Eve Online-tråden, fortsättning

Permalänk
Avstängd
Skrivet av pscs3:

Trevlig födelsedag!

Har också 2.2m SP i learning på gubbarna, frågan är om det blir ett rejält hopp, tänkte typ Minmatar bs 0 till 5 direkt, eller komplettera 2-4 lite lägre rankade skills för att få ut lite extra som man ibland saknar...

Hade först oxå tänkt ta minmatar BS till 5 men varje gång som man kollar i evemon så hittar man nått nytt som man vill ha Tror det blir CS 5 för mig. Rank 8 som BS men en willpowerskill så den tar ju rätt så mycket längre tid.

Skrivet av daevilb:

Kan någon sammanfatta nya expansionen?

incursion excursion eller vad den nu hette

Carebear expansion. Bättre AI, en ny sansha super carrier som nog bara kommer att användas av carebears och ett nytt salvage skepp.

EVE Online - Incursion - Features

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem
Skrivet av daevilb:

Kan någon sammanfatta nya expansionen?

incursion excursion eller vad den nu hette

Lättare sagt än gjort med tanke på att de delat upp den i 2-3 delar

1. Den delen som kommer imorgon innehåller fixar, laggrelaterade saker, nytt salvage skepp och massa andra mindre saker. Patch notes: EVE Online | EVE Insider | Patchnotes

2. Vid jul kommer någon form av "christmas surprise". Första halvan av överaskningen är bortagningen av learningskillsen. Andra halvan kommer vi nog få reda på under nästa vecka eller så.

3. I andra halvan av januari kommer de "stora" incursion sakerna. Ny karaktärsskapare som alla måste göra om sina gubbar i samt själva "incursion" som är en form av snorsvår grupp PVE. I denna expansion fixar de även PI-klickandet. EVE Online - Incursion - Features

För övrigt, när ska CCP släppa minmatar expansioner?

Eve online Revelation
Eve online Apocalypse
Eve online Dominix
Eve online Taranis
Eve online Incursus

Vill ha "eve online: vagabond". Kanske något för incarna, alla får klä sig i trendiga märkeskläder

Visa signatur

Desktop - Intel i7 6700K | Asus Z170-A | 32 GB Corsair DDR4 | RX 6700 XT w/ Arch Linux
Laptop - Thinkpad X1 Carbon Gen. 4 w/ Arch Linux
NAS - Ryzen Pro 3400G @ 35W | 64GB ECC | 32 TB HDD w/ TrueNAS Core

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaya:

Jag är inte så säker på det. Kan vara en riktig stealth buff till Low Sec och ett incitament för fler små konflikter. Jag menar, när du inte längre kan köra missions eller ratta, då måste du (eller någon annan) ta till vapen och där det flockas folk har det en tendens att bli krig.

Visa signatur

Vill du flyga med andra svenskar i EVE-Online? Se vårt forum för detaljer:
http://sae.synth.se/smf/index.php?topic=4239.0

Permalänk
Medlem

nån med mkt erfarenhet av olika skepp som har lust att hjälpa mig lite?

som skrivit tidigare i tråden så har jag varit borta från eve i nästan 3 år och jag försöker komma igång här. behöver en skill plan men kan inte bestämma mig. bad en gammal eve polare titta på mina skills och han rekommenderade drake eller träna upp för hurricane för pvp då. dock måste jag påpeka att det är de enda 2 skepp han pvpat med så han ville inte rekommendera något annat. jag kan flyga hac's lika bra som bc's, eller recon ships eller commands eller med lite träning flyga guardian? support skepp iofs men i gang kan det kanske vara kul. jag är öppen för det mesta.. men kan inte bestämma mig för vad! vilka skepp är bra??

sen sitter jag i en t2 fit NH just nu och kör lvl4's, hade inga planer att byta det skeppet då jag trivs bättre i null än i highsec ändå. men det är så satans segt och jag hade behövt lite snabbare cash. bekvämt dock om man är mkt afk men annars är det fruktansvärt drygt att köra missions i NH. försökt pimpa den lite i EFT men hur jag än vänder o vrider på det får jag ~80dps mer i en vanlig raven (utan drones, annars mer), och 150~dps mer med en CNR (oxo drones borträknat). frågade på eve forum om folk tyckte det var lönt att byta till raven från t2 fit NH men majoriteten tyckte inte det. CNR var dock lönt (den har jag inte cash till nu). vad tycker ni?

