Väldigt udda fel på ett logitech ultra flat

Permalänk

Väldigt udda fel på ett logitech ultra flat

Min flickvän har råkat spilla aningens mycket vatten(1 glas ungefär) över sitt logitech ultra flat för några dagar sen, blev inga problem då och tangentbordet har fungerat som vanligt. Men idag så ballade tangentbordet ut helt och hållet, bland annat:

s skriver ut s000
2 gör olika sorters snabbkommandon(dagens datum i notepad)
num lock stänger av datorn
flera tangenter fungerar inte

etc etc, har inte testat alla tangenter då jag hittade num lock funktionen under mitt senaste försök

menmen, min fråga är då: Någon som vet en lösning? eller är det bara att försöka lämna tillbaka det med gråten i halsen?

har för övrigt testat det på min egna dator med exakt samma fel

Permalänk
Hedersmedlem

Väldigt konstigt tycker jag att det funkade i dagar och sen blev konstigt. Jag har upplevt motsatsen. Mitt blev konstigt ett tag men blev bättre när vätskan avdunstade. Hennes kanske klarade av vattnet men brände kretsarna med tiden? :S Lite brainstorming här

Permalänk
Medlem

Du kan väl inte lämna tillbaka det om någon spillt vatten på det, så fattig är du nog inte så att andra måste betala för dina misstag. Köp nytt.

Permalänk
Medlem

Kasta, köp ett nytt. Garantin gäller inte för såna skador.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem

Ett nytt kostar vad, 95 kr? Bara bita i det sura äpplet.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt

Permalänk
Medlem

Haha, udda fel...

Garanin täcker inte klantighet, tyvärr... Men hade tgbt kostat mer så hade jag försökt tvätta rent det med något och sen direkt efteråt sköljt rent med avjonat vatten.

Men i det här fallet lär kanske vattnet gå på lika mycket som ett nytt tgb (enlligt kniff)

Permalänk

vill isf gärna veta vart du hittar ett logitech ultra flat för 95 kr ^^

aja, ska fundera på att testa med avjonat vatten då jag redan har det.

men man vet aldrig om det finns fulknep, som det brukar göra med mesta hårdvaran

Permalänk
Hedersmedlem

Jag kommer ihåg när jag köpte min Ultra X Flat så fick jag också skumma fel men det visade sig att kabeln till tangentbordet är så dåligt skärmad att när den låg mot andra kablar blev signalen störd.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

Det har förmodligen kommit vatten där ledarna går, som kortsluter dessa på något sätt.

fixade mitt gamla tangentbord med liknande problem genom att:

1. skruva upp tangentbordet

2. plocka undan alla lösa delar (tangenter, ev. plastpluppar under dom, spiralfjädrar m.m.)

3. I mitt tangentbord fanns ett antal lager av någon sorts plastfilm, med metalledare som gick kors och tvärs. Separerade lagren och torkade upp allt vatten jag kunde se, såg till att ledarna var isolerade från varandra (hade rostat ihop lite lätt på sina ställen), lät den ligga öppen ett tag så den torkade ordentligt

4. peta tillbaka alla plastplupparna på rätt ställen (pilligt och jobbigt) samt montera ihop tangentbordet igen.

Bara du kan avgöra om det är värt besväret jämfört med att införskaffa ett nytt.

Om du har otur kan själva kontrollkretsarna som ledarna går till ha tagit stryk, och då är det nog rätt kört att fixa själv.

Lycka till!

Visa signatur

Quad-quad core med kvävekylning och kokvattenreaktor.