Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kanel
Efter två-tre samtal till KT igår, samt (hittills) ett idag fungerar nu telefonin, men hastigheten ligger fortfarande på 40/10. De vet vad som är felet, men återstår att se hur fort det fixas.
Huvudsaken är iaf att Internetaccessen hela tiden fungerat. Positiv erfarenhet till skillnad från mina tidigare modembyten.

Då låter det som att det går lite bättre för dig än för mig, efter Samtal #2 så kunde han jag fick prata med inte göra så mycket mer än att när han kollade hastigheten så fick han det till att jag hade 112mbit men eftersom telefonin inte är igång och jag är fortfarande låst till 40/10 så hjälper det mig inte så mycket just nu.

Telefonin kunde han inte göra någonting åt och istället har jag nu blivit vidarekopplad till second line support (?) imorgon trodde han och i värsta fall skulle tekniker komma och kolla men det lär väl dröja till slutet av nästa vecka eller brukar de vara snabba?

Känns bra det här, hade jag varit utan internet och inte haft någon mobiltelefon hade jag nog varit ganska frustrerad vid det här laget

Visa signatur

IBM PS/2 Model 80

Permalänk
Medlem

ett litet tips är o ringa till telefonavdeling då dom tydligen har lite mera sätt o felsöka på,
mitt fel som jag hade när min tele va nere o intenet va uppe var att dom hade loggat in nya modemet enbart på nätet och sen va tele inloggad på det gamla modemet,
funderar på om jag ska göra så för alltid,
ett modem till nätet o ett till telefon.... (har 2 st uttag i lgh)

//E

Visa signatur

[GA-990FXA-UD7H] [AMD FX-8350 @4.9] [32gb 1600mhz cas10]
[Sapphire 6970 2GB x2 + MSI R6990] [OCZ Vertex 3 120GB x2 @raid0] [OCZ Agility 3 120bg proggydisk]
[Corsair AX 1200i] [Corsair M90/K90] [Xigmatek Elysium] [NZXT FX Enthusiast x7]
[Larkooler Extreme performance G1/4]

Permalänk
Medlem

Telefon är inte direkt högprioriterat för min del, har det endast för att jag får det gratis tack vare combo och de enda som ringer på det är försäljare och marknadsundersökningar .. använder mobilen till att ringa med annars.

Men jag kanske ska ge det ett försök att ringa telefonavd. ändå .. kanske slutar med att de får fart på bredbandet också.

Edit: Samtal #3 denna gång till telefonavdelningen, tjejen i fråga hade aldrig jobbat med de nya modemen så det var första gången men det löste sig tillslut med telefonin.

Enligt henne så har de inte fått någon utbildning på de nya modemen men hon vart nästan i extas över att få felsöka ett nytt

Visa signatur

IBM PS/2 Model 80

Permalänk
Medlem

någon annan som har nya modemet och upplever nedkopplingar?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jcke
någon annan som har nya modemet och upplever nedkopplingar?

Fick du ut rätt hastighet? Annars kanske det är rellaterat. Modemet kanske försöker hitta dedär extrakanalerna och bootar om men misslyckas varje gång.

Visa signatur

Dooh!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phunky
Fick du ut rätt hastighet? Annars kanske det är rellaterat. Modemet kanske försöker hitta dedär extrakanalerna och bootar om men misslyckas varje gång.

Den låser 6 kanaler nedströms iaf, och jag får ut 105-110mbit ner och 10mbit upp..

Permalänk
Medlem

Hmm jag som läser fel kanske men varför tar de samma pris för 25-50Mbit och 50-100Mbit tjänsterna?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Megacrash
Hmm jag som läser fel kanske men varför tar de samma pris för 25-50Mbit och 50-100Mbit tjänsterna?

För att 25-50 ersätts av 50-100mbit

Visa signatur

MVH
/Pro

Permalänk
Medlem

Nu har mitt modem också börjat koppla ner .. :S

Sådana jävla problem hela tiden, dålig hastighet ~30mbit, dålig uppkoppling, ingen telefoni.
Någon som har liknande problem som har fått ngn lösning på det? Har testat en del av det som har stått tidigare i tråden.

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka...

#1: 5700X3D, 4070, B550-I, 64GB 3600MHz, SF600, 34”
#2: 5700X3D, 3070, B550-I, 32GB 3600MHz, SF750, 34”
#3: 5700X3D, 3070, B550-I, 32GB 3600MHz, SF750, 34”

Permalänk
Medlem
Visa signatur

AMD FX 9590 Kyls med vatten || ASUS Formula Z || Corsair 32 GB 2400MHz Vengence Pro || Samsung 840 pro || 2xIntel x25-M G2 SSD raid 0 || AMD Asus 290 || Fractal Design Newton R2 1000W || Corsair 540 air ||

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blomster
Nu har mitt modem också börjat koppla ner .. :S

Sådana jävla problem hela tiden, dålig hastighet ~30mbit, dålig uppkoppling, ingen telefoni.
Någon som har liknande problem som har fått ngn lösning på det? Har testat en del av det som har stått tidigare i tråden.

Har samma hastighet som dig, och jag hade ingen telefoni tills idag.

Det som hände enligt supporten var enligt dom att det fastnade aktiveringssignaler och telefoni kom därför inte med. Så jag ringde och tryckte mig vidare till telefonisupporten och då fick vi ordning på telefonin efter 2 försök av aktivering.

Kan du kolla under "Event log" och kolla om du får upp några felmeddelanden? För jag hade en hel massa fel tack vare att telefonen inte fungerade, du kanske inte har samma meddelanden som mig men något annat?

Kan vara bra att skriva upp vad det står tills när du pratar med supporten nästa gång.

Känns som det är 50/50 på om man får igång det från början eller inte hos de som beställt XXL tjänsten.

Tur är det iaf att uppkopplingen fortfarande är vid liv även om hastigheten är aningen begränsad.

Modem status:
Software Version 3.9.21.7.mp1beta3.V0017 -

Visa signatur

IBM PS/2 Model 80

Permalänk
Medlem

Slog av NAT och inte haft en nedkoppling på tre timmar.
kör med publika IPn till alla tre burkarna nu istället..
Kanske slänger in gamla router senare.

Permalänk
Medlem

Nu har min hastighet stabiliserat sig på 0.3mbit!!!

Upload är runt 5mbit, antar att det cappas av den dåliga downloaden...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

detta är min fellogg kan tyvärr inte tyda vad något betyder men det kanske någon annan kan

