HIS Radeon HD 3870X2 1GB GDDR3?

Permalänk

HIS Radeon HD 3870X2 1GB GDDR3?

Bestälde precis ett nytt grafikkort och tänkte kolla om de var ett bra köp... Är inte så skillad när de gäller grafikkort.

Jag beställde ett HIS Radeon HD 3870X2 1GB GDDR3 och jag hade ett Gainward GeForce 9600GT 512MB GDDR3 "GS" innan, är de mkt skillnad mellan dessa grafikkort? Jag använder de till att spela tex crysis och arbeta i Photoshop.

MVH Johan

Visa signatur

"Bara två saker är oändliga, universum och den mänskliga dumheten. Men när det gäller universum är jag ännu inte absolut säker" - A.E

Permalänk
Avstängd

jag skulle hellre köpa ett 4850 eller 4870 istället.

Visa signatur

[antec nine hundred] [corsair 650w][asus p5q-e][q6600 oc 3ghz vcore 1.3] [4gb corsair dominator 8500 2x2gb] [powercolor 4870x2]

Permalänk
Avstängd

ja det är skillnad.

bara det att 4870 tenderar att vara likvärdigt köp med nyare teknik.

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Inaktiv

och lite billigare?

Permalänk

Okej, Fick de grafikkortet för ett riktigt bra pris (2200) så då är de en hyfsat köp.

Visa signatur

"Bara två saker är oändliga, universum och den mänskliga dumheten. Men när det gäller universum är jag ännu inte absolut säker" - A.E

Permalänk
Avstängd

det är ungefär vad ett 4870 kort kostar nu.

Visa signatur

[antec nine hundred] [corsair 650w][asus p5q-e][q6600 oc 3ghz vcore 1.3] [4gb corsair dominator 8500 2x2gb] [powercolor 4870x2]

Permalänk

bra eller dåligt köp ?

Visa signatur

"Bara två saker är oändliga, universum och den mänskliga dumheten. Men när det gäller universum är jag ännu inte absolut säker" - A.E

Permalänk
Medlem

Dåligt... Om man ska vara lite ärlig.

Visa signatur

Dekadens

Permalänk

Men de grafikkortet jag köpte har ju 1gib och ett 4870 som ligger i den prisklassen har ju 512mb, är de inte bättre på något vis då?

Visa signatur

"Bara två saker är oändliga, universum och den mänskliga dumheten. Men när det gäller universum är jag ännu inte absolut säker" - A.E

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av vadhettehaaan
Men de grafikkortet jag köpte har ju 1gib och ett 4870 som ligger i den prisklassen har ju 512mb, är de inte bättre på något vis då?

Jo i höga upplösningar är det bra med mycket minne.

Jag tycker ändå inte att du har gjort ett dåligt köp, du kanske kunde gjort ett bättre men det är inget att vara ledsen över. Vilken upplösning spelar du i?

Visa signatur

Lian Li PC-A05B || Gigabyte P35-DQ6 @ 501mhz || C2D E8400 @ 4Ghz || Asus HD 4850 512MB + Acc S1 || WD Raptor 74gb | Samsung F1 HD753LJ 32MB || 2GB Corsair XMS2 Dominator PC8500 @ 1000mhz ||Asus Xonar DX|| Corsair 520w

Permalänk

Fast HD3870X2 använder bara 512Mb, då det är 512Mb per kärna. Totalt har kortet 1Gb med minne men i crossfire, som kortet använder internt, så används bara det ena grafikkortets minne (Crossfire fungerar väll liknande som SLI?).

HD4870 är det bättre kortet, dessutom slipper man strul där crossfire skalar dåligt.

Visa signatur

Q9550 | P5Q-E | Gigabyte GTX260 OC | 2x2GB Corsair PC6400 | Corsair 450W | P182 | Samsung F1 640GB | X-Fi Xtreme Music

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MORD
Jo i höga upplösningar är det bra med mycket minne.

Jag tycker ändå inte att du har gjort ett dåligt köp, du kanske kunde gjort ett bättre men det är inget att vara ledsen över. Vilken upplösning spelar du i?

okej men då är de ju rätt bra för jag spelar i 1680x1050 på en 42"HDtv.
Har man stor tv så ska man väll ha hög upplösning?

Visa signatur

"Bara två saker är oändliga, universum och den mänskliga dumheten. Men när det gäller universum är jag ännu inte absolut säker" - A.E

Permalänk
Medlem

du gjorde ett dåligt köp imo.

Visa signatur

GAMING
271QRX OLED|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C

Permalänk
Medlem

Helt klart dåligt köp! 2200kr kan aldrig motivera en "uppgradering" från 9600GT 512mb till ett 3870x2, och sen att ett mycket mycket bättre kort (4870) kostar lika mycket gör inte affären bättre.

Köpte av kompis eller?

Visa signatur

MSi GT780R
MacBook Air 13.3" Mid 12
Nexus 4

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Highlaj
Helt klart dåligt köp! 2200kr kan aldrig motivera en "uppgradering" från 9600GT 512mb till ett 3870x2, och sen att ett mycket mycket bättre kort (4870) kostar lika mycket gör inte affären bättre.

Köpte av kompis eller?

okok... Ne jag köpte de på komplett.se

Visa signatur

"Bara två saker är oändliga, universum och den mänskliga dumheten. Men när det gäller universum är jag ännu inte absolut säker" - A.E

Permalänk
Avstängd

du brode ha gjort detta innan du köpte kortet >.<

Visa signatur

[antec nine hundred] [corsair 650w][asus p5q-e][q6600 oc 3ghz vcore 1.3] [4gb corsair dominator 8500 2x2gb] [powercolor 4870x2]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av svart_smurf
du brode ha gjort detta innan du köpte kortet >.<

Haha ja jag märkte de... men fanns bara 2st kvar och var lite "hagalen" xD

Visa signatur

"Bara två saker är oändliga, universum och den mänskliga dumheten. Men när det gäller universum är jag ännu inte absolut säker" - A.E

Permalänk
Medlem

ååååååååångra köpet på kortet då? Få tillbaka pengar och köp 4870. Gör om, gör rätt.

Visa signatur

Dekadens

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av oggan
ååååååååångra köpet på kortet då? Få tillbaka pengar och köp 4870. Gör om, gör rätt.

Ja jag ska försöka göra de...

Visa signatur

"Bara två saker är oändliga, universum och den mänskliga dumheten. Men när det gäller universum är jag ännu inte absolut säker" - A.E

Permalänk
Medlem

Ska försöka, bara att göra. Du får dock betala returfrakten.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Semjonov
Ska försöka, bara att göra. Du får dock betala returfrakten.

Japp de får bli så, men väntar nog istället med att köpa ett nytt till 4780X2 kommer ut och köper de istället.

Visa signatur

"Bara två saker är oändliga, universum och den mänskliga dumheten. Men när det gäller universum är jag ännu inte absolut säker" - A.E