright 120. Alla är typ på lägsta varvtal man kan ha.

Jag har funderat länge på TNN300 men jag har inte sett många köpa denna heller.

Vad säger ni? jag vill inte ha p18x då jag tycker den är för stor. Tips tack

Permalänk
Medlem

så synd att ingen verkar köpa detta chassi. undertecknad är i behov av omdömen från användare, inte nätjournalistik.

Visa signatur

P[a]cman äter spöken så ofta han kan.

citera mig, annars är risken överhängande att jag inte hittar tillbaka.

Permalänk
Medlem

Antec Solo säger jag, släng in 3tysta fläktar, ett tyst nätagg, den har bra hdd upphängning sen kan du sätta in extra dämpmattor för att få bort sista ljuden (finns ett bra galleri här på swec)

Permalänk
Medlem

TNN300, är inte den bara för micro atx?
...
Lite komiskt att ha en Cosmos om man tycker P180 är för stor
...
Behöver du verkligen två fläktar på TRUE:n? Vilka fläktar kör du med? Kanske räcker att byta till tystare?

Att försöka köra helt passivt är alldeles för dyrt och riskabelt för min smak iallafall, och då kan man ge sig 17 på att hårddiskljud och coilwhine från nätagg eller grafikkort eller moderkort ändå stör, är jag rädd för.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

har redan en tyst uppsättning av komponenter i min stationära maskin
passivt moderkort, grafikkort
strömaggregatet kommer från zalman och är mycket tyst.
processorn svalkas med en bamseklump, även känd som ninja schyte med fläkt som justeras mha speedfan i windows.

som ni kanske kan tyda av stycket ovan är det inte ljudet som är bekymrande, dammet är!
i en helt passivt kylt chassi finns det inget behov av fläktar och därmed samlas det ej damm innuti maskinen.

Visa signatur

P[a]cman äter spöken så ofta han kan.

citera mig, annars är risken överhängande att jag inte hittar tillbaka.

Permalänk
Medlem

Blir nog ändå enklare och billigare (och säkrare) att lösa det med dammfilter och lite moddning istället, än att försöka sig på helpassivt... Åtminstone om man vill ha hyfsad prestanda. Skulle jag tro

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Finns ju 500rpms fläktar att köpa, låter nada och flyttar luft!

Permalänk
Medlem

Asså pojkar.... Har ni ens sett hur gammal tråden är? 2007-09-30 20:27 för att vara exakt :S.

Permalänk
Medlem

det är ju en ny person som vill ha ett omdömde

Visa signatur

| Errare humanum est |

Permalänk
Medlem

Ska man ha en knäpptyst dator med svala komponenter och SSD diskar så är det marknadens bästa alternativ fortfarande då motsvarighet ej finns.

Visa signatur

Core i5 2500K@4Ghz, 8 Gb Kingston Hyper X 1600 DDR3, MSI Z68-GD55, OCZ Vertex 4, Asus GTX670 DC2, Corsair VX 450.
Kyld av Hyper 212 Plus Evo: Corsair SP120 Quiet PWM, 3 Nexus Real Silent 120 mm @ 7V.

Permalänk
Medlem

Var det fel av mig att återuppliva en gammal fråga på det här viset? Det kändes onödigt och dumt att skapa en likadan fråga när det redan fanns en med relevant rubrik och allt.
Vidare finns chassit fortfarande för handel i många butiker!

Men,
det ni säger är alltså att det inte är värt pengarna eller risken att införskaffa ett helt passivt kylningssystem för en dator. Inte ens om man medvetet väljer ut strömsnåla komponenter (grafikkort och processor)?

Visa signatur

P[a]cman äter spöken så ofta han kan.

citera mig, annars är risken överhängande att jag inte hittar tillbaka.

Permalänk
Medlem

Jag säger att om du har råd och även enbart ska ha SSD diskar samt strömsnåla komponenter och att tystnad är högsta prioritet så är det värt det, du betalar mycket för den total ljudlösa datorn och om det är värt det eller inte är upp till dig.

Visa signatur

Core i5 2500K@4Ghz, 8 Gb Kingston Hyper X 1600 DDR3, MSI Z68-GD55, OCZ Vertex 4, Asus GTX670 DC2, Corsair VX 450.
Kyld av Hyper 212 Plus Evo: Corsair SP120 Quiet PWM, 3 Nexus Real Silent 120 mm @ 7V.