Tagan kundservice/support = Obefintlig!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Gotland
Registrerad
Maj 2004

Tagan kundservice/support = Obefintlig!

Hej alla... eller någon åtminstone:/

Jag har ett stort (ursäkta) jävla problem & det är att jag helt enkelt vill reklamera mitt nätagg som är ett Tagan Easyconnect 430W,men desvärre (eller rättare sagt det superjävligaste) så är det helt omöjligt att få något svar från Tagans olika mailsupport i världen, har skickat mail både via formulär på hemsidan & direkt till deras e-post med månaders mellanrum & förklarat utförligt på engelska att jag vill skicka mitt nätagg på RMA... men aldrig nåt svar *suck* vad ska jag ta mej till har någon här nåt bra tips/råd? (agget kostade ju nästan 1000 spänn som man kan ju inte bara skita i saken när man än har garanti kvar)

-CHASSI-: Compucase Ultra Silent ,Nätagg+FSP 350w, ATX 2.0 + 2 x 120mm chassifläktar | -MODERKORT/CPU/MINNE-:ASRock 4CoreDual-SATA2 R2.0 + E5200 2.5Ghz |Corsair 2x1Gb DDR2 PC5300,667Mhz |-HÅRDDISKAR-: WD Raptor -SATA 36.7 gb 10.000rpm | WD My Passport Essential 160GB |-GRAFIKKORT-: Club3d ATI Radeon HD3850 512Mb GDDR3 AGP |-SKÄRM-: 19" TFT (HP w19) |Lite-On :DVD-RW |-LJUD-:Altec Lansing ADA995 5.1

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västerås
Registrerad
Mar 2007

Kontakta ARN.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Feb 2005

Kontakta återförsäljaren och be dem om hjälp med att kontakta antingen Tagan direkt eller distributören, brukar gå otroligt mycket fortare.

En fisk...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Gotland
Registrerad
Maj 2004

Tack för tipset med ARN tänkte inte på det...på tal om återförsäljaren dessa är/var nämligen datorbutiken.com så det är rätt kört . Det var även de på db.com som skulle hjälpa mej med reklamation innan/samtidigt jag kontaktade tillverkaren men tji fick jag när de aldrig nånsin mer hörde av sej om detta,inte konstigt med tanke på att dom gick i kk. Kom även på en grej till: man kan ju försöka kontakta dom via deras forumdel måste testa med en gång.

EDIT: Vad ända in i h-vete! Skullle registrera mej på Tagan forumdelen för att kontakta dom på det sättet men då står det så här: "Sorry, registration has been disabled by the administrator" Vafan i helvete, är dom också på väg att gå i konkurs eller? Ja menar man kan ju omöjligtvis ha ett forum för oss konsumenter om det inte går att registrera sej så man inte kan skriva där eller? Nåt skumt är det iaf. Skit också!

-CHASSI-: Compucase Ultra Silent ,Nätagg+FSP 350w, ATX 2.0 + 2 x 120mm chassifläktar | -MODERKORT/CPU/MINNE-:ASRock 4CoreDual-SATA2 R2.0 + E5200 2.5Ghz |Corsair 2x1Gb DDR2 PC5300,667Mhz |-HÅRDDISKAR-: WD Raptor -SATA 36.7 gb 10.000rpm | WD My Passport Essential 160GB |-GRAFIKKORT-: Club3d ATI Radeon HD3850 512Mb GDDR3 AGP |-SKÄRM-: 19" TFT (HP w19) |Lite-On :DVD-RW |-LJUD-:Altec Lansing ADA995 5.1

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Nov 2005

"Utländska näringsidkare

Nämnden prövar inte tvister med näringsidkare utanför Sverige. För information vänd dig till Konsument Europa."

Q9450 @ 3.5 GHz | GTX 770 | 6GB OCZ Reaper | Abit IP35 Pro | Auzentech X-Meridian | Dell U2412M

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
under en sten
Registrerad
Apr 2005

Däremot fortsätter ansvaret till distrubutören som DB handlat dessa nätaggen av. Försök att gå vidare till dom, du har den rätten men det lär vara mycket svårt.
Kolla upp detta.

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Aug 2003

distributören har inget ansvar gentemot kunder, har db konkat så är det tillverkaren man ska vända sig vid garanti,reklamationer tyvärr.

Corsair Carbide 200R chassi med 2x120mm
i3-4370 @ 3,8GHz, 8GB DDR3
Asus Geforce GTX 1050 Ti 4GB
Windows 8.1 64Bit

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
under en sten
Registrerad
Apr 2005

Det är icke vad jag fått lära mig, har du någon länk på detta Hazzard ?

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Aug 2003

Länk har jag inte men är det inte så det funkar ?nån annan som vet får gärna rätta mig om jag haft fel.

Corsair Carbide 200R chassi med 2x120mm
i3-4370 @ 3,8GHz, 8GB DDR3
Asus Geforce GTX 1050 Ti 4GB
Windows 8.1 64Bit

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
under en sten
Registrerad
Apr 2005

OOOOOOOOOOOLIRC ? Vart är du ?

Olirc brukar veta sånt här, hoppas han hittar denna tråden.

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hovmantorp
Registrerad
Jun 2004

Distributören har ansvaret mot kund men kunden får inte mer än vad säljaren i detta fall DB skulle fått om varan löses in som kanske är 50-60% + att det lär bli svårt att få fram vem som var distributör till nätagget då konkursförvaltaren antagligen är ganska svår att få tag på men det går ju alltid att skicka iväg epost till honom.

Men funkar inte den här sidan http://www.maxpoint.de/en/service/rma.php? DaNnY_B?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Gotland
Registrerad
Maj 2004

Hej alla,

Kom på att jag kanske inte provat alla länder där tagan-service finns testade att skicka samma mail som förut men nu till tagan-tyskland & sa hur det låg till & döm av min förvåning så fick jag svar tidigare idag,så nu löser sej nog allt med RMA verkar det som. Tack för all hjälp iaf. Mvh DaNnY_B

-CHASSI-: Compucase Ultra Silent ,Nätagg+FSP 350w, ATX 2.0 + 2 x 120mm chassifläktar | -MODERKORT/CPU/MINNE-:ASRock 4CoreDual-SATA2 R2.0 + E5200 2.5Ghz |Corsair 2x1Gb DDR2 PC5300,667Mhz |-HÅRDDISKAR-: WD Raptor -SATA 36.7 gb 10.000rpm | WD My Passport Essential 160GB |-GRAFIKKORT-: Club3d ATI Radeon HD3850 512Mb GDDR3 AGP |-SKÄRM-: 19" TFT (HP w19) |Lite-On :DVD-RW |-LJUD-:Altec Lansing ADA995 5.1