GTA IV- Officiella tråden [Länkar, tips & trix, hjälp och problemlösning]

Permalänk
Medlem

ingen som kan hjälpa oss så vi kan spela gta iv ostört

Visa signatur

|Intel i7 4790k @ Stock | Corsair H110i GT | Asus Sabertooth z97 Mark 1 | 32gb 1600mhz | Asus Strix GTX 1080 8gb | Samsung Evo Basic 250 gb SSD | SanDisk SSD Ultra Plus 256 GB | Western Digital Black 650gb | NZXT H440W Silent Ultra Vit | Asus VG248QE 144hz | Steelseries M800 | Razer Deathadder 2013 Version| EVGA Supernova P2 1000W 80 Plus Platinum |

Permalänk
Medlem

Jag får ZLIB20 så fort jag försöker göra något. Testade en piratrelease (äger ju trots allt spelet) och den fungerade mycket bättre och hade i genomsnitt 5-10 högre bildfrekvens och inga kraschar. Snacka om misslyckad port när scenereleaserna fungerar bättre än originalutgåvan.

Visa signatur

Det man inte vet, det lider man inte av.

Permalänk
Medlem

hejsan, jag har ett problem nu när jag installerar GTA IV, omformatera datorn innan o satte Windows 7 på den, och nu när jag installerar så kommer detta upp i slutet. http://img18.imageshack.us/img18/1557/gtaivyh8.png

Testar retry men går inte så jag ignora det och då när jag ska starta gta så kommer "seculancher: failed to start application. 2000" upp!
som
har inte sätt ngn med samma problem,

Visa signatur

Windows 7 Ultimate 64bit | MSI k9A2 Platinum | AMD Phenom X4 9850 2.5 @ 2.95 STOCK FAN | Powercolor 4870X2 | 4 GB RAM 1066/Fan | 1 st 250mm 1st 120mm 1st 80mm 3 20mm (ram)

Permalänk
Medlem

Installera spelet idag, otroligt kasst optimerat spel synd för ett sådant kul spel. Är det bara jag som tycker skuggorna är helt konstiga små prickar typ, på .tex vissa grejer som lampor och saker ser ut som små prickiga grejer på den, svårt att förklara mig har ni det så fattar ni nog, går de få bort skuggorna i spelet dom ser ju förjävliga ut iaf.

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk

höj till high på skugorna

Visa signatur

Surf: FD S/\Msi Mpg Gaming Edge/\i9 9900k
(H150i pro)/\5700 xt (H90)/\32G 3200mhz/\970 pro/\860 evo

Htpc/spel: Ghost S1/\Msi Gaming Edge/\ 9600k
GTX 1660TI windforce 3x/\ 16G 3000mhz/\860 evo

Permalänk
Moderator
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rolle83
hej alla glada gta iv lirare jag har försökt att skumma igenom denna tråden men hittar ingen lösning till mitt problem. Jag har inga problem med grafiken som jag ser att många har utan efter en stunds spelande så avslutas spelet automatiskt och det står att "GTA IV slutade fungera, söker efter lösning på problemet" och sen så är jag ute i windows som om inget hade hänt. När jag startar spelet igen så fungerar det bra igen tills dess att den gör om samma grej igen. Jag har ett Ati 4870x2, q9550, 750 corsair, 8gb kingston pc8500 och kör vista premium 64bitars. Allt är orginal! tacksam för svar

Hej.

Jag hade problem med att både installera och få igång spelet i Vista 64-bit. Jag ställde in att köra .exe-filen i kompatibeltläge, kompatibelt för Windows XP sp2 samt att .exe-filen ska köras i administratörsläge.

Värt ett test.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mike Spike
Har liknande problem som föregående men för mig startas hela datorn om, hinner köra bilen i början i ca 1min sedan stannar allt å datorn startar om
Har testat att ställa all grafik till medium och low men det gjorde ingen skillnad.
Spec på datorn står i sign.

Edit: Har nu även testat i low, problem kvarstår

I och med att det är din dator som startar om så misstänker jag att det kan vara processorn som inte klarar av trycket. GTA IV är extremt processorkrävande så det är ett måste med en stabil processor. Överklockar du? Om inte, så testa att höja Vcore lite, lite grann och se om problemet löser sig. Kan vara minnet också som spökar.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av olafett
Jag får ZLIB20 så fort jag försöker göra något. Testade en piratrelease (äger ju trots allt spelet) och den fungerade mycket bättre och hade i genomsnitt 5-10 högre bildfrekvens och inga kraschar. Snacka om misslyckad port när scenereleaserna fungerar bättre än originalutgåvan.

Testa köra spelet i kompatibeltläge. Om du nu spelar på Windows Vista, även Service Pack 1 krävs. Annars installera alla Service Pack i Windows XP om du sitter med XP.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem

LITEN SPOILER!

SPOILER

LÄS PÅ EGEN RISK!!!

Så nu har jag varnat iaf

Jag har problem med uppdraget när man ska upp i helikoptern efter man har hoppat med crossen på rampen. Det står att man ska trycka på space flera gånger tills man kommer upp i helikoptern. Men hur jag än trycker så kommer jag inte upp Har lyckats 1gång (1:a gången jag testade uppdraget) men sen dess har jag inte kommit upp.

Hur ska jag göra?

Visa signatur

Mmm........Marabou

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dinoman
Hej.

Jag hade problem med att både installera och få igång spelet i Vista 64-bit. Jag ställde in att köra .exe-filen i kompatibeltläge, kompatibelt för Windows XP sp2 samt att .exe-filen ska köras i administratörsläge.

Värt ett test.

I och med att det är din dator som startar om så misstänker jag att det kan vara processorn som inte klarar av trycket. GTA IV är extremt processorkrävande så det är ett måste med en stabil processor. Överklockar du? Om inte, så testa att höja Vcore lite, lite grann och se om problemet löser sig. Kan vara minnet också som spökar.

Testa köra spelet i kompatibeltläge. Om du nu spelar på Windows Vista, även Service Pack 1 krävs. Annars installera alla Service Pack i Windows XP om du sitter med XP.

jag ska testa att köra i kompatibeltläge. återkommer med resultatet tack!

Visa signatur

|Intel i7 4790k @ Stock | Corsair H110i GT | Asus Sabertooth z97 Mark 1 | 32gb 1600mhz | Asus Strix GTX 1080 8gb | Samsung Evo Basic 250 gb SSD | SanDisk SSD Ultra Plus 256 GB | Western Digital Black 650gb | NZXT H440W Silent Ultra Vit | Asus VG248QE 144hz | Steelseries M800 | Razer Deathadder 2013 Version| EVGA Supernova P2 1000W 80 Plus Platinum |

Permalänk
Medlem

när jag testade att köra spelet i kompatibelt läge så står det: GTA IV FATAL ERROR: Windows XP: Need to have Service Pack 3 or higher to proceed.
2... va gör jag då?

Visa signatur

|Intel i7 4790k @ Stock | Corsair H110i GT | Asus Sabertooth z97 Mark 1 | 32gb 1600mhz | Asus Strix GTX 1080 8gb | Samsung Evo Basic 250 gb SSD | SanDisk SSD Ultra Plus 256 GB | Western Digital Black 650gb | NZXT H440W Silent Ultra Vit | Asus VG248QE 144hz | Steelseries M800 | Razer Deathadder 2013 Version| EVGA Supernova P2 1000W 80 Plus Platinum |

Permalänk
Medlem

o nu när ja skulle spela så laddade den hem någon liten updatering o nu när jag försöker starta spelet så e de precis som om jag tabbar ner spelet direkt för det hamnar nere i aktivitetsfältet och det går inte att klicka upp det... va ska jag ta mig till... vilken skit

Visa signatur

|Intel i7 4790k @ Stock | Corsair H110i GT | Asus Sabertooth z97 Mark 1 | 32gb 1600mhz | Asus Strix GTX 1080 8gb | Samsung Evo Basic 250 gb SSD | SanDisk SSD Ultra Plus 256 GB | Western Digital Black 650gb | NZXT H440W Silent Ultra Vit | Asus VG248QE 144hz | Steelseries M800 | Razer Deathadder 2013 Version| EVGA Supernova P2 1000W 80 Plus Platinum |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rolle83
o nu när ja skulle spela så laddade den hem någon liten updatering o nu när jag försöker starta spelet så e de precis som om jag tabbar ner spelet direkt för det hamnar nere i aktivitetsfältet och det går inte att klicka upp det... va ska jag ta mig till... vilken skit

det verkar som om det inte bara är gta den gör såhär mot utan fler spel! Vad kan vara fel?

Visa signatur

|Intel i7 4790k @ Stock | Corsair H110i GT | Asus Sabertooth z97 Mark 1 | 32gb 1600mhz | Asus Strix GTX 1080 8gb | Samsung Evo Basic 250 gb SSD | SanDisk SSD Ultra Plus 256 GB | Western Digital Black 650gb | NZXT H440W Silent Ultra Vit | Asus VG248QE 144hz | Steelseries M800 | Razer Deathadder 2013 Version| EVGA Supernova P2 1000W 80 Plus Platinum |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rolle83
det verkar som om det inte bara är gta den gör såhär mot utan fler spel! Vad kan vara fel?