om det kan hjälpa att se mina skills så finns dom här:
eveboard - Cz Fia
password: deathstarpilot

en sak är jag iaf säker på.. nidhoggur är mitt long-term goal! dålig skriver alla på eve forumet, men mycket kan hända på alla de månader det kommer ta att träna för det skeppet

tacksam för hjälp!
mvh

Permalänk
Avstängd

Eftersom du gillar null sec och du redan har skill för en drake så kör på den, dom är väldigt populära skepp just nu. Men cane är nog roligare, man kan göra lite mer med den och den är bättre om ni inte är så många i eran fleet. shield tankad cane är ett riktigt trevligt skepp men du är ju även väldigt nära t2 medium lasers så en harbi och zealot är ju inte så långt borta.

Drake för större gäng, zealot för sniper och cane/harbi för mindre gäng, men drake funkar även bra till det.

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaya:

Eftersom du gillar null sec och du redan har skill för en drake så kör på den, dom är väldigt populära skepp just nu. Men cane är nog roligare, man kan göra lite mer med den och den är bättre om ni inte är så många i eran fleet. shield tankad cane är ett riktigt trevligt skepp men du är ju även väldigt nära t2 medium lasers så en harbi och zealot är ju inte så långt borta.

Drake för större gäng, zealot för sniper och cane/harbi för mindre gäng, men drake funkar även bra till det.

kanon tack för svaret! då lutar det åt cane o harb för bc och sac o zealot för hac's

är det några direkt kritiska skills som jag glömt under electronics, engineering etc etc? har 2 mill sp att fördela och vill helst inte lägga dom på gun/missile/spaceship då jag har maxade attributs för per/will skills. tänkte själv på mina drone skils men letar först efter viktig int/mem skill

och vad är din tanke om nh och cnr i lvl4s?

Permalänk
Medlem

Propulsion jamming level 4 inte jättenödvändigt men tech 2 webs är inte fel
Shield Upgrades level 5 ifall du planerar att skilla Minmatar Cruiser 5
Fuel Conservation 4
Remote Armor Repair systems till 4 ifall du ska köra guardian som du nämnde tidigare

Hyfsat välskillad karaktär, lite spretig men du har fått med det mesta.

Ang, Nighthawk för lvl4 så tycker jag den ger rätt så klent med dps, helst ska man ligga uppemot 1000 dps för att lvl4 ska vara värt :/ Vanliga raven är nog inte så värt gentemot nighthawken, CNR å andra sidan kan defenitivt vara värt isken.

Visa signatur

Desktop - Intel i7 6700K | Asus Z170-A | 32 GB Corsair DDR4 | RX 6700 XT w/ Arch Linux
Laptop - Thinkpad X1 Carbon Gen. 4 w/ Arch Linux
NAS - Ryzen Pro 3400G @ 35W | 64GB ECC | 32 TB HDD w/ TrueNAS Core

Permalänk

Tjenare! Har länge funderat på att börja lira eve online efter att jag testat trial några gånger men aldrig riktigt fastnat. Tänkte att om jag köper spelet kommer jag tvinga mig själv till att fatta det och på så vis bli fast. Hade dock några frågor innan jag köper spelet.

Hur stora skepp kan man skaffa? Jag vet att frågan kan verka lite p12ig, vilket den också är till viss del. Man har ju alltid vilja styra ett stort rymdskepp sen man var lite och först såg star wars.

Hur fungerar det med måndaskostnaden? Läste att man kunde spela till sig ingame pengar och på så vis köpa mer måndastid. Hur lätt är det att få dessa ingame pengarna? Vore ju skönt om man för en gång skull kunde slippa betala med riktiga pengar varje månad för ett onlinepsel. Även, vad annars kan man lägga dessa pengar på? Är det så att man annars skulle lagt dessa pengar på tex vapen, skepp m.m. om man nu väljer att köpa måndastid med riktiga pengar istället för de man tjänar?

Hur kommer man lättast in i spelet? Vet att många, bland annat jag, jag svårt att förstå hur man ska spela och vad man ska göra i världen. Allt är så stort och komplicerat. Det är ju inte direkt wow-style på spelet där en 5åring kan förstå vad det hela går ut på. Bör man bli medlem i någon grupp och be om hjälp där? Vet att det fanns en här på sweclockers men har ingen aning om hur man kommer in i den eller om de ens tillåter totala nybörjare att vara med.

Tacksam för alla hjälp jag kan få.

