Ny mobiltelefon GROV! :P

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TsunamiCoZ
Öööh vad är bra med den? Ser ju onekligen för stor ut.

Den är extremt välkonstruerad och välbyggd. Även mjukvaran är stabil och snabb. Att den sedan är en blickfångare är ytterligare en bonus.

Visa signatur

Sonyericsson Oldschool..

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ironghost
Den är extremt välkonstruerad och välbyggd. Även mjukvaran är stabil och snabb. Att den sedan är en blickfångare är ytterligare en bonus.

Jaha det låter ju som vilken Sony Ericsson som helst.

Visa signatur

Intel E8400@3,15 Ghz (AMAZING?)| XfX 9800 GTX+ @ 800/1988/1165 | Corsair Dominator PC2-8500 | Aerocool Extremengine <3t | Gigabyte EP35-DS3 | 900 GB...
Hp NC8000 Intel Pentium 1,6 Ghz | 1 GB ram | Amd Mobility 9600 64mb | Slutkört batteri...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ironghost
Den är extremt välkonstruerad och välbyggd. Även mjukvaran är stabil och snabb. Att den sedan är en blickfångare är ytterligare en bonus.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av TsunamiCoZ
Jaha det låter ju som vilken Sony Ericsson som helst.

Den var rolig...

S-E må ha varit bra en gång i tiden men det är knappast fallet idag. (Ja, jag talar av egen erfarenhet, inte av vad jag har läst.)

Visa signatur

Asus Sabertooth X58 | Intel Core i7 950 | Prolimatech Super Mega | Corsair XMS3 Vengeance 12GB | Asus GeForce GTX 970 Strix DCII | Samsung 830 256GB | Samsung F3 500GB | Corsair AX 1200W | Corsair 800D | Scythe Kaze Master Pro | Windows 10 | Ducky Shine Mech Brown | Logitech G502 Proteus Spectrum | Acer Predator XB241H | Samsung Galaxy S6 Edge 64GB
"Carai an Caldazar! Carai an Ellisande! Al Ellisande!"

Permalänk
Medlem

Alldeles riktigt Kompressor. S-E har rent ut sagt urusel kvalité på sina mobiltelefoner idag.

Jag skulle valt en Nokia telefon, 5800 om du är svag för touch som sagt. Jag äger själv en iPhone, har lånat en X1 av en polare, och har testat en Nokia 5800.
iPhonen känns mest snabb av dem tre, men Nokian är inte långt efter! Den är också mycket bättre utrustad hårdvarumässigt. X1 kommer inte ens på tal. Windows Mobile är totalt uråldrat. (Ja, vi har "tweakat" X1:an)

Visa signatur

Antec P180B | Corsair HX620W | Asus P5P55D | Core i7 860 | 4Gb Corsair Dominator 1600mhz | 1TB Seagate 7200.11 | GeForce GTX285 |
Vattenkylning: MCR220, MCR320, MCP355 (XSPC-top), DD Dual-bay Res | EK Wave, EK S-max NB | MCW60

Permalänk
Medlem

Satsa annars på nya nokian som kommer med touch, verkar riktigt nice och ska vara rätt så mycke bättre än min 5800.

http://www.gsmarena.com/nokia_n97-2615.php

Visa signatur

PC1: Ryzen 7 2700X / Noctua NH-D15 / GTX 1080 / 16GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Rog Strix X470-F / 500GB SSD / Define C
PC2: i7 7700k / Cryorig C7 / GTX 1060 6GB / 32GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Strix Z270F / 500GB SSD / In-Win 904
PC3: i5 3570k / Be Quiet pure rock / GTX 960 / 8GB 1600MHz DDR3 / Win 10 / ASRock P67 Extreme4 / 80GB SSD / AeroCool Shard TG

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kompressor
Den var rolig...

S-E må ha varit bra en gång i tiden men det är knappast fallet idag. (Ja, jag talar av egen erfarenhet, inte av vad jag har läst.)

Av egen erfarenhet härifrån så har jag varit otroligt nöjd med de SE modeller jag stött på.
Alla förutom s500/w580 som var ett problembarn från start.

(En del Ericsson telefoner sedan tidigare som jag inte orkar rabbla upp.)
t68
z1010
z600
z300
z200
k700
k750 och W800
k500
k800
t610
t310
W660
c902
z770
w350
s500

Använder min 5 år gamla z1010 förtillfället.
Fungerar galant och inte en skråma.
Många av "problemen" beror nog på användaren.

