Importera iPhones från USA, hur?

Permalänk
Medlem

Importera iPhones från USA, hur?

Hej!

Jag är intresserad utav att importera några iPhones från USA till mig själv och några kompisar. Har nämligen släkt som bor i USA (Atlanta, Georgia), och tänkte att dom kunde köpa några iPhones från Apple Store och sedan skicka hit till min adress i Sverige.

Men hur blir det med tullen och momsen? Måste jag betala den? Och vad blir frakten på ungefär... är det säkert att skicka såna paket via post? Måste man binda mig till något abonnemang när man köper en iPhone i USA?

Hur går det egentligen till när man importerar iPhones från USA, hur ska man gå tillväga på bästa och billigaste sätt?

EDIT: Finns det andra "butiker" man kan handla iPhones av billigt?

Tacksam för svar!

God Jul!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Ja, du måste betala tull och moms på både produkten och frakten. Något som du knappast lär slippa undan då kollen är väldigt noggrann. Det lär knappast bli billigare i slutändan än att handla i butik i sverige.

Permalänk
Avstängd

Jodå , din släkt kan ju skriva ner värdet på paketet , men då loosar du ju eventuell försäkring och om Tullen får för sig att öppna paketet ändå då är du ju screwed...

Permalänk
Medlem

vadå han kan ju skriva de som gift tror dom fattar att de är en julklapp...

Visa signatur

E2160 @ 3,2 , scyte infinity, p35 ds3, 4gb corsair 800mhz, Sapphire 5850 1gb. Intel x-25 V 40gb, 1x western digital black. /laptop amd x2 2.2ghz 3gb 5730.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av X00L
Ja, du måste betala tull och moms på både produkten och frakten. Något som du knappast lär slippa undan då kollen är väldigt noggrann. Det lär knappast bli billigare i slutändan än att handla i butik i sverige.

Den finns inte i Sverige.. än... men det blir väl knappast sååå dyrt att importera... tror jag inte. Dollarn är rätt låg fortfarande

Man kan ju antingen märka paketet som gift (julklapp) som Mäki sa eller typ ta värde: 50 dollar på paketet. Vilken speditör ska man använda sig av om man vill skicka det som gift? Fedex eller DHL... ?

Har också läst och kommit fram till att man inte skriftligt behöver binda sig till något abonnemang med AT&T när man köper den i en Apple Store. När man pluggar in iPhonen i datorn måste man aktivera den via AT&T för att kunna använda den som en telefon, men det är här hackningen kommer in i bilden

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem

*tråd låst*

Nej här ges ingen hjälp i hur du skall begår några lagbrott, §8.
Detsamma gäller för uppmaning av brott.

Fortsätter du skapa fler trådar om samma ämne kommer dessa även dessa låsas + ev varning/avstängning.