Permalänk
Skrivet av Pertan:

Sparar till två kryssningar (nej, inte fylleslagen som går mellan Sthlm och Mariehamn), ena nu i sommar och den andra i februari 2012

Vilka kryssningar är det? Ska själv åka på en veckokryssning med MSC Orchestra i sommar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AndreasO_:

Vilka kryssningar är det? Ska själv åka på en veckokryssning med MSC Orchestra i sommar.

Den i sommar är med Royal Caribbean å den går i medelhavet, vi åker med http://en.wikipedia.org/wiki/MS_Navigator_of_the_Seas

Hur trevligt som helst att åka på sånna här kryssningar, man ser många platser, äter gott osv osv

Visa signatur

| AMD R9 3900X | Asus ROG Strix X570-F Gaming | Palit Jetstream 2070 Super | 16GB DDR4 | Noctua NH-D15 |

Permalänk
Medlem

Lite datoruppgraderingar, skärm, projektor, soffa och massa annat som börjar bli dags efter ett par år av fattigt leverne.

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Skrivet av Pertan:

Den i sommar är med Royal Caribbean å den går i medelhavet, vi åker med http://en.wikipedia.org/wiki/MS_Navigator_of_the_Seas

Hur trevligt som helst att åka på sånna här kryssningar, man ser många platser, äter gott osv osv

Fan va najs, åkte med Royal Caribbeans Vision of the seas denna sommaren som var, det var bara upp till fjordarna i norge men var hur trevligt som helst. Den du ska åka i sommar blir nog för mig nästa år. Väldigt sugen på medelhavet.

Permalänk

Högre ränta vad det verkar

Permalänk
Medlem

Sparar till ett truckkort jag ska ta samt även lite buffert pengar om något skulle hända i framtiden.

Edit; Ajuste, sparar pengar till deposition för lägenhet i Norge.

Permalänk
Medlem

Sparar just nu till en biljett till Dreamhack Summer 2011

Visa signatur

Processor: 2500K @ 4,3 GHz. Moderkort: Asus P8Z68 DELUXE: Ramminne: Corsair 8GB ram LP Blue. SSD: Corsair 120 GB. Nätagg: Corsair TX 650w 80+. Grafikkort: 6970 CF. HDD 1 TB. Chassi: Fractal Design ARC.

Permalänk
Medlem

Bröllopet som är om 1 & ½ mån.
Till nya leksaker (mobil,prylar till datorn,spel,film osv osv)
Buffert då den dagen kommer av någon anledning inte kan betala räkningar eller oförutsedda utgifter.
Och till en bil då vi ej har akut behov av någon nu.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Sparar till en toyota supra Mkiv just nu

Visa signatur

Hemmabio ljud Denon x2700h - Dali Oberson 7 - Dali Oberson 1 - Dali Vokal - Dali Altevo - Dali Sub e-12
Kamera Sony a7r iv - Sony 16-35 - Sony 105 - Sony 100-400
Hemsida Instagram

Permalänk
Medlem

Sparar till min överlevnad. Klarar precis med hyra och mat. That's it.

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk
Medlem

Förhoppnigsvis så ska jag väl ha den till sommaren. En "Baotian Retro", 50cc ( svart ).
http://www.kopenscooter.nu/Default.htm?http://www.kopenscoote...

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Medlem

nu när de mesta sparpengarna gått åt och lite till (köpt lägenhet och båt).
när det är betalt så blir det nog till att köpa ny hoj, lutar åt Kawasaki Ninja 250r 2009-2012 års modell beroende på när jag får råd till det,
sen ska jag försöka spara pengar till en resa samt ny SSD till laptopen=)

Permalänk
Medlem

Jag sparar till ekonomiskt oberoende iaf så att jag har så jag klarar mig 2-5År ifall det händer något, tex man får sparken från jobbet, hittar inga nya jobb ingen a-kassa/f-kassa.

Just nu kan jag leva gott i ca 1 år utan någon annan inkomst ifall det skulle gå åt helvete med allt.

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk

Sparar till flytt, lite surt att bo hemma igen men i höst hoppas jag kunna flytta.

En lägenhet, en anledning att gå upp på morgonen = jobb och en iMac så är jag nöjd!

Visa signatur

"- rostat bröd är rostat bröd. Det är inte därför jag köpte brödrosten." - Quenya

Permalänk

Sparar egentligen inte till något speciellt utan lägger mest undan pengarna för att jag inte har något vettigt att köpa. Om inte annat kan man ju alltid betala av lite på huslånet.

Visa signatur

~ Proud member of Essingeleden Slalom Club ~

Permalänk
Medlem

Sparade till semestern men kommer nog lägga allt på bygget till sommarstugan om bygglovet går igenom....

Visa signatur

[Dator]: Asus-N56VM-S4034V ¤ [SSD] Intel-520-Series-240GB ¤ [Youtube - Fys]: ¤ Rygg & Bröst ¤ Mage & Triceps
[Graveringar]: ¤ Angel ¤ Devil + Tribal ¤ Dragon ¤
[Recensioner]: ¤ 3R System R201 ¤ Acousticase ¤ Colorsit ATX8010-A43 ¤ Lian Li PC7 SE ¤ Ultra X-Connect 500W ¤

Permalänk
Medlem

http://www.bytbil.com/nyheter/evksakyg
Nu i Sverige...
Hej å hå, 432 hästars V8 och 377 000 kr

Lite mer realistiskt sparar jag till en häftig hoj.
Kanske en Superduke: http://www.motorcyclespecs.co.za/Gallery%20B/KTM%20990%20Supe...