Visa signatur

Kom alltid ihåg att du är helt unik. Precis som alla andra.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Andreas Ph:

Tjenare! Har länge funderat på att börja lira eve online efter att jag testat trial några gånger men aldrig riktigt fastnat. Tänkte att om jag köper spelet kommer jag tvinga mig själv till att fatta det och på så vis bli fast. Hade dock några frågor innan jag köper spelet.

Hur stora skepp kan man skaffa? Jag vet att frågan kan verka lite p12ig, vilket den också är till viss del. Man har ju alltid vilja styra ett stort rymdskepp sen man var lite och först såg star wars.

Hur fungerar det med måndaskostnaden? Läste att man kunde spela till sig ingame pengar och på så vis köpa mer måndastid. Hur lätt är det att få dessa ingame pengarna? Vore ju skönt om man för en gång skull kunde slippa betala med riktiga pengar varje månad för ett onlinepsel. Även, vad annars kan man lägga dessa pengar på? Är det så att man annars skulle lagt dessa pengar på tex vapen, skepp m.m. om man nu väljer att köpa måndastid med riktiga pengar istället för de man tjänar?

Hur kommer man lättast in i spelet? Vet att många, bland annat jag, jag svårt att förstå hur man ska spela och vad man ska göra i världen. Allt är så stort och komplicerat. Det är ju inte direkt wow-style på spelet där en 5åring kan förstå vad det hela går ut på. Bör man bli medlem i någon grupp och be om hjälp där? Vet att det fanns en här på sweclockers men har ingen aning om hur man kommer in i den eller om de ens tillåter totala nybörjare att vara med.

Tacksam för alla hjälp jag kan få.

Storlekar på skepp:

Annars titta här: http://go-dl3.eve-files.com/media/corp/SFC/EVE-ships.jpg

Visa signatur

PC #1: 60GB Corsair Nova2 Series|Samsung Spinpoint 250GB, WDC 500GB, WDC 1TB, WDG 1TB, Seagate 1TB|BENQ G2222HD, BENQ G2400W|Fractal Define R3|MSI 790XT-G45 Crossfire|Phenom II 720 BE X4 3.5GHz|Sapphire HD5850 1GB 725/1000|4GB DDR2 800MHz|Corsair 650W TX PSU|Logitech G15 Blue|ACE EDGE 3200|Corsair HS1A|Asus XONAR DX|Logitech X-530 | HD555.
PC #2: i5 2500k 4.2GHz|8GB DDR3 1600MHz|HD6970 Crossfire|850W Corsair|60GB SSD|WDC 1TB

Permalänk

Det va som fasen. Är det bara en person som styr de stora skeppen eller krävs det flera. Undrar lite nu då när man ser storleksskillnaderna, hur fasen kan man vinna mot de där jättarna och vem kan äga ett sådant skepp? Man blev ju lite sugen nu

Edit: Om någon Eve lirare har lust att invita mig till en 21-dagars trial så vore det snällt.

Visa signatur

Kom alltid ihåg att du är helt unik. Precis som alla andra.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Andreas Ph:

Det va som fasen. Är det bara en person som styr de stora skeppen eller krävs det flera. Undrar lite nu då när man ser storleksskillnaderna, hur fasen kan man vinna mot de där jättarna och vem kan äga ett sådant skepp? Man blev ju lite sugen nu

Edit: Om någon Eve lirare har lust att invita mig till en 21-dagars trial så vore det snällt.

Allt kan väl ta allt TYP, handlar om ens egna erfarenhet och skills.
Bara en person som styr skepp.

Visa signatur

PC #1: 60GB Corsair Nova2 Series|Samsung Spinpoint 250GB, WDC 500GB, WDC 1TB, WDG 1TB, Seagate 1TB|BENQ G2222HD, BENQ G2400W|Fractal Define R3|MSI 790XT-G45 Crossfire|Phenom II 720 BE X4 3.5GHz|Sapphire HD5850 1GB 725/1000|4GB DDR2 800MHz|Corsair 650W TX PSU|Logitech G15 Blue|ACE EDGE 3200|Corsair HS1A|Asus XONAR DX|Logitech X-530 | HD555.
PC #2: i5 2500k 4.2GHz|8GB DDR3 1600MHz|HD6970 Crossfire|850W Corsair|60GB SSD|WDC 1TB

Permalänk

Måste dock vara bra kul att rida in på en sån best i ett slag. Kan knappt bärga mig

Visa signatur

Kom alltid ihåg att du är helt unik. Precis som alla andra.

