Permalänk
Medlem

Haha nu helt plötsligt får jag ut 94/11 så verkar ju inte vara något problem
Men tycker endå det var lite väl många locked
Tack för att du kollade iaf Får se hur länge det funkar bra
Routern verkar ju vara bra men funderar nästan på att testa dra igång min dlink också då jag tycker netgear bara är dryg att hantera!

Permalänk

fortfarande så går det inte att logga in på modemet och telefon e stendöd..
körde en factory reset men det hjälpte inte

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr.Garlic
fortfarande så går det inte att logga in på modemet och telefon e stendöd..
körde en factory reset men det hjälpte inte

192.168.0.1 admin / password funkar inte? :/ Kan du pinga den ?

Permalänk

funkar inte

Permalänk

den har inte nollställt efter factory reset heller.
iofs så påverkar det inte användningen av bredbandet då NAT är avstängt

Permalänk
Medlem

Försökte också nollställa men fick det ej att fungera :/

Permalänk

Anslutningen avbröts
Servern på 192.168.0.1 svarar inte.

det enda jag får fram i webläsaren

Permalänk
Medlem

Ska du hårdresetta modemet måste du trycka in något i resetthålet bakpå modemet i minst 10 sekunder. Därefter SKA det fungera med admin / password igen. Antar att du råkade bocka ur NAT.

Visa signatur

Dooh!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phunky
Ska du hårdresetta modemet måste du trycka in något i resetthålet bakpå modemet i minst 10 sekunder. Därefter SKA det fungera med admin / password igen. Antar att du råkade bocka ur NAT.

bockade ur NAT för att port forwarding verkade inte funka

Permalänk
Medlem

Då är det ganska självklart att det ej funkar

Permalänk
Medlem

Aha, ja det kan jag inget om mer än hur det fungerar på DIR-655 som jag har hemma. Inget comhem ger support på heller fullt naturligt. Struligt så in i h*vete tycker jag personligen. portforward.com hjälpte dock en hel del Lyckas man inte kan man ju helt enkelt slå av NAT dessutom. Går ju inte på deras andra trådlösa modem dessvärre.

Alla Netgeargrejjer factoryresettas med 10sek bakpå modemet så det ska fungera på detta modem också för att aktivera NAT så man når 192.168.0.1 återigen.

Jag är intresserad av att höra hur det fungerar hastighetsmässigt för er som får ut 100mbit. Ni andra måste som sagt felanmäla. Är det stabil hastighet? Bryts uppkopplingen ibland? Bra att veta när man själv ska möta en kund med detta lixom.

Visa signatur

Dooh!

Permalänk

borde ju kunna logga in på modemet fast NAT är avstängt

Permalänk

får ut 102mbit stabilt...har inte gått ner än.
är det nåt man borde ändra i modemet?
kör win7

Permalänk
Medlem

Jag är helt klart nöjd med min hastighet. Beroende på källor osv så hoppar hastigheten lite. Tankade ner en 12 gig torrent i 10.5Mb/s som dök ner till 7Mb/s ibland. Mot slutet hade jag 1Mb/s ut så inte så konstigt kanske.
Har inte heller ping problem som jag hade med mitt 50mbit när jag har många antal connections.
Ftp mot ftp.sunet.se ligger runt 4Mb/s.

Om jag inte är helt ute och cyklar verkar ja fått ett ipv6 oso ?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JSP
Om jag inte är helt ute och cyklar verkar ja fått ett ipv6 oso ? [/B]

Det tror jag inte, men du skulle ju kunna testa:
http://ipv6only.bredbandskollen.se/

Permalänk
Medlem

"Du använder IPv6 med hjälp av en 6to4-tunnel och kan testa din uppkoppling här. Mätningen ger dig en rad olika uppgifter om dina IPv6-prestanda. Din ip-adress är xxxx:xxxx:xxxx::xxxx:xxxx. Vill du veta mer om IPv6 kan du läsa mer här! "

102/9.5

Skumt, bättre prestanda där och den mäter mot stockholm istället för göteborg.

Permalänk
Medlem

som phunky skrev, skulle någon kunna ladda upp en printscreen på sina channels ? Tack!

Permalänk

här kommer bild på channels

http://pici.se/pictures/rXdUsLinh.jpg

nu funkar allt perfekt förutom telefonen...får hoppas tele kommer igång imorgon.

Permalänk
Medlem

Update på hastighet!

Permalänk
Medlem

Hotas: låt oss hoppas att den farten håller i sig under vardagar mellan 0700-2300 och speciellt söndagar.
trevligt med farter runt 100mbit, men vi får hoppas snart också på högre upload hastigheter oxå

Visa signatur

slappast i stan

Permalänk
Medlem

IPv6 låter ju helt sjukt, pratade med en kille igår på supporten som verkade ha bra koll... Tyvärr har vi inte stöd för IPv6 ÄN fick jag som svar?

