Försvarets Radio Anstalt skall få läsa dina mail o avlyssna dina telefon samtal

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zet
Kommer FRA samarbeta med typ skatteverket å sånt? T.ex. om jag skriver till en polare på msn att jag fuskat med skatten sen 1 vecka senare får jag restskatt eller liknande?

Hehe nåväl det där ligger nog relativt långt från internationell terrorism och liknande så det kommer ju knappast att hända nåt.

Visa signatur

"It's Tommy this, and Tommy that, And chuck him out the brute,
But it's 'Savior of his Country,' When the guns begin to shoot!"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sentenced
Hehe nåväl det där ligger nog relativt långt från internationell terrorism och liknande så det kommer ju knappast att hända nåt.

Ja helt klart men staten är ju staten vill ju åt alla som inte sköter sig eller hur kanske bara en täckmantel. Kanske vill åt folk som vabar eller folk som snackar över msn vad de ska kolla på för program när de inte har tv licens....

Visa signatur

Orkar inte skriva in mitt system ....

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zet
Ja helt klart men staten är ju staten vill ju åt alla som inte sköter sig eller hur kanske bara en täckmantel. Kanske vill åt folk som vabar eller folk som snackar över msn vad de ska kolla på för program när de inte har tv licens....

Lite väl omständigt och byråkratikrävande att använda militär signalspaning till det. Det är inte riktigt något de har tid eller intresse av ska du se. Det finns rätt mycket mer intressant där ute.

Visa signatur

"It's Tommy this, and Tommy that, And chuck him out the brute,
But it's 'Savior of his Country,' When the guns begin to shoot!"

Permalänk
Vila i frid
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sentenced
Lite väl omständigt och byråkratikrävande att använda militär signalspaning till det. Det är inte riktigt något de har tid eller intresse av ska du se. Det finns rätt mycket mer intressant där ute.

Grejen är ju den att makt och pengar alltid har korrumperat. Det kommer inte dröja länge förrän det säljs filtrerad data till bra betalande beställare. Lagligt eller ej, finns möjligheten - kommer FRA-datat att nyttjas kreativt.

Nu hann inte ens de svenska motståndarna till FRA-lagen anmäla regeringen till EU utan det blev Belgien som drar dem inför EU-skranket. Nån som ser sambandet mellan FRA-lagen och den nya Amerikanska patriot/spion-lagen?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hasenfrasen
Grejen är ju den att makt och pengar alltid har korrumperat. Det kommer inte dröja länge förrän det säljs filtrerad data till bra betalande beställare. Lagligt eller ej, finns möjligheten - kommer FRA-datat att nyttjas kreativt.

Nu hann inte ens de svenska motståndarna till FRA-lagen anmäla regeringen till EU utan det blev Belgien som drar dem inför EU-skranket. Nån som ser sambandet mellan FRA-lagen och den nya Amerikanska patriot/spion-lagen?

Men i sådant fall har väl FRA garanterat sålt uppgifter de tagit upp de senaste tio åren för det är ju lika lagligt nu som det var då.

Visa signatur

"It's Tommy this, and Tommy that, And chuck him out the brute,
But it's 'Savior of his Country,' When the guns begin to shoot!"

Permalänk
Medlem

Demonstration 28/6 KL 12:00 och Aktivism i GBG-området ang. protester mot FRA-LAGEN

https://www.flashback.info/showthread.php?t=694442

tänkte promota demostrationen lite, stå upp för era rättigheter! Liknande demostrationer är på gång i flera ställen i landet. De flesta finns med på http://www.stoppafralagen.nu/

Visa signatur

Intel i7 4970K, Fractal define mini, 24GB DDR3 1600mhz , 500GB SSD * 2 RAID0, GeForce 1060 6gb

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Random-person
Det finns ungefär 2,4 miljoner artiklar på Engelska wikipedia.
Artikeln "Adolf Hitler" länkas till från runt 500 artiklar.
Chansen att du kommer till hitler på två klick efter att ha kört en random är alltså ungefär 0,02%
...värdelös kuriosa.

