Diablo 2-tråden, fortsättning

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr-boring
Hmm okej.. låter weird. Aja, om ngn här inne får tag på ett Spjut 5 soc gärna eth eftersom den skall användas till min merc så säg till:)

Det är inte så konstigt - anledningen till detta är att i nonladder finns allt kvar som folk har bevarat. Laddern fanns inte 2004 och dessutom resettas den med jämna mellanrum (alla ladder gubbar konverteras till nonladder) och alla nya ladder gubbar som skapas, skapas från början i en ny "ren" värld. D.v.s. precis i början av laddern är ALLA, som gör ny laddergubbe, lvl 1 och har inga saker.

Så kort fattat

Ladder: Här finns ladder only saker, såsom runewords och uniques.

Non-ladder: Här finns alla gamla grejer som folk har bevarat från äldre dagar (såsom bug tal, bug belt, eth buggade items osv.).

Permalänk
Avstängd

Okej, Men då ska man fortsätta på Ladder tkr jag, verkar ju roligare för annars försvinner allt värde på alla items som man har i Non ladder.

Permalänk
Medlem

Dock är vissa runord mer värda i non ladder. Så spara t.ex. spirits vid ladder reset för det går inte göra i non ladder. Har dock ingen koll vad som går att göra och inte göra i ladder respektive non ladder

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3, Samsung Q995c.

Permalänk

Allt du kan göra i non ladder kan du göra i ladder också. dock kan du inbte uppgradera items etc i non ladder.

http://classic.battle.net/diablo2exp/items/runewords-110.shtm...

där har du. scrolla ner så ser du ladder only.

Visa signatur

Main: Phanteks Evolv Enthoo | I5 5675c | Asus Z97m-plus | CORSAIR Vengance 32 Gb | Samsung 850 Evo 500Gb | Corsair RM750X | Noctua NH-14D | ASUS GeForce GTX 980 Ti Strix DCIII
HTPC: Fractal R3 Array | H87-plus |I3 4130 | Samsung 840 Evo 120 | WD 2TB Green *2 | WD 4TB Red *2
HTPC2: Intel D34010WYKH | Intel 320 40gb |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cookie_monster
Allt du kan göra i non ladder kan du göra i ladder också. dock kan du inbte uppgradera items etc i non ladder.

http://classic.battle.net/diablo2exp/items/runewords-110.shtm...

där har du. scrolla ner så ser du ladder only.

Det går att uppgradera i non-ladder också. Men bara lvl 1-2 alltså normal item till exceptional, i ladder går även exceptional till elite.

Exempel:

Du kan uppgradera magefist från light gauntlets till battle gauntlets i både ladder och nonladder, men för att uppgradera dem till crusader gauntlets måste du spela ladder.

Men å andra sidan kan du ju inte fixa bugtal/bugbelt i ladder, fast har hört rykten om att nån har lyckats hacka in dom till ladder med - men aldrig sett något bevis...

Permalänk

har inte hört ngt om det faktiskt dock vet jag att dom lyckats få in shako(harlequin crest) till vanliga diablo 2:D

Visa signatur

Main: Phanteks Evolv Enthoo | I5 5675c | Asus Z97m-plus | CORSAIR Vengance 32 Gb | Samsung 850 Evo 500Gb | Corsair RM750X | Noctua NH-14D | ASUS GeForce GTX 980 Ti Strix DCIII
HTPC: Fractal R3 Array | H87-plus |I3 4130 | Samsung 840 Evo 120 | WD 2TB Green *2 | WD 4TB Red *2
HTPC2: Intel D34010WYKH | Intel 320 40gb |

Permalänk
Medlem

lol va ballt!

annars e ju den där peasant crown bästa hjälmen i classic typ xD

Permalänk

var dock ett bra tag sedan.. kanske under 1.09 eran

(occy soj/wizz soj/horadric boots/butchers pupil helm/cliffkiller amu/its swords/ith bows/constriction rings;D)

