Varning för Netgiganten!!

Permalänk

Hej Lejo,
jag hade inte mycket vana av datorhårdvara, men körde vanliga memtest86 med inga fel vare sig med 1, 2 3 eller alla 4 minnesmodulerna, däremot visade memtest86+ fel ibland och ibland inte, skitskumt...

testade också att köra med bara 2 minnen datorn Blåskärmade ändå...
Hårdisk testade jag också med ultimate Boot, inga fel där...

Jag hade inga andra Datorkomponenter att använda för att testa med..

Men som sagt tidigare så fick Vi ordning på Burken, dock INTE med NETGIGANTENS hjälp...

Jag säger det igen håll er undan från detta Bluffföretag käre Sweclockersläsare, och tack för allt ert stöd....

Visa signatur

[Antec 1200][Xigmatek NRP-HC1001][Asus P6TD][Core i7 975; 4 GHz][Noctua NH-U12P][3x2GB Patriot Viper 1600MHz][EVGA GTX 570 SLI]

Permalänk
Medlem

Haha, är det här dolda kameran?

De verkar ju inte vilja ha kunder iallafall.

Visa signatur

E6750 - XFX 9800GTX+ OC - Gigabyte GA-P35-DS3 - 2*1GB Corsair VS PC2-5300 - Samsung Spinpoint 400GB

Permalänk
Medlem

No more Netgiganten. (Har ändå aldrig handlat hos de skojarna)

Permalänk
Medlem

Jag skulle absolut passa mig för NetGiganten så opopulärt som det företaget är. Det är nytt och redan fått tonvis med skit, det är en garanti för att det heller inte kommer bli långvarigt. Konkursen ligger förmodligen redan nära.

Vet man inte vilka minnen som passar och inte, samt skiter i att göra tester om det fungerar innan leverans. Så ska man inte driva ett datorföretag alls.

Fler som verkar ha problem:
http://www.playing.se/view.phtml?id=328043
Verkar som om han också blev hotad med rättsliga åtgärder då han bad en mod om att ta bort tråden.

För nått år sedan fanns netgiganten i danmark också, verkade som om det drevs lika tvivelaktigt.
http://www.hardwareonline.dk/traad.aspx?fid=20&tid=400975

Alltså ännu ett företag som kommer och går, likt Pizzerian på hörnet.

Permalänk
Medlem

Håll er till seriösa butiker som komplett, dustin, inet etc så slipper ni problem med såna här oseriösa företag.. bojkotta dom alla!!!!

Permalänk

Jag har handlat av netgiganten och hade inga som helst problem med de eller datorn som jag beställde har gått felfritt från den dag jag fick den

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pierretox
Hej Pierre

Det är allvarliga anklagelser du kommer med, ingen i vår styrelse har något med Ö.G Dataservice att göra så var snäll och lämna mig utanför detta annars kommer rättsliga åtgärder att vidtas.

Med vänliga hälsningar

Fredrik Fredlund
VD, Netgiganten in Sweden AB

Netgiganten goes Braskens!

Visa signatur

WS: GA-P35-DS3L, E7400 @ 3,36GHz, 4x2GB PC-8500, 9800GT 512MB GDDR3, OCZ SSD 30GB, 1TB SATAII
FS: Point of View ION 330, 2x1GB PC-6400, Adaptec RAID 2405, 12TB SATAII
FTP: D201GLY2, 1GB PC-5400, 4GB CF, 500GB SATA

Permalänk
Medlem

pinsamt att läsa, Fredrik Fredlund, vd för Netgiganten verkar lite inmålad i ett hörn, hah

Permalänk
Medlem

Alla företag som har en VD som svara på trådar i SweC borde bojkottas xD

Permalänk
Medlem

Alla företag med en VD som svarar i trådar på SweC har tydligen aldrig rent mjöl i påsen, bara att se på alla praktexempel på nätet

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk

Hej pierretox

Är det inte lika bra att du lägger fram alla korten på bordet och berättar sanningen hur det egentligen gick till? Du har nog förträngt att vi tog in din dator på service men din kompis och vår före detta medarbetare (utan att nämna han vid namn) kunde inte hitta något fel. Han fick senare ett moderkort av oss så att din dator kunde bli fixad.

Kan du berätta för mig varför jag har lagt ut 5000 kr på ditt garantiärende om vi nu lurar och bedrar folk?

