Permalänk
Medlem

Stort chassi för SLI?

Hej!

Jag har haft ett litet random kasst chassi, med systemet i sign. Temperaturerna, speciellt på grafikkorten, sköt i höljden och jag var allmänt missnöjd. Häromdagen beställde jag därför 2x Arctic Cooling Accelero Xtreme 8800. Kort därefter så kom jag på att jag ville ha en ny låda också, så jag köpte en antec 900.

Idag så har jag installerat kylningen på grafikkorten, blev jättebra! Sedan hämtade jag ut chassit, men märkte ganska snabbt att det skulle gå åt skogen.

Problem nr 1:
Längden på korten omöjliggör installation i chassit. Korten tar i hårddiskarna, vilket gör det omöjligt att installera dem.

Problem nr 2:
Mitt understa kort i SLi konfigen får inte plats; kylningen tar i nätagget (är cirka 1cm till godo med originalkylningen) så att jag omöjligt kan köra SLi.

Min fråga till er: Vet ni något chassi som är otroligt stort och rymligt? Och då menar jag mellan understa kanten av moderkortet ner till chassigolvet (där mitt andra kort i SLi är placerat)

Två bilder på problemen

Och snälla, jag vill inte höra nått "omg lol noob du skulle kollat upp det före", jag är en impulsiv köpare, och nu blev det såhär .

Visa signatur

Intel Core i9 9900K@ 5,2Ghz (Noctua NH-D15) | Asus ROG Maximus Xi Hero Z390 | Corsair Vengeance 16GB DDR4 2666Mhz | MSI GeForce RTX 3080 10GB GAMING X TRIO | EVGA Supernova G2 750W |

Permalänk
Medlem

Vet du att du kan flytta hårddiskburarna i det där chassiet?

Visa signatur

Gigabyte P35 DS3 | Q6600 @ 3ghz | Corsair TWIN2X 6400 4gb | 8800GTS 512 | 13796 3DMarks | NZXT Hush |

Permalänk
Medlem

Visst, jag kan flytta ner alla hdds till understa buren, men då får inte det understa kortet plats istället. Hur som, att flytta hdd-burar löser knappast mitt problem?

EDIT: Ser nu att tråden förmodligen skulle passa bättre under en annan kategori.

Visa signatur

Intel Core i9 9900K@ 5,2Ghz (Noctua NH-D15) | Asus ROG Maximus Xi Hero Z390 | Corsair Vengeance 16GB DDR4 2666Mhz | MSI GeForce RTX 3080 10GB GAMING X TRIO | EVGA Supernova G2 750W |

Permalänk

Cooler Master cosmos 1000 är ett stort och fint chassi som nog rymmer vilket grafikkort som helst x2.

Visa signatur

Q6600 @ 3 Ghz + Xigmatek Hdt s1283 - Asus P5Q Deluxe - 4850 - 200Mhz 4gb ddr2 800mhz - P182 -

Permalänk
Medlem

Tycker inte det ser särskilt rymligt ut där jag behöver utrymme: mellan understa grafikkortet och nätagget.

http://www.sweclockers.com/articles_show.php?id=5947&page=4

Ser ut som mitt gör idag aka inte tillräckligt med utrymme.

Visa signatur

Intel Core i9 9900K@ 5,2Ghz (Noctua NH-D15) | Asus ROG Maximus Xi Hero Z390 | Corsair Vengeance 16GB DDR4 2666Mhz | MSI GeForce RTX 3080 10GB GAMING X TRIO | EVGA Supernova G2 750W |

Permalänk
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av coopish
Denna kanske?

http://lian-li.com/v2/en/product/product06.php?pr_index=131&c...

Ser onekligen ut som det är tillräckligt med plats därnere, tack för svaret!

Får kolla runt lite och se om jag hittar det någonstanns (dustin etc)

EDIT: Har nu beställt chassit, ganska så svindyrt men får väl vara värt det...

Visa signatur

Intel Core i9 9900K@ 5,2Ghz (Noctua NH-D15) | Asus ROG Maximus Xi Hero Z390 | Corsair Vengeance 16GB DDR4 2666Mhz | MSI GeForce RTX 3080 10GB GAMING X TRIO | EVGA Supernova G2 750W |

Permalänk
Medlem

Cooler Master Cosmos, grymt chassi. Tror det finns en recension här på SweC om det

Mvh

Visa signatur

NR200P | 2xNF-A12x15 | SF1000L | STRIX B450-I GAMING | 5800X3D | NH-U12S | 32GB LPX 3600 MHz | RX7800XT PULSE

Permalänk
Medlem

Cooler Master Cosmos har inte bättre avstånd där nere än Antec 900, så hade jag köpt det hade jag blivit olycklig igen.

Men nu har jag redan köpt ett Lian-Li PC-P80 ARMORSUIT, men tack för alla svar.

