# De Bästa 8800 GT Korten Här #

Permalänk
Medlem

Jag ska köpa en 8800GT till min Quadcore Q6600 och 4GB DDR2 RAM och undrar vilket som är bäst att klocka med?

Jag vill ha ett som drar lite ström och som klockar bra. Så vilken tillverkare ska jag välja? Och var finns kortet att köpa? Jag hittar inte t.ex det kort ni listat som nr 1 här.

Visa signatur

Been leveling up since 1983

Permalänk

@ Niq : Leadtek ska clocka bra enlight Flugfarfar
annars kan du ju köra på Evga kortet om du inte vill klocka själv

men klart, byter du kylning osv så kan du säkert klocka lite mer också

Visa signatur

Citera!

Permalänk
Medlem

Det mest vettiga 8800GT kortet ute just nu skulle nog vara:

Ser ut som den har en ordentligt fin dualslot kylning till GTn.
Läs mer om kortet här: http://vr-zone.com/articles/Galaxy_Own_Designed_8800GT_w_3_Ph...

Permalänk
Medlem

Verkar som asus släppt en klockad version också.

Citat:

With the EN8800GT TOP, gamers can expect stream processor clock performance boosts from 1500MHz up to an incredible 1844MHz.

Engine Clock
700 MHz

Memory Clock
2.0 GHz (1.0 GHz DDR3)

Visa signatur

Phenom II 960t @ 4 Ghz - Gigabyte 990xa UD3 - 8 GB Corsair Vengence - Asus 560 ti @ 950/2200 Mhz - 60 GB vertex plus - 1 TB WD black - Fractal Design Tesla 650 W

Permalänk
Medlem

Tack för era tips och snabba svar.

Leadtek verkade dock lite väl dyrt... 2500 - 2700:-

Vilken tror ni skulle vara bäst att köpa i 2200:- klassen och sedan klocka upp en bit? Eller är Leadtek verkligen värt de extra 300-500kr för lite klockning...?

Visa signatur

Been leveling up since 1983

Permalänk

Tråden växer och växer

ojj det där kortet har jag missat, verkar sjukt nice dock har jag inte nå koll på tillvärkaren, är de nå bra?

@ NiQ ingen aning :/

Visa signatur

Citera!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blazter
Såg nyss ett test med Zotacs 8800GT i Crysis http://www.pclabs.gen.tr/2007/10/29/crysis-benchmark-with-880...

Visst är det helt spelbart även om de skulle kört 1280*1024 men ska man skaffa ny dator (som jag) så vill man nog ha mer fps så väntar nog på nya GTS som förhoppningsvis dyker upp 3e december, tester borde dyka upp snart tycker man.

De måste ju ha gjort något fel när de benchade, 30fps vid 1024x768... Jämfört med Swec. som fick 90FPS. Misstänker att det de tror är FPS på pclabs.gen är någon "prestanda-marks" från Crysis?