Med vänliga hälsingar

Fredrik Fredlund

Permalänk

Hej Fredrik, det finns ingen diskrepans mellan vad du skriver och vad jag berättat, om man följer mina poster så är det ju precis det jag har sagt!!jag har sagt att burken var inne på Service och att felet då troddes ha hittats..
Det som gjordes då löste tyvärr inte mina problem, och det var ju då Ni bestämde Er att det började bli för dyrt för Er att fortsätta hjälpa mig..

När man köper en sån dyr entusist Dator från något företag där det står att det ingår 3 års garanti o Support, då är det inte meningen attt supporten bryter det avtalet när det börjar bli för dyrt,
Er förre detta medarbetare tyckte ju synd om mig och fortsatte därav hjälpa mig, utan det så hade jag vart helt utelämnad till mig själv, då jag hade noll kunskap om Dat hårdvara...

Men Om Er supportfunktion på hela datorer bara sträcker sig till att Ni skickar ut datorkomponenterna för att Ni inte vill ta in datorer igen pga "dyr pallfrakt" så är den inget värd enligt mig. Det finns många därute som köper dyra datorer och inte besitter kunskapen att kunna mecka själv med dom... Jag är ganska säker på att de förutsätter att 3 års garanti o Support är just det, och i Ert fall så är det inte!!

och Förnekar du Fredrik att Ni faktiskt sa att Ni inte hade någon skyldighet att hjälpa mig och slingrade ER och gjorde allt för att slippa ta i ärendet igen?

Jag tycker NI har bettet Er som skitar, och det var ju inte ens säkert att Ni skulle skicka ut de där moderkortet ens, och det var också det längsta Ni kunde sträckar Er...

Att du har lagt ut 5000 kr på mig Fredrik pissar jag på.
Jag har köp saker från Er Netgiganten för 36000 kr och jag får väl anse att mina 3 års Garanti och support är till ända va,
eller hur ser du på det Fredrik??

Visa signatur

[Antec 1200][Xigmatek NRP-HC1001][Asus P6TD][Core i7 975; 4 GHz][Noctua NH-U12P][3x2GB Patriot Viper 1600MHz][EVGA GTX 570 SLI]

Permalänk

Hej pierretox

Klart att jag blir förbannad av att betala andras garantiärende, att jag har ställt upp överhuvudtaget beror på medlidande från min sida. Du har fortfarande garanti och support kvar hos Ö.G Dataservice, om han nu försöker slingra sig ur så ta kontakt med mig personligen så ska jag se till att du blir hjälpt.

Med vänliga hälsingar

Fredrik Fredlund

Permalänk

medlidane den var bra )
ägaren för ÖG dataservice är ju just Johan,
dvs din samarbetspartner idag i det numera Netgiganten in Sweden

Och det var ju han jag pratade med i telefon som nämnde att orgnr var bytt och att skyldigheten att hjälpa mig numera endast berodde på ER goda vilja!!!

Försök inte slingara dig nu din orm... kryp ner i soptunnan istället..

Men jag får väl ta dig på dina ord då blir det något ytterligare problem med burken så kommer jag ner till Velinge personligen och lämnar in den så slipper du pallfrakten ) och så kan vi kanske reda ut några missförstånd
Lär dig att bedrivaverksamhet gentemot kund ist för att sitta här och slingra dig...

Visa signatur

Permalänk

Det är inte lönt att föra någon vidare diskussion med dig, du har förutfattade meningar om mig och mitt företag. Du är välkommen ner till Vellinge så ska jag förklara hur allting ligger till.

Om du känner dig illa behandlad så tycker jag absolut du ska gå vidare till ARN.

Med vänliga hälsingar

Fredrik Fredlund

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NetGiganten.se
Hej pierretox

Klart att jag blir förbannad av att betala andras garantiärende, att jag har ställt upp överhuvudtaget beror på medlidande från min sida. Du har fortfarande garanti och support kvar hos Ö.G Dataservice, om han nu försöker slingra sig ur så ta kontakt med mig personligen så ska jag se till att du blir hjälpt.

Med vänliga hälsingar

Fredrik Fredlund

Fattar ju inte varför du skickade ut ett moderkort för en dator som enligt dig själv varken du eller ditt företag har nån som helst befattning med, om du kan se till att Ö.G Dataservice själva tar hand om sina kunder. Varför gjorde du inte bara det från början då?

Eller har jag missuppfattat något?

Visa signatur

E det så?

Permalänk
Medlem

Som jag fattar det rätt, pierretox köpte en dator utav "Ö.G Dataservice" för över 30k där de sedan konkat och ena ägaren till ÖG Dataservice öppnar om på nytt med sin kompis ett nytt bolag vid namn av NetGiganten?

För att vara helt rätt ute enligt stadgade regler så har Fredriks nya bolag inga som helst garanti åtagande vad som gäller Ö.G Dataservice utan all garanti övergår till till resp. tillverkare utav varje del.

Visst är det pissigt utav Fredrik att göra så men han kan inte rå för att han konkar och därmed hjälper han pierretox med datorn från hans förra företag men snart visar det sig att det börjar kosta för mycket och därmed lägger han ner hjälpen som är helt enkelt goodwill utav honom.

Så summarum utav hela kardemuman är att pierretox egentligen inte har något att komma med när det gäller garanti då det är GONE. Därför är det bättre betala det lilla extra och köpa utav ett väletablerat företag som funnits flera år så slipper man dessa problem.

Permalänk

Allting från ÖG dataservice pekar åt Netgiganten tom deras hemsida..
jag poängterar den enda nya aktören är denna pajas fredrik och ett nytt orgnr samt juridiskt namn.. Det är i grund och botten samma personkonstillation bakom företaget..

Anledningen till det nya orgnr och namnet var att friskriva sig från kostsamma RMA:er
Undra vade kommer heta om ett halvår Döm själva om Ni vill handla från personer som bedriver företag på det sätet..

Jag vill inte ha någon mer hjälp av Netgiganten, ville bara varna ER andra här på Sweclockers att passa sig för dem...

Sen tycker jag att det är lustigt att denne Fredrik hänger ut sin kompanjon Johan...riktigt hyvens kille

I rest my case

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Eftersom netgigantens VD inte verkar haft ngt tidigare bolag registrerat (allabolag.se) så lutar det åt att jag faktiskt tycker att de har gjort mer än lagen kräver i detta fall, de har till en gräns hjälpt till med ngt som inte det nya bolaget egentligen behöver.
Inte heller kompanjonen har tidigare haft ngt annat bolag och skulle det visa sig att det är i konkurs så är det inget kul för denne eftersom firman var registrerad som enskild firma vilket betyder att han kommer att få gå från hus och hem.

Permalänk

Jag såg också att Johans ÖG dataservice registrerad på Johan var en enskild firma..

Men det var just denna Johan som svarade i telefon och sa att de inte längre behövde hjälpa mig pga orgnr byte..

Shysst av Fredrik att hänga ut honom här då och samtidigt driva Netgiganten vidare med Johan i båten..

Vilka stekare...

Ps: Efter denna tråds skapande så blev jag uppringd av Johan medarbetare på Netgiganten ägare till Ö.G dataservice. Han ville reda ut några missförstånd oss emellan. Han ursäktade sig för att ha utryckt sig klumpigt denna gång vi pratades vid. Enligt honom så var jag aldrig övergiven då det fanns en överenskommelse mellan honom och den forna medarbetaren som hade jobbat där. Överenskommelsen gick ut på att "den forna medarbetaren" skulle hjälpa mig med mina dataproblem. Om det verkligen ligger till på det sättet vet jag inte, men han garranterade mig iaf att jag visst hade Garanti och Support kvar hos honom.

Sen att Fredrik VD, Netgiganten in Sweden AB inte är så smidig med att formulera sig och istället för att säga hur det egentligen ligger till försöker slingra sig får stå för honom. Men vad hans agerande i praktiken gör, är att ytterligare tillföra bränsle i denna redan väl brinnande brasa..

Kunder uppskattar Ärliga företag som vill göra rätt för sig, i synnerhet om man jobbar med produkter som datorer där supporten är oerhört viktig för ett företags image och överlevnad.

Om det är som Johan säger att jag har Garanti och support kvar visar sig väl senare när jag kan komma att behöva den, och då hoppas jag att de är mer öppna och tillmötesgående än vad de har varit hittills. Om inte, så kan Netgiganten räkna med fler trådar både här på Sweclockers och alla andra forum tillgängliga..

Som man bäddar får man....

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NoAim
Fattar ju inte varför du skickade ut ett moderkort för en dator som enligt dig själv varken du eller ditt företag har nån som helst befattning med, om du kan se till att Ö.G Dataservice själva tar hand om sina kunder. Varför gjorde du inte bara det från början då?

Eller har jag missuppfattat något?

Han är helt enkelt en väldikt snel person;

Citat:

Hej pierretox

Med vänliga hälsingar

Fredrik Fredlund

Är glad att jag spontanöppnade den tråden, so far so good.

Till skillnad från vissa

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mattza
Alla företag som har en VD som svara på trådar i SweC borde bojkottas xD

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ODDNAME
Alla företag med en VD som svarar i trådar på SweC har tydligen aldrig rent mjöl i påsen, bara att se på alla praktexempel på nätet

tycker jag att det är förträffligt att VD's för de olika företagen kommer in här och försvarar sig - hur roligt är det när en sida kastar skit och den andra inte försvarar sig, man kan inte direkt lita på allting alla säger - så mycket har jag lärt mig.

Gillar Sweclockers för här kan man luska ut allt fuffens som pågår om alla bidrar till att dela med sig av sin information.

Vad gäller själva ärendet tycker jag det är synd å pierretox vägnar - och jag vet inte riktigt hur det där med ORG numret funkade och tycker definitivt du ska ta till ARN ifall något lurigt har hänt, det är ju därför de finns.

Har själv haft 8 månaders strul med Datorbutiken.com vad gäller felande komponenter som enligt dem fungerade felfritt de första 3 gånger de undersökte dem, och som jag fick betala felsökning + frakt för, men som sista gången när jag hade lite mer hjälp från Sweclockers lyckades få reparerad trots allt. Tycker det är väldigt roligt att samma fel första 3 gångerna inte är ett fel, men exakt samma fel sista gången är fel. Väldigt udda..

Vad gäller Herr Fredrik så har han enligt vad han skriver egentligen inget med det att göra, om det är Ö.G som erbjuder supporten - kan hända att jag missat något i din tråd där det måhända står att Netgiganten var de som erbjöd support(ber isåfall om ursäkt pierretox) - så tycker jag att det är Ö.G som borde stå för reparation. Det här med ORG nummer är väl det som avgör antar jag , och det är jävligt illa (ursäkta franskan) att det ens ska gå att bli av med garanti genom att byta något sådant.

Hursomhelst hoppas jag att VD Fredrik fortsätter försvara sig, tycker det är jättebra att vi får lite olika personers synvinklar sedda.

Edit: För att lägga till lite personlig tóuch vill jag säga att det faktiskt låter som att pierretox har förutfattade meningar mot herr Fredrik - och jag klandrar inte dig för jag har blivit oändligt förbannad på datorbutiken, men försök ändå se det objektiv. Just nu ser det ju ut som att det var Ö.G's fel i grund och botten, dåligt med information is teh shit.
Självklart är jag inte godtrogen Fredrik, inte alls - det här med att han gav dig ett Moderkort trots allt låter ju faktiskt lite skumt, och även om jag vill tro det bästa om folk så känns det inte som om någon ger ut ett moderkort till en kund hos ett helt annat företag. Mjae, tål att tänkas på xD

Vill veta mer!
Vore grymt tacksam om Herr Fredrik kunde svara på det.

Pardon me

Edit2: Råkade skriva "mig" istället för "sig" på ett avgörande ställe

Permalänk

Jag känner väl att jag kanske gick för hårt åt Fredrik här på forumet,
Men eftersom jag var så fly förbannad på Netgiganten så gick det ut över honom.

Felet han gjorde var nog att inte bestämma sig hur han ville göra.
Jag menar ska man driva domänen Netgiganten vidare i ursprunglig form så bör man också ta ett moraliskt ansvar gentemot de gamla kunderna, det ska aldrig råda några tveksamheter på den punkten

Hade han av ekonomiska skäl velat klippa alla band med gamla kunder (vilket skulle va fult gjort) borde han ha öppnat upp en annan domän skild från Netgiganten.

Annars riskerar han ju att råka ut för precis det han Nu gjorde,
pissed off kunder som står med felande Datorer och endast är utelämnade till deras goda vilja..

Hopas att de har lärt sig något av det här

Support och ansvarstagande är A & O..

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Ja du gick för hårt ut!

