Visa dina skärmdumpar!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allexz
http://themakingofafamily.com/randomupload/40d443433492c9dcc1...

10 små moppepojkar......

Öööööööh.. eller var det en fet skäggig wannabe biker?:D

Hahaha, helt enkelt den perfekta bilden!
Ska försöka få tag på några godingar jag med.

Citat:

Inlägg redigerad av MaLo: bilder får inte vara bredare än 1024Px

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tysonayt
Tror han syftade på Girls Gone Wild Games XXX som spel, men vad vet jag ^^

Jo det är ju ett spel men fortfarande girls gone wild

Permalänk
Medlem

Spanjorerna anföll med över 2:1, men jag krossade dem. Förlorade endast en kavallerienhet, även om förstås alla enheter är hårt åtgångna efter flera strider (kör large unit size så jag har max 120/inf, min gamla CPU orkar inte ultra i stora slag)

Ryska flottan anföll en trading area med 7 skepp (inga superskepp dock), men min Indiamen och Fluyt hade inga problem.

Jag ser till att ryska flottan inte är något mer störmoment i Europa. Något utklassad kanske.

http://data.fuskbugg.se/skalman01/empire_03.jpg

Fiendens artilleri får påhälsning av mitt kavalleri.

http://data.fuskbugg.se/skalman01/empire_04.jpg

Citat:

Inlägg redigerad av MaLo: bilder får inte vara bredare än 1024Px

Permalänk
Medlem

Webläsarspelet Ikariam.

Visa signatur

Mvh.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sisjöbävern
Ett alternativ kan ju vara att använda sig utav en tangent som sitter nära WASD istället; C,G,T eller "<"

jo fast jag vill inte använda dom för i många spel så används dom, och i < fall så sitter den direkt under wasd vilket är lite jobbigt att trycka på då man kanske rör på sej, speciellt om man "leanar" och försöker röra på sej samtidigt

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av J0hAnN48
jo fast jag vill inte använda dom för i många spel så används dom, och i < fall så sitter den direkt under wasd vilket är lite jobbigt att trycka på då man kanske rör på sej, speciellt om man "leanar" och försöker röra på sej samtidigt

Okej, det finns ett hav med andra program för screenshots. Jag är säker på att några av dessa har mus-kompabilitet:

Jet Screenshot
Brosix
Captus
GIMP
Greenshot
FastStone Capture
HyperSnap
iClippy Online Clipboard
IrfanView
PSP
PixClip
ScreenStamp!
SnagIt
Snapz Pro X
Snippy
Window Clippings
Xnview
Skitch
InstantSnapper
ScreenJot
Zoner Photo Studio
CaptureXT
Jing
ZaptureIt
Capture Assistant

Visa signatur

Vill du ha svar eller min uppmärksamhet så rekommenderar jag att du citerar ;D

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sisjöbävern
Okej, det finns ett hav med andra program för screenshots. Jag är säker på att några av dessa har mus-kompabilitet:

Jet Screenshot
Brosix
Captus
GIMP
Greenshot
FastStone Capture
HyperSnap
iClippy Online Clipboard
IrfanView
PSP
PixClip
ScreenStamp!
SnagIt
Snapz Pro X
Snippy
Window Clippings
Xnview
Skitch
InstantSnapper
ScreenJot
Zoner Photo Studio
CaptureXT
Jing
ZaptureIt
Capture Assistant

oj, nån som vet om något program här har muskompabilitet?

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem

Lägg inte upp bilder som är bredare än 1024Px då det gör forumet svåranvänt!!!

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MaLo
Lägg inte upp bilder som är bredare än 1024Px då det gör forumet svåranvänt!!!

+1. Rätt så jobbigt att läsa med jättestora bilder.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Sötast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ala_95
+1. Rätt så jobbigt att läsa med jättestora bilder.

Sen å andra sidan så är det en bildtråd
Men visst, det är drygt ibland när det kommer en bild som är två kilometer bred

Permalänk
Avstängd

Jag sa detta tidigare men det var ingen som lyssnade (läste).

Finns det ingen [tumbnail] funktion som amdforumet har på sitt forum? då blir bilden lika bred som forumsbredden tillåter och vill man se full storlek är det ju bara att klicka på bilden

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk

Ni har för små skärmar grabbar.

Visa signatur

Fractal Design Define Mini | ASUS Maximus Gene V | Intel Corei7 2700k @ 4.5 GHz | EVGA GTX 680 2GB | Corsair Low-Profile 8Gb | Corsair Force GT120 | Hitatchi 1TB | Seasonic X-560

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nordblom
Ni har för små skärmar grabbar.

Inte då, min är 1600x1200 (4:3 förhållande) och det räcker gott

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Sötast

Jo, automatiskt skalning direkt på forumet är ju en ganska... normal funktion, kanske något sweclockers borde satsa på år 2009?