Permalänk
Medlem

Den har ju inte med dom största ^^

http://wiki.battleclinic.com/images/c/ca/EVE-ships_large.jpg

Personligen tycker inte jag att dom största skeppen är så roliga, även om det var en "wow" (inte spelet) känsla första gången man såg dom. Mellanskeppen är min favoriter

Visa signatur

Desktop - Intel i7 6700K | Asus Z170-A | 32 GB Corsair DDR4 | RX 6700 XT w/ Arch Linux
Laptop - Thinkpad X1 Carbon Gen. 4 w/ Arch Linux
NAS - Ryzen Pro 3400G @ 35W | 64GB ECC | 32 TB HDD w/ TrueNAS Core

Permalänk

Hakan gick i golvet.. Det va ju inget litet hopp från de som va störst i förra posten till dessa skepp.

Visa signatur

Kom alltid ihåg att du är helt unik. Precis som alla andra.

Permalänk

omfg det var några små skepp detdär. Hur lång tid det innan man kan få styra en sådan + tar det lång tid att farma ihop pengar för ett sådant skepp?

Permalänk

Det kommer ta dig flera år Såg en video på youtube där en kille hade ett sånt där aeonskepp (det näst största av de gula/ljusbruna skeppen) och han sa att det tog honom ca 2 år men att vissa kunde få ett på ca 1 år. Men de som är ännu större lär man nog aldrig ha möjligheten att få om man inte spelar 24/7 i flera år. Annars vore ju hela världen full av dem (rätta mig om jag har fel)

Visa signatur

Kom alltid ihåg att du är helt unik. Precis som alla andra.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Andreas Ph:

Det kommer ta dig flera år Såg en video på youtube där en kille hade ett sånt där aeonskepp (det näst största av de gula/ljusbruna skeppen) och han sa att det tog honom ca 2 år men att vissa kunde få ett på ca 1 år. Men de som är ännu större lär man nog aldrig ha möjligheten att få om man inte spelar 24/7 i flera år. Annars vore ju hela världen full av dem (rätta mig om jag har fel)

Har ju med hur man lägger sina attributes och om man kör implants, då får man ju kortare tid på inlärningen. Men ja, det tar en låååååång tid innan man kan flyga ens en Dreadnought eller Carrier.

Chribba som hänger i Amarr har ju en naken Revelation som han Minar med... sjukt. Svensk snubbe men sjukt snål!

Battleships är dock trevliga, speciellt Hyperion, Abaddon och Maelstrom. Och det tar inte så lång tid att lära sig flyga, flög en Battlecruiser redan i första månaden, inte optimalt men det gick bra.

Visa signatur

PC #1: 60GB Corsair Nova2 Series|Samsung Spinpoint 250GB, WDC 500GB, WDC 1TB, WDG 1TB, Seagate 1TB|BENQ G2222HD, BENQ G2400W|Fractal Define R3|MSI 790XT-G45 Crossfire|Phenom II 720 BE X4 3.5GHz|Sapphire HD5850 1GB 725/1000|4GB DDR2 800MHz|Corsair 650W TX PSU|Logitech G15 Blue|ACE EDGE 3200|Corsair HS1A|Asus XONAR DX|Logitech X-530 | HD555.
PC #2: i5 2500k 4.2GHz|8GB DDR3 1600MHz|HD6970 Crossfire|850W Corsair|60GB SSD|WDC 1TB

Permalänk

Varför minar man med ett sånt skepp när man kan fara runt och äga? Finns det inte skepp som är extra bra (gjorda) på att just mina?

Visa signatur

Kom alltid ihåg att du är helt unik. Precis som alla andra.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Andreas Ph:

Varför minar man med ett sånt skepp när man kan fara runt och äga? Finns det inte skepp som är extra bra (gjorda) på att just mina?

För att man inte kommer in i Highsec med en Dread eller Carrier, och Amarr är 1.0 sec.
Så han är den enda som har en där så han show-off-ar väl sin Dread.

