Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Operation Flashpoint 2 - Dragon Rising [2009]

Permalänk
Medlem

Tror detta spelet kan bli riktigt bra faktiskt, trots att realism-delen kan ha tagits bort. Tycker att ett av OFP styrkor var mission editorn och efter att ha sett denna så tycker jag det ser riktigt bra ut, men jag undrar dock om mission editorn är in-game eller om det är ett separat program. Jag hoppas att det är in-game, ser ut att vara separat dock på de filmer de lanserat

Permalänk
Medlem

Jag skulle nog tro att de kommer ha editorn i spelet som ettan.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem

Om editorn ska finnas med i spelet på xbox/ps så borde det vara inbyggt i spelet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pelle!123
Om editorn ska finnas med i spelet på xbox/ps så borde det vara inbyggt i spelet.

Hoppas editorn tillkommer i konsol versionerna då, skulle vara fint om ps3 får mus+tngb support oxå

Permalänk
Medlem

Visst vet alla att detta spel inte har något gemensamt med det första i serien, förutom namnet och genre? Tänkte så ingen får något om bakfoten

Själv hoppas jag både på Arma2 & OP : Dragon Rising blir underhållande.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt

Permalänk

Varför ska spelet ha civila fordon då det inte ens kommer finnas civila?

Visa signatur

Battlestation:Core i7 2600k kyld av en Corsair A70 | MSI P67A-C45 (skitbräda) | 4x4GB Corsair Vengance @1600 | Gainward GTX 570 | 80GB Intel X25M för OS. 64GB Crucial M4 för spel | NZXT H2 | Sony 40" EX720 | Win7 Ultimate x64

Och en Ipad gen3 för slösurf.

Permalänk
Medlem

Jag spelade ettan rätt mycket, både single player och Capture the Island. Måste säga att capture the island är det roligaste jag någonsin har spelat, en skön blandning av strategispel och krigssimulator. Smyga runt med sin grupp och söka efter fiendens bas. Kul!

Dom saker som jag störde mig mest på i ettan var soldaternas fula rörelser, speciellt när dom springer. Sen så är ju AI:n dum ibland, men tänk på att det inte fanns andra spel som man kunde säga åt IA:n att göra så mycket olika saker som i ofp.

Sen verkar ingen speltillverkare ha fattat att spårljus INTE ser ut som streck, utan som små ljusbollar. När man ser spårljus på film så ser det ut som streck pga att kulan hinner en viss sträcka under kamerans exponeringstid.

En till sak är att man alltid verkar har vapnet i anläggning som standard (med ett jävla sikte i mitten tt ), nåt som ingen riktig männska orkar. Detta skulle endast vara när man ligger, står i knästående eller går mycket långsamt. Red Orchestra är realistiskt på den punkten.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Porre Hattyr
Varför ska spelet ha civila fordon då det inte ens kommer finnas civila?

De kanske lämnade kvar sina bilar innan kriget.

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk
Medlem

vem har bäst penetration?

Visa signatur

Processor: Athlon 3200+ socket 939 winchester Grafikkort: GTX 260 Moderkort: Asrock 939N68PV-GLAN Agg: Deltako 450W

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av asloke
vem har bäst penetration?

OFP2 har ju sagt att de lagt ner mycket tid på vapnen och hur det skjuter för att få den delen realistisk. man ska kunna penetrera mycket också.
De sa att, ifall man gör vapnen väldigt realistiska så slipper man balansera lika mycket, det var deras "strategi".

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk
Medlem

Det enklaste är helt enkelt att vänta och se. Ingen vet något förrän spelen blivit testade. Det brukar vara mycket ord från alla sidor när det gäller spel...

Visa signatur

CyberpowerPC Tracer III EVO: i7-9750H | GTX 1660 Ti | 16GB | 1250GB SSD

Permalänk

Stämmer 28maj som releasedatum?

Visa signatur

mvh

Permalänk
Medlem

Dom datumen jag hört är Q3 för Operation Flaspoint 2, samt 29:e Maj för Arma 2, detta är dock en pre-release... Mitten av Juni är det annars sagt för Arma 2.

Visa signatur

CyberpowerPC Tracer III EVO: i7-9750H | GTX 1660 Ti | 16GB | 1250GB SSD

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Choffe
Dom datumen jag hört är Q3 för Operation Flaspoint 2, samt 29:e Maj för Arma 2, detta är dock en pre-release... Mitten av Juni är det annars sagt för Arma 2.