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750|| Surface Pro 2017 || Samsung Flip 4|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TsunamiCoZ
Jaha det låter ju som vilken Sony Ericsson som helst.

Jag måste hålla med om "den var rolig". Nog för att SE mobiler blivit populära och folk verkar gilla dem så kommer skratta åt dem som säger att SE mobiler står för kvalite, stabil och snabb mjukvara, blickfångare. SE's joystickar måste ju vara den värsta kvalitetsmissen någonsin? För att dra ett exempel. Nog för att hajfenan och andra gamla SE mobiler var riktiga slit-vargar så har de absolut ingen kvalitetstämpel idag.
Deras mjukvara är känd för att vara långsam, buggig och jävlig. Sen om folk fortfarande gillar den är en annan sak.
Eftersom att SE mobiler finns i så mångas händer är det svårt för den att bli en blickfångare.

Jag är personligen väldigt intresserad av Palm Pre, men det krävs nog att man har lite speciella behov och smak för att gilla den. Men jag tycker den verkar helt underbar, medans andra bara slänger ur sig kommentaren "fan vad ful" för det är ungefär det de bryr sig om, men jag bryr mig om lite mer saker, framför allt mjukvaran.

Jag tror att du kommer bli jättenöjd med en 5800, det krävs en viss person för att den ska bli ordentligt nöjd med WinMobile. Att man ska uppskatta vissa funktioner man bara får med det, för det går segt och funkar inte smärtfritt.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NoNamesWayne
Av egen erfarenhet härifrån så har jag varit otroligt nöjd med de SE modeller jag stött på.
Alla förutom s500/w580 som var ett problembarn från start.

(En del Ericsson telefoner sedan tidigare som jag inte orkar rabbla upp.)
t68
z1010
z600
z300
z200
k700
k750 och W800
k500
k800
t610
t310
W660
c902
z770
w350
s500

Använder min 5 år gamla z1010 förtillfället.
Fungerar galant och inte en skråma.
Många av "problemen" beror nog på användaren.

Slänger in W980 och C702 i listan då. Okej, Samsung, LG, Motorola gör ju telefoner som inte ens förtjänar att vara i samma rum som en SE.

Visa signatur

Intel E8400@3,15 Ghz (AMAZING?)| XfX 9800 GTX+ @ 800/1988/1165 | Corsair Dominator PC2-8500 | Aerocool Extremengine <3t | Gigabyte EP35-DS3 | 900 GB...
Hp NC8000 Intel Pentium 1,6 Ghz | 1 GB ram | Amd Mobility 9600 64mb | Slutkört batteri...

Permalänk

Xperia eller Nokia 5800.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NoNamesWayne
Av egen erfarenhet härifrån så har jag varit otroligt nöjd med de SE modeller jag stött på.
Alla förutom s500/w580 som var ett problembarn från start.

(En del Ericsson telefoner sedan tidigare som jag inte orkar rabbla upp.)
t68
z1010
z600
z300
z200
k700
k750 och W800
k500
k800
t610
t310
W660
c902
z770
w350
s500

Använder min 5 år gamla z1010 förtillfället.
Fungerar galant och inte en skråma.
Många av "problemen" beror nog på användaren.

Du har ju dock inte använt dom riktiga problemtelefonerna. Sedan är alla sonyericsson som är äldre än k800 riktigt bra kvalitet på (oftast). Z1010 är för övrigt en riktigt fin telefon, även t610, t68, k800 och k750...

...c905, w595, c702, f305 mm skulle jag dock aldrig vilja sätta min fot nära.

Visa signatur

Sonyericsson Oldschool..

Permalänk
Avstängd

Xperian har en förmåga att tugga SIM-kort. Känt fel.

Själv hade jag kört en Samsung.

Visa signatur

Knowledge is not achieved until shared.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ironghost
Du har ju dock inte använt dom riktiga problemtelefonerna. Sedan är alla sonyericsson som är äldre än k800 riktigt bra kvalitet på (oftast). Z1010 är för övrigt en riktigt fin telefon, även t610, t68, k800 och k750...

...c905, w595, c702, f305 mm skulle jag dock aldrig vilja sätta min fot nära.

W350 och c902 är släppta förra året.
f305 är rent skräp, som dem flesta budgetlurarna.
c902 är dock "high end" och innehar inte så stor förändring i mjukvaran som c702, c905 (c905 har dock senare version av OSE.)
Hårdvarumässigt så är c702 ett känt problembarn.
c905 har också haft lite problem men inget allvarligt.

