windows XP vill inte starta helt.

Permalänk
Medlem

windows XP vill inte starta helt.

datorn startar, bios bilden kommer upp och sedan så kommer Windows XP start flaggan med laddnings baren fram.. sen så blinkar det till och sen kommer det upp en ljusblå skärm med Windows XP märket uppe i hörnet, den startar en inkonsekvenskontroll och den genomgår ett par steg, en drös med filer raderas ur index och sedan när allt är klart och okej, (som det verkar) så står det att datorn ska startats om och en vanlig startprocedur som ovan^^ drar igång, med bios bilden och sen Windows XP flaggan och laddnings baren kommer fram, (nu tror man då att den kommer starta som vanligt och allt kommer funka prima) men så kommer en till "inkonsekvens kontrollering" fram, och gör de 3 stegen men den raderar nu inte några filer (dom togs ju bort förut) och sen startas datorn om. detta fortskrider som en cykel, och windows XP vill inte starta helt.

detta hände efter en omdragning av kablar. (förut såg det ut som skamm och nu är det fint draget bakom moderkortsplåten)

vad är felet?

tack för snabba svar! är i behov av min dator!!

jag har testat att köra i skivan och göra en reparation, men då måste jag logga in med nått administrator lösenord. jag vet inte något om det, och lämna blankt går ej,! jag vill helst inte formatera om HD'n då jag förlorar alla spel/installer/program och sparfiler =( mycket tragiskt,

Permalänk

det går väll att avbryta den kontrollen?, kolla så att alla kablar sitter i ordentligt

Visa signatur

Surf: FD S/\Msi Mpg Gaming Edge/\i9 9900k
(H150i pro)/\5700 xt (H90)/\32G 3200mhz/\970 pro/\860 evo

Htpc/spel: Ghost S1/\Msi Gaming Edge/\ 9600k
GTX 1660TI windforce 3x/\ 16G 3000mhz/\860 evo

Permalänk
Medlem

ska kolla så kablarna sitter i ordentligt, kan prova avbryta igen, har redan provat det en gång. fick den och reparera XP installationen men de va en massa filer som inte ville kopieras... mystiskt, då de fanns på skivan =( aja ska kolla kablarna och sen starta datorn igen..

FIXXAT !! thx för hjälpen!