hastighet
DL mellan 14-21mb
UL mellan 8,5-9,5mb

Sat Nov 07 10:14:27 2009 Error (4) DHCP RENEW sent - Invalid DHCP v4 option;CM-MAC=00:24:b2:xx:xx:xx;CMTS-MAC=00:0f:90:xx:xx:xx;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; Fri Nov 06 11:44:43 2009 Critical (3) DHCP FAILED - Discover sent, no offer received;CM-MAC=00:24:b2:xx:xx:xx;CMTS-MAC=00:0f:90:27:68:11;CM-QOS=1.0;CM-VER=3.0; Fri Nov 06 11:44:09 2009 Critical (3) Unicast Ranging Received Abort Response - Re-initializing MAC;CM-MAC=00:24:xx:xx:xx;CMTS-MAC=00:0f:90:27:68:12;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; Sat Nov 07 17:14:23 2009 Critical (3) Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received - T3 time-out;CM-MAC=00:24:xx:xx:xx;CMTS-MAC=00:0f:90:27:68:10;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; Sat Nov 07 15:29:13 2009 Critical (3) Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received - T3 time-out;CM-MAC=00:24:xx:xx:xx;CMTS-MAC=00:0f:90:27:68:12;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; Sat Nov 07 11:39:26 2009 Critical (3) Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received - T3 time-out;CM-MAC=00:24:xx:xx:xx;CMTS-MAC=00:0f:90:27:68:11;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; Fri Nov 06 08:44:09 2009 Error (4) DHCP RENEW sent - Invalid DHCP v4 option;CM-MAC=00:24:xx:xx:xx;CMTS-MAC=00:0f:90:27:68:11;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; Fri Nov 06 08:14:23 2009 Critical (3) REG-RSP - invalid format or not recognized;CM-MAC=00:24:xx:xx:xx;CMTS-MAC=00:0f:90:27:68:11;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; Fri Nov 06 11:44:48 2009 Error (4) Missing BP Configuration Setting TLV Type: 17.9;CM-MAC=00:24:xx:xx:xx;CMTS-MAC=00:0f:90:27:68:11;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; Fri Nov 06 11:44:48 2009 Error (4) Missing BP Configuration Setting TLV Type: 17.8;CM-MAC=00:24:xx:xx:xx;CMTS-MAC=00:0f:90:27:68:11;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; Fri Nov 06 11:44:48 2009 Error (4) Missing BP Configuration Setting TLV Type: 17.7;CM-MAC=00:24:xx:xx:xx;CMTS-MAC=00:0f:90:27:68:11;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; Fri Nov 06 11:44:48 2009 Error (4) Missing BP Configuration Setting TLV Type: 17.6;CM-MAC=00:24:xx:xx:xx;CMTS-MAC=00:0f:90:27:68:11;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; Fri Nov 06 11:44:48 2009 Error (4) Missing BP Configuration Setting TLV Type: 17.5;CM-MAC=00:24:xx:xx:xx;CMTS-MAC=00:0f:90:27:68:11;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; Fri Nov 06 11:44:48 2009 Error (4) Missing BP Configuration Setting TLV Type: 17.4;CM-MAC=00:24:xx:xx:xx;CMTS-MAC=00:0f:90:27:68:11;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; Fri Nov 06 11:44:48 2009 Error (4) Missing BP Configuration Setting TLV Type: 17.3;CM-MAC=00:24:xx:xx:xx;CMTS-MAC=00:0f:90:27:68:11;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; Fri Nov 06 11:44:48 2009 Error (4) Missing BP Configuration Setting TLV Type: 17.2;CM-MAC=00:24:xx:xx:xx;CMTS-MAC=00:0f:90:27:68:11;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; Fri Nov 06 11:44:48 2009 Error (4) Missing BP Configuration Setting TLV Type: 17.1;CM-MAC=00:24:xx:xx:xx;CMTS-MAC=00:0f:90:27:68:11;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; Time Not Established Critical (3) Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no Unicast Maintenance opportunities received - T4 time out;CM-MAC=00:24:xx:xx:xx;CMTS-MAC=00:0f:90:27:68:11;CM-QOS=1.0;CM-VER=3.0; Time Not Established Warning (5) ToD request sent - No Response received;CM-MAC=00:24:xx:xx:xx;CMTS-MAC=00:0f:90:27:68:11;CM-QOS=1.0;CM-VER=3.0; Fri Nov 06 11:44:46 2009 Critical (3) DHCP FAILED - Requested Info not supported.;CM-MAC=00:24:xx:xx:xx;CMTS-MAC=00:0f:90:27:68:11;CM-QOS=1.0;CM-VER=3.0; Fri Nov 06 11:44:34 2009 Critical (3) No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=00:24:xx:xx:xx;CMTS-MAC=00:0f:90:27:68:11;CM-QOS=1.0;CM-VER=3.0; Fri Nov 06 08:15:21 2009 Critical (3) No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=00:24:xx:xx:xx;CMTS-MAC=00:0f:90:27:68:10;CM-QOS=1.0;CM-VER=3.0;

//E

Visa signatur

[GA-990FXA-UD7H] [AMD FX-8350 @4.9] [32gb 1600mhz cas10]
[Sapphire 6970 2GB x2 + MSI R6990] [OCZ Vertex 3 120GB x2 @raid0] [OCZ Agility 3 120bg proggydisk]
[Corsair AX 1200i] [Corsair M90/K90] [Xigmatek Elysium] [NZXT FX Enthusiast x7]
[Larkooler Extreme performance G1/4]

Permalänk
Medlem

Tror du får ta och ringa comhem och be dom aktivera mot ditt nya modem både för telefoni och själva bredbandet för jag hade "Missing BP Config..." pga att telefonen inte gick igenom.