Varför står det då 28 maj på alla internetbutiker?
http://cdon.se/spel/operation_flashpoint_dragon_rising-417637...

Visa signatur

mvh

Permalänk
Medlem

Oj, sedär! Helt missat det, men då har dom jobbat på bra om de lyckats flytta bak releasedatumet!

Visa signatur

CyberpowerPC Tracer III EVO: i7-9750H | GTX 1660 Ti | 16GB | 1250GB SSD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av michael123
OFP2 har ju sagt att de lagt ner mycket tid på vapnen och hur det skjuter för att få den delen realistisk. man ska kunna penetrera mycket också.
De sa att, ifall man gör vapnen väldigt realistiska så slipper man balansera lika mycket, det var deras "strategi".

Penetration = Fysik = det som alltid har fattats i OFP1 och ArmA1. Synd bara att det inte kommer att bli så många multiplayerspelare i OFP dragonrising. 16 plus 3 eller 4 bots per player. Ändå lite för en ö på 200 km/2, blir rätt glest = kompromiss.

I ettan går det säkert nu att spela (med allt på low settings) 100 o mer utan lagg, om man sätter geometry preformance på 408 i preferenced.exe med en medelmåttig dator, särskilt på desert island. Någon som vill testa?

Visa signatur

Processor: Athlon 3200+ socket 939 winchester Grafikkort: GTX 260 Moderkort: Asrock 939N68PV-GLAN Agg: Deltako 450W

Permalänk

28/29 Maj är _Senast_, vad jag har uppfattat det som.

Visa signatur

"Tvångsmata dig med nitroglycerinkabbare"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blue_Moon_
Varför står det då 28 maj på alla internetbutiker?
http://cdon.se/spel/operation_flashpoint_dragon_rising-417637...

Hehe "alla"

http://www.webhallen.com/prod.php?id=43458&ref=Prisjakt september! :DDDDDDDDDDD

Tyckte dom sa i någon trailer någon gång i Juni men tydligen inte!

Visa signatur

Intel Core i9 12900K@ 5,4 Ghz P & 4.2Ghz E | ASUS MAXIMUS Z690 HERO | Nvidia ASUS RTX 3080 STRIX OC | Kingston Fury DDR5 32GB 4800 Mhz 32GB| BeQuiet Dark Power PRO 1500W | Windows 11 PRO 64 bit | Samsung 980 Pro NVMe 2TB | Edifier S550 5.1 | Sennheiser Game One + ASUS Xonar Phoebus | Steelseries Prime Wireless | Corsair K75| NAS: Synology DS413 4x 3TB WD Red Raid 5

Permalänk
Medlem

Förvänta er inget i Q2 det blir snarare i mitten av Q3

Citat:

Release date: Without a doubt it is going to be released in the (late)summer. So the people saying that it is going to be delayed are wrong. So thats sort of a good thing

http://community.codemasters.com/forum/showthread.php?t=35062...

Sommaren slutar sent i september så det dyker väl upp då någon gång.

Permalänk
Medlem

Vad är de stora skillnaderna mellan Operation Flashpoint och Arma II?

När jag ser på de olika filmerna om spelen så ser Operation Flashpoint bättre ut men det vore trevligt och veta lite mer fakta som skiljer de två från varandra.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

Läs den här tråden och den som handlar om ArmA 2. Det har diskuterats till leda i båda trådarna

Visa signatur

CyberpowerPC Tracer III EVO: i7-9750H | GTX 1660 Ti | 16GB | 1250GB SSD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gascogne
Vad är de stora skillnaderna mellan Operation Flashpoint och Arma II?

När jag ser på de olika filmerna om spelen så ser Operation Flashpoint bättre ut men det vore trevligt och veta lite mer fakta som skiljer de två från varandra.

Var snäll skriv Operation Flashpoint: DR eller något så vi vet vad det handlar om. Med tanke på att folk fortfarande diskuterar alla spelen i båda trådarna.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gascogne
Vad är de stora skillnaderna mellan Operation Flashpoint och Arma II?

När jag ser på de olika filmerna om spelen så ser Operation Flashpoint bättre ut men det vore trevligt och veta lite mer fakta som skiljer de två från varandra.