Till att börja med inte trippelposta med kort mellanrum utan istället editera senaste inlägget ;). iofs inte "olagligt" men väldigt onödigt.

Du startade om datorn efter att den patchat? Annars kan det vara en ide att köra windows Update och se över dina grafgikkortdrivrutiner. Och kolla en extra gång att du köpt spelet och inte laddat ned en piratversion ;).

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av str8forthakill
Till att börja med inte trippelposta med kort mellanrum utan istället editera senaste inlägget ;). iofs inte "olagligt" men väldigt onödigt.

Du startade om datorn efter att den patchat? Annars kan det vara en ide att köra windows Update och se över dina grafgikkortdrivrutiner. Och kolla en extra gång att du köpt spelet och inte laddat ned en piratversion ;).

oj sorry jag tänkte inte alls på att ja kunde editera inlägget... jag har startat om datorn massvis med gånger i hopp om att de ska lösa problemet men de har inte fungerat. windows update och grafikkortet har dom senaste updateringarna. Japp spelet är köpt, de e de som irriterar mig mest att det inte fungerar när jag har betalat för det. O nu kan jag inte spela något spel eftersom den gör så med alla spel nu va ska ja ta mig till?

Visa signatur

|Intel i7 4790k @ Stock | Corsair H110i GT | Asus Sabertooth z97 Mark 1 | 32gb 1600mhz | Asus Strix GTX 1080 8gb | Samsung Evo Basic 250 gb SSD | SanDisk SSD Ultra Plus 256 GB | Western Digital Black 650gb | NZXT H440W Silent Ultra Vit | Asus VG248QE 144hz | Steelseries M800 | Razer Deathadder 2013 Version| EVGA Supernova P2 1000W 80 Plus Platinum |

Permalänk
Citat:

I och med att det är din dator som startar om så misstänker jag att det kan vara processorn som inte klarar av trycket. GTA IV är extremt processorkrävande så det är ett måste med en stabil processor. Överklockar du? Om inte, så testa att höja Vcore lite, lite grann och se om problemet löser sig. Kan vara minnet också som spökar.

Tacka för svaret, testade överklocka till 3.45Mhz, då funkade det till första uppdraget men efter ett tag i bilen så "försvann" alla detaljer och samma sak hände igen, nu när jag kör så kommer jag ut på gatan, om jag står kvar i rummet å tittar på TV så är det inga problem.
Tyvär är inte datorn särskilt stabilt vid 3.4.
När datorn startar igen så kommer det ibland en felrapport; http://wer.microsoft.com/Responses/Response.aspx/1445/en/5.1....

Skulle en uppgradering av BIOS funka, eller är det fel på RAM minnena?

Permalänk
Medlem

hur tillåter man gta iv att köra online om man kör Avast Professional? P.s Löste mina spel problem genom att installera om datorn, hoppas inte det händer igen!

Visa signatur

|Intel i7 4790k @ Stock | Corsair H110i GT | Asus Sabertooth z97 Mark 1 | 32gb 1600mhz | Asus Strix GTX 1080 8gb | Samsung Evo Basic 250 gb SSD | SanDisk SSD Ultra Plus 256 GB | Western Digital Black 650gb | NZXT H440W Silent Ultra Vit | Asus VG248QE 144hz | Steelseries M800 | Razer Deathadder 2013 Version| EVGA Supernova P2 1000W 80 Plus Platinum |

Permalänk
Medlem

hej, har nu ominstallerat windows, installerade spelet, patch 1.0.2.0, original btw
och allt flyter på fint men det kraschar hela tiden ? bilden fryser och inget mer händer?snälla nån, vad är det frågan om? flyter på hur fint som helst när det väl är igång. har som enda commandline -usedirectinput och sitter med
e6850 @3,2GHz, asus p5e, 2x4850cf, ccc 9.1
f..... vad surt, förstår fullt folk som tankar ner istället, jag menar när man köper ett spel ska det väl f.. f... funkar

Visa signatur

5800x -- 32Gb DDR4@3600 -- 3080Ti -- 500Gb M2+1Tb M2 +2x1Tb sata SSD

Permalänk
Medlem

Hejsan! Även jag har problemet att GTA IV bara hänger upp sig och att meddelandet "GTA IV har slutat fungera" kommer upp.
Det brukar gå att spela mellan 30-60 minuter innan det här händer.

Sapphire HD 4870 X2, intel i7 920, 6Gb ram, 650 corsair, vista 64 bitar.

Har läst från olika håll att det är ganska många med samma problem och hittade några tips men inget har fungerat för mig ännu.

Det första tipset var såklart att se till att det inte var mitt grafikkort som överhettades. Den ligger mellan 34-50 grader när jag spelar så det borde ju inte va något problem.

Har även testat den här
http://forums.steampowered.com/forums/showthread.php?t=797023
och den här
http://forums.amd.com/game/messageview.cfm?catid=260&threadid...

En annan grej jag hört som ska fixa problemet är att "uppgradera/flasha bios" vilket inte är någonting jag är kunnig inom så den har jag bara låtit vara.

Någon som hittat nå mer info om det här?

Permalänk
Medlem

Lagt det på hyllan i väntan på patch som åtgärdar problemet. Spelar bara nåt uppdrag eller två åt gången då och då.

Bytte till Fallout 3 men givetvis har det också problem med krascher trots patchfix -.-

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Moderator
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mike Spike
Tacka för svaret, testade överklocka till 3.45Mhz, då funkade det till första uppdraget men efter ett tag i bilen så "försvann" alla detaljer och samma sak hände igen, nu när jag kör så kommer jag ut på gatan, om jag står kvar i rummet å tittar på TV så är det inga problem.
Tyvär är inte datorn särskilt stabilt vid 3.4.
När datorn startar igen så kommer det ibland en felrapport; http://wer.microsoft.com/Responses/Response.aspx/1445/en/5.1....

Skulle en uppgradering av BIOS funka, eller är det fel på RAM minnena?

Läste mitt inlägg igen och insåg att jag nog inte förklarade mig särskilt tydligt. Din processor klarar av spelet. Det jag menade är att du borde klocka NER, inte upp. Du har alltså överklockat och din processor blir ostabil till följd av detta.

Så, testa att lätta av lite på överklockningen, alternativt låt det vara som det är och testa höja Vcore upp mot 1,5V ungefär, helst inte över. Kan även vara MCH som behöver mer volt när du överklockar.

BIOS ska du inte bry dig om att flasha om. Det ska man ENDAST göra om man upplever allvarliga problem eller om man är bergsäker på att det är BIOS som är felkällan. Kan vara minnena som krånglar också. Vad har du för hastighet på minnena nuvarande och vilken hastighet är de specifierade för?

Till resterande som har problem med att spelet fryser och stänger av sig helt oförhappandes! Se över eran överklockning. Jag ser att flertalet av er överklockar eran processor.

För att testa att processorn och minnet är stabila vid den överklock ni kör så ladda ner "Intel Burn test" och kör det ett antal omgångar. Hänger sig datorn under detta test så är INTE datorn stabil.

Om ni vill vara säkra på att det inte är processor och minne så kör ALLTING i default-klock och testa spelet.

Lycka till.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dinoman
Läste mitt inlägg igen och insåg att jag nog inte förklarade mig särskilt tydligt. Din processor klarar av spelet. Det jag menade är att du borde klocka NER, inte upp. Du har alltså överklockat och din processor blir ostabil till följd av detta.

Så, testa att lätta av lite på överklockningen, alternativt låt det vara som det är och testa höja Vcore upp mot 1,5V ungefär, helst inte över. Kan även vara MCH som behöver mer volt när du överklockar.

BIOS ska du inte bry dig om att flasha om. Det ska man ENDAST göra om man upplever allvarliga problem eller om man är bergsäker på att det är BIOS som är felkällan. Kan vara minnena som krånglar också. Vad har du för hastighet på minnena nuvarande och vilken hastighet är de specifierade för?

Till resterande som har problem med att spelet fryser och stänger av sig helt oförhappandes! Se över eran överklockning. Jag ser att flertalet av er överklockar eran processor.

För att testa att processorn och minnet är stabila vid den överklock ni kör så ladda ner "Intel Burn test" och kör det ett antal omgångar. Hänger sig datorn under detta test så är INTE datorn stabil.

Om ni vill vara säkra på att det inte är processor och minne så kör ALLTING i default-klock och testa spelet.

Lycka till.

Jag har inte klockat någonting. Allt är på default och ändå så krashar spelet.

Permalänk
Moderator
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av syncan
Jag har inte klockat någonting. Allt är på default och ändå så krashar spelet.

Du får ursäkta men jag svarade inte på ditt inlägg.

När det gäller ditt problem så har du ju en väldigt ny plattform. Har du laddat ner senaste chipset-drivrutinerna?

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dinoman
Läste mitt inlägg igen och insåg att jag nog inte förklarade mig särskilt tydligt. Din processor klarar av spelet. Det jag menade är att du borde klocka NER, inte upp. Du har alltså överklockat och din processor blir ostabil till följd av detta.