Unicast Maintenance Ranging tror jag har att göra med att modemet inte får in någon aktiveringsignal, stopp på vägen.

Visa signatur

IBM PS/2 Model 80

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pepcid
Har samma hastighet som dig, och jag hade ingen telefoni tills idag.

Det som hände enligt supporten var enligt dom att det fastnade aktiveringssignaler och telefoni kom därför inte med. Så jag ringde och tryckte mig vidare till telefonisupporten och då fick vi ordning på telefonin efter 2 försök av aktivering.

Kan du kolla under "Event log" och kolla om du får upp några felmeddelanden? För jag hade en hel massa fel tack vare att telefonen inte fungerade, du kanske inte har samma meddelanden som mig men något annat?

Kan vara bra att skriva upp vad det står tills när du pratar med supporten nästa gång.

Känns som det är 50/50 på om man får igång det från början eller inte hos de som beställt XXL tjänsten.

Tur är det iaf att uppkopplingen fortfarande är vid liv även om hastigheten är aningen begränsad.

Modem status:
Software Version 3.9.21.7.mp1beta3.V0017 -

Bra att man inte är den enda med problem iaf Sen telefonin funkar har du inga felmedd eller? Hastigheten den samma? Så här ser felloggen ut, någon som förstår mer än mig?

Time Priority Description
Sat Nov 07 15:29:25 2009 Critical (3) Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received - T3 time-out;CM-MAC=00:24:b2:a2:2b:5c;CMTS-MAC=00:0f:90:27:ca:3a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
Sat Nov 07 17:22:56 2009 Critical (3) Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received - T3 time-out;CM-MAC=00:24:b2:a2:2b:5c;CMTS-MAC=00:0f:90:27:ca:39;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
Sat Nov 07 17:22:17 2009 Critical (3) Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received - T3 time-out;CM-MAC=00:24:b2:a2:2b:5c;CMTS-MAC=00:0f:90:27:ca:3b;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
Sat Nov 07 10:22:33 2009 Error (4) DHCP RENEW sent - Invalid DHCP v4 option;CM-MAC=00:24:b2:a2:2b:5c;CMTS-MAC=00:0f:90:27:ca:39;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
Sat Nov 07 09:52:36 2009 Error (4) Missing BP Configuration Setting TLV Type: 17.9;CM-MAC=00:24:b2:a2:2b:5c;CMTS-MAC=00:0f:90:27:ca:38;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
Sat Nov 07 09:52:36 2009 Error (4) Missing BP Configuration Setting TLV Type: 17.8;CM-MAC=00:24:b2:a2:2b:5c;CMTS-MAC=00:0f:90:27:ca:38;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
Sat Nov 07 09:52:36 2009 Error (4) Missing BP Configuration Setting TLV Type: 17.7;CM-MAC=00:24:b2:a2:2b:5c;CMTS-MAC=00:0f:90:27:ca:38;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
Sat Nov 07 09:52:36 2009 Error (4) Missing BP Configuration Setting TLV Type: 17.6;CM-MAC=00:24:b2:a2:2b:5c;CMTS-MAC=00:0f:90:27:ca:38;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
Sat Nov 07 09:52:36 2009 Error (4) Missing BP Configuration Setting TLV Type: 17.5;CM-MAC=00:24:b2:a2:2b:5c;CMTS-MAC=00:0f:90:27:ca:38;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
Sat Nov 07 09:52:36 2009 Error (4) Missing BP Configuration Setting TLV Type: 17.4;CM-MAC=00:24:b2:a2:2b:5c;CMTS-MAC=00:0f:90:27:ca:38;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
Sat Nov 07 09:52:36 2009 Error (4) Missing BP Configuration Setting TLV Type: 17.3;CM-MAC=00:24:b2:a2:2b:5c;CMTS-MAC=00:0f:90:27:ca:38;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
Sat Nov 07 09:52:36 2009 Error (4) Missing BP Configuration Setting TLV Type: 17.2;CM-MAC=00:24:b2:a2:2b:5c;CMTS-MAC=00:0f:90:27:ca:38;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
Sat Nov 07 09:52:36 2009 Error (4) Missing BP Configuration Setting TLV Type: 17.1;CM-MAC=00:24:b2:a2:2b:5c;CMTS-MAC=00:0f:90:27:ca:38;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
Time Not Established Critical (3) No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=00:24:b2:a2:2b:5c;CMTS-MAC=00:0f:90:27:ca:3a;CM-QOS=1.0;CM-VER=3.0;
Time Not Established Critical (3) DHCP FAILED - Requested Info not supported.;CM-MAC=00:24:b2:a2:2b:5c;CMTS-MAC=00:0f:90:27:ca:38;CM-QOS=1.0;CM-VER=3.0;
Time Not Established Critical (3) No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=00:24:b2:a2:2b:5c;CMTS-MAC=00:0f:90:27:ca:38;CM-QOS=1.0;CM-VER=3.0;