Visa signatur

Main: Phanteks Evolv Enthoo | I5 5675c | Asus Z97m-plus | CORSAIR Vengance 32 Gb | Samsung 850 Evo 500Gb | Corsair RM750X | Noctua NH-14D | ASUS GeForce GTX 980 Ti Strix DCIII
HTPC: Fractal R3 Array | H87-plus |I3 4130 | Samsung 840 Evo 120 | WD 2TB Green *2 | WD 4TB Red *2
HTPC2: Intel D34010WYKH | Intel 320 40gb |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cookie_monster
har inte hört ngt om det faktiskt dock vet jag att dom lyckats få in shako(harlequin crest) till vanliga diablo 2:D

Ja, det är inga problem att få det (Var inga problem) ACT 5 HOAX!

Visa signatur

inför åldergräns på ÖÄ!

Permalänk
Avstängd

Haha, coolt. Men lixx, Kan ni säga vad som ger en fördel att spela i Non Ladder? Skulle vilja veta, annars gör jag en ny gubbe i Ladder när det startar om. Plus, ngn som vet ngn som kan hjälpa en med att konfigurera Kukbot. Kanske finns ett svensk forum nånstans som kan hjälpa en med det. Som sagt så offrar jag gärna en HR för hjälpen.:)

Permalänk
Medlem

Någon som har tips på några fler duel games? Eller om någon vet någon duel channel (LADDER!!!)

duel

duell

duels

duells

duelz

duellz

duel me

duell me

duel me noob

duell me noob

Kakan du sitter inte på fler ?!

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3, Samsung Q995c.

Permalänk
Medlem

sitter på "free!"
"come free!"
"freeifyoukillme"
"dk"

Visa signatur

ASUS Strix Z270H i7700k 5.0ghz custom loop
Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200mhz
ASUS GeForce RTX 2080 8GB DUAL

Permalänk
Avstängd

Hallå, vad är Cow Leveln till för? Man får inga "bra" items alls därifrån. Så vad är det till för?

Permalänk
Medlem

inget bra?! råder jag dig att fixa mf och det bara regnar runor i cowlvl

Visa signatur

ASUS Strix Z270H i7700k 5.0ghz custom loop
Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200mhz
ASUS GeForce RTX 2080 8GB DUAL

Permalänk
Medlem

ehm?

runor är icke-magiska items (kolla själv, texten är vit) och påverkas inte av hur mycket mf du har...

mf påverkar hur mycket magiska (och högre, alltså rare unique och set) du hittar.

Permalänk
Avstängd

Runor, elr High Runes?

Permalänk
Medlem

high runes är också runor. så både och.

Permalänk
Avstängd

hmm okej.. ska väl göra några runs isf och se om det stämmer.

Permalänk
Medlem

Det borde stämma, att du inte hittar mer runor av hög mf alltså.

Står klart och tydligt på arreat summit vad mf påverkar och inte påverkar...

http://classic.battle.net/diablo2exp/items/magic/magicfind.sh...

Will Magic Find work on Runes?
No. It has no bearing on the number of Runes you'll find (you don't find more magic items and less Runes for example, nor is there a greater chance of getting a Rune or a better Rune, etc.).

Edit: Btw så har jag en sorc med 1032 mf och den hittar i stort sett bara skit. Det är inte värt att satsa på en jädra massa mf...

Permalänk

duel us
duell us
d u e l
d u e l s
d u e l l
d u e l l s
d u e l z
d u e l l z
duelll

t.ex

Visa signatur

Main: Phanteks Evolv Enthoo | I5 5675c | Asus Z97m-plus | CORSAIR Vengance 32 Gb | Samsung 850 Evo 500Gb | Corsair RM750X | Noctua NH-14D | ASUS GeForce GTX 980 Ti Strix DCIII
HTPC: Fractal R3 Array | H87-plus |I3 4130 | Samsung 840 Evo 120 | WD 2TB Green *2 | WD 4TB Red *2
HTPC2: Intel D34010WYKH | Intel 320 40gb |

Permalänk
Avstängd

hehe, min hammer pala har typ 280-340 i MF.. och han hittar alltid mycket skit..

