Visa dina skärmdumpar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av darkmoon:

Woa! Jag vill också ha truckerskägg! Missade jag det när jag gjorde karaktären eller kan man få det senare?

Valde det i början, kanske finns någon barbershop eller nåt.

Permalänk
Medlem

haha skön bild, är det från det nya?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Robeliboban:

Valde det i början, kanske finns någon barbershop eller nåt.

Shit, får bli på min nästa karaktär

Permalänk

PVK II, kanonkul att lira med kompisarna

Visa signatur

Fractal Define R3 | Gigabyte Z68XP-UD4 | Intel Core i7 2600K @ 4Ghz | Asus GTX 580 DirectCU II | Corsair XMS3 DDR3 16GB @ 1333MHz | Corsair Force 3 120GB | WD 500GB x2 | Corsair AX 850W | Corsair H80 | Dell U2312HM x 2 | Windows 7 Pro 64-bit

Galleri på rummet

Permalänk

en bild på bz, lekte även lite i photoshop.

Permalänk
Medlem

ugh, vill bli av med Pipboy'en innan jag börjar lira seriöst. Kan inte FOSE och FOMM portas snart så man kan porta gamla pipboy modsen. Den är bara ful och ivägen, saknar PDAn

Den är verkligen bara ivägen, känner inte riktigt för att spela med den metallklumpen dispositionerad på armen.

*edit* problem med hosten =/

Permalänk
Avstängd

Så det du vill är att ha små söta flickor springer runt med vapen och dödar monster? Sen ska du sitta i third person view så du kan titta på henne när hon springer?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av fatcamp:

Så det du vill är att ha små söta flickor springer runt med vapen och dödar monster? Sen ska du sitta i third person view så du kan titta på henne när hon springer?

Haha...har du problem eller?

Permalänk
Skrivet av fatcamp:

Så det du vill är att ha små söta flickor springer runt med vapen och dödar monster? Sen ska du sitta i third person view så du kan titta på henne när hon springer?

mja smaken är som baken...

Visa signatur

flamin bag'o shit

Permalänk
Medlem
Skrivet av fatcamp:

Så det du vill är att ha små söta flickor springer runt med vapen och dödar monster? Sen ska du sitta i third person view så du kan titta på henne när hon springer?

Spot on, klart jag vill det! Söta små flickor med stora vapen i "the atomic wasteland", kan ju inte bli bättre. Dessa saker man stöter på, heh, fallout kan vara riktigt wtf? Hatar att gå ner i vaults med, man rycker till ibland. Riktigt skönt ljus i mörkret, nu fastnar inte det riktigt på screenshots med eldar etc lyser lite starkare nästintill verklighetstrogen ljus-kasting på omgivningen, varmt ljus.

Traska till nipton!

den här fick mig att stanna till ett par minuter på väg till nipton, lever den? var tankegången :).

korta dagar, hade redan blivit natt när jag hade rensat ut nipton från Legion, måste nog fixa timescalen, och vilken rate man blir hungrig/törstig/trött på. Annars kan man nog dö i sömnen med en 1:1 tidsskala :s.

Permalänk

Jag har aldrig riktigt förstått nöjet med sprillans glimmrande nystrykta skoluniformer och dylikt till karaktärer i varesig Fallout eller Oblivion. Så otroligt stelt och stämningsdödande. Men att rollspela ett barn i sådan miljö är däremot helt klart en häftig idé. Diggar bilden med de gula stövlarna och allmänt sletna kläder, vilket passar temat mycket bättre!

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr. Bravo:

Jag har aldrig riktigt förstått nöjet med sprillans glimmrande nystrykta skoluniformer och dylikt till karaktärer i varesig Fallout eller Oblivion. Så otroligt stelt och stämningsdödande. Men att rollspela ett barn i sådan miljö är däremot helt klart en häftig idé. Diggar bilden med de gula stövlarna och allmänt sletna kläder, vilket passar temat mycket bättre!

Finns en hel del sådana kläder ja, föredrar dem med, men många krockar med håret och modellen i sig. Så utan fixar, dvs anpassa modsen själv utefter vad man kör med så är det ganska begränsat, går inte att använda standard plaggen med osynlig pipboy heller, det blir en avkapad arm och flygande hand då.