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka...

#1: 5700X3D, 4070, B550-I, 64GB 3600MHz, SF600, 34”
#2: 5700X3D, 3070, B550-I, 32GB 3600MHz, SF750, 34”
#3: 5700X3D, 3070, B550-I, 32GB 3600MHz, SF750, 34”

Permalänk
Medlem

Har kommit ett steg närmare problemet tror jag, stängde av NAT bara för att ha prövat så jag vet att det inte är fel i modemet.

Sagt och gjort, kopplade in bara min burk och går in på bredbandskollen och får 95/9mbit (med firefox, ie8 och chrome)

Kör jag speedtest.net mot Jessheim så får jag ut 98.8/7.15 med ie8 och 99.16/6.96 med chrome, firefox+noscript gillar inte speedtest.net

Ska gå och klämma igång min m0n0wall appliancelåda och koppla mellan och testa lite torrents och usenet för att se om det är bestående och för att se om jag får några random disconnects.

Visa signatur

IBM PS/2 Model 80

Permalänk
Medlem

Blomster: Det är totalt omöjligt att tyda derdär loggarna. Jämför man ett fungerande modems logg med ett som tex har otaliga ifrånkopplingar kan de se förvillande lika ut

Visa signatur

Dooh!

Permalänk
Medlem

Pfff....läste pressreleasen just nu...

"Redan nu är 95 procent av Com Hems bredbandsnät redo för Bredband XXL" och "Med Bredband XXL erbjuder Com Hem ännu snabbare internet till nästan 1,4 miljoner svenska hushåll".

Jag väntar fortfarande på 50mbit! Våren så dem...det är november nu.... What a gyp.

Visa signatur

Acer Aspire 5315 - T9500 2.6GHz - OCZ Solid Series 30GB - 2GB RAM

Permalänk
Medlem

Ni som har XXL 100/10, är ni nöjda? Bra ping och hastighet?

Visa signatur

[MSI X470 GAMING PLUS] - [AMD RYZEN 3700X] - [G.SKILL F4-3200C14D-16GTZKW] - [Palit GTX 1080] - [Kingston 1TB NVME] - [Corsair HX 750W] - [Noctua NH-D15] - [Fractal Design XL R2] - [Acer XB270HU]

Permalänk
Medlem

Jag har fått ett litet problem sen ja kopplade in nya modemet. Blir nämligen frånkopplad på mirc hela tiden kan va inne 5min sen kopplar den ifrån. Har detta med routern i modemet att göra eller?

Visa signatur

Stationär 1: Cooler Master Cosmos 1000,IntelCore Quad Q6600@2,40ghz,Raptor 74Gb, Win7 64bit, Gigabyte Ga-Ep Ds4, Ati Radeon HD 4870.

Stationär 2: Fractal Design Define XL, Intel Core I7 2600K@3.40GHZ, Intel 320 Series 80GB SSD,Noctua NH-U12P Win7 64bit, ASUS P8Z68-V PRO/GEN3, Asus Hd 6870.

Permalänk
Medlem

Skrev förut att jag inte kunde ändra lösen för trådlösa uppkopplingen, mycket riktigt var det webläsar-beroende. Körde Chrome när det inte fungerade, bytte till IE och då gick det att ändra passphrase.

Jag skrev också, felaktigt, att trådlösa och trådade datorer inte kunde hitta varandra. Det berodde dock på Windows 7 som slutade dela ut mapparna när den inte kände igen nätet längre, så det är också löst.

Nu har jag bara hastighetsproblemet kvar. Hade 0.3mbit igår men nu är det stabilt på 24mbit igen. Har dock väldigt dåliga accesstider och hemsidor timar ut rätt ofta.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jcke
Modemet tappar kontakten med internet en jävla massa....

Här är en lista på drops jag såg på IRC under natten, notera att detta aldrig tidigare skett, förens nu då jag bytte modemet.

00:01:30
00:15:43
00:25:21
00:34:42
00:46:43
02:35:02
02:49:25
03:06:32
03:25:07
03:57:30
04:25:24
05:03:55
05:21:43
06:12:49
06:26:58
06:42:54
06:51:25
07:00:11
07:13:39
07:23:51
07:32:37

Någon som har en aning om vad det kan vara för fel?

Okej, då är jag inte ensam i alla fall, det är dock BARA när jag använder BNC på irc som jag droppar så helatiden, dissad i 1-2 sek, sen connectar bnc igen, men aldrig när jag är uppkopplad på nätverk utan bnc.

Detta började när jag bytte till comhem (när jag flyttade hemifrån)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blomster
Nu har mitt modem också börjat koppla ner .. :S

Sådana jävla problem hela tiden, dålig hastighet ~30mbit, dålig uppkoppling, ingen telefoni.
Någon som har liknande problem som har fått ngn lösning på det? Har testat en del av det som har stått tidigare i tråden.

Mitt modem kopplade bara ner sig den första veckan typ, efter de har den kanske kopplat ner 1-2 ggr, men inget jag stör mig på..

TPTEST får jag ut 27/10 av 24/10 - så på så sätt är jag nöjd.

Bara ping/trace med comhem som suger fett när man skall spela!

Permalänk
Medlem

Mitt nät är stabilt och har bra pingtider sen jag stängde av NAT i Netgear modemet.

Har varit ansluten mot irc-efnet under natten och har inte fått några disconnects.

Kör istället pfSense på en appliancelåda med 2x1000 och 2x100 NIC och en ap med dd-wrt.

<-Netgearmodem-<1000>-pfSense-<1000>-Gbitswitch->

WIN7-INTEL - Realtek RTL8168C(P)/8111C(P) - 1000 : (HP DX2400 / Q8200) 98/9 WINXP-INTEL - Broadcom NetXtreme Gigabit Ethernet - 1000 : (HP DC5100MT / P4 531) 50/9 WINXP-INTEL - Broadcom NetLink Fast Ethernet - 100 : (Lenovo 3000 V200 / C2D T8300) 60/9 WIN7-AMD - nForce3 Onboard Fast Ethernet - 100 : (A64 3200+) 98/9 WIN7-AMD - Intel PRO/1000 MT- 1000 : (samma som ovan) 98/9

Detta är testat med både FF, IE och Chrome mot Speedtest.net / Jessheim
(får samma resultat på övriga också, däremot är det ingen idé att testa mot speedtest sthlm kommer bara upp i 30mbit då oavsett var)

Känns väldigt långsökt att det bara är Win7 kärrorna som maxar medans övriga burkar med XP inte kommer mer än halvvägs.

Samma gäller min FreeNAS server som jag kör Transmission + Sabnzbd kommer inte över 50-60 gränsen (Realtek Gbit)

Alla kablar är Cat-6 förutom den som går mot Lenovon och DD-WRT de är Cat-5e så där känns det inte som någon flaskhals.

Har jag missat något självklart?

Visa signatur

IBM PS/2 Model 80

Permalänk
Medlem

Pepcid

Skulle gissa på RWIN. Vista/W7 har auto size på rwin default. XP e väl låst default på 65k lr något.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JSP
Pepcid

Skulle gissa på RWIN. Vista/W7 har auto size på rwin default. XP e väl låst default på 65k lr något.

Tack, ska kolla på det när jag kommer hem igen.

Dags för lite farsdag firande och lite hockey, återkommer med resultat senare idag/ikväll.

Visa signatur

IBM PS/2 Model 80

Permalänk
Medlem

jag sitter med Win7 o kör samma inställningar som dom flesta har postat
men lik förb...t så har jag max 21 ner o 10 upp....
Längat tills den där "teknikern" kommer på måndag o säger att "allt ser ju bra ut....."
*gnisslar redan tänder*

//E

Visa signatur

[GA-990FXA-UD7H] [AMD FX-8350 @4.9] [32gb 1600mhz cas10]
[Sapphire 6970 2GB x2 + MSI R6990] [OCZ Vertex 3 120GB x2 @raid0] [OCZ Agility 3 120bg proggydisk]
[Corsair AX 1200i] [Corsair M90/K90] [Xigmatek Elysium] [NZXT FX Enthusiast x7]
[Larkooler Extreme performance G1/4]

Permalänk
Medlem

Ja så NAT kan alltså orsaka att det bryts verkar vi ju vara överens om sedan kan hastighetsproblemen vara lite mer dator eller områdesberoende. Tror nog just nu att iom att tjänsten är rätt ny att det är områdesberoende till 90% Får försöka lysa att NAT är lite instabilt framgent.

Får se imorgon om det är nått känt för er med problem med hastigheten... Är det så kommer inte tekniker kunna göra mycket på måndag etermos men senare i veckan är det nog löst i så fall. Kan dock i många fall vara problem med signalen till (framväg) modemet om nu inte modemet hittar alla kanaler.

Visa signatur

Dooh!

Permalänk
Medlem

Beställde XXL i måndags den 2a och de sa att jag skulle få hem ett nytt modem under veckan.

Hade läst här att det kunde funka med det gamla modemet jag har som jag har för 50/10-tjänsten.

I fredags så hade jag fortfarande inte fått något modem och under hela torsdagen och fredagen hade mitt internet varit som sirap.. fick ut typ 0.3Mbit i uppload och download på bredbandskollen. Tänkte att det bara skulle vara att starta om modemet så skulle den komma igång igen... men istället så tappade jag internet helt och hållet.

Ringde sen på lördan och då var det att de hade missat att skicka ut ett nytt modem och sen efter en stund så sa hon att det inte funkar överhuvudtaget att få 100/10 med det modemet jag har och att jag skulle få vänta tills typ onsdag-torsdag innan jag får mitt modem innan jag får igång internet..

Svarade att det bara var att glömma att jag är utan internet tills dess så jag sa åt dem att backa tillbaka till mitt gamla abonnemang så det funkar fram till jag får det nya modemet.

Sen så sa de att internet skulle komma igång sen igen om en timme och sen när jag kom hem igen på kvällen så såg jag att jag hade fått 8/1 istället för mina 50/10 jag hade innan..

Jag ringer då igen och då svammlar de något om att det inte går att ändra tillbaka till 50/10 igen utan strul..

Varför blir man inte förvånad när man läser i tidningarna att comhem har sämsta kundtjänsten.

Man borde juh tycka att det vore vara en enkel sak att bara peta om hastigheterna i deras kundsystem.