Utebliven vara i beställning från komplett.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ODDNAME
JA komplett vägrar att sälja vissa produkter till trådskaparen, det låter rimligt.... Det är inte alls ett fall av mänskligt felande och ett datoriserat plocksystem....

Det är rimligare att komplett medvetet försöker lura kunden.

ODDNAME, Komplett vägrar inte sälja honom en produkt, de är bara okapabla att skicka rätt produkt till kunden. Har inget med illvilja att göra men som kund kan du göra täckningsköp just om motparten av olika anledning inte kan uppfylla sin del av ett köpekontrakt. Självklart ska Komplett ha möjlighet att rätta till problemet men finns regler för hur lång tid detta får ta... sen kan ett ärende som slutar med teckningsköp bli långdraget och tvistas om så ingen idéell sittuation att sitta som kund.

Visa signatur

AMD R7700/ASRock X670E/GSkill 32GB DDR5 6000cl32/XFX RX6800/Kingston Fury 2TB NVMe/Corsair RM850e
KIDS: i7 4790K/16GB/GF1070Ti/1TB NVMe #2: i7 4790K/16GB/GF970/1TB SSD
CLUB: i5 6600K/16GB/GF980/1TB SSD #2: i7 2600K/16GB/GF680/256GB SSD #3: Q9550/4GB/GF770/500GB SSD
HTPC: E8400/4GB/R4600/2TB HDD SONY VAIO: i3 2310M/6GB/R6470M/500GB SSD
AMIGA A4000/PPC, A4000/060, A1200/060, A600/030, A500/020, A1000 etc.

Permalänk
Medlem

Det vart inte någon möjlighet att utreda ifall täckningsköp gällde i ärendet då jag valde att byta ut minnena mot andra. 2x2GB minnen har blivit så pass billiga att det var mer lockande/lönande att välja sådana istället. Måste säga att kompletts hanterande av ärendet har varit väldigt bra, trevlig och bra service. Hoppas bara att lagerföringen förbättras.

Tråden kan låsas om så önskas.

Edit: Tror ni att jag har fått några minnen än...? Det här är fan komiskt.

Edit2: Har gett upp nu, har begärt pengarna tillbaka och strykit komplett ur min lista på tillförlitliga näthandlare.

Visa signatur

Happy Face!