Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pantheus
Tänk vilka mängder sweclockers "folding" släpper ut i koldioxid. Nån som räknat på det?

Lite måste man ju offra för att bekämpa sjukdomar. Finns mycket annan onödig utsläpp som man skulle kunna stoppa först innan man börjar ifrågasätta folding.

Visa signatur

Main Rig FD Define R4 |Intel C2Q Q9650@3.6GHz|Asus P5Q-E|OCZ Reaper 4GB@800MHz|WD6400AAKS|HD6850|Corsair HX650
HTPC HDPLEX H1.S |Intel Core i3 4330|ASRock Z87E-ITX|8GB|128GB mSATA
Work Dell Vostro 3360 |Intel Core i5-3317U|8GB|Samsung 840 Pro 256GB

Permalänk
Medlem

Mitt element är mest på medans jag är i skolan/när jag inte använder datorn..

Permalänk

Räcker inte värmen från folding farmen till att värma stugan med?

Permalänk
Hedersmedlem

Mitt hus har direktverkande el. Fick det i princip gratis pga var det ligger i landet. Totalt 125m2 och 5 "vanliga" rum + kök. Har bytt till nya element med elektronisk termostat som går i betydligt kortare perioder än gammalt skräp.
Även bytt till argonfyllda energifönster = existerar inget kallras öht. Problemet är snarare att det blir kondens på UTSIDAN på mornarna pga den obefintliga värmeutsrålningen från dessa moderna, bra fönster.

Alla el här kommer från 95% vattenkraft samt 5% vindkraft. "Grönmärkt" utan extra kostnad. Jag älskar dock kärnkraft (och direkverkande el). Eluppvärmt är billigt, säkert (inga vattenläckor mm) och miljövänligt med rätt energikälla, som kärnkraft, vatten eller vind (på behörigt avstånd från boende pga ljudet).

Till saken: I de rum där jag har datorer, behöver jag inte ha elementen på längre efter fönsterbytena, oavsett kyla. För en månad sedan hade vi konstant under -20C i en vecka. Fortfarande 22C i rummet med datorn i sign. Övriga rum håller jag 18,5C, dels för kostnaden, dels för att jag trivs med lite lägre temperatur.

Arbets/speldatorn tar ungefär 300W med skärm och rummet är ca 17m2. Med datorn har jag både mitt arbetsverktyg, underhållning OCH uppvärmning, allt i ett. Inte illa.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro