Permalänk

fildelning

Det är så att jag har instalerat nätverk här hemma nu och efter att jag gjorde det så alla fildelnings program slutat fungera.....förutom DC vad har hänt??? Det går inte att skicka filer på icq, msn, irc, ftp lr nånting!!!

lite irriterande
Tacksam för snabba svar

Visa signatur

ICQ=129512840

Permalänk
Medlem

Lite mer info ang. nätets uppbyggnad, har du skaffat en router lr liknande?
Brandväggar?

Visa signatur

| Barton2500+@12.5x166 | Asus A7N8Xdeluxe | 1024 MB PC3200 | GF6800 | 80 + 80 GB Maxtor |

Permalänk

Jag har bara zonealarm inte nån router.......jag har en hub.....
3 datorer

Visa signatur

ICQ=129512840

Permalänk

delad intenert uppkopling

Visa signatur

ICQ=129512840

Permalänk

ta bort zonealarm så ska nog det funka.. zonealarm typ nått slags virus vad jag hört...

Visa signatur

[size="1"]Mr_DeeJay | Hemsida: http://217.211.207.151/ | ICQ: 24787520 | MSN: markoolio22@hotmail.com | E-Mail: timmy.alund@home.se
Singnatur redigerad av Castor Troy - använd längden istället för höjden.[/size]

Permalänk
Medlem

zonealarm virus? snarare en brandvägg.

Visa signatur

berta, gamla berta, du är en underbar maskin...

Permalänk

men jag kan vel inte ta bor zonealarm då har jag ju inge skydd!

Visa signatur

ICQ=129512840

Permalänk
Medlem

Vad använder du för metod att dela internet?

Router eller internet delningen i windows? ...kan vara någon port som inte är öppen, elle?

...och behåll ZoneAlarm, mycket bra brandvägg..

Visa signatur

Perhaps it's understandable that some network administrators feel that the best way to accelerate a Windows system is at 9.81 meters per second squared.

Permalänk

jag kör med delning i windows

Visa signatur

ICQ=129512840

Permalänk
Medlem

Men du måste ju kunna kolla om ZoneAlarm blockerar några portar

Visa signatur

nisse

Permalänk

men det har ju altid funkat men nu när jag skaffade nätverks så bara slutade de att fungera

Visa signatur

ICQ=129512840

Permalänk
Hedersmedlem

Jo, men antagligen så är det zonealarm som blockar portarna. Se till att öppna de portar som krävs av programmen.

Kan du berätta lite om hur ditt nätverk är uppbyggt. Det skulle bli mycket enklare att berätta vad som är fel då.

Visa signatur

Är du lycklig nu?

Frågor och funderingar angående modereringen tas med mail, inte genom forumet. dennizpop@sweclockers.com