Visa signatur

PC #1: 60GB Corsair Nova2 Series|Samsung Spinpoint 250GB, WDC 500GB, WDC 1TB, WDG 1TB, Seagate 1TB|BENQ G2222HD, BENQ G2400W|Fractal Define R3|MSI 790XT-G45 Crossfire|Phenom II 720 BE X4 3.5GHz|Sapphire HD5850 1GB 725/1000|4GB DDR2 800MHz|Corsair 650W TX PSU|Logitech G15 Blue|ACE EDGE 3200|Corsair HS1A|Asus XONAR DX|Logitech X-530 | HD555.
PC #2: i5 2500k 4.2GHz|8GB DDR3 1600MHz|HD6970 Crossfire|850W Corsair|60GB SSD|WDC 1TB

Permalänk

Okej, jag tror jag har nått en återvändsgränd (pga trialversion). Spelet har vart skitskoj fram tills nu. Vet inte hur jag ska göra det roligare. Får inte joina något svenskt corp då de inte släpper in nybörjare.. Vilka andra corps är bra/roliga att vara med i? Sen även, när börjar spelet ta vart lite mer? Jag får inte göra agentuppdrag på en nivå högre än 3. Finns det någon som har några tips på hur jag kan avancera lite snabbare eller på ett roligare sett än att mina fram pengar och vänta på att mina skills blir klara. (hur kan jag skaffa pengar snabbare?)

Visa signatur

Kom alltid ihåg att du är helt unik. Precis som alla andra.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Andreas Ph:

Okej, jag tror jag har nått en återvändsgränd (pga trialversion). Spelet har vart skitskoj fram tills nu. Vet inte hur jag ska göra det roligare. Får inte joina något svenskt corp då de inte släpper in nybörjare.. Vilka andra corps är bra/roliga att vara med i? Sen även, när börjar spelet ta vart lite mer? Jag får inte göra agentuppdrag på en nivå högre än 3. Finns det någon som har några tips på hur jag kan avancera lite snabbare eller på ett roligare sett än att mina fram pengar och vänta på att mina skills blir klara. (hur kan jag skaffa pengar snabbare?)

Finns någon kanal där Corps gör reklam för sig själva där du kan sitta och titta, ska finnas en knapp till höger om chattrutan där du får upp nåt, med flera olika kanaler.

Joina en corp som gör missions där du kan ta del och tjäna större pengar.
Mina med andra, transportera saker, bli pirat och döda och stjäl, dock är det ju rätt svårt om man är nybörjare haha.

Finns massor att göra, bara man vet vad man vill göra.

Visa signatur

PC #1: 60GB Corsair Nova2 Series|Samsung Spinpoint 250GB, WDC 500GB, WDC 1TB, WDG 1TB, Seagate 1TB|BENQ G2222HD, BENQ G2400W|Fractal Define R3|MSI 790XT-G45 Crossfire|Phenom II 720 BE X4 3.5GHz|Sapphire HD5850 1GB 725/1000|4GB DDR2 800MHz|Corsair 650W TX PSU|Logitech G15 Blue|ACE EDGE 3200|Corsair HS1A|Asus XONAR DX|Logitech X-530 | HD555.
PC #2: i5 2500k 4.2GHz|8GB DDR3 1600MHz|HD6970 Crossfire|850W Corsair|60GB SSD|WDC 1TB

Permalänk

Vad jag helst vill göra i slutändan är att vara med i de större krigen mella allianser. Vill sattsa på pvp och skaffa bra skepp. Inte hålla på o tråka med mining. Men om det är ett nödvändigt ont för att uppnå mitt mål så kan jag ju göra det, men vill inte sitta i en månad och bara mina.. Det finns ingen här på swecklockers eller som man kan göra lite uppdrag med m.m.? Sen hade jag en liten fråga, vart kan man få tag på de olika skillsen som gör att man reserchar snabbare? Finns ju några som ökar intelligenc och memory, vart kan jag hitta dem? Just nu har jag inte hittat något som ens hjälper någon av mina attributes.

Visa signatur

Kom alltid ihåg att du är helt unik. Precis som alla andra.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Andreas Ph:

Vad jag helst vill göra i slutändan är att vara med i de större krigen mella allianser. Vill sattsa på pvp och skaffa bra skepp. Inte hålla på o tråka med mining. Men om det är ett nödvändigt ont för att uppnå mitt mål så kan jag ju göra det, men vill inte sitta i en månad och bara mina.. Det finns ingen här på swecklockers eller som man kan göra lite uppdrag med m.m.? Sen hade jag en liten fråga, vart kan man få tag på de olika skillsen som gör att man reserchar snabbare? Finns ju några som ökar intelligenc och memory, vart kan jag hitta dem? Just nu har jag inte hittat något som ens hjälper någon av mina attributes.

BattleClinic - MMO guides - tools - advice - forums
BattleClinic's EVE New Player Guide - Guides - EVE Online - BattleClinic - MMO guides - tools - advice - forums

Du kan inte längre lära dig 'Learning' skills. Det enda du kan göra är att skaffa implants.