Vem har talat om att klicka slumpmässigt? Man är bara ett fåtal ändamålsenliga klick från Hitler. Det Andre_H talade om var ju bara att han utgått från en slumpmässigt vald artikel - inte att han därifrån klickade hejdlöst. Han gjorde således helt rätt: Välj en artikel helt på måfå, och andelen klick som behövs för att komma till artikeln om Adolf Hitler är mycket få, sällan mer än fyra och fler än sex klick får anses utomordentligt sällsynt.

Jag kan bara uppmana folk att försöka själv. Jag har gjort det. Det är kusligt kul, faktiskt. I stället för helt slumpmässiga artikelval kan man också försöka tänka på något helt och hållet inte rimligtvis kan ha något med führern att skaffa. Oftast kommer man t.o.m. närmare honom på detta sätt.

Visa signatur

http://www.theatlantic.com/national/archive/2012/05/how-the-p...
"If there's a simple lesson in all of this, it's that hoaxes tend to thrive in communities which exhibit high levels of trust. But on the Internet, where identities are malleable and uncertain, we all might be well advised to err on the side of skepticism."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zet
Ja helt klart men staten är ju staten vill ju åt alla som inte sköter sig eller hur kanske bara en täckmantel. Kanske vill åt folk som vabar eller folk som snackar över msn vad de ska kolla på för program när de inte har tv licens....

Staten är staten & försvaret är försvaret sen har vi radiotjänst men det är en annan historia.

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MBY
Vem har talat om att klicka slumpmässigt? Man är bara ett fåtal ändamålsenliga klick från Hitler. Det Andre_H talade om var ju bara att han utgått från en slumpmässigt vald artikel - inte att han därifrån klickade hejdlöst. Han gjorde således helt rätt: Välj en artikel helt på måfå, och andelen klick som behövs för att komma till artikeln om Adolf Hitler är mycket få, sällan mer än fyra och fler än sex klick får anses utomordentligt sällsynt.

Jag kan bara uppmana folk att försöka själv. Jag har gjort det. Det är kusligt kul, faktiskt. I stället för helt slumpmässiga artikelval kan man också försöka tänka på något helt och hållet inte rimligtvis kan ha något med führern att skaffa. Oftast kommer man t.o.m. närmare honom på detta sätt.

Eh, jag vet mycket väl vad du pratade om. Jag har aldrig påstått något annat.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Random-person
Eh, jag vet mycket väl vad du pratade om. Jag har aldrig påstått något annat.

Kuriosa i all ära, men ditt inlägg blir en smula obegripligt i denna kontext; om du vet vad det talades om, varför nämnda dylika uppgifter om icke-relevanta sannolikheter? Ordet "kuriosa" räddar inte situationen från att blir smått förvirrande. Edit: Förtydligande: Jag misstog således inlägget och skyller ifrån mig (om det inte märks).

Visa signatur

http://www.theatlantic.com/national/archive/2012/05/how-the-p...
"If there's a simple lesson in all of this, it's that hoaxes tend to thrive in communities which exhibit high levels of trust. But on the Internet, where identities are malleable and uncertain, we all might be well advised to err on the side of skepticism."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sentenced
Hehe nåväl det där ligger nog relativt långt från internationell terrorism och liknande så det kommer ju knappast att hända nåt.

Visst är det så. Men som du sa, det handlar om militär militär signalspaning, den används inte för att fånga internationella terrorister heller. FRA kontaktar inga brottsutredande myndigheter öht om de skulle få något intressant i nätet.

Visa signatur

"I maintain nonetheless that a yin-yang dualism can be overcome. With sufficient enlightenment we can give substance to any distinction: mind without body, north without south, pleasure without pain. Remember, enlightenment is a function of willpower, not of physical strength." - Chairman Sheng-ji Yang, Essays on Mind and Matter