Permalänk
Medlem
Skrivet av Shimonu:

haha kul att se vad man skrev förut. Skrev att jag skulle flytta med en kompis. Stämde inte riktigt. Flytt blev det men inte med någon kompis.

Nu sparas det väl till en flytt igen.

1500-ish spänn för att hyra en rejäl skåpbil? Borde gå snabbt att spara ihop till

Permalänk
Medlem

Sparar till att köpa skåp, bänk samt spis och ugn till nytt kök samtidigt som jag sparar till nästa utlandsresa som jag hoppas kunna bli en till i år. Hur mycket har jag sparat? 0

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem

Sparar till något, vet ej vad ännu. Bil , bättre boende, buffert och lite extra när det är dags att skaffa barn.

Har väll ca 40k+ undanlagt lite här och där.

Visa signatur

BAAH

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Olegh:

1500-ish spänn för att hyra en rejäl skåpbil? Borde gå snabbt att spara ihop till

Hehe flyttar från korridor till lägenhet så kommer behöva lite nya möbler och så. Lägenheten ligger i samma hus så själva flytten kommer inte kosta något.

Permalänk
Medlem

Sparade till lägenhet, dock köpte jag en nyss och sparar således inget utan amorterar som en idiot istället. 15-20k / månad.

Visa signatur

Datorer - M1 MacBook Pro 14"
Hörlurssystem - Scarlett 4i4 / Objective2 / Beyerdynamic DT 770
Ljudsystem - NAD C356BEE > DALI Mentor 6
Bilpark - Porsche 718 Spyder

Permalänk
Medlem

vi försöker spara till en vettig handpenning för att köpa hus, samt för att eventuellt kunna resa till ett par släktingar i Australien nu nästa vinter.

annars blir det nog bara USA om 3år med ett gäng polare.

Visa signatur

Haha.. Se på fan..

Permalänk
Medlem

Sparar så jag kan betala tillbaka CSN

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk
Medlem

Blåste 300k på bil, kök och prylar förra året.
Så nu sparar jag och låter pengarna jobba på aktiemarknaden.

Permalänk
Avstängd

Sparar pengar till att bli skuldfri, sedan kan jag leva loppan 3000:- rikare varje månad *det lilla xtra som gör vardagen*

Visa signatur

-| Intel I7-2600K Lapped | ASUS Sabertooth P67 | Corsair Vengeance 1600MHz 16gb | 2 x Sapphire 6970 2gb | EK Vattenkyl | 2 x Corsair Force GT 120gb SSD | WD Black 1TB | Corsair AX1200w | 3 x BenQ 22" LED |-
-| KRK RoKIT5 | AudioBOX | Maschine Mikro |- http://www.sweclockers.com/image/gallery/2011/12/28/Sdc15039....

Permalänk
Quizmästare Malmö 2022

Jag sparar väl inte till nått särskilt direkt just nu. Men tänker nog köpa lite saker till lägenheten. En nya tavla, en hurts (sån med skrivbordslådor i), en större dörrmatta som täcker hela ingången. Får väl bli efter nästa lön.

Permalänk
Medlem

Sparar pengar för att köpa nya delar till motorcykeln! Ny kolv, däck, styre, plast och en massa bensin. Inte direkt gratis

Visa signatur

🖥️ IQUNIX ZX-1 - i5-10600K - Z490I Unify - RTX 3070 - 16 GB 3600 MHz - SF750 - ASUS PG279QZ
🚗 Fanatec CSL DD - CSL Pedals LC - HP Reverb G2
📺 LG B1 55 - Dali Concept 6 - Pioneer VSX-923
🎮 AYN Odin Lite
📞 Asus Zenfone 10

Permalänk
Medlem

Sparar planlöst inför framtiden just nu. Sparat undan 50 000:- till sommarens usa-resa så alla sparpengar läggs bara på hög just nu.

Permalänk
Medlem

Sparade till en skyline r32 gtr, sedan dess jag köpte den har jag inte kunnat spara många kronor mer än ett fond/aktie sparande på längre sikt, alldeles för mkt roligt att göra med bilen.

Visa signatur

"Bättre att tiga och vara en misstänkt idiot, än att tala och undanröja alla tvivel"
Skriver jag konstigt eller osammanhängande, så beror det på koffeinet.

Permalänk
Medlem

spara inget direkt då vi håller på och renovera köket i vårt hus:) Efter det ska det väl bli ett dedikerat ljudrum,om 100år eller så

Visa signatur

http://www.tubeamp.se
http://www.sweclockers.com/galleri/6621-rorforstarkarbygge
Nytt rörbygge på g. Hybrid stärkare klar inom kort. Bygger nu även mkt välspelade DAC ar
Ny klass A 30w pushpullstärkare färdigbyggd 2012-10-20. Ska justeras och spelas in,resultat kommer snart på hemsidan

Permalänk
Medlem

Jag sparar inte direkt till något stort just nu, stoppar undan det lilla jag som gymnasieelev får inför min Londonresa till sommaren. Annars har jag varit ganska privilegierad då släktingar sparade pengar åt mig i fonder fram tills jag fyllde 18, har ca 85kkr kvar efter att jag betalat mitt körkort, men resten får stå kvar och byggas upp med en liten undanstoppad summa i månaden.