Permalänk
Medlem

Gå det att spela d2 med 1920x1200 i upplösning? Vad jag hittat går det bara på 800x600 och 640x???.

Någon som vet hur man kan få upp högre upplösning?

Visa signatur

En trött jäkel.

Permalänk
Avstängd

Det skall finnas program som gör att få upp det i högre uppplösning. Vet inte om det är "lagligt" på SweC att länka men gör det iaf. Annars kan Mod ta bort länken.

Men kolla på edgeofknowledge.cc Dom har mycket sånt skit. Men tror inte du får upp upplösningen så mycket som du säger du vill ha men lite mer iaf. Inte heller säker på om det är lagligt att ha på det på D2. Dvs du kan bli bannad för det.

Btw, har haft Your connection is restricted hela jävla morronen. Kmr inte in:S

Permalänk
Medlem

det jag syftade på med mf var att han klagade över att det aldrig droppade något bra i cowlvl så jag rådde honom att fixa mf så något droppar PUNKT
det droppar även runor i cowlvl som in i helvete

Visa signatur

ASUS Strix Z270H i7700k 5.0ghz custom loop
Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200mhz
ASUS GeForce RTX 2080 8GB DUAL

Permalänk
Medlem

Har installerat D2 - Lod ännu en gång. Going for fresh start!..

Blev grymt sugen helt plötsligt. ^^

Permalänk

finns så du kan ändra till högre med program men då kan du inte spela på battle.net

Visa signatur

Main: Phanteks Evolv Enthoo | I5 5675c | Asus Z97m-plus | CORSAIR Vengance 32 Gb | Samsung 850 Evo 500Gb | Corsair RM750X | Noctua NH-14D | ASUS GeForce GTX 980 Ti Strix DCIII
HTPC: Fractal R3 Array | H87-plus |I3 4130 | Samsung 840 Evo 120 | WD 2TB Green *2 | WD 4TB Red *2
HTPC2: Intel D34010WYKH | Intel 320 40gb |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Liq
Har installerat D2 - Lod ännu en gång. Going for fresh start!..

Blev grymt sugen helt plötsligt. ^^

Blev det ja me . måste leta efter spelet

Visa signatur

E8400 3.0 Ghz . Gigabyte EP35 - DS3R . 4GB Corsair 6400 . Corsair 450w . Asus Vento 3600 .XFX Geforce 260 216 896MB :)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fabola
Blev det ja me . måste leta efter spelet

För att slippa leta efter era blizzard spel o CD-key's så rekommenderar jag till alla att registrera spelen på: http://eu.blizzard.com/store/

Det underlättar en hel del =). Om man har tappat bort skiva eller CD-nyckel sen, så är det bara att logga in på sitt konto och tanka hem. ^^

Permalänk
Medlem

Tackar för tipset

Visa signatur

En trött jäkel.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Liq
För att slippa leta efter era blizzard spel o CD-key's så rekommenderar jag till alla att registrera spelen på: http://eu.blizzard.com/store/

Det underlättar en hel del =). Om man har tappat bort skiva eller CD-nyckel sen, så är det bara att logga in på sitt konto och tanka hem. ^^

!!!! fan. glömde bort jag hadde ett sådant account Tankar.. SES ONLINE FLICKOR 1!

Btw. måste jag tanka både EXP och Vanliga eller räcker expansion ?

Visa signatur

E8400 3.0 Ghz . Gigabyte EP35 - DS3R . 4GB Corsair 6400 . Corsair 450w . Asus Vento 3600 .XFX Geforce 260 216 896MB :)