Ser verkligen inte varför du blev så fly förbannad, du fick ju ett nytt moderkort gratis för 5000 tusen...!

Jävligt lågt att börja smutskasta företag så det för som följ att kunder undviker företaget, när allting verkar ha gått helt rätt till.

Har dock förståelse om saker inte fungerar när man har lagtut över 30 000 tusen.

Jag själv köpte min dator därifrån för någon månad sen och efter en vecka så började min dvd läsare att krångla, jag ringde suporten och verkade hamna hos denna J som ni pratar om, och jag får verkligen säga att han var en av dom mest tillmötesgående personer jag någonsin har pratat med i suporter väg, jag förklarade mitt problem och de skickade en ny läsare som anlände efter 2 dagar, och nu funkar min dator helt utan problem.

Har dock en fråga till Fredrik på Netgiganten.
Vad hände med erat egna forum? kändes inte helt fel när man kunde få så bra service som erat forum kunde erbjuda.

/Zibbit

Visa signatur

Windows 10 Define Nano S I ROG Strix B450 ITX I Ryzen 5 3600 I Sapphire HD 4870 Crossfire I Corsair SF600W Platinum I HyperX Fury 16GB 2993MHz CL17 I SSD 840EVO 500GB I Asus MG28UQ, 4K, 60Hz, 1ms, Freesync
Annat I Lenovo Y50-70 I Acer 5739G I Razer Imperator I Logitech Z623 I

Permalänk

Allting gick inte helt rätt till, och moderkortet kostade 1800!!!
Om allting hade gått helt rätt till så hade den här tråden aldrig skapats...

läs mina poster och säg sen om du tycker att RMA.er ska hanteras på det sättet..

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pierretox
Allting gick inte helt rätt till, och moderkortet kostade 1800!!!
Om allting hade gått helt rätt till så hade den här tråden aldrig skapats...

läs mina poster och säg sen om du tycker att RMA.er ska hanteras på det sättet..

Allt har gått rätt till MEN inte rätt enligt dina moraliska aspekter ett företag ska ha dvs du är inte nöjd, MEN skriv inte att det ej har gått rätt till för det har det enligt sveriges lag.

Permalänk

Om NorBiz tycker att RMA:er ska (miss)skötas på det sättet så kan väl du handla därifrån, själv kommer jag att handla någon annan stans ifrån i fortsättningen!!

Jag drar mig ur denna tråd nu fortsätt NI om Ni vill....

Visa signatur

Permalänk

Varning för Netgiganten

Det finns många företag som säljer datorkomponenter, personligen är jag tacksam för information kring skojare.

I framtiden kommer jag välja etablerade och seriösa företag. Det är möjligt att ärendet skötts inom lagens råmärken, det ligger utanför min vetskap. Vad jag dock vet är att det finns etik och moral, något som verkar saknas hos Netgiganten.

Att driva ett företag och sedan lägga ner det för att starta ett nytt som övertar den gamla domänen, kan det vara annat än ett försök att kringå lagar och förordningar?

Soptunnan - platsen för dåliga företag och produkter

Permalänk
Medlem

NetGiganten.se

:mad:fan va surt efter ha läst denna tråd och ha behandlat en sån kund som har köpt saker för 33.000 spänn och sen får skit och ni inte gör ett enda dugg ? jag lider verkligen med kunden

Visa signatur

[Intel Core i9@13900KF Raptor Lake@5,5Ghz Oc][Asus ROG Z790 HERO[G-Skill RGB 32GB 6600Mhz cL34][WD Back 2TB NvMe][2TB Samsung 970 Evo + 2x8Tb Samsung 870 Qvo spel disk][Msi RTX 4090 Gaming Trio-X][ASUS ROG Swift OLED PG48UQ][Windows 11][1000/1000Mbits Telia fiber][Razer Ornata Tangentbord.

Permalänk

Jag förstår faktiskt inte vad Netgiganten har gjort för fel..

Jag handlade precis därifrån och är nöjd.

Om ni kollar prisjakt så ser ni att andra också är väldigt nöjda!

Jag tycker inte att man ska svartmåla företag utan att ha konkret fakta!

Permalänk
Avstängd

Varför kollar inte folk på prisjakt.nu vilka betyg företagen har? det är ju inte värt att chansa om dom ligger under 7/10 möjliga

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64