RealTemp - Nytt temp program för Intel Cpu's.

Permalänk
Medlem

RealTemp - Nytt temp program för Intel Cpu's.

Tänkte upplysa alla som inte vet om detta, och uppmanar i och med detta att folk byter, eller iaf använder detta program som "default" för att mäta sina temperaturer med.

Då denna kille som gjort detta program har kommit fram till att Tjmax INTE är 105c utan 95c genom IR mätning direkt på core, penryn trhottlar vid 95 och inte 105.

tycker detta program är bättre än coretemp ändå, då det innehåller med info och tydligare info, plus att man kan justera sin Idle temp, då DTS sensorerna i våra chip inte är kalibrerade för att visa rätt idle temp, så har han implenterat detta. Kolla gärna in tråden för uppdateringar och info, samt nedladdning.

minimera till tray är under byggnad, så finns ingen anledning att använda coretemp längre.

använd det med nytta mina OC kamrater

http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=179044

Visa signatur

Intel i7 920@ ???? | Inno3d 8800GT OC Edition| 3GB Corsair 1600@7-8-7-20 | DFI UT-X58 | TT ToughPower 850W
Vattenkylning: D-Tek FuZion V2, MCW60, PA120.3, DDC-Ultra, Ek's Multires.

Permalänk

När jag ska starta programmen så står det bara "Driver not loaded"

Nån som vet varför?

Edit. Läste att det inte är kompatibelt med vista...

Visa signatur

Asus Sabertooth | i7 950 @ stock | Corsair H70 Schythe GT 1450 RPM PnP | XFX 6970 CrossfireX | 6 GB Corsair DDR3 @ 1600MHz | Corsair Force 120GB | 1TB Samsung Spinpoint F3 | 1 TB Lacie extern | Corsair HX 850W | Win 7 64-bit | Cooler Master HAF X |

Vill du vara säker på att få svar? Använd "citera"-knappen!

Permalänk
Medlem

jo det ska väl fungera, läs lite i tråden tror det står där.

Visa signatur

Intel i7 920@ ???? | Inno3d 8800GT OC Edition| 3GB Corsair 1600@7-8-7-20 | DFI UT-X58 | TT ToughPower 850W
Vattenkylning: D-Tek FuZion V2, MCW60, PA120.3, DDC-Ultra, Ek's Multires.

Permalänk

Funkar klockrent på min gammla E4300! ! !

44 Idle i TAT och 28 Idle i Realtemp *asg*

//Peter

Permalänk
Medlem