Permalänk

Mer Crysis art! Min bana.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av The Vulture:

Hongzhou!

Visa signatur

PC #1: 60GB Corsair Nova2 Series|Samsung Spinpoint 250GB, WDC 500GB, WDC 1TB, WDG 1TB, Seagate 1TB|BENQ G2222HD, BENQ G2400W|Fractal Define R3|MSI 790XT-G45 Crossfire|Phenom II 720 BE X4 3.5GHz|Sapphire HD5850 1GB 725/1000|4GB DDR2 800MHz|Corsair 650W TX PSU|Logitech G15 Blue|ACE EDGE 3200|Corsair HS1A|Asus XONAR DX|Logitech X-530 | HD555.
PC #2: i5 2500k 4.2GHz|8GB DDR3 1600MHz|HD6970 Crossfire|850W Corsair|60GB SSD|WDC 1TB

Permalänk
Skrivet av The Vulture:

Riktigt fint, lite som en förebild för mig, hehe!
Liten fråga, använder du "Crysis" eller "Crysis Wars" editorn?

Visa signatur

2500K + Noctua NH-U12P | ASRock P67 Extreme6 | Corsair XMS 2*2GB | Radeon 3870 512mb | Samsung 160GB + 1TB | Fractal R3 | Corsair AX750 | Samsung T220

Jag kan ha helt åt skogen fel, du är varnad!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Lopphunden:

Riktigt fint, lite som en förebild för mig, hehe!
Liten fråga, använder du "Crysis" eller "Crysis Wars" editorn?

Sätter 1000 kr på att han använder Sandbox för Crysis och inte Wars.. Wars är väl dessutom enbart för multiplayer och saknar en del saker?

Visa signatur

PC #1: 60GB Corsair Nova2 Series|Samsung Spinpoint 250GB, WDC 500GB, WDC 1TB, WDG 1TB, Seagate 1TB|BENQ G2222HD, BENQ G2400W|Fractal Define R3|MSI 790XT-G45 Crossfire|Phenom II 720 BE X4 3.5GHz|Sapphire HD5850 1GB 725/1000|4GB DDR2 800MHz|Corsair 650W TX PSU|Logitech G15 Blue|ACE EDGE 3200|Corsair HS1A|Asus XONAR DX|Logitech X-530 | HD555.
PC #2: i5 2500k 4.2GHz|8GB DDR3 1600MHz|HD6970 Crossfire|850W Corsair|60GB SSD|WDC 1TB

Permalänk

Du får behålla dina 1000 kr Hamzta; ja, jag använder Crysis-Editorn. Wars-versionen är anpassad för Multiplayer som du säger och har en del buggar jag ogillar.

Tack, Lopphunden!

Permalänk
Medlem

Lite Shift:

Permalänk
Avstängd

Tur man har i BC2.

Visa signatur

PC #1: 60GB Corsair Nova2 Series|Samsung Spinpoint 250GB, WDC 500GB, WDC 1TB, WDG 1TB, Seagate 1TB|BENQ G2222HD, BENQ G2400W|Fractal Define R3|MSI 790XT-G45 Crossfire|Phenom II 720 BE X4 3.5GHz|Sapphire HD5850 1GB 725/1000|4GB DDR2 800MHz|Corsair 650W TX PSU|Logitech G15 Blue|ACE EDGE 3200|Corsair HS1A|Asus XONAR DX|Logitech X-530 | HD555.
PC #2: i5 2500k 4.2GHz|8GB DDR3 1600MHz|HD6970 Crossfire|850W Corsair|60GB SSD|WDC 1TB

Permalänk
Medlem

Strossade runt lite i tunnlarna under X16-labbet och denna varelse passade på att hälsa, hej på dig!

Permalänk

Cities XL 2011

Kudos till den som ser vilken stad jag börjat på
Staden finns alltså påriktigt.

