Unreal Tournament3 genom Vista?

Permalänk
Medlem

Unreal Tournament3 genom Vista?

Har någon fått UT3 online spel att fungera med Vista? Fick hem mitt köpta (hos Komplett) i förrgår installerat och uppgraderat med de två patcher jag funnit. Men spelet hittar inga online servrar alls. Har uppmanat Windows brandvägg (den enda jag använder) att släppa igenom UT3. Kommer ut så att jag kan logga in mitt spelnamn men det blir inte mer än så. Ny på Vista har bara kört QuakeWars online med det utan krångel.

Visa signatur

LianLiPC-V355bequiet!E9-480W-MSIB350M-MortarW10-WD-BlackSN750Ryzen7™2700MSI RX6500XTSONY-65"TV-ZD9
Övriga datorer ej i drift

Permalänk
Medlem

Jag har inga problem alls med att köra Unreal Tournament 3 på Vista, den enda brandvägg jag kör med är brandväggen i routern.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

Jag har provat med att stänga av brandväggen men det hjälpte inte.

Visa signatur

LianLiPC-V355bequiet!E9-480W-MSIB350M-MortarW10-WD-BlackSN750Ryzen7™2700MSI RX6500XTSONY-65"TV-ZD9
Övriga datorer ej i drift

Permalänk
Medlem

Prova stäng av allt vista säkerts lulu och branvägen. Annars prova ominstallera och patcha igen.

Permalänk
Medlem

Du har ingen router eller så? Så att du måste öppna portar?

Visa signatur

Ryzen 5600X | GeForce 3070 | B550-A Pro | 16GB RAM

Permalänk
Medlem

Inga problem för mig heller med UT3 och Vista.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cryx
Du har ingen router eller så? Så att du måste öppna portar?

Jo jag har en gammal Netgear som delar mellan mina maskiner men den har inte varit ivägen tidigare.
Hittade denna forums tråd tydligen många fler än jag som inte kommer ut.
http://utforums.epicgames.com/showthread.php?t=586108&page=43
"guy, for all users who are using VISTA thats how i solved my problem:

1- u have to install patch 1.1

2- u have to open manually those ports ( 13000, 7777 and 6500) both TCP and UDP on ur router even if the firewall on ur router is off. if u had them opened in TCP only it wont work u have to allow UDP as well. and u have to do it right according to the type of ur router, ex: i use NETGEAR so i typed 192.168.0.1 in explorer then manually insereted those ports in the new services and added those ports, if u need help go there http://portforward.com/routers.htm

3- then u have to allow any antivirus u r using like norton to enable connection on all ports for that
game

4- u have to disable windows firewall

5- u will notice that now u have connection on most servers i am not saying all of them but most of them

hope that works for u guys"

...men Vista låter mig inte kontakta 192.168.0.1 utan ett lösenord som jag inte har så nu lägger jag ned detta och går tillbaks till UT2003 som ju iallafall var roligt.
Ska installera en DVDläsare på min XP låda och se om det fungerar.

Visa signatur

LianLiPC-V355bequiet!E9-480W-MSIB350M-MortarW10-WD-BlackSN750Ryzen7™2700MSI RX6500XTSONY-65"TV-ZD9
Övriga datorer ej i drift