Permalänk
Medlem

CSS vill inte funka

Håller på med en sida men lyckas inte få rätt på boxarna.
Sidan kan ses på:
www.halotech.se/katt/

Bilden som ligger nere till höger ska alltså sitta ihop med resten av sidan.

Är ju säkert ett jätteenkelt fel men jag lyckas fan inte...

HTML

<div id="left"></div> <div id="banner"></div> <div id="meny"></div> <div id="main"></div> <div id="bottom"></div> <div id="right"></div>

CSS

#banner { width: 745px; height: 100px; background-color: #cbcbcb; background-image: url(../images/banner.jpg); float:left; } #meny { width: 745px; height: 33px; background-color: #cbcbcb; background-image: url(../images/meny.jpg); float:left; } #left { width: 55px; height: 687px; background-color: #cbcbcb; background-image: url(../images/left.gif); float:left; } #right { width: 58px; height: 687px; background-color: #cbcbcb; background-image: url(../images/right.gif); float:right; } #main { width: 745px; height: 498px; background-color: #cbcbcb; background-image: url(../images/main.jpg); float:left; } #bottom { width: 745px; height: 56px; background-color: #cbcbcb; background-image: url(../images/bottom.gif); float:left; }

Visa signatur

...

Permalänk
Medlem

Nu är jag ringrostig, men ska du inte bara byta plats i html'en på "bottom" och "right", så att right flyter till höger om "main" och inte till höger om "bottom"?

Sen kanske du ska ha en clear:both i din CSS i början av "bottom", det märker du väl om det behövs. Kan hända att bottom, på tillräckligt stora upplösningar, flyter upp vid sidan av sidan annars.....tror jag iallafall

Visa signatur

MCP - MCTS - CCNA (expired)