Spel tabbar ut sig automatiskt/vid uppstart?!

Permalänk
Medlem

Spel tabbar ut sig automatiskt/vid uppstart?!

Detta har börjat hända, har inte en jävla aning om varför men det är hur jävla sjukt irriterande som helst.

När jag startar ett spel kan det bara få för sig att starta urtabbat, och om jag klickar på skiten där nere så ser det ut som om skiten tabbar ner sig och inget fucking händer.

Detta gör att jag inte kan komma in i spelen ibland, och det gör mig så sjukt jävla irriterad. Någon som har varit ute för samma sak?

kör vista 32-bit.

Permalänk
Medlem

En del spel brukar tabba sig ut slumpartat på egen hand för mig. Aldrg vid uppstart utan efter tag. Inte den blekaste varför, har börjat göra det den senaste tiden. Irriterande men nästan alltid går det enkelt att maximera tillbaka spelet. Kör Win XP SP2

Permalänk
Hedersmedlem

brukar starta urtabbat för mig med. Jag kör XP home.
Fast det är inte alla spel som gör det utan bara vissa.

Permalänk

Du har inte laddat ner Folding@Home som du kör i bakgrunden. Det får alla mina spela att tabba ner direkt vid start och helt omöjliga att tabba upp innan jag stängt av F@H. Var likadant när jag körde XP.

Visa signatur

"- Asså jag fattar inte dom här vegetarianerna. Dom gillar djur men äter inte kött. Vilken osis då att nästan alla djur är gjorda av kött."

Permalänk
Medlem

jag har haft liknande problem med XP fast då såg det ut som det minimerades/ner tabbades men spelet försvann helt. väldigt skumt, detta hände inte i alla spel men i ganska många iallafall.
lösningen var att formatera om datorn och sen dess har den rullat på, har ingen aning om vad det berodde på?

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Stormload
Du har inte laddat ner Folding@Home som du kör i bakgrunden. Det får alla mina spela att tabba ner direkt vid start och helt omöjliga att tabba upp innan jag stängt av F@H. Var likadant när jag körde XP.

jo jag har det men jag kan enkelt tabba upp spelet igen.