Visa signatur

| R5 2600 | 32GB DDR4 | RTX 2060 super |
Vänligen citera ifall du vill ha ett svar

Permalänk
Avstängd
Skrivet av SpammerN^:

Cities XL 2011

Kudos till den som ser vilken stad jag börjat på
Staden finns alltså påriktigt.

Hur är spelet jämf med 2010? Vad är ändrat? Vad kan man göra? Kan man ändra terrängen som man sj vill eller är allt 'preset..?'

Visa signatur

PC #1: 60GB Corsair Nova2 Series|Samsung Spinpoint 250GB, WDC 500GB, WDC 1TB, WDG 1TB, Seagate 1TB|BENQ G2222HD, BENQ G2400W|Fractal Define R3|MSI 790XT-G45 Crossfire|Phenom II 720 BE X4 3.5GHz|Sapphire HD5850 1GB 725/1000|4GB DDR2 800MHz|Corsair 650W TX PSU|Logitech G15 Blue|ACE EDGE 3200|Corsair HS1A|Asus XONAR DX|Logitech X-530 | HD555.
PC #2: i5 2500k 4.2GHz|8GB DDR3 1600MHz|HD6970 Crossfire|850W Corsair|60GB SSD|WDC 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av SpammerN^:

Kudos till den som ser vilken stad jag börjat på
Staden finns alltså påriktigt.

New york gissar jag på då.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av SpammerN^:

Cities XL 2011

Kudos till den som ser vilken stad jag börjat på
Staden finns alltså påriktigt.

Ledtråd?

Förresten, hur får du bort HUDen?

Permalänk
Skrivet av Hamzta:

Hur är spelet jämf med 2010? Vad är ändrat? Vad kan man göra? Kan man ändra terrängen som man sj vill eller är allt 'preset..?'

Har inte spelat 2010 så jag vet inga skillnader
Men terraforming har jag nog sett vid nåt tillfälle.

Skrivet av jOnÄTÄn:

New york gissar jag på då.

Njae, staden finns i Europa

Skrivet av Nembo:

Ledtråd?

Förresten, hur får du bort HUDen?

Hum, trodde att jag hade en bild med en ganska bra ledtråd men tydligen inte.
Ska försöka fixa en bättre bild.

Tryck på F11 för att ta screenshot så försvinner HUDen på screenien.

Visa signatur

| R5 2600 | 32GB DDR4 | RTX 2060 super |
Vänligen citera ifall du vill ha ett svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av SpammerN^:

Har inte spelat 2010 så jag vet inga skillnader
Men terraforming har jag nog sett vid nåt tillfälle.

Njae, staden finns i Europa

Hum, trodde att jag hade en bild med en ganska bra ledtråd men tydligen inte.
Ska försöka fixa en bättre bild.

Tryck på F11 för att ta screenshot så försvinner HUDen på screenien.

Paris?
Tack för infon om hur man tar bort HUDen.

Permalänk
Skrivet av Nembo:

Paris?
Tack för infon om hur man tar bort HUDen.

Se på fan, visst var det Paris

Edit: Lite nya bilder

Behövs nog nytt grafikkort och processor snart tror jag

Visa signatur

| R5 2600 | 32GB DDR4 | RTX 2060 super |
Vänligen citera ifall du vill ha ett svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av SpammerN^:

Se på fan, visst var det Paris

Edit: Lite nya bilder

Behövs nog nytt grafikkort och processor snart tror jag

Hur lyckas du bygga så mycket? Själv kraschar min ekonomi när jag har runt 100k invånare.
Samma här, kan knappt köra på Low utan att det hackar...

Permalänk
Skrivet av Nembo:

Hur lyckas du bygga så mycket? Själv kraschar min ekonomi när jag har runt 100k invånare.
Samma här, kan knappt köra på Low utan att det hackar...

Hehe, i min stad bor det rund 300k invånare senast jag kolla
Men börja smått å utvidga genast när du kan, dvs bygg ut före du bygger upp.

Hm, du har ett 5850 och måste köra på Low, då tror jag det är min processor som flaskar.

Visa signatur

| R5 2600 | 32GB DDR4 | RTX 2060 super |
Vänligen citera ifall du vill ha ett svar

Permalänk

ED-E My Love