Så, testa att lätta av lite på överklockningen, alternativt låt det vara som det är och testa höja Vcore upp mot 1,5V ungefär, helst inte över. Kan även vara MCH som behöver mer volt när du överklockar.

BIOS ska du inte bry dig om att flasha om. Det ska man ENDAST göra om man upplever allvarliga problem eller om man är bergsäker på att det är BIOS som är felkällan. Kan vara minnena som krånglar också. Vad har du för hastighet på minnena nuvarande och vilken hastighet är de specifierade för?

Till resterande som har problem med att spelet fryser och stänger av sig helt oförhappandes! Se över eran överklockning. Jag ser att flertalet av er överklockar eran processor.

För att testa att processorn och minnet är stabila vid den överklock ni kör så ladda ner "Intel Burn test" och kör det ett antal omgångar. Hänger sig datorn under detta test så är INTE datorn stabil.

Om ni vill vara säkra på att det inte är processor och minne så kör ALLTING i default-klock och testa spelet.

Lycka till.

Testade köra i standard 3,0GHz med 1.45 Vcore, gick bra om man höll sig på gatan utanför huset, när jag försöker ta mig lite längre bort försvinner alla detaljer å alla bilar å gubbar "flyter" över marken, sekunder senare hänger sig spelet dock utan att stänga av datorn. Går att ta sig därifrån med Ctrl+Alt+Del tillbaka till skrivbordet å stänga ner det, då får jag "DD3D30- D3D Error - Please re-boot your system"

Permalänk

skrivit nåt i commandline?

Visa signatur

Surf: FD S/\Msi Mpg Gaming Edge/\i9 9900k
(H150i pro)/\5700 xt (H90)/\32G 3200mhz/\970 pro/\860 evo

Htpc/spel: Ghost S1/\Msi Gaming Edge/\ 9600k
GTX 1660TI windforce 3x/\ 16G 3000mhz/\860 evo

Permalänk

Känner mig riktigt n00b nu men... commandline?

Permalänk

man kan skapa o namnge ett text dockument commandline för att ändra lite grejer i gta

Visa signatur

Surf: FD S/\Msi Mpg Gaming Edge/\i9 9900k
(H150i pro)/\5700 xt (H90)/\32G 3200mhz/\970 pro/\860 evo

Htpc/spel: Ghost S1/\Msi Gaming Edge/\ 9600k
GTX 1660TI windforce 3x/\ 16G 3000mhz/\860 evo

Permalänk

ok säger inte mig så mycket...

Permalänk

om du inte gjort det så spelar det ingen roll, det är om man gör det som det kan krångla

Visa signatur

Surf: FD S/\Msi Mpg Gaming Edge/\i9 9900k
(H150i pro)/\5700 xt (H90)/\32G 3200mhz/\970 pro/\860 evo

Htpc/spel: Ghost S1/\Msi Gaming Edge/\ 9600k
GTX 1660TI windforce 3x/\ 16G 3000mhz/\860 evo

Permalänk
Moderator
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mike Spike
Testade köra i standard 3,0GHz med 1.45 Vcore, gick bra om man höll sig på gatan utanför huset, när jag försöker ta mig lite längre bort försvinner alla detaljer å alla bilar å gubbar "flyter" över marken, sekunder senare hänger sig spelet dock utan att stänga av datorn. Går att ta sig därifrån med Ctrl+Alt+Del tillbaka till skrivbordet å stänga ner det, då får jag "DD3D30- D3D Error - Please re-boot your system"

Ok, då kan vi utesluta att det är processorn, men jag ser att du även överklockar ditt grafikkort. Ställ ner allting till standard och testa, även processorn.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk

Har testat att ställa allt till stock utan förändring, clockade CPUn till 3.3 GHz och ställde upp grafiken i spelet, då funkade det ett bra tag, sprang runt å slog folk, men när jag var påväg i Romans bil på första "uppdraget" så hände samma sak igen... Har kört orthos i några timmar, allt är helt stabilt inte ett fel.

Permalänk
Moderator
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mike Spike
Har testat att ställa allt till stock utan förändring, clockade CPUn till 3.3 GHz och ställde upp grafiken i spelet, då funkade det ett bra tag, sprang runt å slog folk, men när jag var påväg i Romans bil på första "uppdraget" så hände samma sak igen... Har kört orthos i några timmar, allt är helt stabilt inte ett fel.

Ok, ställde du ner grafikkortet till stock?

Sen tusenkronorsfrågan, har du spelet orginal?

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt