Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ant3
Jag hade vänt kylaren så den blåser bakåt... om de går vill säga.

Jag förstår inte hur du menar. men men

Permalänk
Medlem

Mycket inspirerande Blev sugen på att fixa kabeldragningen i mitt CoolerMaster Centurion 5 nu Tack

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Borde det inte bli bättre flöde om du tar bort den översta fläkten på din True ?

Visa signatur

Q9550@3,9 /4Gb-Dominator /2x Ati 3870@840 -2200 /Antec P190
20084 3DMarks.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av joooeln
Jag förstår inte hur du menar. men men

Så den blir "stående"... alltså 90 grader mot sols

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk

Gillar tejplösningen på baksidan:D haha

snyggt och stilrent annars. 8p

Permalänk

MM cpu-kylaren borde vridas. Men den kanske inte får plats då? Och jag gillar tejpen xD

Men jag tror luftflödet blir lite screwed eftersom nätagget och cpu-fläkten blåser åt varsitt håll vilket gör att inte så mycket luft passerar grafikkorts-heatsinksen? Och sen håller jag med Ant3, utsugsfläkt och cpu-fläkt blåser också åt lite olika håll.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nilsie
MM cpu-kylaren borde vridas. Men den kanske inte får plats då? Och jag gillar tejpen xD

Men jag tror luftflödet blir lite screwed eftersom nätagget och cpu-fläkten blåser åt varsitt håll vilket gör att inte så mycket luft passerar grafikkorts-heatsinksen? Och sen håller jag med Ant3, utsugsfläkt och cpu-fläkt blåser också åt lite olika håll.

Men vafan ni vet väll inte åt vilket håll jag har vänt fläktarna. Och om ni hade läst lite i tråden så tar TRUE kylaren imot taket utav chassit. Nätagg fläkten är vänd neråt dvs att den tar kall luft från botten och spåttar ur luften ur luft hålen vid nätkabel utgången. 140mm fläkten i botten och 120mm fläkten vid hårdiskarna blåser IN luft i chassit. 140mm fläktarna i taket blåser UT luft. dom båda 120mm på TRUE kylaren blåser uppåt altså mot luft utaget i taket. och den sista 120mm fläkten som sitter där brevid blåser också UT luften. Förstår inte hur ni menar... Jag kan inte vrida true kylaren 90grader för då får jag inte enns ner mobot i lådan.....

Permalänk

Jag tycker den sitter bra, men du borde ta bort den övre fläkten och kanske sätta den i fronten(om det finns plats?)

Visa signatur

-Sir, we are surrounded -Excellent, we can attack in any direction
Amd 2500+, 1gb, 500gb http://www.sweclockers.com/album/?id=4244

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ant3
Jag hade vänt kylaren så den blåser bakåt... om de går vill säga.

det har ingen betydelse som han har det nu så blåser ena fläten in luft i kylaren o den över blåser ut luften

nice i övrigt jag har nästan samma komponenter i min rigg ,gillar lådan skarpt jag anser den väldigt kall.

Visa signatur

Jag kommer inte att vara trevlig mot er som försöker vara stavnings poliser. Det är inte eran sak att komma o kommendera hur jag ska skriva min svenska.

Permalänk

snyggt bygge, vad får du för temps på grafikkorten?

Visa signatur

Cooler Master HAF 832 | Corsair 650HX | ASUS P7P55D-E PRO | Intel core i5 750@3.71 | Noctua NH-D14 | Corsair XMS3 DDR3 4x2GB | Sapphire hd5870 Vapor-X | Intel X25-M G2 80GB | Nuforce µDAC

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av potatisodlare
snyggt bygge, vad får du för temps på grafikkorten?

i IDLE har jag 31/35c. i LOAD går det max upp i 50-55c.

Permalänk
Medlem

Hur e ljudnivån?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BoneZ87
Hur e ljudnivån?

Jodå. jag har ju en fläkt styrning i fronten. 140mm fläktarna går ju original i 700rpm så dom lät jag vara på sina 12 volt. 120mm fläktarna ligger original i ca 1100-1200rpm. Så dom är på ca 6-8 volt. Altså i ca 800-900rpm. Då är det enda som hörs hårdiskarna. Om man sitter uppe mitt i natten utan musik eller något annat så hörs datorn helt klart. Annars så hörs den knappt.