Visa signatur

i7 920 4,0 Ghz / Corsair 6gb DDR3 1600 MHz / Asus P6T Deluxe V2 / Noctua NH-U12P / 2X GTX 285 SLI / Asus Xonar Essence STX / Intel X25-M G2 160

Permalänk

Not too far away in the future

Visa signatur

Alienware 15R3, 7820HK, 16 GB DDR4 2667 MHz, 1080 Max-Q, 512 GB SSD + 1 TB 7200 RPM, 15.6" 120 Hz TN+WWA G-Sync, Killer 1550

Permalänk
Medlem

Lägger väl undan en 20k per månad för att spara till lägenhet. Dock vill jag ogärna bränna alltför mycket på en läghenhet här i Stockholm, eftersom jag tycker att de är rätt överprisade just nu pga att folk övertrumfar varanda i alltför stora bostadslån. Men så småningom så.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HackeR_54:

På något sett så känns den grymt dyr (?)

Visa signatur

| Errare humanum est |

Permalänk
Medlem

just nu lägger jag undan för pension vid sidan om.
Sparar till bröllopet som är om 4 mån,ny kyl/frys combo och en ny spis.

Sen har man leksaks konto som man lägger över lite smått och gott och impuls köper med och lägger undan i en buffert för oplanerade utgifter.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Avstängd

Sparar för ett nytt och varmare liv utanför Sveriges gränser!:D Skönt och slippa allt vad Sverige heter: här är så kyligt och opersonligt både ur väderleks och medborgarperspektiv sett...>.< Jag är för osvensk (fast jag är svensk) för att passa i detta landet...är glad, spontan och öppen mot övriga medborgare så att säga (och det gäller inte bara vänner eller familj utan rakt igenom mot alla.:) En del brukar använda samma ord ovan men syftar då oftast och i realiteten bara på familjen och vännerna. Resten förhåller man sig kall mot...:P).

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacEnkronan:

Sparar för ett nytt och varmare liv utanför Sveriges gränser!:D Skönt och slippa allt vad Sverige heter: här är så kyligt och opersonligt både ur väderleks och medborgarperspektiv sett...>.< Jag är för osvensk (fast jag är svensk) för att passa i detta landet...är glad, spontan och öppen mot övriga medborgare så att säga (och det gäller inte bara vänner eller familj utan rakt igenom mot alla.:) En del brukar använda samma ord ovan men syftar då oftast och i realiteten bara på familjen och vännerna. Resten förhåller man sig kall mot...:P).

Första gången jag faktiskt håller med dig till 100%!

Permalänk
Medlem

Ändrade planer, nu sparar jag ihop till en 'obsidian 800d' med endast pengar ifrån pantburkar/flaskor

Permalänk
Medlem

Några slavar.

Visa signatur

I am Thon, eat my spread!

Permalänk
Medlem
Skrivet av heande:

På något sett så känns den grymt dyr (?)

Fälgarna ser ut att vara värda hälften utav det bilen är värd...

Permalänk
Medlem

Har fyra sparanden just nu:

Randomsparandet, lägger över så mycket som möjligt när räkningarna är klara, tar vid behov och hoppas man är på plus vid månadens slut vilket brukar ske. Nu är väl syftet mest lite ekonomisk trygghet.

Räkningssparandet, sätter över pengar till de oregelbundna räkningarna. 1/12-del av bilskatten, 1/3-del av elräkningen och 1/12-del av hemförsäkringen. Så får man jämnare utgifter, funkar fint!

Semestersparandet - började just, satte över 1500 som förhoppningsvis inte rörs innan semestern.

Toksparandet - pengar som jag och polaren får in på lite olika sätt. Delas lika och ska helst gå till någon busbil eller annat tok

Permalänk
Medlem

Resor och handpenning till eventuellt husköp. Sparar ca 2500-5000 i månaden. Men i höst blir det att investera i en ny dator.

Permalänk
Skrivet av heande:

På något sett så känns den grymt dyr (?)

Its not just a truck, its a CHEVY truck.

some people dream of sports cars n shit.... im into trucks

Visa signatur

Alienware 15R3, 7820HK, 16 GB DDR4 2667 MHz, 1080 Max-Q, 512 GB SSD + 1 TB 7200 RPM, 15.6" 120 Hz TN+WWA G-Sync, Killer 1550

Permalänk
Medlem

Sparar till en lite längre backpacking resa och till den dagen jag flyttar till egen lya. Har lagt undan 60k nu.

Visa signatur

På A svarar jag B, och på C vill jag höra om frågan.

Permalänk
Medlem

Sparar så jag kan ha en buffert när jag skall studera så att jag slipper ta så mycket lån. Målet är väll typ en 120k minst skall nog inte vara några större problem men man vill ju inte snåla för mycket måste leva lite också

Visa signatur

I'm Garry-fucking-Oak, You can't ignore my girth!
__________________
Projekt CM 334 ->1337 @ H2O :: Bread-Box HTPC :: Bread-Brain NAS

Permalänk
Medlem

Sparar till två kryssningar (nej, inte fylleslagen som går mellan Sthlm och Mariehamn), ena nu i sommar och den andra i februari 2012

Visa signatur

| AMD R9 3900X | Asus ROG Strix X570-F Gaming | Palit Jetstream 2070 Super | 16GB DDR4 | Noctua NH-D15 |