Permalänk
Medlem

Begagnad Dell Latitude C400

Hej

Jag får ursäkta att det blivit ett gäng trådar om olika bärbara datorer men jag har lite svårt för att bestämma mig.

Jag har nu kommit fram till att jag kanske borde satsa på en begagnad enkel sak eftersom tanken varit att köpa en macbook om något år när jag börjar plugga.

I nuläget behöver jag bara något som man kan kolla internet, film (xvid), och skriva på i princip.

Jag kollade på denna och har haft lite kontakt med supporten. http://www.inregodirekt.se/begagnad/barbart/dell_latitude_c40...

Tror ni att om man stoppar i ett 256 mb minne extra i den (totalt 512mb) kommer fungera till nätet (youtube bla) samt till att se film? Vi snackar ju inte film i HD-upplösning alltså. Hur krävande för en dator är t ex en lång nyhetssida med alla reklamer och sånt för en dator?

Fastnade för den eftersom den verkar rätt billig och att skärmen var på 12" men är lite osäker på ifall 1ghz processor räcker till det jag ska ha den till, vill ju inte att den ska vara seg till allt man gör. Såg att det var win XP på den vilket jag tycker är bra till skillnad från Vista som finns på alla billiga nya burkar numera som knappt gör en del uppstartbara (okej lite överdrift).

Hårddisken är ju också liten men jag har en extern hårddisk.

Ha det fint!

Ekano