Kan jag köra orginalkylning på en q9550?

Permalänk
Medlem

Kan jag köra orginalkylning på en q9550?

Jag har inte råd att köpa en ny cpu fläkt just nu så jag undrar..
Hur länge går det bra att köra med orginalfläkten?

Spelar mycket spel och sysslar med multimedia.. Håller inte på med överklockning.

Tack för alla svar!

Permalänk
Hedersmedlem

Du kan köra med den så länge som du vill utan det är i första hand om man vill överklocka som en bättre kylare är att rekommendera. fläkten kan vid belastning varva upp en del med högre ljud som följd men det är inget processorn tar skada av.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

Det finns bara anledning att byta ut originalfläkten om man behöver bättre kylförmåga för t ex överklockning, om man vill ha lägre ljudnivå eller om den har gått sönder.

Mvh Johan

Visa signatur

AMD Phenom II X4 955 3,2 GHz, Gigabyte GA-MA790FXT-UD5P, Sapphire Radeon HD7750 Ultimate 1 GB, Corsair Vengeance/Kingston HyperX Blu 16 GB, Crucial MX250 250 GB, Crucial m4 128 GB, 2 x Seagate 7200.14 1 TB, Lian Li PC-8FIB, Be Quiet Pure Power 10 CM 600W, Windows 10 64-bit

Permalänk
Medlem
Permalänk

Är ju inte som så att intel skickar med en kylare ifall den inte funkar...

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lbs129
Det finns bara anledning att byta ut originalfläkten om man behöver bättre kylförmåga för t ex överklockning, om man vill ha lägre ljudnivå eller om den har gått sönder.

Mvh Johan

jag böt enbart för lägre ljud, istället för orginal som låg på 3100rpm ligger den istället på 1000rpm.

Visa signatur

Intel Core i9-12900KF 5.2GHz+ HT Custom loop
MSI RTX 4080 Gaming X Trio 3030MHz
Asus ROG Maximus Apex Z690 (WI-FI)
Corsair Dominator Platinum 6200mhz 32GB CL36
Asus 34" TUF VG34VQL1B, NZXT H9 Flow, Corsair HX1200i, 970 Evo Plus, Asus ROG Strix Flare MX, Logitech G502 PS