ArmA2 har/är:

  • * Klart bättre och mer avancerad grafik.
    * Mer realistiskt och komplext, gameplay, grafik, miljöer, story mm.
    * Har lite RPG inriktad kampanj, välja missions själv, sidouppdrag och utförande osv.
    * Bättre multiplayer stöd, fler spelare osv.
    * Fler fordon
    * Flygplan
    * Djur och civilbefolkning(man kan spela som djur och bli jagad eller jaga djur om man vill).
    * 6 olika factions mot 2 eller 3 i DR
    * Stöd för enormt mycket fler AI spelare.
    * Antagligen bättre modstöd.
    * Antagligen bättre stöd(uppdateringar, addons mm) från utvecklarna efter release.
    * Tidigare release, om ca 1 månad istället för kanske 6+ månader för DR.

Jag har säkert glömt något nu men jag kan uppdatera om jag kommer på något.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pelle!123
ArmA2 har/är:

  • * Klart bättre och mer avancerad grafik.
    * Mer realistiskt och komplext, gameplay, grafik, miljöer, story mm.
    * Har lite RPG inriktad kampanj, välja missions själv, sidouppdrag och utförande osv.
    * Bättre multiplayer stöd, fler spelare osv.
    * Fler fordon
    * Flygplan
    * Djur och civilbefolkning(man kan spela som djur och bli jagad eller jaga djur om man vill).
    * 6 olika factions mot 2 eller 3 i DR
    * Stöd för enormt mycket fler AI spelare.
    * Antagligen bättre modstöd.
    * Antagligen bättre stöd(uppdateringar, addons mm) från utvecklarna efter release.
    * Tidigare release, om ca 1 månad istället för kanske 6+ månader för DR.

Jag har säkert glömt något nu men jag kan uppdatera om jag kommer på något.

Nu kommer snart edgren och stryper dig långsamt medan du sover...

Visa signatur

CyberpowerPC Tracer III EVO: i7-9750H | GTX 1660 Ti | 16GB | 1250GB SSD

Permalänk
Medlem

*stryper Pelle!123 långsamt*

Närå, men alltså, jag tror att ArmA 2 kommer vinna överlägset över Operation Flashpoint: Dragon Rising, med tanke på communityt. Operation Flashpoint: Dragon Rising kommer ju såklart också bli ruggigt stort, säkerligen ett mästerverk (kunna skjuta av lemmar, skita i missionet o dra nån annanstans o kriga där, göra ett hål i ett hus eller nått o gömma sig där, ealistisk rekyl, vapen-vikt samt fordon, osv).

Men som sagt, en del gillar ArmA 2 mer, en del gillar Operation Flashpoint: Dragon Rising mer. Så är det bara

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem

Hur mycket folk kan vara på samma server i båda spelen? (Arma II & Operation Flashpoint: Dragon Rising)

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

ArmA 2 klarar nått över 100 typ o Operation Flashpoint: Dragon Rising klarar under 32 typ. Så där vinner ArmA 2 stort enligt mig alltså

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av edgren
ArmA 2 klarar nått över 100 typ o Operation Flashpoint: Dragon Rising klarar under 32 typ. Så där vinner ArmA 2 stort enligt mig alltså

ArmA/ArmA2 har inget max antal spelare egentligen. Det bestäms istället via det mission man spelar samt hur bra prestanda servern har. Hur många spelare det blir i praktiken vet jag inte, men om man ska ha 100 spelare krävs det nog en ganska bra server.

DR har som jag förstått det max 32 spelare på PC och 16 på konsoll.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pelle!123
ArmA/ArmA2 har inget max antal spelare egentligen. Det bestäms istället via det mission man spelar samt hur bra prestanda servern har. Hur många spelare det blir i praktiken vet jag inte, men om man ska ha 100 spelare krävs det nog en ganska bra server.

DR har som jag förstått det max 32 spelare på PC och 16 på konsoll.

Ah, du har "lite" bättre koll på det där än vad jag har, märker jag xD

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem

Jag kan väll säga såhär: DR har viss potential att bli ett bra spel men jag är väldigt skeptisk efter av vad jag har sett av spelet, CMs klantiga PR för det samt rykten om inte så bra sammanhållning inom dev-teamet osv.

Men jag tror det kommer skilja sig ganska mycket från originalet, det kan bli bra på sitt eget sätt.