Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

The Elder scrolls 5!?

Permalänk
Medlem

Jag hade hellre sätt fram emot Tamriel-Rebuilt modden till Morrowind istället för ännu ett TES, men tyvärr slutade de ju nu i februari. Känns inte riktigt som ett sådant stort projekt kommer vara möjligt för Oblivion.

Bara att titta på denna Karta så förstår man hur uber det skulle vart!

För det tycker jag väl var nackdelen med Morrowind, landskapet var alldeles för litet i min smak, Samma gäller väl egentligen Oblivion.

Visa signatur

I7 7700k, Asus ROG STRIX Z270i, Geforce GTX 1070 mini ITX, Lian-Li PC-Q04

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chobi
Jag hade hellre sätt fram emot Tamriel-Rebuilt modden till Morrowind istället för ännu ett TES, men tyvärr slutade de ju nu i februari. Känns inte riktigt som ett sådant stort projekt kommer vara möjligt för Oblivion.

Jodå, nog finns det försök i alla fall.

Utöver sagda Morroblivion, som direkt för över texturer etc. från Morrowind, så finns även SoVvM, där Morrowind byggts upp från grunden. Tänk gärna på att Oblivion från början täcker en landmassa uppskattad till ungefär 250% utav Morrowinds, och att Oblivion tillsammans med Morrowind täcker minst lika mycket som Tamriel Rebuilt hade gjort.

http://tesnexus.com/downloads/file.php?id=16976

Sen har vi också Elsweyr, för den som känner för lite ökensand.

http://tesnexus.com/downloads/file.php?id=25023

Sen vet jag att en moddare byggt upp hela Tamriels landmassa i en mod som jag tyvärr inte hittar för tillfället. Det handlar dock bara om själva landmassan, coh är tänkt att hjälpa andra moddare som vill arbeta med de områdena.

------------------------

Annars hade det ju iofs. varit trevligt med TR också. Morroblivion-grabbarna försökte faktiskt få modden att följa med i konverteraren, med såvitt jag har förstått så gick inte det.

EDIT: Såg att jag skrivit Cyrodiil istället för Tamriel. My bad, är ändrat nu.

Visa signatur

Chassi: Cooler Master NR200 CPU: AMD Ryzen 9 5950X CPU-Kylare: NZXT Kraken X63 w. 2x Noctua NF-A14 Moderkort: ASUS Crosshair VIII Impact RAM:G.Skill 32Gb DDR4 3600MHz @14.14.14.36 1.45V GPU: ASUS ROG STRIX RTX 3090 OC SSD: 2x WD Black 850 SN850 1TB PSU: Corsair SF750 750W Platinum

Permalänk

Jag är oxå ett Morrowind fan över Oblivion men jag tänkte ge Oblivion en chans till, speciellt nu när ni har tipsat om så mycket intressanta quest moddar som verkar sanslöst bra gjorda, ska dra ner ett gäng och prova.

Nån som har tips på några bra grafik moddar oxå? Har för mig att man fick lite svart skärm i visa vinklar och sådär när jag provade det för länge sen. Vore juh skönt att slippa dom och dra ner lite andra grafik moddar på samma gång som så man ger spelet en ordentlig chans i väntan på TESV.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TonyTheTiger
Jag är oxå ett Morrowind fan över Oblivion men jag tänkte ge Oblivion en chans till, speciellt nu när ni har tipsat om så mycket intressanta quest moddar som verkar sanslöst bra gjorda, ska dra ner ett gäng och prova.

Nån som har tips på några bra grafik moddar oxå? Har för mig att man fick lite svart skärm i visa vinklar och sådär när jag provade det för länge sen. Vore juh skönt att slippa dom och dra ner lite andra grafik moddar på samma gång som så man ger spelet en ordentlig chans i väntan på TESV.

Du har nvidia?
http://www.tesnexus.com/downloads/file.php?id=11167

Bästa & mest omfattande grafikmodden:
http://www.tesnexus.com/downloads/file.php?id=18498

Läs beskrivningarna noga. Du behöver lite små-addons för att kunna installera.

Mvh

Permalänk
Medlem
Skrivet av turbomaniac:

Du e inte ensam om att längta, man har ju lagt ner ett antal timmar på detta underbara spel, tänk om man hade kunnat köra oblivion på lan också, shit va grymmt roligt det hade vart

http://csusap.csu.edu.au/~mloxto01/download.htm

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka!

Permalänk
Avstängd

Går inte att ladda ner nåt från den sidan

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Hunter(Swe):

Går inte att ladda ner nåt från den sidan

Den 'modden' var dessutom nerlagd för 4 år sedan (ca)

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk

Kanske kan vara värt att liva upp tråden med dagens rykte eller kanske gårdagens. Det ryktas om att Bethesda ska utannonsera ett hittills hemligt spel på E3 mässan som drar igång snart, kan det vara en uppföljare till Oblivion? FZ :: Nyhet :: Rykte: Elder Scrolls V på E3?

Permalänk

Jag får lite dåliga vibbar av det här faktiskt. Det känns som att det blir någon sorts drastisk ändring i serien som kommer förstöra allt. De rykten som går runt är iaf inte särskillt lovande i min värld.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr. Bravo:

Jag får lite dåliga vibbar av det här faktiskt. Det känns som att det blir någon sorts drastisk ändring i serien som kommer förstöra allt. De rykten som går runt är iaf inte särskillt lovande i min värld.

Vilka rykten är det? Älskar verkligen Oblivion, men det är flera saker jag inte gillar med det. Elder Scrolls skulle må bra av att få en drastisk ändring eller två.

Permalänk
Medlem

Morrowind var legendariskt men Oblivion tröttnade jag på efter 10timmar.

Permalänk
Skrivet av Skizzet:

Vilka rykten är det? Älskar verkligen Oblivion, men det är flera saker jag inte gillar med det. Elder Scrolls skulle må bra av att få en drastisk ändring eller två.

Typ att det ska bli mmo eller byta grafikmotor helt (mycket snack om id's rage-motor, dock väldigt tveksamt). I båda fallen hotas spelets mod-vänlighet, vilket är det som verkligen gör spelen så kul och långlivade i min värld. Jag vill att dom ska fortsätta med singleplayer, Gamebryo (eller liknande), samt förstapersons-vy. Hur slutresultatet sen blir beror ju helt på bethesda's engagemang. Annars så får helt enkelt communityn åter ta tag i det och slipa fram diamanten, så att säga.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Avstängd

Jag skulle gärna se en version i stil med gamla Diablos Battle.net där man kunde vara upp till fyra personer och bara logga in och köra ett spel och sedan logga ut igen. Med dagens snabbare anslutningar så skulle synkronisering av större moddar inte heller ta så lång tid. Medan Elder Scrolls absolut ska hållas som single player istället för MMO så ser jag gärna att två tre vapenbröder kan logga in och köra tillsammans.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Damodred:

Jag skulle gärna se en version i stil med gamla Diablos Battle.net där man kunde vara upp till fyra personer och bara logga in och köra ett spel och sedan logga ut igen. Med dagens snabbare anslutningar så skulle synkronisering av större moddar inte heller ta så lång tid. Medan Elder Scrolls absolut ska hållas som single player istället för MMO så ser jag gärna att två tre vapenbröder kan logga in och köra tillsammans.

Precis detta jag hoppas på, tänker alltid på Diablo att man bara kan plocka fram sin karaktär och gå ihop med upp till 4 spelare åtminstone och springa ut i världen.
Tycker jag är det som TES saknar, dock som Mr Bravo säger så kommer multiplayer säkerligen ta bort modvänligheten så det är lite av ett dubbledged sword

Visa signatur

anderssonm.se
samstudios.se

- Låt pajkastningen börja!

Permalänk

Ah, något mindre multiplayer-läge hade varit najs. Men måste jag välja så blir det utan tvekan mod-vänligheten framför multiplayer. Det blir mycket mer nöje i slutändan.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Skrivet av Mr. Bravo:

Ah, något mindre multiplayer-läge hade varit najs. Men måste jag välja så blir det utan tvekan mod-vänligheten framför multiplayer. Det blir mycket mer nöje i slutändan.

+1
Instämmer helt:)

Visa signatur

i5 2500k@stock ** P67A-GD65 ** AMD 6950 ** 1TB F3 ** Lian-Li PC-FI8

Permalänk

Det skulle vara svårare fiender i morrowind plus att det inte skulle vara någon begränsning på level av olika saker om jag vill ha lvl 500 i endurens så måste jag fuska det tycker jag är tråkigt och att man kanske skulle kunna bygga saker genom att hugga ner trä och att få ha en ner ledande position i spelet. bli ledare över andra personer.

Permalänk
Medlem

Först å främst: inga jävla buggar, har Morrowind, Oblivion å Fallout 3. Vill helst ha ett buggfritt Elder Scrolls 5, med PhysX stöd hade inte helt varit fel.

Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.

Permalänk

nog bäst ifall dom har någon modd kompabilitet i det uppkommande spelet då jag redan nu tycker synd om alla som spelar oblivion ifall man måste börjar redigera och porta om alla moddar för oblivion.

inte äns en bråkdel av alla oblivion moddar blev portade till fallout 3 (mest kläder och modeller etc), beror nog på hur mycket tålamod mod communityn har

Visa signatur

flamin bag'o shit

Permalänk

Fallout 3 är ju typ en flopp i jämförelse. Jämför man på tex Nexus så släpps det fortförande 3 gånger mer moddar till Oblivion varje dag än till Fallout, även om det är typ 3 år äldre. Men det är ju två helt olika spel som tilltalar olika folk. Jag har verkligen försökt gilla Fallout flera gånger, men har aldrig orkat ta mig särskillt långt, även med min senaste tungt moddade installation. Oblivion är så otroligt mycket mer varierande och intressantare på alla sätt, och det har jag lirat ända sen det släpptes.

Men jag vill inte se några fler portade moddar. Sjukt tråkigt och opassande att se samma grejer i Fallout som man hade i Oblivion (Och vice versa för den delen). Hoppas snarare på att dom tar ett mycket större steg grafikmässigt denna gången och implementerar nya modernare system/motorer. Så uppmanas förhoppningsvis folk till att börja om från början och skapa en ny fräsch massiv databas av modifikationer. Det behövs!

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk

mm fallout 3 har en hyffsat linjär spelvärld i jämförelse med oblivion, den är också mycket mindre. står man på ena sidan av kartan och kollar till andra sidan så har man typ sett allting. om dom hade ett mycket större underjordiskt system av tunnlar o skit så hade det varit toppen, nu har vi bara tunnelbanan som det och det är inte direkt kul att springa igenom igen efter att man har varit där en gång innan.

får se va new vegas går för

Visa signatur

flamin bag'o shit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr. Bravo:

Typ att det ska bli mmo eller byta grafikmotor helt (mycket snack om id's rage-motor, dock väldigt tveksamt). I båda fallen hotas spelets mod-vänlighet, vilket är det som verkligen gör spelen så kul och långlivade i min värld. Jag vill att dom ska fortsätta med singleplayer, Gamebryo (eller liknande), samt förstapersons-vy. Hur slutresultatet sen blir beror ju helt på bethesda's engagemang. Annars så får helt enkelt communityn åter ta tag i det och slipa fram diamanten, så att säga.

The Elder Scrolls V kommer nästan garanterat inte bli ett MMO. Bethesda Game Studios ägs av Bethesda Softworks, som i sin tur ägs av ZeniMax Media. ZeniMax Media äger en annan spelutvecklare: ZeniMax Online Studios, som har arbetat på ett MMO under flera år. Detta kan vara ett Elder Scrolls-MMO (hemska tanke), och om detta är fallet kommer det inte vara Elder Scrolls V. Det kommer vara ett Elder Scrolls-spel, men det kommer inte stå i vägen för ESV, som kommer utvecklas av Bethesda. Bethesda jobbar just nu på ett stort spel, och jag är personligen 95% säker på att detta spel är ESV.

Så antingen får vi ett Elder Scrolls V av Bethesda, samt ett Elder Scrolls-MMO av ZeniMax - eller så får vi ett ESV av Bethesda, samt ett MMO i något annat speluniversum än Elder Scrolls, av ZeniMax.

Det går såklart mycket rykten nu gällande E3, men jag skulle inte bli förvånad om ESV inte pratas om där. Men jag tror och hoppas att de annonserar ESV inom de kommande månaderna.

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D | RTX 3070 | 2x32GB DDR5-5600 | B650M Pro RS WiFi
Define R5 Blackout | Noctua NH-U14S | EVGA G2 SuperNOVA 850W
G502 Proteus Spectrum | Vortex Pok3r RGB

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mr. Bravo:

Ah, något mindre multiplayer-läge hade varit najs. Men måste jag välja så blir det utan tvekan mod-vänligheten framför multiplayer. Det blir mycket mer nöje i slutändan.

Samma här men eftersom vi redan har ett extremt modvänligt Oblivion så borde den naturliga utvecklingen vara att lägga till någon form av multiplayer. Medan Oblivion än i dag både är ett grymt spel och dessutom grafiskt helt okay (med moddar) så upplever jag det som lite sterilt eftersom det inte finns så några andra spelare.

Permalänk

Håller helt med Mr. Bravo's senaste inlägg. Hoppas verkligen på en uppdaterad och stabil spelmotor som är lika enkel att modda som ESIVs motor. Multiplayer/coop skulle uppskattas om det inte drog ner på moddmöjligheterna. Vill även se nya moddverktyg också, någon slags halvautomatisk konfliktlösare vore kanon

Visa signatur

1. MSI Z77A-GD65, Core i7-6700K, 16GB, GTX 1080.
2. Gigabyte EX58 Extreme, Core i7 920@4Ghz, 12GB 1300MHz Corsair, 4870X2.

Permalänk
Medlem

Jag har spelat lite Fallout 3 och tycker det är riktigt bra, men inte samma klass som TESIV. Hoppas V visas upp ordentligt på E3 nu.

Visa signatur

åhoj

Permalänk
Medlem

Oblivion var ett bra spel, men det var inget morrowind

Skulle f.ö. bli ÖVERLYCKLIG om de lägger in stöd för kanske 5player LAN co-op.
Sjukt kul.

Ni som snackar om multiplayer tsmns med moddar, kolla på DS2.
Det hade både två, och fungerade sålänge alla körde samma mods.

hoppas dom skippar nätkod (tar ett tag) och bara gör stöd för LAN

Visa signatur

AMD 5900x | ASUS 3080GTX | ASUS Xonar Essence STX | 32GB | Fractal R5
Xtrfy XG1-R LED | Logitech G502 v2 | Sennheiser HD650 | Audio Engine A5+

Permalänk
Skrivet av 1guy:

Ni som snackar om multiplayer tsmns med moddar, kolla på DS2.
Det hade både två, och fungerade sålänge alla körde samma mods.

hoppas dom skippar nätkod (tar ett tag) och bara gör stöd för LAN

Precis! LAN duger fint, tar inte så lång tid att synkronisera moddarna över nätverket till skillnad om man sitter fem pers utspridda över världen.

Visa signatur

1. MSI Z77A-GD65, Core i7-6700K, 16GB, GTX 1080.
2. Gigabyte EX58 Extreme, Core i7 920@4Ghz, 12GB 1300MHz Corsair, 4870X2.

Permalänk
Medlem

Ja, detta kanske har tagits upp tidigare, men domänen http://www.elderscrollsonline.com är registrerad.

Permalänk
Avstängd

Hoppas att det är reggat bara för att ingen annan ska sno det

Permalänk
Medlem

åååh hoppas att det kommer ut ett nytt elder scroll snart! Har inte spelat dator länge med köpte oblivion på relesedagen och spelar det fortfarande, men tycker att shivering isles förstörde spelet lite. Det är första spelet jag har lagt ner mer än 100 timmar på, efter pokemon silver