Permalänk

fint med tejpen ;D blev fin kabel dragning kan du inte rotera cpu kylaren ? ser bättre ut då

Permalänk

Testa och ta bort den övere fläkten från cpu kylarn och kolla temps.
Jag tror nämligen den gör mer skada än nytta i.o.m att den sitter så nära utsugsfläktarna. Är ingen expert men tror det kan bli turbulens som minskar effektiviteten hos alla 3 fläktar som sitter så nära varann.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cyberdreg
Testa och ta bort den övere fläkten från cpu kylarn och kolla temps.
Jag tror nämligen den gör mer skada än nytta i.o.m att den sitter så nära utsugsfläktarna. Är ingen expert men tror det kan bli turbulens som minskar effektiviteten hos alla 3 fläktar som sitter så nära varann.

Okej, då har jag nått o göra då jag har lite för mig xD

Permalänk
Inaktiv

Haha, jag gillade den bruna tejpen på baksidan. ^^

Permalänk
Medlem

Tjena!

Ja, man får rätt bra dator för en liten peng idag.

Men tycker att du ska vända på kylaren.

/Mvh sedde.

Permalänk
Medlem

riktig bra kabeldragning, ser riktigt snyggt ut. 10p

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | EVGA GTX 1070 FTW
LAPTOP "Skyline" i7 6700HQ | GTX 950


Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sedde
Tjena!

Ja, man får rätt bra dator för en liten peng idag.

Men tycker att du ska vända på kylaren.

/Mvh sedde.

Det går fortfarande inte...

Permalänk
Medlem

vad fick du för poäng i 3dmark06? det går inte att se på din bild av skärmdumpen

Visa signatur

64 X2 7750be @ 3.61ghz 6gig ddr2/kingston DDR2 800mhz
asus radeon eah 4850 512Mram
Asus m3n-h/hdmi socket a kylare på nordbryggan

Permalänk

du säger att du har köpt många delar på NH vad står det för? snälla behöver svar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av davidolw
du säger att du har köpt många delar på NH vad står det för? snälla behöver svar

http://www.nordichardware.se/smpc2007/?sida=7

Eller???

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av davidolw
du säger att du har köpt många delar på NH vad står det för? snälla behöver svar

NH= Nordichardware. Altså deras köpforum utav en privat preson. Det är ingen internett affär ja snackar om xD

www.nordichardware.se

Permalänk
Medlem

Jag skriver som några tidigare då du inte svarat...

Vad får du för poäng i 3d Mark 06?

Jag är själv väldigt nyfiken på att köra med samma grafikkortskonfiguration men skulle vilja veta om det ger bättre prestanda än låt säga ett överklockat 4870 1Gb

Snyggt gjort med tejpen på baksidan, så länge det inte syns men är funktionellt så är alla medel tillåtna! 9p

Visa signatur
Permalänk

Han har ju en bild på 3dmark 06?! Och folk som säger att de inte ser vad de står.. Har ni någonsin testat att klicka på bilden?

19,2k fick han för de som inte klarar av att göra de (:

Permalänk
Medlem

Ahh... jag fick inte fram någon bild första gången... den laddade inte, såg den nu dock!

Mycket trevligt resultat!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

10p för snygg kabeldragning och för att du heter Joel ;]

Permalänk

lite tips: ta bort dem hdd-hållare som inte annvänds. Då får du dels bättre luftflöde runt diskarna o så riskerar du inte att dem vibrerar nåt heller.

Sen ett tips för bättre luftflöde. Frontfläkten sitter ju i en sorts "ram" som samtidigt fungerar som ett fläktgaller. Sedan kommer ju fronten då. På mitt chassie, har samma, så tog ja bort plastgalleret som sitter precis bakom metallgallleret i frontdelen. Även samma sak i taket, där sitter det också ett plastgaller presic bakom metallgalleret. Jag tog bort dem plastgalleren och sänkte faktiskt temperaturen i chassiet

Visa signatur

Citera mig så att Jag kan hitta tillbaka!

Permalänk
Medlem

Men vilket tjafs om att killen ska vända fläkten.

1. det går inte

2. det blir knappast bättre temp av att vrida den, varm luft stiger, detta borde väl vara något alla människor som hänger på ett forum som heter sweclockers veta, han har ju utsug alldeles ovanför kylaren