Permalänk
Medlem

osCommerce - vägrar fungera

Tjena!

Vad gör jag för fel? osCommerce vägrar fungera för mig. Är ganska grön på detta men tror bestämt jag gör allt rätt.

Använder Loopia webbhotell. Har lagt upp en MySQL. I installationsfasen i osCommerce har jag skrivit in alla adresser och användarnamn till databasen, och den hittas och fungerar. Allt verkar vara frid och fröjd. Vid sista sidan hälsas att allt är klart och jag ska bara klicka på "catalogknappen" för att komma till butiken, men sidan hittas inte. När jag skriver in adressen "för hand" (dvs index.php) så kommer jag tillbaka till installationssidan. Det verkar som att det aldrig installerades...?

Någon som har en aning vad jag gör fel? Hur stor bör MySQL-databasen vara?

/Adde

Visa signatur

Stäng av datorn och rör på er

Permalänk
Medlem

Raderat install mappen efter installationen? Har för mig att det står att man ska göra det.

Visa signatur

[ GA-P67A-UD4, i7 2600K @ 4.5GHz, Noctua NH-D14, 16GB XMS3, HD6970 2GB, 2x F120 120GB ]

Permalänk
Medlem

Stämmer stämmer. Jo det löste det problemet. Sen fungerade det så när som på att inga bilder visades. Nu efter en ominstallation säger den sig inte hitta databas-servern. Det som inte har varit några problem förut... Verkar aldrig få detta att fungera...

Visa signatur

Stäng av datorn och rör på er