Vet att du är Sony Ericsson-rädd nuförtiden
Ska själv antingen köpa c901 i år eller ev. c905:s ersättare.

@invztr:Xperia är byggd av Htc.

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750|| Surface Pro 2017 || Samsung Flip 4|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NoNamesWayne
W350 och c902 är släppta förra året.
f305 är rent skräp, som dem flesta budgetlurarna.
c902 är dock "high end" och innehar inte så stor förändring i mjukvaran som c702, c905 (c905 har dock senare version av OSE.)
Hårdvarumässigt så är c702 ett känt problembarn.
c905 har också haft lite problem men inget allvarligt.

Vet att du är Sony Ericsson-rädd nuförtiden
Ska själv antingen köpa c901 i år eller ev. c905:s ersättare.

c902 har jag inget emot, förutom att den saknar blixt och har för liten skärm. Den kan med stolthet kalla sig Sonyericsson. Har flera polare som har en sån och för dom tuffar den på mer än fint.

F305 och W302 är gjord av sagem, och innehar inte samma typ av hårdvara/mjukvara som övriga SEtelefoner.

Visa signatur

Sonyericsson Oldschool..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ironghost
F305 och W302 är gjord av sagem, och innehar inte samma typ av hårdvara/mjukvara som övriga SEtelefoner.

Därav att jag påpeka att lågbudgetlurarna är skit.
Kan inte ens använda samma sync program, hur kul är det?

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750|| Surface Pro 2017 || Samsung Flip 4|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Medlem

Iphone touch

Visa signatur

Computer: Intel Core i5 2500K 3,3GHz, PowerColor Radeon HD6870 1024MB CrossFire, Corsair 8GB (2x4096MB), XFX Core Edition 750W 80+ Bronze, 1TB Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, Fractal Design Core 3000, Cooler Master Hyper 212 Plus
Mac: MacBook Pro Retina 13,3"

Permalänk
Medlem

Jag tror det handlar mest om användaren hur den håller.
En del tror att den håller för vad som helst andra tar hand om den som ett väderfullt smycke....En del är petiga med att på peka minsta fel och tvärtom. Och hur många av sveriges befolkning som har en tex C905 skriver på detta forum om dem inte har problem med telefonen?
Man kan inte dra stora slutsatser om kvalieten bara för en del personer som är reg på detta forum har problem med det eller nån kompis.
Men jag håller med om att SE bör rycka upp sig på en del punkter.

Permalänk
Medlem

kan rekommendera ASUS P750:
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=256377

ett kap under 3000. betalde 4000 för ett halvår sedan. värd varje krona.
det ända negativa var att jag var tvungen att skaffa ett lite minneskort (2gb el mindre) för att uppgradera till WM6.1

Visa signatur

QX9650, GTX295+GTX285, Asus Rampage Formula, 2x VelociRaptor 150Gb Raid0, Corsair HX1000, CM Stacker ST01, Eizo HD2441W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NoNamesWayne
Av egen erfarenhet härifrån så har jag varit otroligt nöjd med de SE modeller jag stött på.
Alla förutom s500/w580 som var ett problembarn från start.

(En del Ericsson telefoner sedan tidigare som jag inte orkar rabbla upp.)
t68
z1010
z600
z300
z200
k700
k750 och W800
k500
k800
t610
t310
W660
c902
z770
w350
s500

Använder min 5 år gamla z1010 förtillfället.
Fungerar galant och inte en skråma.
Många av "problemen" beror nog på användaren.

haft:

T610
P800
M600
K750
K700
C902

T610 var sämsta skiten, joystick som gick sönder stup i kvarten, inte kunde delaga den heller. första 3 månaderna hade jag den typ 6 dagar, resten av den tiden va den på service. K700 hade problem med joystick.
M600 gick sönder efter 9 dagar. så min erfarenhet av SE, är att kvaliten är väldigt skiftande. de nokia nallar jag haft, har hållt mycket bättre o aldrig behövt skickas in på service, men det är bara mina erfarenhet av det.

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SEw902
Jag tror det handlar mest om användaren hur den håller.
En del tror att den håller för vad som helst andra tar hand om den som ett väderfullt smycke....En del är petiga med att på peka minsta fel och tvärtom. Och hur många av sveriges befolkning som har en tex C905 skriver på detta forum om dem inte har problem med telefonen?
Man kan inte dra stora slutsatser om kvalieten bara för en del personer som är reg på detta forum har problem med det eller nån kompis.
Men jag håller med om att SE bör rycka upp sig på en del punkter.

Jag har följt med på flashbacks tråd om C905. Det var en del där som köpte den då den kom och var riktigt nöjd med den. Dom skrev där med (o)jämna mellanrum. Flera av dom som var positiva till den i början gick den sönder för några veckor eller månader senare. Då är det inte bara "one-liners" eller fanboys som vill klaga, utan att en del av telefonerna faktiskt är fel på. Sedan kanske dom använde telefonen till; kast med liten mobil, vem vet?

Visa signatur

Sonyericsson Oldschool..

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NoNamesWayne
@invztr: Xperia är byggd av Htc.

Vad har det med saken att göra? Killen i fråga ska köpa en mobil, jag talade om ett känt fel och jag tror de flesta skiter i vem som tillverkat en telefon oavsett om den är bra eller dålig. Går alltid förbättra nya produkter om de är dåliga och är de bra är det självklart att man väljer dem. Visst man ger kanske lite creds.

Visa signatur

Knowledge is not achieved until shared.

Permalänk
Medlem

Sen är det också så att vi i Sverige köper mycket SE.
Då blir det större mängd som går sönder.
Låt oss säga att i snitt går 5% av alla telefoner går in på service.
SE säljer 20000
Nokia säljer 10000
Vilket ger
SE : 1000 fall.
Nokia: 500 fall.

Dessutom kan det vara väldigt lätt att slå ner på dem "stora".(SE är inte så stort i utlandet.)
Se bara på Microsoft.
Om Apple nu skulle haft 88% av marknaden så skulle det klagas lika mycket där.

Nu drar jag inte igång något stort pga detta är offtopic men det är min sida av myntet.

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750|| Surface Pro 2017 || Samsung Flip 4|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Medlem

Jag kan inte annat än att Rekommendera Iphone 3G, kör den själv och jag vet inte ens hur jag ska förklara mej !

Telefonen är så jävla skön, gränsnitt ee grymt ! Den är grymt snabb, jaa ALLTING är bra !

Kartor, aktier och internet är toppen. Även alla Apps som går att köpa / laddaned gratis, bara dem är ju en Hjärta i sig!

Jaddu, köp den om du gillar touch och lite TYNGRE grejer så att säga

Visa signatur

Antec Three Hundred | Corsair 650 | Intel Core I7 920 @ 3.00Ghz | Asus P6T | Kinston HyperX 4GB | GTX 275 OC Twin Force | Corsair X32 2.5" SSD | Seagate 500GB | Benq 24" HD
|- Iphone 3GS 16GB VIT -|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av golflars
kan rekommendera ASUS P750:
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=256377

ett kap under 3000. betalde 4000 för ett halvår sedan. värd varje krona.
det ända negativa var att jag var tvungen att skaffa ett lite minneskort (2gb el mindre) för att uppgradera till WM6.1

Kan inte annat än att hålla med, köpte min rätt nyligen för strax över 2400kr. Riktigt prisvärd och det var en trevlig uppgradering från min gamla Qtek S200. Vad som är mindre känt är att dess skärm faktiskt är en VGA-skärm! Men för att utnyttja detta så får man flasha telefonen men någon av de inofficiella firmwares som finns. Jag har flashat min och det är helt underbart, knivskarp bild;)
Precis som golflars så fick även jag köpa ett mindre minneskort för att göra detta, hade satsat på 8gb annars, mest för att det känns mer prisvärt.

Visa signatur

PhII 955BE TRUE | Gigabyte 790FXT-UD5P | GTX 960 4GB | 16GB 1333MHz | Intel 330 120GB | 20TB | Corsair HX520 | Antec P182 | 27" BenQ VA | 2x 22" BenQ | 46" TV

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NoNamesWayne
Sen är det också så att vi i Sverige köper mycket SE.
Då blir det större mängd som går sönder.
Låt oss säga att i snitt går 5% av alla telefoner går in på service.
SE säljer 20000
Nokia säljer 10000
Vilket ger
SE : 1000 fall.
Nokia: 500 fall.

Dessutom kan det vara väldigt lätt att slå ner på dem "stora".(SE är inte så stort i utlandet.)
Se bara på Microsoft.
Om Apple nu skulle haft 88% av marknaden så skulle det klagas lika mycket där.

Nu drar jag inte igång något stort pga detta är offtopic men det är min sida av myntet.

Självklart blir det till viss del så, men hur många "trasig-joystick-fall" har SE haft? Det var främst SE som använde joystick och den gick ju sönder stupiett. Så bara pga av den dåliga joysticken har det blivit en massa "fall". Även deras linsskydd var inte så briljant. De har helt enkelt valt detaljer som går sönder väldigt lätt och det blir ingen vidare bra kvalite på grejerna då.

Min Nokia N76 ser faktiskt förjäkligt illa ut efter snart 2 år, och jag är rätt rädd om mina grejer. Färgen har börjat släppa och den ser helt enkelt lite sliten och ful ut. Men den funkar ju fortfarande precis som den ska.

Jag har sagt mina "two cents" ovan, bästa att sluta med allt off topic nu.

Permalänk
Medlem

Glöm aldrig hur uselt Windows Mobile är när ni köper typ htc touch osv. må se bra ut i näven i början men sen kommer problemen. Tro mig

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av svintol
Glöm aldrig hur uselt Windows Mobile är när ni köper typ htc touch osv. må se bra ut i näven i början men sen kommer problemen. Tro mig

Man byter ju självklart:S

Visa signatur

Knowledge is not achieved until shared.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ironghost
Den är extremt välkonstruerad och välbyggd. Även mjukvaran är stabil och snabb. Att den sedan är en blickfångare är ytterligare en bonus.

Förstår inte varför man gör en mobil för 2000 dollar som har 2 Mpixel kamera. Helt sjukt!

Visa signatur

Speldator: i7 4790K, 16 GB RAM@2133MHz, EVGA GTX 980 SC, SSD 1200 GB FD Define R6, Win 10 Pro
HTPC/NAS: AMD A10 6700@2,4 GHz (1.0 volt), 8 GB RAM, 60 GB SSD, 4 TB lagring, Blu-Ray-brännare, Chieftec HM-03B-OP, Win 10 Pro
Bärbart: Lenovo Yoga 3 Pro, Lenovoplatta x3, Xiaomi Mi Note 10 Pro

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Vattennisse
Förstår inte varför man gör en mobil för 2000 dollar som har 2 Mpixel kamera. Helt sjukt!

Jaha, upplösningen säger inget om kvalién på korten, förutom att dom blir sämre ju högre upplösningen är. Kom tillbaka då du har något vettigt att säga..

Visa signatur

Sonyericsson Oldschool..

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ironghost
Jaha, upplösningen säger inget om kvalién på korten, förutom att dom blir sämre ju högre upplösningen är. Kom tillbaka då du har något vettigt att säga..

Vi snackar ganska mycket högre upplösningar för att kvalitén ska bli sämre. Självklart handlar det om optiken, men om upplösningen är lägre än 3,2 Mpixel blir det svårt att skriva ut bilder i större format än 10x15 cm. Det finns ganska många mobilkameror på marknaden (framför allt från SE) som tar såpass bra kort att man utan problem kan skriva ut dem i större format. Jag har hittills inte sett någon 2 Mpixel-kamera som når upp till det kravet.
Kvalitén i sig blir definitivt inte sämre av högre upplösningar, förutsatt att man har optik som kan hantera dem. Påstår du att min SLR-kamera med 10 Mpixel har sämre kvalité än min gamla 3,2 Mpixel-kamera?
Om man satt i en kamera med optik som inte hanterar mer än 2 Mpixel så tycker jag fortfarande att det är helt sjukt...

Visa signatur

Speldator: i7 4790K, 16 GB RAM@2133MHz, EVGA GTX 980 SC, SSD 1200 GB FD Define R6, Win 10 Pro
HTPC/NAS: AMD A10 6700@2,4 GHz (1.0 volt), 8 GB RAM, 60 GB SSD, 4 TB lagring, Blu-Ray-brännare, Chieftec HM-03B-OP, Win 10 Pro
Bärbart: Lenovo Yoga 3 Pro, Lenovoplatta x3, Xiaomi Mi Note 10 Pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ironghost
Jaha, upplösningen säger inget om kvalién på korten, förutom att dom blir sämre ju högre upplösningen är. Kom tillbaka då du har något vettigt att säga..

"dom blir sämre ju högre upplösningen är"

Dummaste jag har hört på länge. Håller med ovanstående.