Visa signatur

PC #1: 60GB Corsair Nova2 Series|Samsung Spinpoint 250GB, WDC 500GB, WDC 1TB, WDG 1TB, Seagate 1TB|BENQ G2222HD, BENQ G2400W|Fractal Define R3|MSI 790XT-G45 Crossfire|Phenom II 720 BE X4 3.5GHz|Sapphire HD5850 1GB 725/1000|4GB DDR2 800MHz|Corsair 650W TX PSU|Logitech G15 Blue|ACE EDGE 3200|Corsair HS1A|Asus XONAR DX|Logitech X-530 | HD555.
PC #2: i5 2500k 4.2GHz|8GB DDR3 1600MHz|HD6970 Crossfire|850W Corsair|60GB SSD|WDC 1TB

Permalänk

aha, det förklarar ju ett o annat Tack så mycket.

Visa signatur

Kom alltid ihåg att du är helt unik. Precis som alla andra.

Permalänk

Tänkte kolla om någon vill vara med i ett tradingcorp som jobbar tillsammans med ett mining, manufacturing m.m. corp.

Visa signatur

Kom alltid ihåg att du är helt unik. Precis som alla andra.

Permalänk
Skrivet av Andreas Ph:

Tänkte kolla om någon vill vara med i ett tradingcorp som jobbar tillsammans med ett mining, manufacturing m.m. corp.

Jag hade tänkt börja också, så letar också efter nåt kul corp. Kul att du också börjar med eve

Permalänk
Skrivet av m1n1h0p:

Jag hade tänkt börja också, så letar också efter nåt kul corp. Kul att du också börjar med eve

SKULLE GÄRNA VILJA HA EN 21-day trial av någon e-mail: totalchilla@hotmail.com

Vi kan ju göra lite roliga saker tillsammans då om du vill. Letar efter andra svenskar som också är nya, blir ganska ensamt i en så stor värld. Jag har just nu jobbat tillsammans med 2 killar och det har vart helt okej. En av dem ska eller har startat ett corp som vi kan joina.

Visa signatur

Kom alltid ihåg att du är helt unik. Precis som alla andra.

Permalänk
Skrivet av Andreas Ph:

Vi kan ju göra lite roliga saker tillsammans då om du vill. Letar efter andra svenskar som också är nya, blir ganska ensamt i en så stor värld. Jag har just nu jobbat tillsammans med 2 killar och det har vart helt okej. En av dem ska eller har startat ett corp som vi kan joina.

Roligt! Har spelat på två trial accs tidigare (fick gå med i sweclockers förra klan, "en hel tomtearmé" och fick mycket hjälp där, synd att inte klanen finns kvar) så även om jag inte har något acc nu (ska börja en ny trial nu) så kan jag lite om spelet ändå. Jag är gärna med i ert corp, men kommer nog sikta lite mer på fighting (? om det heter så) än mining. Eller jag får se hur det blir

Permalänk

Att sikta på fighting låter bra. Det ska jag också göra men först måste man ju ha pengarna till att skaffa sig lite goa skepp. Därför har jag och min kompis som mål att mina och trada oss fram till en obelisk för 700 mil och sen ska jag byta riktning och skaffa mig ett battleship (en battleship?) Så om du vill vara med oss och tjäna några milijoner varje dag så kontakta mig på antingen dreigod eller Aditur.

Visa signatur

Kom alltid ihåg att du är helt unik. Precis som alla andra.

Permalänk

Tog upp eve igen för ett par månader sen. Jag håller på med en androidapp för att hålla koll på corpplånboken. Jag undrar om det finns intresse för en sådan, isåfall skulle det vara kul med lite idéer eller diskussioner kring funktionerna. Den befinner sig i ett tidigt utvecklingsstadie nu och man kan se corpplånboken eftersom det är det viktigaste för mig. Den skickar notifieringar när något förändras men den funktionaliteten är väldigt temporär. Det jag jobbar på för tillfället är att tracka corp wallet journal som jag även tänkte använda som grund för notifieringar istället för bara mängden pengar. Jag har redan bestämt mig för att köra projektet som öppen källkod då jag gärna vill att det ska komma till nytta för så många som möjligt. Tänkte köra "release early, release often" eftersom det annars kanske aldrig blir "färdigt" och bara ligger på min hårddisk, så jag kommer nog att publicera en första version någon av de första dagarna av 2011