Visa signatur

Intel Core i9 9900K@ 5,2Ghz (Noctua NH-D15) | Asus ROG Maximus Xi Hero Z390 | Corsair Vengeance 16GB DDR4 2666Mhz | MSI GeForce RTX 3080 10GB GAMING X TRIO | EVGA Supernova G2 750W |

Permalänk
Medlem

Skriv gärna vad du tycker om chassit när du fått det. Jag är själv intresserad av detta och har kollat på det till när jag ska uppgradera min dator. Inte för att jag ska göra det nu men förmodligen inom 12 månader eller så. Jag fastnade för det för att jag har sett att man får in en trippel radiator i fronten vilket verkar grymt. Inte många som får in en sådan stor radiator i chassit.

Var köpte du den ifrån?

Permalänk
Medlem

Jag ska skriva lite kort om chassit i denna tråd när jag har mottagit det. Verkar otroligt bra chassi för övrigt, med ATX kort så är det S T O R T utrymme mellan moderkortskanten och botten på chassit
Tack Coopish!

Jag beställde mitt chassi från Mr.PC, och det skall vara här imorron eftermiddag!

Visa signatur

Intel Core i9 9900K@ 5,2Ghz (Noctua NH-D15) | Asus ROG Maximus Xi Hero Z390 | Corsair Vengeance 16GB DDR4 2666Mhz | MSI GeForce RTX 3080 10GB GAMING X TRIO | EVGA Supernova G2 750W |

Permalänk
Medlem

Tycker det där chassit verkar hyffsat, är ju inte så jättesnyggt, ser ju nästan som en Dalek från Doctor Who :), men funktionen och kvaliten verkar bra

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

Har nu skruvat ihop hela burken, och chassit är klockrent. Som tidigare är sagt så är det inte den vackraste skapelsen på jorden, men det är helt irrelevant för mig. Kvalitén är genomgående superb, installationen gick helt smärtfritt, och det var barnsligt enkelt att få allting på plats. Lian-Li har smarta lösningar på det mesta som brukar vara pilligt och jobbigt.

Prestandamässigt så är det också väldigt bra, naturligtvis. Mina temps idag (27C inomhus) är följande:

CPU IDLE/LOAD 30/38
GPU 1 IDLE/LOAD 54/61
GPU 2 IDLE/LOAD 47/53

Ljudnivån är acceptabel, jag har inte installerat någon extra fläkt.
9/10.

Visa signatur

Intel Core i9 9900K@ 5,2Ghz (Noctua NH-D15) | Asus ROG Maximus Xi Hero Z390 | Corsair Vengeance 16GB DDR4 2666Mhz | MSI GeForce RTX 3080 10GB GAMING X TRIO | EVGA Supernova G2 750W |

Permalänk
Medlem

Roligt att du gilla det, som sagt mycket bra kvalite på chassit är det. Aning dyrt är väl ända nackdelen + att jag skulle vilja ha en fläkt över/närmre minnen nordbrygga.

Permalänk
Medlem

Fel forum kanske?

Permalänk
Medlem

Lian Li V2000b? kopte det precis och ar skit nojd, hur latt som helst med allt!

Visa signatur

Mac Studio M1 Max + Studio Display

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ...Dubadai...
Lian Li V2000b? kopte det precis och ar skit nojd, hur latt som helst med allt!

ah okej. Nej, jag pratade om Lian-Li PC-P80 ARMORSUIT

Visa signatur

Intel Core i9 9900K@ 5,2Ghz (Noctua NH-D15) | Asus ROG Maximus Xi Hero Z390 | Corsair Vengeance 16GB DDR4 2666Mhz | MSI GeForce RTX 3080 10GB GAMING X TRIO | EVGA Supernova G2 750W |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Saodie
ah okej. Nej, jag pratade om Lian-Li PC-P80 ARMORSUIT

Aha okej sorry, laste inte alla inlagg, my bad!

Visa signatur

Mac Studio M1 Max + Studio Display

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ...Dubadai...
Aha okej sorry, laste inte alla inlagg, my bad!

Hehe, det är väl inga problem! Kul att du är nöjd med ditt chassi också

Visa signatur

Intel Core i9 9900K@ 5,2Ghz (Noctua NH-D15) | Asus ROG Maximus Xi Hero Z390 | Corsair Vengeance 16GB DDR4 2666Mhz | MSI GeForce RTX 3080 10GB GAMING X TRIO | EVGA Supernova G2 750W |

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd flyttad*

Permalänk
Medlem

Cosmos funkar kalas för min SLi uppsättning iaf...

ber om ursäkt för halvtaskig kvalite på bilden, tilläggas bör även att det är en bild med min gamla setup, kan slänga upp en på nuvarande om så önskas, är dock samma avstånd till PSU:n

Som synes så finns det allt utrymme för gkort nr2 även om det sitter långt ner på mobot...

Visa signatur

| nVidia RTX3090FE | R9 5950x | MSI x570 Unify | Ballistix sport 3000c15 32GB DR@3800c16 | Custom Loop EKWB | 9TB nvme, 3TB sata SSD | RM1000x | Creative X4 | Lian Li o11 Dynamic | Alienware aw3821dw | >Zen2 på 3-400 mobo< | >x570 VRM< | :::AMD Zen Minnesguide:::|:::AMD Zen & Zen+ Överklockningsguide:::