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka...

#1: 5700X3D, 4070, B550-I, 64GB 3600MHz, SF600, 34”
#2: 5700X3D, 3070, B550-I, 32GB 3600MHz, SF750, 34”
#3: 5700X3D, 3070, B550-I, 32GB 3600MHz, SF750, 34”

Permalänk
Medlem

Modemet tappar kontakten med internet en jävla massa....

Här är en lista på drops jag såg på IRC under natten, notera att detta aldrig tidigare skett, förens nu då jag bytte modemet.

00:01:30
00:15:43
00:25:21
00:34:42
00:46:43
02:35:02
02:49:25
03:06:32
03:25:07
03:57:30
04:25:24
05:03:55
05:21:43
06:12:49
06:26:58
06:42:54
06:51:25
07:00:11
07:13:39
07:23:51
07:32:37

Någon som har en aning om vad det kan vara för fel?

Permalänk
Medlem

Telefoni fungerar nu efter samtal med kundtjänst , men får inte mer än 75 mbit i tptest. Ska man vara nöjd, eller...??

Permalänk
Medlem

Önskar att jag aldrig beställde 100mbit... Nu har jag mängder med problem.

Började med att jag fortfarande satt med 24/10 trots nytt modem. Men sedan igår har download-hastigheten pendlat mellan 1mbit och 24mbit.

Ringde ComHem och de har gjort felanmälan till en tekniker. Suck.

Visa signatur
Permalänk

Hoppas på det bästa då jag precis beställt 100mbit. mitt 50mbit har fungerat kanon

*oft* anarkizt vart i sthlm bor du? *oft*

Visa signatur

-Mjau?

Permalänk
Medlem

I närheten av Globen söder om stockholm.

edit: Yay, nu har modemet bestämt sig för att koppla ned anslutningen titt som tätt också, blir bara bättre och bättre det här...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Var i kontakt med comhem förut kl 9 och de fick fram att det fortfarande var inställt på mitt gamla modem, gav dom serienummret på netgear modemet och fick som svar att det skulle vara löst om en timme.

Telefon fungerar inte än och tuffar fortfarande på med 40/10 utan några förändringar. Har startat om lådan 2 gånger hittils men det blir ingen skillnad än.

Ska jag behöva hårdresetta för att det ska bumpas upp till 100/10? Känns sådär lagom stabilt med tanke på hur väl det funkar för övriga.

Visa signatur

IBM PS/2 Model 80

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jcke
Modemet tappar kontakten med internet en jävla massa....

Här är en lista på drops jag såg på IRC under natten, notera att detta aldrig tidigare skett, förens nu då jag bytte modemet.

00:01:30
00:15:43
00:25:21
00:34:42
00:46:43
02:35:02
02:49:25
03:06:32
03:25:07
03:57:30
04:25:24
05:03:55
05:21:43
06:12:49
06:26:58
06:42:54
06:51:25
07:00:11
07:13:39
07:23:51
07:32:37

Någon som har en aning om vad det kan vara för fel?

Kan ju vara nått i området där du bor men för att räkna ut om det beror på modemet måste man nog veta om du kör trådlöst, NAT aktiverat osv osv. Ser ut att vara en förhållandevis konstant tidsbintervall också vilket är märkligt.

Lucky64: Ja tjänsten heter ju 50-100mbit så det är ju inget ubermärkligt med 70 direkt. Får 70 med BBB's 100mbit LAN titt som tätt själv.

Visa signatur

Dooh!

Permalänk
Hedersmedlem

Efter två-tre samtal till KT igår, samt (hittills) ett idag fungerar nu telefonin, men hastigheten ligger fortfarande på 40/10. De vet vad som är felet, men återstår att se hur fort det fixas.
Huvudsaken är iaf att Internetaccessen hela tiden fungerat. Positiv erfarenhet till skillnad från mina tidigare modembyten.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phunky
Kan ju vara nått i området där du bor men för att räkna ut om det beror på modemet måste man nog veta om du kör trådlöst, NAT aktiverat osv osv. Ser ut att vara en förhållandevis konstant tidsbintervall också vilket är märkligt.

Lucky64: Ja tjänsten heter ju 50-100mbit så det är ju inget ubermärkligt med 70 direkt. Får 70 med BBB's 100mbit LAN titt som tätt själv.

Kör med NAT aktiverat, trådad anslutning.

Ringde supporten som sa att de inte kunde se något fel med mitt modem från deras håll, och de bad mig att kolla lamporna på modemet när droppen sker, samt kolla om telefonlinjen fungerar.
Men det är lättare sagt än gjort då det droppar på några sekunder och sedan är igång igen.