Permalänk
Medlem

Ähh, det är ju bara när Robbaz lägger upp sina monsterbilder på 4320x900 som man måste scrolla xD

1920x1080/1920x1200 börjar ju ändå bli mer och mer standard idag och inga probs för mig ^^

Visa signatur

i7 12700, 3080 ti, 16gb - vrum vrum

Citera för svar!

Permalänk
Hedersmedlem

Det kommer nog en sådan funktion när man uppdaterar forumet nästa gång.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk

Bilderna skalas ner för mig iaf, så det inte stretchar ut forumet. Kanske för att jag använder Opera?

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr. Bravo
Bilderna skalas ner för mig iaf, så det inte stretchar ut forumet. Kanske för att jag använder Opera?

Likaså i Chrome.

Permalänk
Medlem

Japp, skalar automatiskt här med (Opera).
Trodde det var forumet som gjorde det så därför förminska jag inte mina bilder förr men efter några gnällspikar så började jag göra om dom.

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk
Medlem

Skalas inte ner i FireFox 3.5 iaf.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ala_95
Skalas inte ner i FireFox 3.5 iaf.

Det verkar vara en bugg, eller så har de ändrat på beteendet. Bilderna i koden skalas inte ner, men om man öppnar en direktlänk till en bild så skalas de ner. Det finns en "dold" inställning i Firefox för att stänga av bildskalning helt, jag hade pillat av det tidigare (för länge sen) så testade igen med den på (default).

Edit: Det verkar vara default betende att den bara skalar direktlänkade bilder;

Citat:

True (default): When viewing an image not in a web page, the image will be resized to fit in the browser window if it is too large for the browser window. The image can be shown in its real size by left clicking on it.

Permalänk
Medlem

Tog en screenshot på en sexig frigate i EVE

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av str8forthakill
Tog en screenshot på en sexig frigate i EVE
http://cdn.solidfiles.net/i/3jtV.jpg

Läste du inte vad Malo skrev högre upp!!! inga större bilder än 1024x. Det är väl inte meningen att han ska behöva editera varenda inlägg???

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hunter(Swe)
Läste du inte vad Malo skrev högre upp!!! inga större bilder än 1024x. Det är väl inte meningen att han ska behöva editera varenda inlägg???

det är bara 74 sidor med bilder upp till 1920 breda redan... Men snälla folk sitter väl inte på 15" CRT skärmar med en upplösning på 1024*768 längre? I fast bredd så bir det redan fel i layoten vid mycket mindre bredder.

Om ni nu ska ha några regler lägg till dem i första posten, med en guide hur/var man kan ladda upp bilder etc. Något i stil med

Maxbredden på bilder är 1024 pixlar, vill du visa större bilder skala ned en kopia av bilden och ladda upp både den lilla och fullstora bilden hos en host, exempelvis http://solidfiles.com/ eller http://pici.se
Sedan så är det bara att länka på

[URL=Länk till den fullstora bilden][IMG]länk till lilla bilden[/IMG][/URL]

För att skriva [URL] [IMG] etc utan att dem blir kod så "avbryt" dem med ett annat BBcode i dem.
DVS, För att få [IMG] att se ut så skriver man [[b][/b]IMG] etc.

Permalänk
Medlem

Personligen tycker jag man får vänta sig feta screenshots i en tråd för just dem. Brukade maximera browsern när jag kollade denna tråd. Sen verkar det som vissa browsers skalar ner bilderna till bredden, dock inte Firefox.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av str8forthakill
[B]Tog en screenshot på en sexig frigate i EVE
*Bild*

Hehe, såg den också igår, hade 4 Doomsday och en Web som räckte 200 km som stoppade 100%, helt galen liten pryl!

Visa signatur

2500K + Noctua NH-U12P | ASRock P67 Extreme6 | Corsair XMS 2*2GB | Radeon 3870 512mb | Samsung 160GB + 1TB | Fractal R3 | Corsair AX750 | Samsung T220

Jag kan ha helt åt skogen fel, du är varnad!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av str8forthakill
Tog en screenshot på en sexig frigate i EVE
http://cdn.solidfiles.net/i/CfCT.jpg

Trevlig bild Har tyvärr inte tid för EVE samt inlärningskurvan är för stor för mig

Visa signatur

"640K ought to be enough for anybody."
-Bill Gates, 1981

Permalänk
Medlem

Mina screenshots blir mäktiga 213pixlar på höjden

Permalänk
Medlem

Asså det blir ju skräp om man måste resizea bilderna, jag vill se en omröstning där majoriteten sitter på 1024 breda skärmar innan jag laddar upp bilder i den storleken.

Edit: Hittade ingen i forumet så skapade en egen omröstning.

http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=8...

Var snälla och rösta.

Visa signatur

i7 12700, 3080 ti, 16gb - vrum vrum

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tysonayt
Asså det blir ju skräp om man måste resizea bilderna, jag vill se en poll där majoriteten sitter på 1024 breda skärmar innan jag laddar upp bilder i den storleken.

skit i resiza då, detta är en screentråd och då får man acceptera att det är stora bilder i

Visa signatur