Betalt för att underhålla en hemsida?

Permalänk
Medlem

Betalt för att underhålla en hemsida?

God kväll!

Jag har blivit erbjuden att bli s.k "Webmaster" för www.tiro.fr. Jag skall alltså uppdatera sidan med bilder/information o.s.v.
Nu har jag absolut ingen aning om hur mycket man skall ta betalt för något sådant här, har ni några förslag?

Alla svar uppskattas.

Permalänk

Du ska alltså bara uppdatera sidan och inte göra om den? Jag tror det är ganska bra att anpassa priset efter dina kunskaper och kvaliten på resultatet.

Permalänk
Medlem

um verkar inte vara världens mest kvalitativa hemsida, ge dem förslag åp att ud kan göra om den för en slant oxå så får du lite extra hehe.
ser ut att vara ett företag, så då kan du ta hyffsat betalt endå.

Visa signatur

AMD 939 X2 4600+ | asus A8N-VM CSM | TwinMOS 2*1024 DDR400 cl3 | Silverstone SG01 + Tagan easyconnect 430w | Creative SB live | WD160GB + WD200GB +WD MYBOOK ES 250GB | NEC DVD-brännare | Samsung 913b(TFT) + 753s(CRT) | WACOM Intuos3 a4 |

Permalänk
Medlem

Uuuhhh... låt din första uppdatering vara att ändra den hemska gula hoverfärgen!

Det kan vara rimligt att ta timlön för det, ta några tior i timmen. Kanske 7-12 stycken, beroende på dina kunskaper.

Permalänk
Medlem

Jo.. Jag vill gärna göra om den Men han tycker den är ganska bra som den är..
Och ja, byta hoverfärgen tänkte jag göra direkt. ^^

Om jag tar timlön, kommer jag antagligen inte tjäna någonting? Det är ju inte precis mycket som behöver göras.

Skall försöka övertala honom att jag får göra om den.

OM man skall ta en engångskostnad, vad är rimligt då? Jag skall alltså bara lägga till/ta bort bilder, samt lägga till/ta bort information.

Snabba svar uppskattas, då jag endast har till cirka 22:00 ikväll.

//Boerworz

Permalänk
Medlem

http://www.tiro.fr./ - Webbsidan kan inte hittas

..han gjorde ett bra jobb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tattis
http://www.tiro.fr./ - Webbsidan kan inte hittas

..han gjorde ett bra jobb

Ta bort "./" i adressen för att det ska fungera.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ThomasT
Ta bort "./" i adressen för att det ska fungera.

doh!, borde ha kollat ordentligt. Då kan trådskaparen få ändra länken samt berätta hur det gick

Permalänk
Medlem

Det visade sig att det inte var någon brådska med svar, så ni kan fortfarande komma med förslag.

Länken fixad.

Han ville inte göra om den, då han tyckte den var simpel och bra, samt att han inte ville ha den för "avancerad" då besökarna inte kan så mycket om datorer.. Sedan försökte jag förklara att den inte måste bli mer avancerad bara för att man fixar en ny, snyggare design, men det gick inte så bra..

Han som har varit webmaster innan har fått betalt cirka 1-2 gånger per år, samt när det har skett en större uppdatering. Skall kanske fråga vad han fick betalt.

alexandersson: Jo, så är det ju förstås. Jag har hållit på med PHP, HTML och CSS i ungefär ett år skulle jag tro, och JavaScript kan jag det grundläggande i.

Tackar för svaren.

MvH/Boerworz

Permalänk
Medlem

Ja, fråga vad den förre webmastern hade per år. Alltså du måste ju ta timlön tycker jag... men det kanske är väldigt få uppdateringar? Jag menar, om du ska sitta 5 h per vardag i ett halvår och skriva artiklar, uppdatera bilder och information blir det lite saftigt att begära 45 000 SEK helt plötsligt (5 h * 180 dagar per halvår * 50 kr per timme) efter ett halvår. Om det däremot ska bytas ut tre bilder i månaden och han bara vill ha någon tillgänglig för att lätt kunna göra det är nånstans runt 360 SEK rimligt (18 bilder * 0.2 h per bild * 100 kr per timme). Du får helt enkelt räkna ut vad du ska ha betalt!

Permalänk
Medlem

Timlön är det enda rimliga tycker jag med.
Ska du jobba som egen företagare eller som anstäld? Har du några vettiga meriter, eller ska det här jobbet fungera som merit framöver?

Tar du jobbet mest för att få en merit, få en fot i dörren så att säga, så tycker jag att en rimlig timlön ligger runt 80-100kr/timme. Har du redan jobbat en del med liknande på andra företag är det väl inte fel att begära en 150kr/timme. (som du kan ta ut i lön alltså)

Sen går jobb inte alltid så fort som man tänkt sig. Allt du lägger upp ska kollas och dubbelkollas. Regelbundna möten med chefen om vad som ska göras, utvärderingar om vad du har gjort. Planera arbetet. Allt det tar en massa tid, så pengar lär du få iaf.

Visa signatur

Modermodem från ONOFF och bildskärmsutrustning från Electrolux. US Robotics 28.8K telefonuppringd internetförbindelse. Har en förkärlek för tysk tjejpop.

Permalänk
Medlem

Tackar så mycket för alla svaren. Timlön får det bli.

MvH/Boerworz

Permalänk

Bestämt hur mycket du ska få i timlön? *Nyfiken*

Permalänk

För att tjäna mer pengar än timlönen, sätt ut lite reklam från Tradedoubler

Visa signatur

Chassi: Antec Nine Hundred | MB: Asus M3A32-MVP DLX/WIFI | CPU: AMD Phenom II X4 965 Black Edition Deneb 3.4GHz | HDD: Seagate Barracuda ES 500GB | RAM: Kingston 4 GB 800 MHZ | Kylare: Zalman CNPS9700LED