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem

Sparar(planterar skog förhoppningsvis snar) till "utbildning" på musikfolkhögskola 1 år.

Visa signatur

Citera så får du svar :)

Permalänk

Sparar ihop till nya fräscha möbler för tillfället

Visa signatur

Eeeeeeh.

Permalänk
Musikälskare

*drooool* soon...

Canon EF 70-200/2,8 L USM

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk

Ny stationär, ny laptop, egen lägenhet, fixa bilen (Köpa Golf GTI när jag är rik), åka till USA, bli ekonomiskt oberoende. Osvosv, det gamla vanliga

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Medlem
Skrivet av anton_mjor:

Ny stationär, ny laptop, egen lägenhet, fixa bilen (Köpa Golf GTI när jag är rik), åka till USA, bli ekonomiskt oberoende. Osvosv, det gamla vanliga

och vad ska du göra när du har allt :P?

Visa signatur

Hemmabio ljud Denon x2700h - Dali Oberson 7 - Dali Oberson 1 - Dali Vokal - Dali Altevo - Dali Sub e-12
Kamera Sony a7r iv - Sony 16-35 - Sony 105 - Sony 100-400
Hemsida Instagram

Permalänk
Skrivet av Henrikfotograf:

och vad ska du göra när du har allt :P?

Dö den lyckliga material döden

Visa signatur

"- rostat bröd är rostat bröd. Det är inte därför jag köpte brödrosten." - Quenya

Permalänk
Medlem

någon radiostyrd stadiumtruck (phoenix st2 eller ansmann macnum med borstlöst osv)
och antingen någon ny processor am3+ eller så köper jag en skaplig kylare och klockar upp min nuvarande
och möjligtvis så köper jag också ett grafikkort som är bättre.

Visa signatur

Ryzen 5 5600, MSI B450 Tomahawk Max, 2x8 gb kingston reaper 3200 mhz Gigabyte GTX 1660 Super OC och nätagg be quiet 700w SSD: 120 gb pny cs 900, Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb

Permalänk
Skrivet av Henrikfotograf:

och vad ska du göra när du har allt :P?

Reta alla andra som inte har det och börja vaska datorkomponenter
Men vi vet alla att det aldrig kommer gå så långt

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Medlem
Skrivet av anton_mjor:

Reta alla andra som inte har det och börja vaska datorkomponenter
Men vi vet alla att det aldrig kommer gå så långt

Du måste tänka på alla barn i Afrika

Visa signatur

Hemmabio ljud Denon x2700h - Dali Oberson 7 - Dali Oberson 1 - Dali Vokal - Dali Altevo - Dali Sub e-12
Kamera Sony a7r iv - Sony 16-35 - Sony 105 - Sony 100-400
Hemsida Instagram

Permalänk
Skrivet av glemmy:

http://bil-app02.sth.basefarm.net/Redaktoren/public/GetFile.a...

http://www.bytbil.com/nyheter/evksakyg
Nu i Sverige...
Hej å hå, 432 hästars V8 och 377 000 kr

Lite mer realistiskt sparar jag till en häftig hoj.
Kanske en Superduke: http://www.motorcyclespecs.co.za/Gallery%20B/KTM%20990%20Supe...

Superduken är ganska snygg...hellre har man ju en RC8...

Själv har jag en 640, men vill ha en RC8 och en 125 duke vid sidan om för att leka lite med ;D

Just nu sparar jag till motardhjul för hojen

Visa signatur

My name is legion, for we are many.

Permalänk
Skrivet av Henrikfotograf:

Du måste tänka på alla barn i Afrika

Ja, fan det har du rätt i. När jag blir rik ska jag bli nästa Bono.. Eller kanske Bob Geldof.
Inte fullt lika musikalisk kanske, fast inofficiellt kan jag sjunga (A)

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cropsgrinder:

Superduken är ganska snygg...hellre har man ju en RC8...

Själv har jag en 640, men vill ha en RC8 och en 125 duke vid sidan om för att leka lite med ;D

Just nu sparar jag till motardhjul för hojen

Beräknade lite snabbt och endast trafikförsäkring skulle gå på 39 865 kr/år för en RC8 från 2008.
Tror jag får spara ett tag i så fall
Superduke är iofs inte jättebillig den heller.

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Skrivet av glemmy:

Beräknade lite snabbt och endast trafikförsäkring skulle gå på 39 865 kr/år för en RC8 från 2008.
Tror jag får spara ett tag i så fall
Superduke är iofs inte jättebillig den heller.

Herrejävvlar, det låter svinmycket Vilket bolag?
Jag får betala 1260/månad för folksam, men dom är efterblivna som faaaaaaan och vill inte göra skillnad på strypt och orginal. Så ska byta till bilsport & mc i oktober/september/när folksams fanskapet går ut.

Men du ska inte skaffa en RC8 heller, du ska skaffa en motard, sen ska du byta dina motardhjul mot mina endurohjul

Visa signatur

My name is legion, for we are many.